Jump to content
Sign in to follow this  
Tavi

Acumulator Matiz

Recommended Posts

Pana la urma am decis(dupa ce am dat o tura pe la magazinele de langa targul Vitan) , o sa cumpar un Zap (35AH) la 165 lei. Daca am noroc si ma duce 4 ani , am facut o treaba.

Share this post


Link to post

si eu am avut de ales intre rombat de 35 la 140 ron si banner de 40 la 215 ron.am preferat banner datorita tehnologiei si clasamentului.adica top 3

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Cumarat Zap-ul ieri, montat, idle learn.

Astazi am facut verificarea la incarcare pentru garantie 14,18 v cu farurile aprinse

Share this post


Link to post

Ieri a sucombat si bateria mea, fara alte simtome in prealabil. Am reusit totusi sa pornesc motorul imprumutand curent de la alta masina. Azi dimineata insa n-a mai vrut deloc, nici dupa 15 min. de tras curent de la alta masina. Aparatul de masura arata la bornele bateriei 10,4 V. Era o Varta Blue Dynamic de 40 Ah luata de la un dealer de pe str. Fabrica de Paine. Am intrebat azi acolo si costa 245 lei. Garantie 2 ani. Cea decedata avea 4 ani... Sunt tentat sa iau tot Varta...

Edited by Julius

Share this post


Link to post

Ieri am vazut acumulator Energizer 35-330 la 190. Prea tarziu deja am cumparat Zap-ul. Daca nu ma insel cel care detine marca are in portofoliu si Varta (americanii de la johnson control).

Edited by niki

Share this post


Link to post

Ma bag si eu in discutia asta despre baterii. De cand am cumparat Matizul(5 ani) are aceeasi baterie, Varta Asia Dynamic si porneste fara probleme. Sigur, ca daca uit farurile aprinse 10 minute trebuie sa iau curent de la alta baterie. Masina mea are 7 ani, asa ca e posibil ca bateria sa aiba chiar mai mult de 5. Categoric, urmatoarea baterie va fi tot Varta!

Share this post


Link to post

Incercati totusi sa evitati acumulatorii Zap.

Trei useri de pe forum au avut probleme cu ele in garantie sau imediat la sfarsitul ei. Problema e ca nu mai functioneaza din senin un element din acumulator si nu mai poate fi utilizata.

http://www.gmclub.ro...e/page__st__200

 

As propune un Poll cu titlul: Cu ce acumulatori ati avut probleme in perioada de garantie (sau 3 ani)?

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Eu acum am ZAP, si sper sa nu patesc asa. Bateria este luata asta primavara.

 

Despre baterii cu care am avut probleme in 3 ani pot mentiona bateria de origine a masinii, Mutlu, turceasca, care, deja, in a 3-a iarna de la cumparare mi-a dat mari emotii. De aceea am si schimbat-o in primavara. Mentionez ca masina nu a stat deloc in depozit, ea fiind fabricata in noiembrie si achizitionata in decembrie 2007.

Share this post


Link to post

eu cu rocket am avut probleme.2 ierni am trect cu brio dar celelalte 2 le-am trecut mai greu in sensul ca daca nu porneam masina 2 zile a treia nu mai pornea.asta vara am luat banner de 40.poa sa stea si o saptamana si o ia la sfert.

Share this post


Link to post

Sa expun si eu cateva pareri

Bateria originala a masinii nu stiu daca era Rocket scria doar Daewoo pe ea si 11/2003, a tinut 8 ani, eu am ramas placut surprins cat a rezistat...

Dupa ce a bateria originala a "decedat", am achizitionat o baterie Zap 35A Bla Bla Sylver, nu am observat ca era fabricata in 2010.

In fine toate bune pentru cateva luni de zile, bateria a decedat dupa o stationare, am incarcat-o si parea ca nu voi mai avea probleme.

Dar, din pacate nu a tinut coafura. Bateria se descarca, am inseriat un ampermetru, consumul era de 50mA, deci nu aveam consum anormal.

M-am dus cu bateria la verificat, incarcare OK, bateria cica e in regula. De schimbat nici nu poate fi vorba.

Plin de nervi si satul de nepasarea lor, am decis sa schimb bateria, din nou.

Am cumparat o Varta, cu care sper sa nu am probleme.

PS: a pornit foarte bine si dupa 4 zile de stationare.

Cred ca ar fi fost cazul de o reclamatie la OPC, dar nu cred ca as fi rezolvat ceva.

O seara placuta!

Share this post


Link to post

Spune-mi si mie, te rog, unde scrie pe baterie, data fabricatiei, deoarece si eu incerc sa-mi dau seama la a mea, cand e fabricata. La cea Zap ma refer.

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu azi bateria. Am pus Varta: 206 Lei (cu cea veche, Zap, la schimb). Verificarea instalatiei electrice s-a facut gratuit si este OK.

Share this post


Link to post

M-am dus cu bateria la verificat, incarcare OK, bateria cica e in regula. De schimbat nici nu poate fi vorba.

Asa scrie in certificatul de garantie, n-ai ce face. Intr-adevar, e vorba de bateriile astea mai ciudate, pe care scrie Calcium, Silver,... si care se incarca mai greu pe masina, daca nu circuli serios. Adica nu se reincarca suficient, cea ce trebuie compensat prin cuplare la redresor-incarcator.

Share this post


Link to post

balanel data este pe fundul bateriei,stantata in niste patrate.

