Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Masini made in China

Recommended Posts

O criza nu inseamna desfiintarea Chinei dar dupa o perioada de boom vine o perioada de recesiune. Am spus asta doar pentru a accentua ca China nu va creste pana la cer and beyond cum considera unii.

Share this post


Link to post

Daca ar creste in sensul traditional, inflatie & shit, si-ar pierde farmecul, forta de munca ieftina.

Altfel, ea este tinuta practic tot timpul intr-un fel de recesiune, tocmai pentru a isi pastra acest farmec, chiar daca economia sa creste bazat pe productie. O recesiune reala ar inseamna o criza mondiala.

Nu ma duce capul (de fapt studiile) sa formulez aceste ipoteze, la urma urmei asta sunt. Repet si eu ce zic economistii, ce ne predau.

Share this post


Link to post
Radeti voi de chinezi... Cel mai socant fapt insa mi s-a parut prognoza referitoare la dezvoltarea industriei auto chinezesti: in 2015 cca. 24 milioane de chinezi vor lucrain industria auto...

Radem pentru in momemtul acela, cei 24 de milioane de lucratori din domeniu vor trebui sa aiba salarii sa-si poata permite achizitia de masini. Daca mai adaugam costurile prea mari cu transportul (pretul petrolului), cine mai tine fabrici deschise acolo ? Si uite asa vor ajunge sa produca doar naivitatile pe care le fac si acum.

 

Eu mai rad de ei si pentru: cu cat vor dori sa produca mai mult pentru intern, cu atat se vor lovi de structura militara a unui stat autoritar, orice om accepta sa lucreze pentru un patron, dar nu pentru o gashca de paraziti incremeniti intr-un proiect desuet. China va deveni o tara de temut, doar, cand va renunta la hunta militaro-politica de la conducerea ei. Pana atunci, occidentalii profita si se distreaza de naivitatea chinejilor.

Share this post


Link to post

Depinde care occidentali. Aia care lucreaza in vre-o industrie nu prea se distreaza.

 

De fapt nici lumea finantelor nu e chiar foarte vesela, in china se pot face profituri foarte mari insa e destul de greu sa scoti banu' de acolo.

 

In plus, alora daca le vinezi ceva, trebuie sa le dai si know-how-ul. Aia nu cumpara doar airbus sau centrale nucleare areva, ci si scolirea inginerilor lor... Noi ne imbatam cu apa rece ca avem avans tehnologic, insa asta se topeste vazand cu ochii, pentru ca baietii scot armate de ingineri si de savanti, si investesc in cercetare 9% din buget in timp ce noi prin europa bagam 2.ceva...

Share this post


Link to post

Inca vreo cateva copii chinezesti, printre care si Matizul cu 3 roti :)

post-163-1219828398_thumb.jpg

post-163-1219828402_thumb.jpg

post-163-1219828406_thumb.jpg

post-163-1219828410_thumb.jpg

post-163-1219828414_thumb.jpg

post-163-1219828419_thumb.jpg

post-163-1219828427_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Care-i faza cu masinile cu 3 roti?

Share this post


Link to post

Probabil ca e mai ieftina ca una pe 4 roti :mrgreen: ...si probabil are ghidon in loc de volan :D

Share this post


Link to post
Radem pentru in momemtul acela, cei 24 de milioane de lucratori din domeniu vor trebui sa aiba salarii sa-si poata permite achizitia de masini. Daca mai adaugam costurile prea mari cu transportul (pretul petrolului), cine mai tine fabrici deschise acolo ? Si uite asa vor ajunge sa produca doar naivitatile pe care le fac si acum.

 

Eu mai rad de ei si pentru: cu cat vor dori sa produca mai mult pentru intern, cu atat se vor lovi de structura militara a unui stat autoritar, orice om accepta sa lucreze pentru un patron, dar nu pentru o gashca de paraziti incremeniti intr-un proiect desuet. China va deveni o tara de temut, doar, cand va renunta la hunta militaro-politica de la conducerea ei. Pana atunci, occidentalii profita si se distreaza de naivitatea chinejilor.

 

tolin, stai cuminte ca nu prea stii ce e cu China zilele astea. Serios, cauta si informeaza-te inainte sa te apuce rasul. Americanii sunt vanduti chinezilor, iar economia mondiala depinde de cresterea economica din China mult mai mult decat depindea acum un deceniu de cea americana. Tu poti sa razi cat vrei, dar n-o sa-i vezi pe americani sau pe europeni luandu-ti exemplul. Probabil eu vad China altfel decat tine de aici, fiind mai aproape de ei, cu economia asta care incaseaza cec-uri copioase pe resursele exportate acolo.

