Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Masini made in China

Recommended Posts

Eu cand ma uit la produsele originale chinezesti (nu cele produse pe proiecte si tehnologie occidentala in China pentru ca acolo omul si mediul n-are valoare) imi vine in minte o scena dintr-un film al unei serii naive, in care un luptator face o demonstratie de virtuozitate la sabie pentru a impresiona un occidental ce-l privea plictisit. Finalul scenei il intuiti, occidentalul scoate un pistol, trage un foc si-l trimite pe luptator in zona inalta din care a venit pe lume. De cel putin 50 de ani, chinezii au incercat sa copieze tot ce se producea la Vest sau la Est de ei, dar nici pana acum n-am vazut un produs al lor care sa revolutioneze intr-un domeniu, iar de la praful de pusca si busola au trecut, se pare, cateva mii de ani. Nu stiu cum de n-au inteles mai demult ca toata aceasta constipatie li se trage de la orez, de fapt e un nonsens ce spun, pana cand nu renunta la orez nu pot nici sa inteleaga acest lucru. Sa nu credeti cumva ca as sustine superioritatea unei rase sau a unui popor, desi unul vrea sa ne contrazica tot timpul, dar eu cred ca ei, chinezii, mai au mult pana sa iasa din "Mioritele" lor. Daca in domeniul auto pun accentul pe pret, ca la oricare alt produs, atunci vad ca n-au inteles ce au patit vecinii lor, coreenii din Sud.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Eu cand ma uit la produsele originale chinezesti ...

 

Care-s alea? Vase din dinastia Ming? :)

R&D-ul lor (Recieve & Duplicate) functioneaza foarte bine. Nu o sa le ia multi ani sa ajunga la "standardele" europene, daca asta este ceea ce piata isi doreste.

Share this post


Link to post

=)) Carcoteli ,carcoteli ,sa nu uitati ca si calculatorele de la care carcotiti sunt made in China ! Dar se pare ca nu vrem sa invatam nimic de la ei ! :dizzy: Noi asteptam sa vina altii sa ne invete ce si cum sa facem ! :-?

Share this post


Link to post

Gresesti si razi degeaba, sunt doar produse in China, dar chipurile si schemele sunt proiectate de catre occidentali sau de catre cei mai orientali decat ei, chinejii n-au facut decat sa mai scoata niste piese din ele, de multe ori fara sa le inteleaga rolul. De aceea exista o diferenta clara de functionare, compatibilitate si fiabilitate intre cele de marca si cele chinezesti.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Exact acelasi lucru se spunea acum 30 ani despre produsele japoneze, care acum sunt referinta in materie de calitate. Inclusiv partea cu copiatul.

 

Chinezii sunt inca partial in evul mediu, insa recupereaza. China investeste 9% din buget in cercetare, fata de 2.8% sau cam asa ceva in EU... Europa e de departe ultima la capitolul asta dintre toate marile puteri, in EU prioritatea e agricultura... Au inceput sa-si formeze oamenii afara si sa-i atraga inapoi prin programe de cercetare interesante, au inceput sa aiba universitati si laboratoare de calitate, si publicatii stiintifice bune. Unii se tem ca in cativa ani vor fi nevoiti sa invete chineza ca sa aiba acces la noutatile stiintifice... In europa stiinta e sufocata ba de politica, ba e "etica", ba de lipsa bugetului ori de discontinuitatea finantarii intre doua alegeri...

Share this post


Link to post

Mie imi "place" modul cum se deschide portbagajul din exterior.

Share this post


Link to post
Exact acelasi lucru se spunea acum 30 ani despre produsele japoneze ...