 

Legat de incarcat bateria, cu motorul oprit avea 13 V.

Nu cred ca asta era problema, ideea era ca nu mentinea voltajul si amperajul dupa 24h, se autodescarca. Personal cred ca este o problema constructiva.

Daca e asa de ce noua baterie se incarca si ramane incarcata? Este tot tehnologie Sylver cea Varta.

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

, unde scrie pe baterie, data fabricatiei, deoarece si eu incerc sa-mi dau seama la a mea, cand e fabricata. La cea Zap ma refer.

 

Pe fundul bateriei, iar in certificatul de garantie ai explicatii privind modul de citire a cifrelor

Share this post


Link to post

In cazul acesta se va pastra misterul pana cand va fi inlocuita, pentru ca eu nu scot nicidecum bateria din locul ei pana atunci. :)

Share this post


Link to post

Legat de incarcat bateria, cu motorul oprit avea 13 V.

Nu cred ca asta era problema, ideea era ca nu mentinea voltajul si amperajul dupa 24h, se autodescarca.

Ai spus ca bateria s-a descarcat si pe urma ai incarcat-o. Cine si unde ? Bateria descarcata nu poate fi incarcata (adusa in parametri corespunzatori) pe masina. Pentru a fi salvata, tebuie pusa la incarcator, unde sta multe ore. Tensiunea la borne masurata dupa oprirea motorului este nerelevanta, masoara a doua zi, cum ziceai.

Dar... o fi cum zici.

Share this post


Link to post

dimineata bateria mea a cedat ,daca nu reusesc sa o redresez trebuie sa i-au alta.

 

as vrea sa pun de 40 A ,ce imi puteti recomanda? prefer rombat sau caranda.

Share this post


Link to post

Bosch S4 (daca nu ma inseala memoria), te costa dar face. Cam in aceeasi bani se gasesc si modele de Varta. Spre exemplu S4-ul pe care il am eu a trecut prin vreo 3 descarcari fortate (uitat farurile pornite) si prin vreo 2 descarcari de la frig si inca tine binisor. E cu autointretinere si nu trebuie sa iti bati capul cu ea 2-3 ani. In plus, a fost doar 170 de lei.

Share this post


Link to post

-cele mai recomandate sunt Varta Blue A15 40Ah (aprox 200lei acualizat, cu cea veche la schimb) , Bosh de care recomanda colegul mai sus, care este putin mai scumpa (este facuta cu aceleasi componente ca Varta dar alt ambalaj)

 

-restul de producatori care folosesc tehnologii mai vechi au baterii de Matiz de numai 35Ah.

-recomandat sa eviti bateriile Zap (de la Sorgeti) deoarece au un procentaj mai mare de baterii cu defecte (cedeaza mai repede) decat ceilalti producatori, iar distribuitorul nu este serios (s-au plans colegi de forum ca nu le-au fost schimbate bateriile pe garantie)

 

-orice varianta ai alege, sa te duci la reprezentantul din oras sa-ti faca testele pentru garantie, si sa incerci sa faci un drum mai lung primele zile sa se incarce cum trebuie (in functie de cat a stat in depozit, poate fi destul de descarcata la achizitie)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

multumesc pentru sfaturi.

 

am dat bateria jos ,rombat pilot 35a cu 260 descarcare si avem urmatoarele ; toate cele 6 ochiuri sunt seci ,deci apa distilata nu mai e ,capacul bateriei e umflat ca sa spun intr-un fel, baterie cursa si pe la imbinatura capacului,aviz amatorilor de rombat pilot cu intretinere .m-a tinut vreo 3 ani.

zap nu mai i-au ca am luat odata teapa cu o astfel de baterie ,ramane sa gasesc o varta blue de 40 a cu descarcare 330.

Share this post


Link to post

Daca aveai grija de baterie o aveai si azi (in stare buna). Trebuia doar complectat cu apa distilata, asadar, sa nu aruncam mita din brate.

Unde sa mai pun ca, acidul din baterie se mai si masoara din cind in cind.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

am avut grija de baterie ,dar daca s-a deteriorat capacul si a pierdut acid,asta e.

 

pina la urma am bagat bateria intr-un lighean cu apa calda,de vreo 4 ori am schimbat apa,apoi am completat cu apa pina la nivel .am lasta bateria langa calorifer sa se incalzeasca si cu dopurile desfacute ,apoi am puso pe masina si a pornit. poate mai ajuta pe cineva patania mea,dar daca mai face figuri am s-o schimb. :)

Share this post


Link to post

Ideea este ca daca s-a descarcat bateria de Tico sau Matiz ca urmare a faptului ca un anumit consumator a fost uitat aprins sau alte motive, ii musai sa fie pusa imediat pe redresor. Eu am patit acest lucru, am impins-o, a pornit, insa la primul gerulet nu a mai avut amperajul necesar sa porneasca. Am dus-o la centru, mi-au reincarcat-o, am dat 7 lei si asta a fost tot. Ochiul magic mai face pe nebunul, ba negru, ba verde...

Share this post


Link to post

salut!stie careva o baterie de amperaj mai mare(peste 35-40ah)unde pot gasi?dar sa fie dedicata pt matiz,fara sa fiu nefoit sa prelungesc fire sau alte inginerii,momentan am un zap care moare daca nu folosesc masina o zi.stiu ca se scrisese undeva pe forum de o baterie de 45-50ah.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...