Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Masini made in China

Recommended Posts

Iar criza cica are si efecte pozitive, se spune ca elimina "dinozaurii" de pe piata.

Share this post


Link to post

Debatable.

Pentru ca se creaza corporatii si organizatii monstru. Lucru negativ, dupa parerea mea.

Share this post


Link to post

Vorba neamtului... Scheiße

http://www.youtube.com/watch?v=4fQCwDiO3hc

 

Iar faptul ca Geely ca cumparat Volvo Cars nu inseamna ca masinile vor fii proaste pt ca deh si acum se produce Volvo in China dar pt piata locala, piata care este cea mai mare din lume la ora actuala .

Share this post


Link to post

Nu cunosc calitatea masinilor chinezesti, insa pe partea de relatii cu clientii, cel putin in Romania, au probleme.

 

De ce spun asta? Afland eu ca anul asta se vor da 5 prime de casare de la stat, ma batea gandul sa imi schimb masina, nu ca as fi nemultumit de ea, pentru ca sunt foarte multumit, ci pentru a rezolva o necesitate care pentru mine devine din ce in ce mai stringenta, datorita traficului, anume transmisie automata.

 

Bun. Am cautat diverse variante pe piata. Nu neg ca prima alegere a fost un nou Reno Symbol cu cutie automata, in valoare de aproximativ 12000 euro cu toate taxele, fara a scadea prime de casare. Ceea ce m-a facut sa ma razgandesc definitiv este pretul reviziilor, care la inceput cand am luat masina erau de bun simt, dar de vreo 2 revizii incoace au explodat. Operatiunile fiind aceleasi, costul materialelor cam tot pe acolo, au bagat "baietii" cat cuprinde la manopera.

 

Intamplarea a facut sa dau peste o discutie despre modelul chinezesc GWM Hover. Ca si pe acest topic, parerile erau impartite.

Totusi, m-a facut sa ma intreb, in conditiile in care nu am prea multi bani, daca nu cumva este o optiune buna o astfel de varianta.

Asa ca m-am hotarat sa ma conving singur, mai exact sa ajung in cele 2 reprezentante, GWM si Geely, si sa vad cu ochii mei cum arata si merg masinile.

Avand in vedere ca GWM-ul depaseste cu mult bugetul meu, ma gandeam sa ajung totusi la ei, pentru comparatie mai mult, cu Geely, datorita faptului ca am observat totusi o atitudine mai buna fata de Great Wall decat cea fata de Geely.

 

Ce am facut? Asa cum mi se pare normal, m-am gandit ca pentru inceput sa le scriu un e-mail, in care sa lamuresc o serie de probleme care vor sta la baza eventualei achizitii, urmand ca in functie de ce imi vor raspunde, sa ma duc la ei pentru un drive-test cu modelul care se va califica conform cerintelor mele.

Zis si facut: am scris cate un e-mail la fiecare din cei 2 importatori, in care am punctat urmatoarele elemente: faptul ca imi doresc o masina cu cutie automata, faptul ca doresc sa ii montez instalatie de gaz, cu pastrarea garantiei, si ca doresc sa iau masina prin Programul Rabla. Am cerut detalii despre finantare si costul reviziilor.

 

Raspunsul? NICI UNUL! Nici de la Gwm, nici de la Geely. Intr-adevar, din ce am vazut pe site-urile lor, care oricum nu sunt foarte complete, nu am gasit vreo varianta cu transmisie automata. Totusi, asta nu inseamna ca nu trebuia sa primesc raspuns. Puteau sa zica ca nu au, sau ca nu au pe moment dar poate in perspectiva. Puteau sa ma invite sa vad pe viu masinile, sa ma conving ca sunt cea mai buna alegere pentru mine, ca sa nu cumva sa ma orientez spre alta marca.

 

Apropo de asta, se pare ca in continuare suntem noi ca tara considerati piata de mana a 3-a, chiar si de catre chinezi. Cautand pe net, am vazut ca exista variante cu cutie automata atat la Great Wall cat si la Geely, dar care nu se importa la noi. De asemenea celebra marca Dacia, produce de mult variante cu cutie automata pe anumite piete, pe noi insa, ne "ameninta" de vreo 3 ani de zile cu aceasta optiune.

 

Care sa fie cauza? Falsa impresie ca nu avem cerere de cutii automate pe piata noastra? E falsa pentru ca lucrurile stau exact invers: nu se cumpara multe masini cu transmisie automata, pentru ca clientii nu prea au multe alegeri in acest sens. Si cum se stie ca romanii sunt foarte hotarati in scopurile pe care si le propun, ei fac destul de usor acest compromis si isi cumpara masini cu cutie manuala. Ei bine, eu sunt mai special, si nu voi renunta la aceasta conditie eliminatorie la cumpararea noii masini.