E vorba aici de peste o suta de milioane de chinezi care s-au ridicat din saracie si au ajuns in clasa mijlocie. Multi dintre ei sunt patronii de care vorbesti tu, tolin. Mai spuneam in postul meu precedent ca Daimler, VW, Toyota si GM au fabrici in China care produc "the real deal", nu ineptiile pe care le tot postati aici. Singurul motiv pentru care China nu exporta inca Golf-uri si Corolle e cererea enorma de pe piata lor interna. Cand s-or mai satura de masini, adica in 4-5 ani, well, bye-bye Colibasi si Sandero si industrie auto mioritica...

Share this post


Link to post

Informeaza-te de ce vin chineji in RO sa munceasca pe 200E in loc de 200$, daca la ei este raiul pe pamant. Apoi citeste atent ce am scris, cand muncitorii din faburile de masini din China vor avea salarii care sa le permita sa-si cumpere masinile fabricate, productia se va muta in Mongolia, nimeni nu va fi interesat sa produca la costuri cu salariile la fel de mari ca la el in tara.

 

In privinta relatiilor chinezo-americane te inseli amarnic, nici americanii nu-s asa de naivi cum ii crezi si nici chinejii nu-s acuzati de sinceritate. Primii au venit cu un cal troian cu explozie intarziata si ceilalti incearca santajul monetar. Oricum, mana intinsa de catre americani valoreaza mai mult decat toate carticele lui Mao.

 

Vad ca pe tine te impresioneaza cifrele absolute, 100 de milioane in China reprezinta 7,7%. Cei care zangane armele pe acolo sunt mult mai multi, iar pe aceia n-ai cum sa-i destepti. Eu stiu ca peste tot in lume, consumatorul fuge de marca Fabricat in Republica Populara Chineza.

Share this post


Link to post

Eu vad un succes al producatorilor straini, isi stabilesc puncte de productie foarte aproape de consumatori. Care-i realizarea chinezeasca in toata povestea asta, faptul ca au devenit cea mai mare piata de desfacere si cel mai mare consumator de energie ? Este foarte normal ca toti marii producatori sa se repeada pe o piata mai mare decat cea din America de Nord, Europa si Rusia la un loc.

 

Abtine-te de la aprecieri la adresa userilor, da dovada ca viata intr-o alta societatea a marcat ceva in comportamentul tau.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Parerea mea ... China a avansat mult in ultimii ani ..mai ales in industria constructoare de masini si nu numai ... Cunosc un prieten are masina chineazeasca ... 4x4 si are si gpl .. :D insa de 3 ani nu are nicio problema cu ea :) despre siguranta ... daca e sa mori mori si intr-un bmw x5 daca esti namac si dai cu el in parapet ... cu siguranta va creste si siguranta si designul propriu la masinile chinezesti .. si de ce nu chiar mi-as lua una .

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Get real. Masinile/motocicletele/scuterele/bicicletele etc chinezesti nu reprezinta o alternativa, cel putin la momentul actual. De ce? Sa expunem cu liniuta:

- sunt prost gandite, copii nereusite ale masinilor vestice in marea marea majoritate

- folosesc materiale made in china - ce a devenit antonim sintagmei made in germany- (scaune din piele, omit intotdeauna ca are origine petroliera...)

- folosesc metode de productie intensive in ...guess what...orezari (aici nu glumesc, i-au luat din lanuri si i-au pus sa faca masini)

- au o acoperire execrabila a service-urilor (fereasca d-zeu sa se strice ceva, ca imbatranesti pana iti vine ceva)

- mint cu nesimtire in specificatiile tehnice si starnesc neincredere pe bune motive (o masina subcompacta de 100+cp nu are cum sa faca 16 sec pana la 100km/h si sa aiba vmax 160kmh)

Share this post


Link to post

Si cu toate astea, de pe pietele unde concureaza de la egal la egal cu europenele (cea africana de ex) l-au scos complet de pe piata la trotinete. Am vazut un reportaj (lacrimogen, frantuzesc) unde comparau scutere Peugeot cu cele Peo Geo Ting vandute pe pietele traditional detinute de francezi (gen Senegal) si in care europenele erau la furat. N-aveau nici o protectie contra prafului (apropo de produse bine gandite) si crapau in cateva luni, in timp ce alea chinezesti costa la jumate si tin de 10 ori mai mult. In cativa ani vanzarea de scutere Made in Eu a cazut aproape la 0. Incet dar sigur intra si in EU pe piata de motociclete mici si scutere.

 

Orezarii respectivi baga umarul acum la greu in constructii pe acolo, fac de la blocuri de locuit la baraje sau amenajari portuare. Africa trece incet dar sigur de la situatia de colonie europeana la cea de colonie chinezasca.

