Jump to content
Sign in to follow this  
Tavi

Acumulator Matiz

Recommended Posts

Si au am fost multumit de Varta (am povestit aici). In ceea ce priveste "tu decizi cati bani vrei sa dai", asa este ... dar n-as vrea sa ma zgircesc si apoi sa-mi para rau.

Asta care a murit este cea din echiparea OEM a masinii (masina este din iunie 2005) si a murit dupa o pauza de vreo 3 saptamini (din 16 februarie masina n-a mai fost pornita iar duminica in 8 martie cind s-a incercat pornirea s-a constatat ca e moarta (7 V la borne) si tentativele de "resuscitare" cu incarcatorul au esuat).

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post
Din lista de mai jos, ce ma sfatuiti sa iau pentru masina din profil ?

Ia Varta, neamule. Uite de cand e a mea si inca mai merge! Ma rog, acu' nu mai e a mea... dar ai prins ideea. :)

Share this post


Link to post
Din lista de mai jos, ce ma sfatuiti sa iau pentru masina din profil ?

 

Iti recomand Caranda este ieftina si se mentine bine in timp, am la servici unele cu 3 ani de exploatare, mentionez ca lucrez in transportul in comun :thumbl:

Share this post


Link to post

Pentru cei interesati:

 

Caranda(35A) -Bd.Timisoara, pret 180 ron,dar este cu bornele invers. Daca esti sceptic ca nu se potriveste, exista acolo un tip micut si simpatic care se ofera sa o instaleze gratuit numai sa cumperi de la el.

Rombat(35A) - Crizantemelor, pret 180 ron, nu sfatuiesc pe nimeni sa mai apeleze la acel magazin, dupa atitudinea avuta in fata unui cumparator, si pentru faptul ca mi-au vandut un produs mai scump si fara factura(si fara garantie)

Bosch(40A) - Augsburg, pret 250 ron, model Matiz

Baterie Matiz import Coreea(35A) (nu am retinut vreun nume) - Sura Mare, 250 ron

Varta (40A) - Bumbas Electric, Masina de paine, 195 ron

Personal am mers pe ultima varianta, deoarece intra perfect pe Matiz, pretul ok, cablurile se potrivesc (+ pe stanga), garantie 2 ani, putere mai mare 40A, au parcare pazita unde iti poti schimba singur bateria daca vrei, daca nu sunt 2 mecanici care de-abia asteapta sa manance ceva, in 30minute termini toata treaba. Recomand acest dealer, chiar daca am ajuns mai devreme 8,30 portarul a lasat lantul jos, m-a poftit in curte, m-a sfatuit sa am bani cash fiindca altfel nu se poate plati. Oamenii au venit mai devreme la servici si m-au servit imediat, nu au asteptat sa se faca ora 9, mecanicul m-a ajutat cu chei si cu aparatul de masura, totul a fost foarte repede si bine.

Si un ultim avantaj, garantie se completeaza tot la ei dupa verificari, nu mai este nevoie sa va duceti la service si sa va puneti stampila pe garantie.

 

ps

La Apaca, nu tin baterii pt Daewoo.

Share this post


Link to post

Varta A 15, 40 Ah, 330A Blue Dynamic este cumva fara intretinere?? cum se verifica daca e incarcata?? nu se completeaza cu apa distilata?headscratch.gif

 

 

Share this post


Link to post

Dupa cum ai fi vazut si singur daca o cautai, aflai:

 

- nu, nu ai cum sa vezi cat de incarcata este (nu are "ochi magic")

- nu, nu se completeaza cu apa distilata (majoritatea bateriilor moderne nu mai au dopuri de completare)

841d_12.jpg

Share this post


Link to post

Am luat pentru Matiz acumulator Caranda cu 157 ron de pe bd Timisoara.

Este de fapt pt Tico, dar n-a fost problema la montaj.

Share this post


Link to post

Se poate pune pe matiz baterie de 40A?Incape in acel locas ???este vreo problema pt instalatia electrica daca este mare amperajul????

Share this post


Link to post

Daca imi aduc aminte bine, atunci cand am schimbat eu bateria mi s-a spus ca incape si de 45 cu unele adaptari la suportul ala pe care sta bateria. Alte probleme n-au de unde sa apara. Eu unul ma grabeam la momentul respectiv si am mers pe solutia rapida, baterie standard.

Share this post


Link to post

Exista de 45Ah din gama Bosch/Varta care incap la fix !

