Jump to content
Sign in to follow this  
Tavi

Acumulator Matiz

Recommended Posts

ce mare branza

Incarcarea unei baterii se face cu 10 la suta din capacitatea ei la formare,si cu 7.5 la suta la mentinerea incarcarii efectuate

Asa ... daca nu e mare brinza te rog spune-ne si noua cit e curentu' de incarcare in cele 2 cazuri - baterie de 35 Ah respectiv de 70 Ah. Apoi calculeaza diferenta de curent intre cele doua cazuri si pe baza informatiilor de mai jos (specificatiile sint din manualul de service pt. Matiz) te rog sa ne spui daca sint sau nu justificate afirmatiile tale - "Releul incarca mult mai mult timp decat ar trebui,lucreaza in alti parametri decat a fost el proiectat,deci va incepe sa se incalzeasca mai mult decat ar trebui."

 

 

matiz_sistemul_electric.jpg

 

L.e. - acum am vazut ca desi titlul topicului este "Acumulator Matiz" aici este vorba de o baterie de 70 Ah pusa pe Tico la care sistemu' electric are alte specificatii"

 

tico_sistemul_electric.jpg

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Sarmanul Tico a starnit o furtuna cu bateria de 70Ah.Eu cred ca este foarte mare bateria ptr sistemul electric de pe Tico si greutate "carata" in plus

Share this post


Link to post

1- Releul de incarcare

2- Referitor la P= U x I

3- Incarcarea unei baterii

 

Releu de incarcare ... nu mai exista de vre-o 30 de ani, iar folosirea in continuare a termenului nu face decat sa deruteze lumea. In electrotehnica, Releul este ... releu.

In prezent exista Regulator (sau Stabilizator) electronic de tensiune, si are rolul de a regla curentul de excitatie al alternatorului, functie de consumul solicitat, astfel incat tensiunea la borne sa se mentina (cu oarecare toleranta) la o valoare fixa, standardizata la cca.14,5 V.

O baterie normala de Matiz (aia de 35-40 A/h), care nu este descarcata catastrofal, "trage" din alternator cam 2-3 Amperi. Aia de 70 A/h, posibil sa traga si ea 5-6 A. Alternatorul poate debita max. 65 A, existand rezerve si pentru ... tubul de bass.

Incarcarea bateriei sub un curent (valoare constanta) de 10% din capacitatea inscrisa pe eticheta se poate face numai in atelier/laborator. Incarcatoarele moderne nu mai utilizeaza totusi aceasta metoda. Pe masina, curentul de incarcare nu poate fi precizat.

Share this post


Link to post

Deci putem pune fara probleme si o baterie de 180 de A,ca nu-i nimic.

Mama ei de electrica !

Sa-i raspund si lui Adrian:

La 70A- 7A la formare , 5.25 A la incarcare

La 35 A- 3.5 A la formare , 2.6 A la incarcare

Valorile astea sunt pt redresor nu pt alternator

Daca vrei valorile pt autoturism (Tico),da-mi,te rog caracteristicile tehnice ale stabilizatorului de tensiune,comparator de tensiune (releu de incarcare),ca eu nu le stiu

Edited by besche

Share this post


Link to post

Daca vrei valorile pt autoturism (Tico),da-mi,te rog caracteristicile tehnice ale stabilizatorului de tensiune,comparator de tensiune (releu de incarcare),ca eu nu le stiu

Nici eu nu le stiu ... da' ce anume te intereseaza ?

Share this post


Link to post

Deci putem pune fara probleme si o baterie de 180 de A,ca nu-i nimic.

Mama ei de electrica !

:

La 70A- 7A la formare , 5.25 A la incarcare

La 35 A- 3.5 A la formare , 2.6 A la incarcare

Valorile astea sunt pt redresor nu pt alternator

Pai cam putem pune, ca nu-i nimic. De exemplu, pui bateria langa masina, legi cabluri (peste bateria originala), lasi la incarcat si o sa vezi ca nu se intampla nimic. Consumul va fi undeva putin mai mare ca la punerea comutatorului pe faza lunga.

O discutie similara

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/35530-incarcare-2-baterii/

 

Valorile acelea, de unde provin ?

Share this post


Link to post

Vezi post 300

Deci putem pune orice baterie pe masina ! Interesant ! Poate in alta dimensiune

Personal consider discutia,in ceea ce ma priveste,inchisa.