 

Pe de alta parte, crezi cumva ca muncitorii BMW sau VW sunt niste mici Einsteini? Ideea e sa fie mai inteligenti tipii care ii conduc, iar astia sunt putini. Iar chinezii, daca nu ii au, ii cumpara. In aeronautica de exemplu unde vor sa isi dezvolte o industrie (deocamdata pentru piata lor interna) "fura" la greu specialisti, probabil pana cand isi vor forma oamenii lor. E probabil chestie de pragmatism... probabil e solutia cea mai ieftina.

 

Chestia ca sunt incapabili sa faca masini e o mare iluzie. Deocamdata n-au nevoie sa faca rolls-uri si bugatti-uri . Cand piata europeana va deveni interesanta pentru ei, probabil o vor sparge...

 

La urma urmei, si produsele nemtesti au fost cosiderate low-cost si de duzina in perioada antebelica... apoi, cele americane... cele japoneze...cele coreene... acum e randul celor chinezesti...

Share this post


Link to post
Chestia ca sunt incapabili sa faca masini e o mare iluzie. Deocamdata n-au nevoie sa faca rolls-uri si bugatti-uri . Cand piata europeana va deveni interesanta pentru ei, probabil o vor sparge...

 

Cat ai zice peste :thumbl: Sa fim seriosi, oricine e interesat de largirea pietei, altfel inseamna ca faci afaceri de dugheana sau atat gandesti.

 

La urma urmei, si produsele nemtesti au fost cosiderate low-cost si de duzina in perioada antebelica... apoi, cele americane... cele japoneze...cele coreene... acum e randul celor chinezesti...

 

Nu pot sa nu ma stric de ras.. si care fir-ar ele al naibii se vand cel mai mult in europa? Cumva cele coreene?

 

Imi place cum vedeti voi economia chinezeasca de motoare crescand ca febra chinezeasca.

 

Orice european va vrea un mertan, bmw, audi sau porsche, nu o cacastoare chinezeasca.

Share this post


Link to post

Eu nu stiu cand produsele japoneze sa fi fost considerate proaste, chiar dimpotriva. Cand au intrat pe piata in Europa sau America i-au dat peste cap pe vestici cu fiabilitatea produselor (fie ca e vorba de scutere, televizoare sau radio-uri).

 

Ca sa vedem cum erau produsele nemtesti in perioada antebelica ar trebui sa apelam la un isotric si la research prin arhive si biblioteci. Haideti sa ne pastram realisti si cat de cat actuali, sa nu facem trimiteri irelevante la perioada medievala.

 

In acelasi timp, frazele precum ,,america e a chinezilor'' sunt ilare si nu pot sa apartina decat unor ,,analisti" frati cu anal-istii nostri imobiliari. Prin anii 50-60-70 toata lumea vestica isi uda pampersul la gandul economiei strasnice sovietice. Apoi, prin anii 70-80 toata lumea zicea ca Japonia mai are putin si anexeaza SUA, desfiinteaza tot ce era pe piata etc. In anii 80-90 a venit randul Asiei de S-E, care s-a dovedit similara in crestere cu Uniunea Sovietica... Aceste comparatii si analize nu-mi apartin, sunt doar rezumate ale unor scrieri lungi si bine documentate despre globalizare si economie mondiala...

 

China NU este o democratie, este un stat comunist, plin de birocrati corupti si incompetenti, alesi pe criterii cel putin discutabile.

Presa nu este libera, proprietate este si nu prea garantata, drepturile omului sunt incalcate frecvent. Eu zic sa luati si asta in calcul cand propovaduiti invazia galbena si disparitia vechilor civilizatii. Ofera China altceva decat forta de munca ieftina, multa si disciplinata/disciplinabila usor?

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Orice european va vrea un mertan, bmw, audi sau porsche, nu o cacastoare chinezeasca.

 

Corect, numai ca de permis, isi permite logan. La logan astepti in Europa mai mult decat la S-Classe. Iar grosul vanzarilor e facut de compacte sau sub-compacte ieftine, nu de masini de lux. Si asta in Europa, unde totusi salariul mediu e cu un digit mai mare decat in china.

 

Daca ne uitam la primii 5 constructori mondiali, toti faceau cacastori pe vremea cand in Europa se faceau masini de lux. Honda faceau biciclete pe vremea cand Fiat faceau limuzine... Care dintre ele domina acum piata?

 

Piata interna din china e acum mult mai interesanta decat cea occidentala care oricum e suprasaturata si unde vanzarile stagneaza.