 

Altfel, nu reusesc sa gasesc motivele pentru care orice client rezident in Bucuresti sau in zonele in general mai populate din tara noastra, client care este intreg la minte, si-ar cumpara in prezent, DE NOUA, o masina cu cutie manuala. Si nu, placerea condusului nu e influentata, exista cutii automate sau automatizate de tot felul, pentru toate gusturile, si majoritatea su si padele la volan. Nu mai enumar marcile de masini supersport care au adoptat aceasta tehnologie de mult timp, si ei nu pot fi banuiti ca renunta la caracterul care i-a consacrat, ca ar da faliment daca ar face asta, ca n-ar mai vinde nimic.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Orice client normal la cap se fereste de orice automatism la un autovehicul. Dar daca unii prefera sa fie condusi, in loc sa conduca ... inseamna ca n-au socotit toate situatiile in care pot fi pusi.

In materie de automatizari chinejii sunt cei mai "geniali", i-au depasit pana si pe coreeni.Dar nu s-au apucat, inca, vietnamejii ...

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Balanel, io zic sa le faci o vizita. GWM spre exemplu nu si-au mai modificat situl de cel putin un an, s-ar putea nici sa nu mai existe in Ro. Poti sa mai astepti putin pina incepe fabricarea in Bulgaria..

 

Orice client normal la cap se fereste de orice automatism la un autovehicul.

In calitate de conducator zi de zi de masina cu cutie automata pot sa-ti spun ca este mai mult decit ok in oras si afara. 20 ani am condus masini cu cutie manuala, descoperirea cutiei automate a fost o placere.

Edited by hitman
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am condus automate perioade bune si pe masini mai tari ca media, nu e nici pe departe cum spui tu. :)

La un mers contemplativ e utila poate, altfel nu e nici o placere sa te trezesti pe curba ca dracia iti schimba din 3 in 5 si

si ramai fara putere la roata si nu are cine sa te scoata din curba si strangi din dinti sa nu iti fuga spatele, fata sau sa plece toata.

 

Altfel, nu reusesc sa gasesc motivele pentru care orice client rezident in Bucuresti sau in zonele in general mai populate din tara noastra, client care este intreg la minte, si-ar cumpara in prezent, DE NOUA, o masina cu cutie manuala. Si nu, placerea condusului nu e influentata,

 

Daca normalitatea e reflectata de un anume fel de cutie manuala/automata/secventiala etc inseamna ca ar trebui macar acum sa iti spui intrebari cu privire la. O ipoteza asemanatoare se poate formula si pe subiectul in cauza, respectiv cumpararea unei chinezarii motorizate :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
... masina cu cutie automata pot sa-ti spun ca este mai mult decit ok in oras si afara ...

Depinde de inclinatia pantei si de anotimp. N-am ceva impotriva cutiilor cu actionare electrica/hidraulica, dar nu dau doi bani pe "inteligenta" lor, prezenta lor reduce optiunea soferului la 2 stari: picior pe acceleratie, picior pe frana. Este suficient o situatie cand oricare dintre aceste optiuni duce la un dezastru. Altfel, sa strabati 2500 km dintr-o bucata, o introduci in ultima treapta si dai talpa, de ce trebuie sa fie aftomata aceasta operatiune ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

O ipoteza asemanatoare se poate formula si pe subiectul in cauza, respectiv cumpararea unei chinezarii motorizate :)

 

Pe mine m-au uimit realizarile lor gen sosele suspendate, trenuri de mare viteza, cladiri, etc. Cred ca iti trebuie tehnologie si know-how serios pentru asa ceva.

 

Balanel, io zic sa le faci o vizita. GWM spre exemplu nu si-au mai modificat situl de cel putin un an, s-ar putea nici sa nu mai existe in Ro. Poti sa mai astepti putin pina incepe fabricarea in Bulgaria..

 

Da, mai curand as vizita la Geely, ti-am zis ca GWM imi depaseste bugetul. Am observat ca am un vecin care are Geely, dar nu il cunosc. Poate totusi o sa il intreb ce si cum.

GWM au reprezentanta. E una deschisa de curand pe Calea Mosilor.

 

Faptul ca se va fabrica in Bulgaria consideri ca poate fi un avantaj? Cum crezi ca va influenta asta pretul masinii?

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Lipsa taxelor vamale? #-o

Share this post


Link to post
... Faptul ca se va fabrica in Bulgaria consideri ca poate fi un avantaj? Cum crezi ca va influenta asta pretul masinii?

1- scapi de taxe vamale;

2- ai numar bulgaresc din start.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Scap de taxe vamale, dar mana de lucru nu e mai scumpa decat in China?

Si mai e important si nivelul tehnologic al fabricii din Bulgaria, pe care nu il stiu.

Share this post


Link to post

Scap de taxe vamale, dar mana de lucru nu e mai scumpa decat in China?

Si mai e important si nivelul tehnologic al fabricii din Bulgaria, pe care nu il stiu.