Share this post


Link to post

Deci putem pune orice baterie pe masina ! Interesant !

Cum ai ajuns la concluzia asta ???

Share this post


Link to post
3- Incarcarea unei baterii se face cu 10 la suta din capacitatea ei la formare,si cu 7.5 la suta la mentinerea incarcarii efectuate

Producatorii furnizeaza pentru utilizatori informatia ca isi pot re-incarca bateriile (prea descarcate), folosind un redresor si recomandanda valoarea 10% (mergand si 5%, dar dureaza mai mult). Pentru bateriile cu Calciu, recomandarea este cu max.25%.

Despre formarea initiala a bateriei nu discutam.

Valorile alea nu sunt fundamental gresite, dar nu reprezinta vreun principiu.

Altfel, utilizatorul gaseste in comert redresor fara ampermetru, sau fara regulator, asa ca incarcarea o va face cum se poate, nu e sfarsitul lumii

Share this post


Link to post

Nu vad ce relevanta are curentul de incarcare pe redersor, cand pe masina alternatorul baga in acumulator cat poate (mai ales daca e descarcat). Alternatorul doar mentine tensiunea intre 13,8-14,4V, iar curentul e maxim (in conditiile date, dare depind de temperatura, de cat de descarcat e acumulatorul si de turatie). Alternatorul de matiz poate da 65A, si daca are conditiile necesare, ii da! Doar ca un acumulator poate trage doar putin timp un curent asa de mare (la fel se intampla si cu 10-20A), ca se incarca superficial (reactiile chimice sunt lente,d-aia trebuie incarcat in 10h).

 

Apoi, pe masina se poate pune un acumulator mai mare fara probleme, mult mai problematic e daca are cine sa-l descarce (adica un consumator maricel, cand motorul e oprit). Aici apar problemele

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu vad ce relevanta are curentul de incarcare pe redersor

 

- Au fost invocate niste valori (fixe), iar acestea au legatura cu incarcarea doar de la un redresor care are regulator.

- De regula (cel putin teoretic) nimic nu mai depinde de turatie. Curentul de incarcare e mai mare la inceput, apoi incepe sa scada, pe masura ce bateria se incarca.

- Conditia necesara ca alternatorul sa dea curent mare este sa fie incarcat cu multi consumatori : motor, becuri multe, dezaburire, ventilare, stergatoare, muzici, bateria...

- Incarcarea cu curent mai mic este OK, dar dureaza mai mult.

- Nu este nicio problema ca nu are cine sa consume din baterie si aceasta nu se descarca.

 

Niste valori masurate de mine, baterie cu calciu, pe redresor (simplu)

Baterie descarcata la 11,8 V, tensiune redresor 14 V, curent incarcare cca. 2,8 A

Baterie descarcata la 12,5 V, tensiune redresor 14,8 V, curent incarcare cca 1,3 A

Share this post


Link to post

Mama ce dea discutii am starnit cu bateria asta de 70 Ah :) )initial nici eu nu am vrut una asa mare dar chiar in acel moment cand ma lasase cea veche nu aveam la momentul ala bani pentru una noua si mi-a dat un vecin bateria asta,o avuse pe diesel si a zis ca nu prea mai face fata la porniri dimineata.Si asa am luato eu cu gandu ca iau alta in cateva zile,da de unde :) ) o am si acu dupa 8 luni.Si apropo de alternator daca bateria din fabrica e de 45 ah cu siguranta alternatoru e de ceva putere mai mare,poate si una de amperaj mai mare.Acuma nus exacta cat dar vreau sa va zic ca am un logan dci cu baterie din fabrica de 74 Ah si alternatorul e de 120 A.Deci in consecinta eu cred ca pe orice masina alternatoarele au ceva rezerve de putere de incarcare fata de bateria originala cea de 45 Ah de la tico.In fine fiecare cu pareriole lui eu vam zis ce am si cum am.

