Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Masini made in China

Recommended Posts

Vrei sa-ti iei una sa ti-o faci breloc la Epica? :D

Aia e buna pentru agentii de vanzari- sa vezi ce adrenalina baga baietii, nu se mai aventureaza in asa hal pe sosele.

Share this post


Link to post

Adeptii liberalismului total si partizanii ideii ca economia de piata dezideologizata regleaza economia nu pot desfiinta succesele Chinei.

Le accepta cu greu,le minimalizeaza,incearca trimiteriexcesive catre constrangerile sistemului,dar denigrarea nu poate acoperi realitatea !

Share this post


Link to post

Ideologilor le este foarte greu sa faca deosebirea intre creatie si fabricatie.

Share this post


Link to post

Cei ce scriu despre China si economia mondiala in general nu sunt doar liberalisti convinsi, adepti orbi ai ,,free market'' si inrezatori in mana invizibila. Ceea ce se intampla in China, ca fenomen pozitiv, NU este meritul partidului (dimpotriva, ramasul in urma este apanajul sau) ci al vestului si al locuitorilor Chinei (vazuti ca indivizi, nu ca gloata). Ceea ce expun eu este tocmai slabiciunea sistemului: intr-o dictatura comunista, plina de birocrati incompetenti si corupti distorsiunile pietei sunt exacerbate iar riscurile de criza sunt accentuate.

Share this post


Link to post

Hm, sunt curios daca alta forma de guvernamant ar reusi sa tina in mana asemenea gloata atat de eterogena. India e cea mai mare democratie si e in urma chinei din multe puncte de vedere. Chinezii din est si din vest erau cam la acelasi nivel acum cativa ani, acum diferentele sunt enorme. Au incercat multi perestroika, insa nu le-a iesit multora...Crezi ca pote vre-o forma de guvernaman sa propulseze o populatie de peste 1 miliard din evul mediu in epoca spatiala in 2 ani?

Dictaturile sunt corupte... problema multor democratii insa e incompetenta. In EU de exemplu clasa politica vine dintr-o aristocratie complet rupta de lumea reala... ca sa ajungi parlamentar francez, trebuie sa fii iesit de la ENA, si ca sa faci ENA trebuie ca taticu' sa fie mare shputzer...

 

Majoritatea parerilor despre chinezi vin din partea unora care i-au cunoscut de la televizor, sau in cel mai bun caz dintr-o delegatie sau o excursie de o saptamana sau niste emailuri. Eu am avut ocazia sa lucrez 4 ani cu unul si mi-am schimbat prima impresie in ceea ce il priveste (ca individ singular). si am dicutat cu tipi care au trait ani in China si in general parerile lor sunt mult mai nuantate. La prima vedere par niste robotei tampitei si lipsiti de emotii, insa in realitate sunt niste tipi destul de sesibili, familia si prietenia e foarte importanta pentru ei, mult mai importanta decat la altii si sunt mult mai subtili decat par. Cand ajungi prima oara acolo esti socat de cate o gagicuta dupa care intorci capul si o surprinzi mancandu-si mucii, sau cate o baba care se c..a in mijlocul strazii ziua in amiaza mare, insa astea sunt chestiile care sar in ochi prima oara. Apoi incepi treptate sa descoperi ca nu toti sunt la fel. Nu e oare valabil si la alte popoare?

 

Judecam dupa criteriile noastre, fara sa ne punem prea multe intrebari... "neseriosi si nepunctuali". Sunt astea valori universale? Nu stiu cum e cu chinezii... insa indienii sunt la fel. Eu lucrez mult cu ei, asa ca am incercat sa le inteleg mentalitatea. "Seriozitatea" si "profesionalismul" occidental e vazut de catre ei ca lipsa de maniere, si chiar desconsideratie si le zgandare complexele... daca incerci sa fii "pro" in relatia cu ei e interpretat ca "in afara de jobul asta imputit nu am ce discuta cu tine" si esti vazut ca un magar de colonialist. Cu ei daca vrei rezultate discuti personal, nu "pro".

 

"Punctualitatea" e o "valoare" care nu face doi bani in ochii unuia care crede in karma, Eternitate si in reincarnare. Il doare drept in c.r de deadlineurile proiectului tau si de waterfall-urile tale frumos colorate. Ce nu termini viata asta o termini in viata urmatoare, daca era important pentru evolutia ta si echilibrul universului...daca era important doar pentru proiectul si profitul tau meschin ii doare fix la 2m in fata.