Intre comunicarea cu un japonez si cea cu un chinez este o mare diferenta, inca. Asta imi spune ca mai au de lucrat la niste conexiuni interne, conditie obligatorie in procesul de creatie. In social nu se pot arde etape, trebuie sa treaca si ei printr-o Renastere, asa cum au trecut toti. Consecintele Marelui Zid Chinezesc si apoi a invataturilor maoieste nu se sterg cat ai zice ... flash. In plus, au un mare defect, nu stiu sa se tina de cuvant. Cine a apucat sa lucreze cu un analizor Tektronics si cu unul, aproape identic, la mufa, chinezesc, ambele produse in China, stie ca deosebirea este de la cer la pamant. In minus, cel chinezesc nu face nici macar tot ce scrie in manual, prospect, reclama, adica imboldul care te-a facut sa dai banul. Cand veti remarca acelasi lucru si la automobilele chinezesti, atunci veti intelege ca dai un ban subtire, dar nu-l mai ai.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cel putin ei nu stau si filisofeaza de pe margine ! Mergi in zona Shanghai si ai sa-ti schimbi parerea ! :thumbl:

Share this post


Link to post

Ai fost tu? Povesteste-ne si noua. Si vorbesc serios.

Deocamdata parerea mea este ca tot ce se construieste acolo se face cu inteligenta importata si mana de lucru ieftina, locala. Nu mi se pare o situatie comparabila cu cea a japonezilor.

Share this post


Link to post
... Cel putin ei nu stau si filisofeaza de pe margine !

Aici ai dat-o cu parerea-n gard. Cand nu cunosti ce fac altii, ca se ne rezumam doar la prezent, evita penibilul.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Acolo se face cu inteligenta importata AICI (adica la noi ) ce se face ? :-?

Share this post


Link to post

Tu ai accepta un salariu de 0.5USD pe ora?

 

Firma pentru care lucrez exporta inteligenta pentru un gigant IT/C. Nu multa, nu suntem ieftini.

Share this post


Link to post

Firma este romaneasca ? Daca da este exceptia care confirma regula ! Din cauza spiritului de carcoteala specific de altfel noua si al comentariilor de pe margine nu merg treburile in tara asta ,nimic nu ne multumeste !

S-au intors inteligentii sa faca si aici ceva ? :-?

Share this post


Link to post

Imi place ca la intrebari nu raspunzi. Da, firma este romaneasca. Si inteligenta vanduta este tot romaneasca. Si nu, nu este singura, mai stiu personal inca 5 firme care fac acelasi lucru, una dintre ele cu peste 150 de angajati.

Share this post


Link to post
... Din cauza spiritului de carcoteala specific de altfel noua si al comentariilor de pe margine nu merg treburile in tara asta ,nimic nu ne multumeste ! ...

Offtopic provocat:

 

Carcotasii romani fac ce nu sunt in stare chinejii, indienii, coreeni si alte spirite la care traditia s-a oprit inainte de era noastra. De aia isi permit sa chibiteze de pe margine, rezolva contractele pe care cei avansati nici nu indraznesc sa le faca in China, degeaba suna, nu-i cineva acasa. Intelighentia romaneasca nu trebuie sa se intoarca, este suficient ca asigura podul de legatura cu lumea civilizata, ei reprezinta cartea noastra de vizita si garantia lucrului bine facut. Si astfel de oportunitati au ajuns sa depaseasca puterea noastra de raspuns, se sta la coada. Piedica de pana acum a fost sistemul politic si nu recunoasterea sau comunicarea. In Ro s-a ajuns ca tineri, fara experienta, aflati pe bancile scolilor sa fie antrenati in proiecte la ordinea zilei comandate de catre clienti din "tarile avansate". Se lucreaza pe piese produse in China, pe aparatura produsa in China, dar la teme pe care China nu le poate revolva. Iar promisiunile nu sunt mincinoase, adica nu rezolva toata tema, din contra, ofera facilitati mai mari decat s-au gandit cei care au facut caietul de sarcina, in aceeasi bani.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Inseamna ca si cei refuzati la export sunt buni la ceva ! Totusi nu prea se vede ! Made in Romania a inceput sa se vada din ce in ce mai putin si atunci cand apare carcotim !

