Jump to content
Sign in to follow this  
barzanv

Consumul de benzina la Espero

Recommended Posts

Mai fiabil este 1.8 cu siguranta. Eu zic ce am auzit de la mecanici (de la toti mecanicii pe care i-am intrebat). Teoria din cate o cunosc eu este ca un motor cu capacitate mai mare este mai putin forjat decat unul mai mic. Ziceai ca al tau se simte bine la 4500, asa este, dar nu uita ca in timp ce tu il tii la 4500 eu il tin la 3500 si diferenta participa direct la uzura care se acumuleaza in timp. Vorbeste cu un mecanic, te va lamuri de ce e 1.8 mai fiabil, eu nu stiu detalii tehnice.

Diferenta de CP este de 6. Dar ce se simte cu adevarat este cuplul mai mare. Demarajul este oricum dat de cuplu nu de caii putere. Cuplul 1.5 este de 137 iar la 1.8 este de 145. Deci diferenta serioasa. Am mers si cu motor de 1.5 deci stiu ce zic. Nu afirm lucruri in necunostinta de cauza. Fa un test drive cu un 1.8 si o sa imi dai dreptate.

 

Mai fiabil??este 1.5 pt. ca este motor care se simte bine la turatii mai mari.Nu trebuie sa stau cu ochii pe turometru la drum sau in panta(cand ma grabesc) sa n-o scap in 4500 de ture;pt. ca el acolo so simte bine.La stilul meu de condus este mai iminent faptul ca un 1.8 sa-mi pape ulei in timp decat un 1.5.

Plus ca zici ca ai cp.in plus?cati?5?nu cred ca e vreo mare diferenta...chiar sa ma faci de rusine.plus ca n-o sa vezi pe cineva cu espero sa faca liniute cu ea ca sa se simta aia 5 cai in plus(cel putin eu)

Nu zic ca e mai fiabil 1.5 ci zic ca nu-i vreo mare diferenta intre ele...

Share this post


Link to post

mey copii...diferenta serioasa intre 137 shi 145?? :lol:

hai k macane..

 

diferenta apare din :idea: diferenta mare intre turatiile la care cele doua motoare au cuplul maxim (care e very much the same; 137-145: almost same thing.., nici nu se simte, avand in vedere ca motorul de 1.8 e mai greu..)

 

oricum, topicul era despre consum, dar vad ca se discuta discutzii despre alte lucruri.. (banuiesc ca perioada de viatza a acestui topic a expirat, ce a fost de spus s'a spus deja..)

Share this post


Link to post

Strumfule, vezi ca esti in ograda lui VIPER si a mea :P . Lasa topicul sa curga, si asa e mai slabuta partea asta de forum.

 

 

Parerea mea e ca niciodata un posesor de 1.5 nu o sa zica "ok, e mai bun 1.8, mai bine imi luam din-ala" si viceversa...cine are alta parere e invitat sa o spuna...

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu motorul de 1.5 e mai greu decat cel de 1.8.

Chiar nu conteaza detaliile tehnice, important e ca diferenta dintre cele dua motoare se simte. Am zis.

 

mey copii...diferenta serioasa intre 137 shi 145??   :lol:  

hai k macane..

 

diferenta apare din   :idea: diferenta mare intre turatiile la care cele doua motoare au cuplul maxim (care e very much the same; 137-145: almost same thing.., nici nu se simte, avand in vedere ca motorul de 1.8 e mai greu..)

 

oricum, topicul era despre consum, dar vad ca se discuta discutzii despre alte lucruri.. (banuiesc ca perioada de viatza a acestui topic a expirat, ce a fost de spus s'a spus deja..)

Share this post


Link to post

Diferenta vine clar de la turatiile la care se face simtit cuplul maxim. Cat despre masele celor 2 modele, sunt cam la fel (1103-1156kg cutie manuala la 1.5, 1108-1161kg cutie manuala la 1.8).

 

Deci cuplul e asa:

 

1.5: 137/3600-4800

1.8: 145/2800

 

Si de aici e destul de clar...

Share this post


Link to post

Mai Mongoose oricum la 160 o sa-ti fac cu mana din mers :lol: ca merge in ture domle' asta e,ce vrei? 8)

asta e poate o fi mai bun 1.8 nu stiu ce sa zic.om vedea in timp ca fiabilitate.pana atunci...mi-am cumparat unul de 1.5...

P.S.:pana si motorul arata mai frumos la 1.5(e mai capsat,scrie daewoo)

:lol:

Share this post


Link to post

Sa vezi ce placut e sa gasesti MULTE piese cu sigla GM pe ele... :lol:

Share this post


Link to post

Viteza max 1.5 = 180.