Share this post


Link to post

Merge perfect acumulatorul Varta Blue dynamic de 40Ah si 330 la pornire, dimensiuni 187x127x227, codul pentru cea de matiz cu amplasarea bornelor 'inversa' este: 540127033. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

eu am Caranda 35 Ah de vreo 2 ani si ceva. A mers frumos pina acum, dar cu temperaturile astea scazute a inceput sa faca figuri. Pe ea scrie ca e fara intretinere si cu consum redus de apa. Nu are ochi magic. Are 6 capacele. Azi, pentru ca a facut figuri la pornire, am desfacut capacelele si surpriza..nu e nici o zeama inauntru. Am adus bateria in casa in ideea unei incarcari cu redresorul dar sincer nu stiu daca trebuie sa ii pun apa distilata , electrolit sau nimic inainte de a o pune pe redresor. Am rasturant bateria pe o parte si tot nu curge nimic, ..si imi e greu sa cred ca a avut vreodata ceva in ea si sa se fi evaporat tot. Exista baterii fara nimic inauntru(ma refer la lichid) ?

Share this post


Link to post

exista si astfel de baterii, dar ma indoiesc ca a ta nu are electrolit in ea. Si eu am avut Caranda, foarte buna baterie dar completam de cateva ori pe an.

Share this post


Link to post

Chiar vroima sa deschid un topic pe tema asta acum 3 zile cand am surpriza neplacuta ca matizul meu sa nu mai porneasca. Dimineata in urma unei nopti cu -27 grade cam asa, am dat prima cheie nimic am dat a doua cheie iar nimic bateria a murit. Bateria era o Caranda 35A care cum supea cineva mai sus am avut si eu neplacuta surpriza acum 3 -4 luni sa costat ca era pe jumatate goala, cand am desfacuto. Fusesem cu ea la un electrician pentru ca seara si noaptea dupa ce circulam cu farurile aprinse, la prnire o lua cam greu. vazand toate astea m-am gandit ca are ceva si asa am ajuns cu ea la verificat si s-a costatt ca bateria consumase apa. S-a completat cu 1L de apa distilata :) bateria are doi ani jumatate... cam multa apa am zis eu pentru o baterie care se vrea a fi fara intretinere. In fine toate bune si frumoase a mers ok pana acum 3 zile. :)

Vazand asta m-am inarmat cu multa rabdare si am plecat in unei baterii noi prin giurgiu ... surpriza ! peste tot Caranda intru singur loc la un centru de garantii baterii am gasit un Rombat care arata jalnic era cu intretinere si puterea la pornire era foarte mica 220 cam asa ceva. mai gasisem si un acumulator Mombat fara intretinere dar am ramas un pic "uimit" Made in Bulgaria :D Caranda erau la 140 Lei iar Rombat si Monbat la 129 lei

Nu am vrut sa cumpar iar o baterie care sa ma lese in 2 ani asa ca vazand ca nu am nici o sansa am facut comanda pe net azi dimineata la o firma din bucuresti are si site. Am ales o Varta de 40A cu polaritate inversa - nu stiam ca la matiz polaritatea este invers + in stanga - in dreapta Vanzatorul a intrebat la reprezentanta si cei de acolo asa au spus. La mine pe masina baterie era puna invers cu plusul in dreapta practic rotesti bateria si tragi un pic de cabluri si nu sunt probleme chiar daca e cu polaritate normala (dreapta). Ne-am inteles pana la urma am facut plata, problematic a fost mai mult cu transportul cei de la fan cargus si memo nu vroiau sa ia bateria, singura firma care a acceptat au fost cei de la sprint. Urmeaza maine sa primesc bateria si sa achit transportul la curier. Bateria a costat 230 lei iar transportul sper sa nu sara de 30 de lei Maine am sa revin cu pareri dupa ce o montez

Share this post


Link to post

Hmmm, la cat de grea e o baterie, tare cred eu ca te incarca la vreun leu pe kg... Asta inafara de taxa si ramburs.