 

Asta nu inseamna ca sunt puturosi sau ca nu se poate lucra cu ei. Se poate, trebuie sa ii provoci... daca le spui ca el e singura sansa ca jobul sa fie facut pana maine, si ca nimeni altcineva nu e capabil de asemenea performanta... poti fi sigur ca lucreaza non-stop. Au cultura eroilor, daca vrei sa ii motivezi trebuie sa o faci prin stress pozitiv. Daca le spui ca incerci si cu in paralel si ca daca tu avansezi mai repede poate sa o lase balta, isi cheama si copchii sa-l ajute numai sa dovedeasca ca el e cel mai tare...

Share this post


Link to post

Oarecum pe aceeasi tema

 

Polonia ar putea deveni prima tara europeana in care chinezii fac o fabrica de automobile

 

Chinezii de la Jiangling Motors intentioneaza sa construiasca o uzina de automobile in Polonia si ar deveni primul producator chinez de masini care deschide uzina proprie in Europa, scrie ziarul Rzeczpospolita, citat de Automotive News. Ramane de vazut daca se va concretiza ceva, mai ales ca Jiangling si-a tot amanat importurile in Europa si are o imagine dezastruoasa dupa un test de siguranta esuat.

 

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-4139...-automobile.htm

Share this post


Link to post
... Ce nu termini viata asta o termini in viata urmatoare ...

Misto principiu in constructia de masini. Acum am inteles de ce toate produsele concepute de catre chineji, desi copiaza un produs de mare marca, nu-i ating niciodata parametri, poate in alta viata ... =))

Share this post


Link to post

Foarte mare parte din engineeringul occidental e facut prin tari bananiere. In industria auto unde reducerea costului este cuvantul de ordine, e cu atat mai rau. Prin Europa se stabilesc spec-urile, bugetele si termenele, iar ingineria e facuta prin Maroc, Chile, India sau cine mai stie unde de catre "salbatici". Meticulozitatea si civilizatia germana nu prea are legatura cu tehnica in ziua de azi. Or mai exista vreo doi nemti in pragul pensionarii care viseaza noaptea motoare, insa sunt din ce in ce mai rari... Ingineria a devenit munca de negru... la propriu, uneori :D

 

Prin urmare mie mi se pare iluzoriu sa crezi ca unii sau altii nu POT sa faca masini serioase, daca vor neaparat (adica mai pe romaneste, daca au banu'). Ce stii sa faci faci tu, ce nu stii platesti pe altul si treaba merge.

 

De exemplu, trenul pe perna magnetica e specialitate germana. Ei l-au pus la punct... insa prima linie comerciala e in China. Baietii i-au angajat pe nemti, nemtii au venit cu tehnologia, mana de lucru a fost chineza, si acum cu trenul de ultim racnet te plimbi cu 450km/h in China, si nu in Germania. Asta pentru ca chinezii au banul si nemtii nu, desi in ceea ce priveste tehnologia e invers. Iar chinezii aia nespalati au reusit sa faca o constructie de 90km cu tolerante de ordinul a 1cm. Probabil urmatoarea linie va fi facuta intregral de ei...

Share this post


Link to post

Ce intelegi tu prin facuta integral, adica unul-doi angajati nemultumiti de salariu de la o firma germana au plecat la chineji si contra unei sume mai mari le-au dat pe tava toata tehnologia incat acestia nu mai au nevoie de cineva pentru a reproduce la infinit aceasta realizare ? De ce te intreb, din toate postarile tale de pe acest topic se intelege acest lucru si ca toata tehnologia firmelor avansate este la mana de bani (maruntis) a unora, in speta chinejii.

Share this post


Link to post
Ce intelegi tu prin facuta integral, adica unul-doi angajati nemultumiti de salariu de la o firma germana au plecat la chineji si contra unei sume mai mari le-au dat pe tava toata tehnologia incat acestia nu mai au nevoie de cineva pentru a reproduce la infinit aceasta realizare ?

 

 

EXACT :)

Masinile ce-s, daca nu tehnologie reprodusa la infinit? Ma refer la partea de mecanica, nu la noile gagdeturi electronice care fac diferenta intre modelul de azi si cel de ieri. Mai apare cate o chestie majora o data la 15 ani, in rest, facelifturi, electronica si marketing.

 

Tehnologia avansata nu e inca obtinuta in tari bananiere. Insa domeniul auto nu se incadreaza aici, e unul din domeniile care desi are cifre de afaceri enorme nu a inventat nimic (chestia asta eu doar am observat-o, insa acum vre-o cateva luni directorul tehnic de la Reno a recunoscut-o public). Doar au furat din alte industrii si la asta chinezii sunt competitivi :D

 

Tehnologia avansata se obtine in universitati si laboratoare, private sau nu. Iar in domeniul asta China face eforturi mai mari decat noi, investesc procente triple fata de europa in cercetatare, iar rezultatul e ca din ce in ce mai multi meseriasi au nume de campioni de ping-pong.