Share this post


Link to post

Honda nu domina nimic, nu caut eu statistici ca nu ma intereseaza cifre absolute. Atat am vazut dominatie undeva a unei marci, si anume in state, si e vorba toyota. In rest nu stiu ca cineva sa domine vreo bucata de piata. Evolutia japonezilor a avut un catalizator unic prin oroare si recul economic: distrugerea japoniei de catre americani. Pe cand ceilalti aveau un somn dulce si un ritm grecesc, japonezii au plecat la drum mai ceva raketele sol-sol ale americanilor in irak. Japonezii sunt un popor teribil de civilizat, meticulos, corect si exact, ii depasesc pe nemti la capitolele astea. Despre cel chinezesc s-a spus mai sus. Orice previziune pe baza extrapolarilor mi se pare falsa, si chiar daca falsul implica orice, vine statistica si reguleaza ordinea :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Corect...cifre si statistici.

 

geely are crestere 110% in vanzari in 2007. Care producator mai are asemenea evolutie? Actiunile lor au crescut cu 49% acum doi ani si cu 59% anul trecut. Se mai lauda vre-un producator cu asa ceva?

 

Chestiile cu un popor asa si pe dincolo raman pura teorie (formulata a-posteriori, deci foarte plauzibila). Nu cred ca i-a cunoscut careva pe toti japonezii si am dubii ca ii cunoaste cineva pe toti chinezii. Oricum, industria nu se face cu meticulozitate si civilizatie, ci cu obiective clare inclusiv pe termen lung si investitii. Americanii au dominat jumatate de secol productia industriala si numai meticulosi si civilizati nu erau. Si au existat si atunci filozofi in europa care spuneau ca niciodata calitatea produselor americane facute de masini nu o vor egala pe cea a manufacturilor europene.

 

Universitatea Geely scoate mii de ingineri anual in timp ce VW sau Reno cauta solutii de reducere a costurilor. Mie mi se pare evident care din ele investeste mai mult si care isi stabileste obiective mai ambitioase.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ca sa trasezi o linie unui popor trebuie sa-i cunosti pe toti? Ca sa vezi ca un ou e stricat trebuie sa-l mananci complet?

Americanii au si au avut resurse si amendamentul 5 :D

Who the fac is geely? 110% de la 10 unitati e negativ fata de o scadere la GM de la milioane de unitati :D =))

Share this post


Link to post
Eu nu stiu cand produsele japoneze sa fi fost considerate proaste ...

Pe vremea cand erai nenascut sau prea mic.

 

Altfel, istoria este foarte buna sa clarifice niste lucruri. Ati auzit de autocarele Mertz produse in Iran, dar de marcile de autovehicule din Serbia, Polonia, Cehia, Romania, Spania ? Unde sunt produsele acelea, de ce n-au evoluat, sa se vanda in Africa, in America de Sud sau in Bangladesh, deoarece la pret erau cat cele chinezesti ? Cat timp le-a trebuit asiaticilor (japaneji, cocoreeni) sa se maturizeze, 40 de ani, dar australienilor ?

Credeti ca-i doar o problema de bani, dai banu, ai ars etape si stergi cu buretele 200 de ani diferenta ? Cand se va putea asta vor exista si pastile contra prostiei. Chinejii au un mare handicap de care vor scapa doar prin disparitia unei generatii: lipsa de cuvant, lipsa de punctualitate si lipsa de seriozitate. De asta se inteleg atat de bine cu romanii, ambii nu se simt bine pana nu fac o smecherie. De ce credeti ca a fost nevoie sa cheltuiasca de vreo 10-20x mai mult decat grecii pentru o olimpiada ? Pentru imagine, ca au observat ca pe unii ii fura asta, plus imaginile puternic colorate, jocuri de artificii si nu-si mai pun problema de ce este nevoie de cenzurarea informatiei intr-o tara in plina deschidere.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
ai ars etape si stergi cu buretele 200 de ani diferenta ? Cand se va putea asta vor exista si pastile contra prostiei.

 

 

Japonezii au facut-o, nu? Cand s-a dus Peary sau cum il chema pe baiatul ala peste ei, prin 1800 noaptea, Japonia era in plin feudalism... (social si tehnologic). Acum social sunt tot p-acolo (nu ca ar fi neaparat rau), insa tehnologic gafaim dupa ei...

Share this post


Link to post
... Oricum, industria nu se face cu meticulozitate si civilizatie ...

 

Si de ce s-a dezvoltat si este matura, doar, in tarile civilizate ? Ideea ta a avut-o si unul impuscat de Craciun pentru ca a aplicat-o. Economicul nu poate fi despartit de politic, altfel Romania ar fi fost departe in ultimii 18 ani.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce , dar mie ,,invazia galbena'' imi suna a teroria conspiratiei iar argumentele sunt similare. Cat despre statistici jili: nu sunt importante doar datele relative ci si cele absolute. AndreiB automobile a produs in 2007 cu 110% mai mult decat in 2006. Im 2006 a produs 1 si in 2007 2 si ceva.

Share this post


Link to post

Deci nu stie nimeni ce-i cu masinile alea cu 3 roti?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...