Share this post


Link to post

Am pus si eu la redresor bateria mea (Rombat de 35Ah) pentru ca nu mai fusese folosita de 3 luni. A fost nevoie sa completez si cu apa pentru ca se vedeau elementii, doar ca am pus prea multa si incepuse sa curga, asa ca am tras cu o seringa fara ac surplusul de lichid. Problema e ca am lovit usor cativa elementi (s-au strambat putin) cu varful seringii, are ceva?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

În februarie maşina mea împlineşte 6 ani şi bateria Rocket din dotare de asemenea. În ultima vreme s-a întâmplat să

nu pornească la prima cheie, dar foarte rar şi are şi motive, am uitat farurile aprinse noaptea de vreo 2-3 ori şi am

pus-o apoi pe redresorul "de Dacie" ca să-şi revină. Mă gândesc s-o schimb chiar dacă mai merge ca să nu mă lase

când mi-e lumea mai dragă. Între Varta de 40 şi Energyser de 35 oare ce să aleg? Am citit topicul dar nu cred că s-a

ajuns la un consens. :rolleyes:

Share this post


Link to post

a doua iarna cu caranda 35A si totul e perfect.

Share this post


Link to post

În februarie maşina mea împlineşte 6 ani şi bateria Rocket din dotare de asemenea. În ultima vreme s-a întâmplat să

nu pornească la prima cheie, dar foarte rar şi are şi motive, am uitat farurile aprinse noaptea de vreo 2-3 ori şi am

pus-o apoi pe redresorul "de Dacie" ca să-şi revină. Mă gândesc s-o schimb chiar dacă mai merge ca să nu mă lase

când mi-e lumea mai dragă. Între Varta de 40 şi Energyser de 35 oare ce să aleg? Am citit topicul dar nu cred că s-a

ajuns la un consens. :rolleyes:

N-are sens s-o schimbi daca nu da semne clare. Asta ar insemna sa auzi ca invarte mai greu ca de obicei; atunci te poti ocupa de ea. Altfel e posibil s-o schimbi degeaba, si ea sa te mai tina ceva. Durata medie de viata a unui acumulator e cam de 5 ani, dar eu sunt patit cu un caz ce a decedat dupa aproape 12 ani!

La 6 ani au schimbat 2 prieteni ai mei pe Hyundai, crezand ca sunt moarte, iar acum folosesc eu bateriile alea, binemersi, pe alte cazane din dotare.

Share this post


Link to post

astazi am schimbat bateria,stiind ce am patit iarna trecuta,iar in vara asta am pus un litru de apa in ea fiindca se uscase din nou.

in diminetile aste usor reci am inceput sa primesc primele semnale,invartea electromotorul,dar nu pornea,brusc am ramas fara curent ,dar si a revenit.

asa ca m-am oprit la un magazin caranda si am luat o caranda durabila capsulata ,facuta anu' asta in saptamana 38.

cand am scos bateria din locas din neagra s-a facut alba din cauza acidului.

caranda durabila m-a costa 200 ron cu montaj inclus si masuratori,alternatorul merge foarte bine. :lavolan:

 

am trecut la varta 40 A pentru ca " becul" de la caranda s-a facut negru, asta e dupa 2 ani cat a avut garantie a picat.

Share this post


Link to post

Eu am un varta blue 40Ah de vreo 4 ani creca, numaistiu, si se incarca cam 20 minute pe saptamana, cat porneste socrumiu matizul. Porneste la sfert acu iarna. Un an de zile a vazut maxim doua porniri pe saptamana, functionare pana a pornit ventilatorul de racire antigel.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Recomand cu caldura Banner pentru Matiz. Am unul de vreo 8 ani, still strong, porneste la sfert cotetu' inclusiv pe -30 de grade, am uitat acum cateva zile becu' aprins in habitaclu si mi-a papat bacteria total, deci l-am ucis cum ar veni. Si-a revenit dupa ce i-am dat jump-start de la un prieten, n-are nici pe dracu aparent :) Sper ca nu il deochi, dar ideea e ca Banner-Ichi Ban

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut!

Bateria originală m-a ţinut 5 ani şi jumate, iar actuala (Caranda Durabila 35Ah) 4 ani fără o lună, dar a început să îmi facă surprize la 0 gr. noaptea...

Acum mă gândeam la un Rombat Pilot (dar nu prea găsesc în CT la preţ OK) sau Varta B.D. de 40Ah (190 lei).

Maşina o folosesc aproape zilnic cu o medie de 50-70 km pe zi.

Share this post


Link to post

Doar o parere personala, dar prefer Banner, fata de Rombat. Varta am eu (de vre-o 2 ani) si e ok, dar nu am foarte mare incredere in ea. Daca faci drumuri lungi zilnic (fara porniri, opriri dese, gen taxi) Varta e ok, poate chiar si Rombat.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...