Bineinteles, o parte din ei sunt americani sau publica pentru univesitati americane, insa sunt din ce in ce mai multi care dupa un "stagiu" prin State se intorc in China. Astia publica f f multe articole si brevete ... Unii cercetatori au inceput sa invete chineza ca sa aiba acces la publicatiile lor interne, se pare ca au un nivel din ce in ce mai inalt.

Americanii sunt pragmatici, cuantifica cercetarea prin numarul de articole publicate in reviste de prestigiu si prin numarul de brevete. Sunt curios pe ce loc sunt europenii la capitolul asta.

 

Oricum, eu nu sustin ideea ca chinezii sunt super tari, insa am senzatia ca daca in continuare toate resursele europeane se vor duce in agricultura o sa devenim repejor satul lor de vacanta. Nu e neaparat meritul lor, e vina noastra...

Share this post


Link to post

Ai facut mai inainte si o referire la indieni, cum muncesc ei cu toata familia (sau satra, nu am inteles exact) sa arate ca sunt cei mai buni,

cum pun suflet in ceea ce fac(stiam deja si asta.. o floare si 2 gradinari) si de aici ai extins si la chinezi.

Noi lucram si cu indieni, si cu chinezi, si cu americani si cu chinezi si indieni din state, si cu nemti si cu australieni si chiar si cu siberieni.

Hai sa-ti zic, in india e call support, dezvoltarea grea, planificarea se fac in tarile cu apa calda, unde au baieti destepti si

apoi dau celorlalti sa fixeze defectele sau sa continue pe un schelet trasat drastic si ultraprofesional de americani, nemti, chiar si indieni sau chinezi, dar nu din india sau china. Sunt indienii si chinezi foarte tari, care se afirma individual precum negrii din harlem la box sau baschet, adica trag ca nebunii pentru afirmare, ca singura sansa de a iesi din rahat, pe baza unui talent real se intelege. Eh.. aia buni ce traseaza scheletul si fac roata sa se invarta ce crezi tu ca fac? Sunt pusi pe proiecte noi, nu sunt lasati sa o balacareasca pe o tehnologie care odata pusa in viata e deja veche, intelegi?

Repet ca vad ca se face o confuzie mare, faptul ca ai acces la o tehnologie, acea tehnologie e veche :)

Cei care au inventat marketingul asta s-au prins de la inceput ca lumea asta e atat de dinamica incat nimeni nu poate tine pasul, chiar fara a intelege vreun detaliu tehnic. In timp ce e scoate un face-lift, cei mai buni lucreaza deja la ce vor scoate peste 5 ani. Stii cati ani s-a lucrat la ultimul model din seria 6? Ca sa rezum, in timp ce unii se bat sa puna mana pe o tehnologie, altii lucra deja la alta.

Ca si in lagarul comunist din anii 60-90, vor sa aiba niste simboluri, vor sa arate lumii capitaliste ce traieste in cutii de carton si are someri, vor si ei sa arate ca au un "canal dunare marea-neagra", vor sa arate ca au medalii la olimpiada, ca au un campion la sah etc.

Realitatea din spate e insa opusa. A crede ca un progres sanatos se poate realiza intr-un regim autoritar (desi progrese au mai fost, uite la chile si augusto pinocet) si ca asa se poate construi o baza solida, mie imi spune ca trebuie sa ai o anumita convingere adanca de stanga. Sau de dreapta :)

Pina la urma cum stam cu vanzarile coreene pe pietele europene si americane, cele mai consacrate, desigur?

Pina la urma ce automobil bun fac chinezii astia? Stii vreo unul pe care ti l-ai cumpara?

Si te rog nu ma fa demonstratii prin metoda comparatiei, aia corect e utilizata altfel si la altceva.

 

...

Bineinteles, o parte din ei sunt americani sau publica pentru univesitati americane, insa sunt din ce in ce mai multi care dupa un "stagiu" prin State se intorc in China. Astia publica f f multe articole si brevete ... Unii cercetatori au inceput sa invete chineza ca sa aiba acces la publicatiile lor interne, se pare ca au un nivel din ce in ce mai inalt.

...

 

Ai noroc ca esti simpatic, altfel ajungeai la gazeta cu asta :)

Share this post


Link to post

@Mr: O intrebare f simpla: ai vrea sa traiesti in China acum? Daca nu acum cand? Ai vrea ca copii tai sa traiasca in China, sa munceasca in fabrici si uzine, sa citeasca ce ii lasa partidul si sa conduca masini chinezesti?

Share this post


Link to post

@Tommy

Ce, n-ai mai vazut americani cu nume de campion de ping-pong? :)

Oricum, nu fac comparatii, dau doar exemple de judecati gresite bazate pe neintelegere. Se poate intampla si invers... daca multumesti unui indian care iti face cadou e prost interpretat, inseamna ca vrei sa iti stergi datoria fata de el si deci sa te dai la fund in loc sa-i faci si tu unul...