Viteza max 1.8 = 185.

Cine face la cine cu mana? :D

Ideea era ce recomandam omului ca motorizare si ce consum avea fiecare. Concluzia e ca 1.5 e mai economic dar un pic mai slab iar 1.8 e mai gurmand dar mai puternic (nu cu mult). Diferenta de consum e 1L la suta deci nu prea mare. In final depinde ce vrea omul de la viata.

 

Mai Mongoose oricum la 160 o sa-ti fac cu mana din mers :lol: ca merge in ture domle' asta e,ce vrei? 8) 

asta e poate o fi mai bun 1.8 nu stiu ce sa zic.om vedea in timp ca fiabilitate.pana atunci...mi-am cumparat unul de 1.5...

P.S.:pana si motorul arata mai frumos la 1.5(e mai capsat,scrie daewoo)

:lol:

Share this post


Link to post
Mai fiabil este 1.8 cu siguranta. Teoria din cate o cunosc eu este ca un motor cu capacitate mai mare este mai putin forjat decat unul mai mic. 

 

Exact aşa ştiu şi eu, plus că dovezile practice confirmă experienţa: motoarele vechi americane, de 4 litri şi mai mult - dar nu foarte mulţi cai putere, fac lejer 5-600.000 kilometri fără intervenţii în motor. E şi logic de altfel, pentru a avea turaţii mai mari e nevoie de materiale bune şi toleranţe mici la dimensionarea pieselor.

 

Faptul că 1.8 are cuplul maxim la o turaţie mai joasă este vizibil în demaraj pentru că pe cursa turometrului se ajunge mai repede la 3000 rpm decât la 4500 rpm :aloooecineva: .

 

Şi eu tot pe considerentul puterii am ales 1.8 - mai bine să am o rezervă la nevoie decât să merg permanent la blană. Cu Cielo, în depăşiri mai furibunde, ajungeam des la 5000-5500 rpm, dar cu Espero rar sar de 4000.

Share this post


Link to post

Daca permiteti o observatie ... un motor relativ lent (1.8SOHC) e mai usor de condus, nu necesita atitea schimbari de viteze ca un motor rapid (1.5 DOHC), dar acesta din urma are (in opinia mea) avantajul ca odata ajuns in ture e mai nervos decit celalalt, ma refer aici in special la REPRIZA 80-120km/h, cea de depasire. Personal prefer un motor de turatie ... dar totusi mi se pare ca pentru un animal de talia lui Espero motorul 1.5DOHC e cam micutz ...

Share this post


Link to post

Mama, sa vezi cum iti fuge de sub funduletz cand dai dintr-a 4-a intr-a 3-a in zona de viteza de care zici tu! Pe bune, parca ma impinge cineva de la spate!!!

Share this post


Link to post
Daca permiteti o observatie ... un motor relativ lent (1.8SOHC) e mai usor de condus, nu necesita atitea schimbari de viteze ca un motor rapid (1.5 DOHC), dar acesta din urma are (in opinia mea) avantajul ca odata ajuns in ture e mai nervos decit celalalt, ma refer aici in special la REPRIZA 80-120km/h, cea de depasire. Personal prefer un motor de turatie ... dar totusi mi se pare ca pentru un animal de talia lui Espero motorul 1.5DOHC e cam micutz ...

Eu nu inteleg de ce ai impresia ca 1.8 e lent? Ca nu e DOHC? Nu are nici o legatura. Motorul de 1.8 este mai rapid decat cel de 1.5. Si creste la fel sau mai repede in ture. Si noi avem tot intre 6000 si 7000 zona rosie. Ca nu vreau sa consum airea in oras asta nu inseamna ca atunci cand vreau ii dau 5000 de ture nu are aere. Si intre 4000 si 5000 de ture crede-ma ca rupe locul motorul asta lent de 1.8.

Cred ca trebuie sa facem niste teste pe viu ca sa ne lamurim ce si cum :D ca asa nu mai merge. :twisted:

Share this post


Link to post
Mama, sa vezi cum iti fuge de sub funduletz cand dai dintr-a 4-a intr-a 3-a in zona de viteza de care zici tu! Pe bune, parca ma impinge cineva de la spate!!!

Subscriu. Sa vedeti voi cum ajungi imediat la 120 intra-a treia.

8)

Share this post


Link to post

Revin si zic, pistolul radar este la mine, voi gasiti locatia si facem ce teste vreti voi!!!

Share this post


Link to post
Mama, sa vezi cum iti fuge de sub funduletz cand dai dintr-a 4-a intr-a 3-a in zona de viteza de care zici tu! Pe bune, parca ma impinge cineva de la spate!!!

