Jump to content
Sign in to follow this  
Tavi

Acumulator Matiz

Recommended Posts

Am baterie din 2006 de 40 cu CCA 330 si dupa ce a stat 4 zile in temperaturi de -20 , - 15*C nu a vrut sa imi porneasca la prima cheie, dupa care nu a mai facut figuri. La Matiz ajunge 35 cu CCA 300.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

salut!stie careva o baterie de amperaj mai mare(peste 35-40ah)unde pot gasi?dar sa fie dedicata pt matiz,fara sa fiu nefoit sa prelungesc fire sau alte inginerii,momentan am un zap care moare daca nu folosesc masina o zi.stiu ca se scrisese undeva pe forum de o baterie de 45-50ah.

 

nu inteleg de unde va vin atatea idei, eu am mers cu bateria mea 5 ani (din fabrica). bateriile astea de 35ah fac fata cu brio, eu am montat o gramada de consumatori si inca merge fara probleme. am citit mai sus un post la un tico in care se spunea ca dupa ce a montat bateria fulmen farurile luminau cu o lumina mai alba...ce sa zic ma lasa masca aceste idei, dar tot ce este posibil, oricum o data ce ai pornit, masina functioneaza pe curentul de la alternator, daca ati merge pe baterie ar fi moarta in 2-3 ore.

 

Edit moderator: reclamele si ofertele - la Bursa !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

masina functioneaza pe curentul de la alternator, daca ati merge pe baterie ar fi moarta in 2-3 ore.

Cred ca glumesti cu orele alea :) .

Share this post


Link to post

nu glumesc deloc...eu am mers pe baterie 2 ore jumate cand mi-a picat puntea de diode.

Share this post


Link to post

Pe Matizul din familie cand a dat semne am pus Rombat la recomandarea vanzatorului, a fost buna un an si a cedat, nemaigasind garantia a trebui s-o schimbam si am vrut una mai buna. Am optat pentru Varta Blue dynamic A15 / 40ah care e excelenta, dupa un an de utilizare si problemele actuale cu delcoul are 86% la test si mi s-a recomandat o reincarcare, ceea ce am si facut-o.

Ideea e in felul urmator, trebuie sa o verifici la 2-3luni si tot la acest interval si punerea redresorului cateva ore, chiar daca bateria e buna si perfect functionala i se prelungeste durata de viata considerabil. Eu nu am stiut ca redresorul se pune si pe o baterie buna, dar am primit explicatia ca alternatorul nu va putea niciodata sa incarce o baterie la 100% pentru ca masina are si alti consumatori. Pe perioada garantiei din sase in sase luni se verifica bateria, adica de doua ori pe an, iar vanzatorul a zis s-o fac mai des, pt a o proteja la timp.

Share this post


Link to post

Pe Matizul din familie cand a dat semne am pus Rombat la recomandarea vanzatorului, a fost buna un an si a cedat, nemaigasind garantia a trebui s-o schimbam si am vrut una mai buna. Am optat pentru Varta Blue dynamic A15 / 40ah care e excelenta, dupa un an de utilizare si problemele actuale cu delcoul are 86% la test si mi s-a recomandat o reincarcare, ceea ce am si facut-o.

Ideea e in felul urmator, trebuie sa o verifici la 2-3luni si tot la acest interval si punerea redresorului cateva ore, chiar daca bateria e buna si perfect functionala i se prelungeste durata de viata considerabil. Eu nu am stiut ca redresorul se pune si pe o baterie buna, dar am primit explicatia ca alternatorul nu va putea niciodata sa incarce o baterie la 100% pentru ca masina are si alti consumatori. Pe perioada garantiei din sase in sase luni se verifica bateria, adica de doua ori pe an, iar vanzatorul a zis s-o fac mai des, pt a o proteja la timp.

 

 

:thumbl: bravo. punct ochit punct lovit

Share this post


Link to post

 

nu inteleg de unde va vin atatea idei, eu am mers cu bateria mea 5 ani (din fabrica). bateriile astea de 35ah fac fata cu brio, eu am montat o gramada de consumatori si inca merge fara probleme. am citit mai sus un post la un tico in care se spunea ca dupa ce a montat bateria fulmen farurile luminau cu o lumina mai alba...ce sa zic ma lasa masca aceste idei, dar tot ce este posibil, oricum o data ce ai pornit, masina functioneaza pe curentul de la alternator, daca ati merge pe baterie ar fi moarta in 2-3 ore.

 

 

aceste IDEI mi-au venit cand am vazut ce difuzoare si subwoofer am in porbagaj,ce amplificatoar am sub scaunul din fata si cu ce proiectoare m-am ales dupa ultima zapada

Share this post


Link to post

baterie varta A15 40Ah veche de ...nu stiu acum verific maine dimineata ... moarta. (repetitiv)

Mentionez ca folosesc rar masina si iarna asta nu cred ca am mers mai mult de 30 km cu ea.

in decembrie mergea pornita impinsa dar daca opream motorul trebuia repetata faza. Daca pun contactul nu se mai aprinde nimic pe bord.

Uite am luat jumpstarter-ul pe care il foloseam in constanta si acum nu mai face fata. e incarcat, da curent bine etc. pui pe bornele bateriei ( in manual scrie plus la plus si minus la masa nu pe baterie ) si apoi pui contactu si porneste.

Merita sa iau un redresor sa o incarc acasa sau trebuie una noua ? Adica e doar descarcata si trebuie sa am rabdare sa se incarce?

Share this post


Link to post

Nu iti mai bate capul cu ea, cred ca e deja sulfatata, ia alta. Ca sa iei un incarcator cu care poti incarca si regenera bateria (CTEK) te costa mai mult decat e o baterie noua.