NIvelul tehnologic va fi european, iar costul mai mic (nu platesc TVA). Calitatea unui produs este direct proportionala cu costul mainii de lucru. Nici chinejii nu-si mai doresc masini chinezesti. Asta poate fi concluzia acestui topic.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Balanel, tu faci cum vrei dar eu iti zic ce mi-a spus si mie un proprietar de Geely din Galati: motor bun, cutie decenta...piese ioc. A stat pentru un maner de usa 2 luni pana a venit din China iar manopera a fost foarte scumpa. Totul in conditiile in care calitatea asamblarii nu e mai buna ca la Logan. Asta e...Geely nu este o masina des intalnita iar costurile de intretinere oglindesc acest lucru.

Share this post


Link to post

La una din intalnirile noastre in Galati am fost nevoiti sa schimbam locatia din anumite motive, nu mai intru in amanunte. In drum spre o alta terasa din apropiere am trecut pe langa un Geely, normal ca ne-am oprit sa o privim mai de aproape, sa admiram "minunea". Coincidenta face ca proprietara sa treaca exact atunci prin zona si am avut un dialog daca-mi aduc eu bine aminte, ceva de genul:

-Ce faceti, va place?

-Mmmm, arata...binisor de afara.

-Sa nu va luati.

Si a plecat...

  • Like 3

Share this post


Link to post

Am inteles ca si marca Chery ar fi in probe, importata de cei de la Sixt New Kopel, prin Union Motors.

Dar site-ul nu le merge.

 

In aceeasi ordine de idei, nu reusesc sa aflu unde este reprezentanta Geely in Bucuresti-Ilfov. Stie cineva?

Share this post


Link to post

Da, acum sunt lamurit bustean.

Cand am pus intrebarea ma gandeam ca cineva imi va explica cum se ajunge, eventual cineva care a trecut pe acolo.

Share this post


Link to post

In Voluntari, pe strada principala, spre iesirea spre Afumati.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dealerul pt Bucuresti cica este Motor Invest SRL. Am vazut si eu un Geely pe la mine prin zona si tot Motor Invest scria pe stickerul de pe luneta. Motor Invest cica ar avea ssediul pe Mihai Bravu in cladirea Spectrum, la aproximativ 200m de la iesirea din Pasajul Obor cum mergi spre Iancului, fix in statia de masina 330/335.

http://www.infocompanies.com/Motor-Invest-Consulting-SRL-Bucuresti-73377.htm

 

Totusi site-ul lor, www.motorinvest.ro nu merge... Poti incerca sa dai un telefon.

 

Oricum eu nu mi-as lua Geely, cel putin modelul CK. Ma uit de vreo 2 ani la cel parcat in zona la mine (piata Trapezului) si nu prea imi place cum arata. Plasticele pareau foarte nasoale de la inceput, acum s-au si jegojit un pic (are interior bej) si arata jalnic. Este foarte kitsch-os, vrea sa para o masina cu pretentii dar realizata cu materiale de calitatea a doua. Modelul MK arata mai bine, cel putin din poze, si are motor de 1.5 ceea ce e mai OK decat cei 1.3l ai lui CK. Si la impact din teste a iesit mult mai bine decat CK care e o cutie de conserve ranforsata cu bucati de cadru de biciclete :D .

 

Singura masina chinezeasca care mi-as lua-o daca nu as avea de ales ar fi Hover-ul. Am vazut multe pe strada, deci automat vei gasi si piese mai repede, arata si bine si au si platforma de Toyota 4Runner cu motor Mitsubishi. In plus si la impact se comporta decent, adica nu mori, superi doar leziuni mai mult sau mai putin grave la picioare. Macar atat :P .

Edited by ches

Share this post


Link to post

Multumesc, Mircea.

 

Ca sa ajung acolo, la intersectia Colentina cu Fundeni, fac stanga, si apoi merg tot inainte?

Din directia asta, e pe stanga sau pe dreapta reprezentanta?

 

@ches: si asta din Bucuresti poate fi o varianta, dar cred ca voi avea conditii mai bune pentru drive-test la cea din Voluntari.

Si mie imi place Hover-ul, dar din pacate depaseste cu mult bugetul meu.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Nu, cand ajungi la Colentina cu Fundeni, mergi inainte spre Voluntari.

Share this post


Link to post

Ce mi-au vazut ochii in dimineata asta...

Cherry scria pe ea, si atat.

O amestecatura ridicola de stiluri: clanta usa spate gen Alfa sau Seat, doua evacuari ovale, silueta haion gen ford flocus, stopuri gen mondeo, etc.

 

Si judecand dupa dimensiunea rotilor, cele doua evacuari sunt de chichi acolo, probabil ca e aceeasi ca la varianta V6 turbo :D

post-1317-083661800 1295507161_thumb.jpg

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Hopa... asta nu e chiar asa rea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...