 

Eu merg pe la 120-140, aşa că la mine retrogradarea se face dintr-a 5-a într-a 4-a :tongue: şi se simte.

Share this post


Link to post

Eu as schimba masina mea cu motor de 1.8 cu una de 1.5 dar sa fie dupa 1997!. Ceea ce este foarte greu de gasit. Ma cam supara consumul in oras si daca fac astia dupa alegeri benzina 1 Euro/litru trec la bicicleta.

Share this post


Link to post

Eh, nu m-am exprimat poate prea bine ... lent= cuplul maxim la turatie joasa, rapid (sau turat)=cuplul maxim la turatie mare ... nu ziceam ca unul e puturos si altul vioi, ci doar ca pe o anumita plaja de turatii (in special ridicate), cel de 1.5 e in avantaj; e drept ca pentru a-l tine in ture e necesar un anumit efort suplimentar fata de 1.8 ...

Share this post


Link to post

FLEX, ceea ce încerci tu să explici este muult mai evident la motociclete (ştiu asta că m-am documentat recent), mai exact diferenţa dintre clasele sport şi touring/commuter. La sportive, din 125 sau 250 cm3 se pot scoate mulţi cai, dar powerband-ul (zona de turaţie în care "trage" bine motorul) este sus de tot şi îngust (de genul 8500-10000 rpm, de unde şi numele de "polizoare" :P ). Până la turaţia aia, e cam leşinat şi greu de condus. La touring, motorul seamănă mai mult cu cele de maşină: ai un cuplu mulţumitor începând de la turaţie joasă, şi cu un pic de "oomph" la sfârşitul gamei de turaţie. Şi astea sunt mult mai comode.

Share this post


Link to post

Pai da, cam asta vroiam sa spun ... sport sau touring ... cred ca te obisnuiesti cu oricare ... fiecare are dezavantaje si avantaje ...

Share this post


Link to post
Mama, sa vezi cum iti fuge de sub funduletz cand dai dintr-a 4-a intr-a 3-a in zona de viteza de care zici tu! Pe bune, parca ma impinge cineva de la spate!!!

Subscriu. Sa vedeti voi cum ajungi imediat la 120 intra-a treia.

8)

Oricum iti fac cu mana din mers :headbanger: :lavolan:

Share this post


Link to post
Sa vezi ce placut e sa gasesti MULTE piese cu sigla GM pe ele...  :lol:

Corect!!!Imaginati-va un motor capsat,imens,pe care scrie Daewoo si care aduce foarte tare cu motorul de la Calibra.

Nu stiu,dar cel de 1.8 parca imi aduce aminte de cosmarul Dacia(cu foarte mult loc in el,cu capacul ala de la culbutori urat...asta e)

Share this post


Link to post

Pai eu tocmai de ala de 1.8 ziceam. Gasesti sigla GM peste tot! Si tare imi place asta, imi da o senzatie de putere si siguranta...

Share this post


Link to post
Sa vezi ce placut e sa gasesti MULTE piese cu sigla GM pe ele...  :lol:

Corect!!!Imaginati-va un motor capsat,imens,pe care scrie Daewoo si care aduce foarte tare cu motorul de la Calibra.

Nu stiu,dar cel de 1.8 parca imi aduce aminte de cosmarul Dacia(cu foarte mult loc in el,cu capacul ala de la culbutori urat...asta e)

 

...sa vezi ce bine este cand trebuie sa schimbi o piesa minora la motorul ala capsat de care zici tu...desi la masinile daewoo nu prea sunt motoare capsate...in plus daca schimbi capacul la culbutori cu unul nou sa vezi ce bine arata...negru...zici ca e capsat :D ...asa ca...motorul de 1800 ...la fel ca cel de dacie?! ...hai sa fim seriosi...

...chiar trebuie sa fie atatea discutii copilaresti intre cei cu motoare de 1800 si cie cu cele de 1500, pai atunci cei cu cele de 2000 ar trebui sa nici nu se uite la celelalte...

...tot espero e...

Share this post


Link to post
Nu stiu,dar cel de 1.8 parca imi aduce aminte de cosmarul Dacia(cu foarte mult loc in el,cu capacul ala de la culbutori urat...asta e)

 

Cred că glumeşti :shock: la Dacia (de 1310 bănuiesc că vorbeşti) aveai loc să tragi o sârbă mică în spaţiul rămas liber prin compartimentul motor. La Espero toate piesele se aşează la locul lor, se vede c-a fost proiectat totul pe calculator că prea frumos se îmbină în 3D piesele :) .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...