Share this post


Link to post

Buna seara! Parerile sunt impartite vad unul zice varta altul bosch eu zic DELKOR. Va spun si de ce, am matizul din 2003 si bateria tot de atunci in mai ar face 9 anisori si nu mai vrea sa imi dea curent de o pornire. Acum spuneti-mi unde gasesc baterie DELKOR?

Share this post


Link to post

Nu iti mai bate capul cu ea, cred ca e deja sulfatata, ia alta. Ca sa iei un incarcator cu care poti incarca si regenera bateria (CTEK) te costa mai mult decat e o baterie noua.

pana la urma am imprumutat un redresor si am incarcat-o 12 ore . inainte de incarcare scotea 2v .. amperaju nu m-a interesat,iar dupa incarcarea de 12 ore scotea 13v si 30 de amperi . Am pus-o pe matiz si a luat-o din prima. Mai merge, dar nu ma astept sa tina inca 2 ani in ritmul asta. Partea buna e ca am demonstrat ca bateriile varta sunt bune.

 

ca offtopic... dupa o seara de stat in parcare am realizat ca , subit , nu mai merge ambreiaju corect. Mentionez ca am spalat-o si se simte de parca nu se ridica complet pedala si in plus e mai moale decat de obicei. Intra in viteze, dar nu pare sa cupleze complet. Am sa calc pedala la rece de cateva ori in speranta ca o sa isi dea drumu, daca nu cumva e ceva mai grav.

Share this post


Link to post

Achizitionat astazi acumulator Energizer 35Ah CCA300 fabricat in mai 2011. Pentru linistea mea il voi formata inainte de a-l monta pe auto. La 175 lei si 2 ani garantie se merita investita; vechiul acumulator era din 2006, un Varta Asia de 40Ah si CCA330 care pe gerurile din iarna trecuta a cam schiopatat.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

astazi am schimbat bateria,stiind ce am patit iarna trecuta,iar in vara asta am pus un litru de apa in ea fiindca se uscase din nou.

in diminetile aste usor reci am inceput sa primesc primele semnale,invartea electromotorul,dar nu pornea,brusc am ramas fara curent ,dar si a revenit.

asa ca m-am oprit la un magazin caranda si am luat o caranda durabila capsulata ,facuta anu' asta in saptamana 38.

cand am scos bateria din locas din neagra s-a facut alba din cauza acidului.

caranda durabila m-a costa 200 ron cu montaj inclus si masuratori,alternatorul merge foarte bine. :lavolan:

Share this post


Link to post

Salut!

Inlocuit acumulatorul, cel precedent a functionat 5 ani si 2 luni.

Asa ca am decis sa iau tot un Bosch Silver de 40 Ah. 290 lei. Porneste "la sfert"!

Bafta tuturor!

Share this post


Link to post

Eu am pus o baterie de 70 ah,am luato de la cineva care o avea pe un diesel,la el nu mai facea fata dar pe tico merge :) )

Share this post


Link to post

Eu am pus o baterie de 70 ah,am luato de la cineva care o avea pe un diesel

Vezi ca s-ar putea sa prajesti releul de incarcare sau diodele

Alternatorul este calibrat sa incarce ,maxim o baterie de 45 de amperi,la 70A va fi suprasolicitat

Share this post


Link to post

Nu e adevarat. Ca sa se incarce, bateria aia consuma mai putin ca doua becuri de far. 70 Amperi/ora inseamna altceva.

Share this post


Link to post

Vezi ca s-ar putea sa prajesti releul de incarcare sau diodele

Alternatorul este calibrat sa incarce ,maxim o baterie de 45 de amperi,la 70A va fi suprasolicitat

 

N-are treaba.

Share this post


Link to post

70 Amperi/ora,reprezinta capacitatea bateriei de a asigura un consum de 80 la suta din capacitatea initiala (70 A/h),timp de 1 ora.

Cealalta valoare inscriptionata pe baterie,cu o valoare mult mai mare,reprezinta puterea bateriei in curent,pentru o perioada f. scurta de timp(valoare de pornire)

Releul incarca mult mai mult timp decat ar trebui,lucreaza in alti parametri decat a fost el proiectat,deci va incepe sa se incalzeasca mai mult decat ar trebui.

In oras,pe distante scurte,nu-i problema,decat ca bateria nu se va incarca suficient. Problema ar putea apare la drum lung,cand releul de incarcare lucreaza mult mai mult timp si,normal se va incalzi prea tare

Edited by besche

Share this post


Link to post

Releul incarca

Releul nu incarca ... are alte menire ;)

 

In oras,pe distante scurte,nu-i problema,decat ca bateria nu se va incarca suficient.

Ai facut niste calcule sau sint simple presupuneri ???

 

Releul incarca mult mai mult timp decat ar trebui

Cam cit timp ar trebui ?

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

1- Releul de incarcare are rol de a asigura excitatia alternatorului in mod proportional cu curentul si tensiunea (puterea) alternatorului (P=U x I)

2- Referitor la P= U x I....ce mare branza, e fizica de clasa a VII-a

3- Incarcarea unei baterii se face cu 10 la suta din capacitatea ei la formare,si cu 7.5 la suta la mentinerea incarcarii efectuate

Pe autoturism,valorile de incarcare sunt date de comparatorul de tensiune (releul de incarcare) in fct de capacitatea bateriei,puterea de disipare a tensiunii electromotoare la bornele bateriei,deci nu exista un timp fix de incarcare pe instalatia autoturismului. Numai la banc (redresor) se poate anticipa timpul de incarcare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...