 

@Andrei

N-as alege sa traiesc in china :) . As merge intai acolo sa vad cu e, si apoi mai discutam... pana atunci orice as raspunde e pura speculatie :) Insa nu are legatura cu argumentatia. Daca nu as vrea eu sa traiesc acolo asta nu inseamna ca nu vor sti niciodata sa faca masini.

 

Pe vremea romanilor ai fi preferat sa traiesti in Roma sau in padure cu vizigotii sau niste veri de-ai lor? Pentru ca desi erau niste salbatici inapoiati la un moment dat au cam dat cu ei de pamant, si inca destul de tare, ca nu s-au mai ridicat... Si asta nu pentru ca ar fi fost mai civilizati sau mai avansati, ci pentru ca aveau c...e in timp ce romanii se credeau buricul pamantului (pe buna dreptate) si cam incepusera sa o frece (cam cum o freaca si europa acum)... Europa de fapt o freaca de mai mult timp, si americanii erau la un moment dat o banda de salbatici si apoi au reusit sa le ia fata la majoritatea capitolelor... din exact acelasi motiv.

Share this post


Link to post
@Mr: O intrebare f simpla: ai vrea sa traiesti in China acum? Daca nu acum cand? Ai vrea ca copii tai sa traiasca in China, sa munceasca in fabrici si uzine, sa citeasca ce ii lasa partidul si sa conduca masini chinezesti?

 

S-am pardon, ce te face sa crezi ca mr o sa primeasca autorizatie sa aiba copii? > :)

Share this post


Link to post

Drace, trebe si pentru asta autorizatie? Coasta mult? Trebe hartii multe?

Share this post


Link to post

Nimic nou in "calitatea" produselor...

 

http://www.ziare.com/Un_automobil_produs_i...C_V-699203.html

 

citat: 'Germaniii de la ADAC au supus modelul Brilliance BS4, produs in China, unui crashtest, iar masina asiatica a reusit "performanta" de obtine zero stele."

 

Urmariti si filmutelul pana la capat.

Edited by cpop

Share this post


Link to post

Poate asa o fi,nu stiu ,nu sunt specialist ,dar aici este si o politica a lor.Nu am incredere in ADAC ! Masinile ieftine intrate pe piata cum a fost si Loganul le da mari batai de cap celor din industria auto indigena.In cazul Logan a fost Renault la mijloc ,care are o traditie si tot ziceau ca se rastoarna .Cazul cu testul elanului.Din film mi-a parut rezistenta,cel putin la impactul lateral.

Share this post


Link to post
Nimic nou in "calitatea" produselor...

 

Daca nici aceasta limuzina nu este de calitate... :mrgreen: mai asteapta putin ca poate anul asta scot si un veyron

Share this post


Link to post

Dupa ce am vazut de 2 ori crash testul la Brilliance ala... sincer sunt convins ca adac a fost foarte subiectiv! Probabil are 0 stele ca se abureste farul(zice ceva la sfarsit si aduce si in prim plan asta)? Pai nu stiu cate bmw-uri si opel-uri am vazut in aceeasi situatie!! Nu mi se pare ca s-a deformat mai rau ca altele! Uitati-va pe NCAP la altele de renume sa vedeti cum se fac si alea... Sa zica clar: NU vrem concurenta! Nu asa ca asta e vraja marii...

Singurul lucru care mi s-a parut ciudat e ca atunci cand sare airbag-ul dreapta capacul de plastic sparge parbrizul :)

Share this post


Link to post

Se intampla la multe asa, daca nu la toate... Masinuta asta are o idee de spate de bemveu' sau mi se pare mie? :)

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Din fericire pt toata lumea chinezii mai au un pas si pun mana pe Volvo, dupa ce au facut acest lucru toate masinile lor vor avea cate stele trebuie .

Share this post


Link to post

Eu zic ca o redimensionare/regandire a airbag-urilor ar aduce-o mult in fata :) Uitati-o si pe cea veche:

 

Si ca sa fim in ton, o masina de 5 stele, laguna 2:

Edited by sorin1983

Share this post


Link to post

Sunt 0 stele dupa punctajul nou introdus, dupa cel vechi ar fi echivalat cu 3 stele.

Share this post


Link to post

Am citit si eu, ce mi se pare misto e chestia cu "lovitura de bici", atunci cand iti fuge capul inainte si inapoi. Am vazut ca au mai introdus si limitare de viteza(tehnic depinzand de dotarile masinilor). Totusi sunt doar 6 masini testate dupa noua schema :)

Share this post


Link to post

Sorin, vezi ca Brilliance BS6 a fost imbunatatit vezi

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...