Share this post


Link to post

Vedem maine Am intrat acum pe site la cei cu distributia si taxa e 15 lei pe primul Kg dupa care 1,1Lei pe fiecare Kg in plus. Bateria are 13Kg... deci undeva in 40 lei sper sa fie transportul

Share this post


Link to post

Atlassib s-ar putea sa fie mai ieftin

Share this post


Link to post

eu am Caranda 35 Ah de vreo 2 ani si ceva. A mers frumos pina acum, dar cu temperaturile astea scazute a inceput sa faca figuri. Pe ea scrie ca e fara intretinere si cu consum redus de apa. Nu are ochi magic. Are 6 capacele. Azi, pentru ca a facut figuri la pornire, am desfacut capacelele si surpriza..nu e nici o zeama inauntru. Am adus bateria in casa in ideea unei incarcari cu redresorul dar sincer nu stiu daca trebuie sa ii pun apa distilata , electrolit sau nimic inainte de a o pune pe redresor. Am rasturant bateria pe o parte si tot nu curge nimic, ..si imi e greu sa cred ca a avut vreodata ceva in ea si sa se fi evaporat tot. Exista baterii fara nimic inauntru(ma refer la lichid) ?

 

Bateria ta trebuie completata ! Poti sa o faci cu apa distilata sau mai bine cu electrolit la densitate de 1.28 .Se gaseste prin unele magazine de piese auto ! Mare atentie cum manevrezi electrolitul :shock: !!!Dupa aceea bateria pusa pe redresor si adusa la capacitatea nominala !

Share this post


Link to post

A venit azi bateria Tranportul a costat doar 22 de lei, nici nu ma asteptam atat de putin. Am montat bateria pe masina am curatat bine bornele de la fire cu detartrant ca erau oxidate, am fixato bine pe suport si i-am dat cheie. Toate bune si frumoase pana acum vom vedea in timp. Mentionez ca bateria este mai mica fata de vechea caranda, in dimensiuni ma refer.La sfarsit am uns cu vaselina bornele :)

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post

Va rog dati-mi un ajutor, ca am ramas pieton ! Vorba vine !

 

Tocmai ce m-a lasat bateria ROCKET (35 Ah/ 330CCA). Am adus-o acasa cu gandul sa o resurscitez, dar se pare ca e incapsulata si ca odata ce-a murit, moarta e !

Ma insel cumva ? Mai am ce-i face ?

In caz ca v-a trebui sa cumpar alta, si cam asta prevad, ce-mi recomandati "bun" / "ieftin" si care sa ma tina mai mult de 2 ani si jumatate ? De exemplu 5 ani ?

Pe forum am tot vazut: Varta, Bosch, ...

Mai demult, poate mai bine de 10 ani sa fie de-atunci, exista undeva in Bucuresti, parca prin Bucurestii Noi, dar nu sunt sigur, un atelier care facea baterii foarte bune, mai ales ca erau proaspete. Una d-aia la tinut peste 5 ani pe tata, dar din pacate el nu mai e sa-mi spuna de unde-a luat-o.

De astea de pe la magazine mi-e cam teama sa nu fie vechi. Traim in Romania si sunt tepe peste tot. De unde aflu data fabricatiei ? Pe Rocketu' meu n-am vazut sa aiba!

Gasesc o baterie la fel de mica in gabarit, dar un piculet mai mare in forta ? Poate un 45 Ah/>330CCA ?

 

Apropo, Euglena mea este pe GPL din nastere si cand ii deschizi capota e ca la Puzzle; toate piesele au locusorul lor si nimic mai mult. Am scos bateria cu galeria de aer desfacuta.

Share this post


Link to post

Toate bateriile trebuie completate in timp? Eu am o Varta de 5 ani si n-are probleme, dar am uitat candva farurile aprinse (faza scurta) vreo 15 min. si n-a mai pornit. Sa ma pregatesc pentru alta baterie?

Share this post


Link to post

Depinde de ce tip este (cu intretinere sau fara intretinere). Cauta specificatiile modelului pe care-l ai. Nu i-a facut rau acea descarcare, e bine sa nu se repete de multe ori si sa o incarci cum trebuie dupa aceea (asta depinde tot de specificatiile producatorului, dar in principiu o incarcare cu un curent (Capacitatea Ah)/10 timp de 10-12ore). Am patit aceeasi chestie (facuta de nevasta-mea, convingandu-ma ca trebuie sa pun avertizare sonora) si am inca bateria originala de 4 ani.

Share this post


Link to post

Ca idee, eu mi-am luat un Bosch de 40 Ah, este arhisuficient iar pretul a fost unul decent: 160 de lei. Ca si carcasa este identic cu unele modele de Varta, ceea ce ma si face sa banuiesc o mica colaborare intre cele doua mari companii :D

Share this post


Link to post

Am varianta Asia Dynamic 40 A (A15), dar nu prea gasesc nimic despre intretinere.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...