Share this post


Link to post

Daca chinezii vor plati occidentalilor pentru design caroserie ( de obicei se face in Italia ) , motor , cutie viteze , performante , exista riscul sa nu-si amortizeze cheltuielile de dezvoltare , in conditiile in care pe piata exista mari jucatori pe care nu-i dai usor la o parte .

Coreenii de la Daewoo au bagat miliarde de dolari in dezvoltarea modelelor Lanos , Nubira , Leganza cu care n-au avut succesul scontat , predecesoarele lor proiectate de GM , Racer , Cielo , Espero , avind mai bune rezultate in vinzari .

Oricum acum cine aude de o masina chinezeasca are mari indoieli cu privire la calitatea ei .

Eu personal nu vad o modificare a pietii in urmatorii ani in privinta modelelor chinezesti .

Share this post


Link to post

Continuarea la offtopic:

 

Nu stiu daca am zis-o pe forum, dar noi la serviciu, am fost contactati de o firma din China producatoare de echipamente de automatizare sa le fim distribuitori. S-a luat decizia sa nu ne aruncam cu capul inainte si sa luam mai intai un lot de test de vreo 3-4 mii de euro cu diverse echipamente. Aveau preturi mult sub furnizorii nostri obisnuiti, germani si japonezi. Un senzor inductiv era la pret de switch ordinar si un regulator PID cu display era la pretul unui senzor inductiv nemtesc (undeva sub 20 de euro). Ce pot sa zic e ca senzorii nu dadeau la iesire tensiunea specificata in cartea tehnica si ca niciun regulator nu a pornit din prima, sau porneau dar porneau cu intermitenta. A trebuit sa le deschid si sa le refac cateva lipituri. Pai daca asta era lotul de proba ... (si chiar le spusesem ca e un lot de test...)

Share this post


Link to post

Asta este adevarat dar exista si produse chinezesti bune, diferentele sunt de pret. La fel am patit si eu cu primele mp4 care erau cu probleme dupa care au fost ok. La fel a fost si cu instalatiile xenon, daca iei ceva din china si este dubios de ieftin sunt 2 posibilitati: 1. fie sunt tzepe 2. fie sunt foarte proaste .

 

Eu nu vad masinile chinezesti de la noi ca fiind foarte ieftine, un CEO costa 28.ooo E, Hover costa 23.oooE iar un 4x4 similar ca si dotari costa tot atit, adica :

-Hyundai Terracan costa in varianta FULL 28.702 E

-VW Tiguan este undeva pe la 30k Euro

-KIA Sorento iarasi este pe la 30k Euro

 

Concluzia este ca pentru 3k-10k euro ai in plus citeva chestii la masinile de firma. Inca nu merita masinile chinezesti scumpe.

In ceea ce priveste Geely este cam aceiasi problema, adica masina nu este chiar ieftina, din ce vad la ei pe site preturile incep de pe la 9000E DDP adica fix cit un Logan 1.6 MPI . Avantajul la Geely este garantia de 3 ani/100.000km care la Logan o platesti si faptul ca are niste citeva chestii in plus.

Share this post


Link to post

Astazi, venind la servici, am vazut ca s-a deschis, chiar peste drum de noi, o reprezentanta Geely. Abia astept sa intru pe acolo cand ies de la servici. Sa vad si eu minunatiile chinezesti.

Edited by _romulus_

Share this post


Link to post

Am intrat eu la un showroom si am vazut un model Geely. Calitate foarte slaba mi s-a parut, plastic nasol si pe alocuri imitiatie de lux ieftin. Nu as lua asa ceva in schimbul loganului in veci. Chiar nu le vad target-ul acestor masini. Macar de ar fi 5000 euro..

Share this post


Link to post

De cand am vazut cum s-a facut Cherry Amulet la crash-test mi s-a taiat de chinezisme.

 

 

Cielo cu 20 de ani vechime se comporta mult mai bine.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Cred ca nici Matizul nu se distruge in halul asta!Ce mai...nici Tico!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...