Jump to content
Sign in to follow this  
barzanv

Consumul de benzina la Espero

Recommended Posts

12-13 ia al meu in Bucuresti. Probabil un 1.5 bun ia 10 in oras mic.

Share this post


Link to post

I-mi spuneti si mie stilul vostru de condus cu care obtineti consumurile respective cu espero?

 

Io de exemplu schimb vitezele la 2500 ture(peste incepe sa faca un zgomot Dacia :wallbanger: de nu mai ai chef sa apesi pe acceleratie) si mai merg si cu ea la 1500 ture pana sa schimb viteza inferioara.

Share this post


Link to post

Ce motor ai, ca nu cred ca e de Dacia Break?

 

Ah, da, si ce consum ai acum?

Share this post


Link to post

Mie mi-a consumat 6,6/100 pe distanta Craiova- Olanesti si retur cu masina incarcata (4 adulti ,2 copii) si ceva bagaje,consumul verificindu-l facind plinul la dus si la intors de la aceeasi statie OMV.

Pe oras mi-a iesit 11/100 in aprilie in care nu am folosit A/C,pe distante relativ scurte.

Nu am GPL pe masina,fac putini km pe an.Consumul nu mi se pare exagerat.

Share this post


Link to post
I-mi spuneti si mie stilul vostru de condus cu care obtineti consumurile respective cu espero?

 

In general schimb la 2700-3500 de ture. In nici un caz nu merg la consum. Oricum, nu e vorba de stil de condus ci de cum se prezinta motorul. Cand am luat masina lua cam 15%. Intre timp schimbat filtre aer la 5k km, bujii de 2 ori, reglat bujii, ulei sintetic(vorba vine), termostat, ulei cutie, cutatat IAC, clapeta, reglat potentiometru si ce se mai poate pe scaner, schimbat bobina la delcou, etc.

 

Bine, iar a inceput sa mearga aiurea acum (nu mai trage), alta distractie, iar schimb ulei, fise, iar la scanner, etc.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Verifica distanta la bujii din nou.Fisele daca au durata mica de functionare ori merg ori nu mai merg.

Share this post


Link to post

Cheia cred ca consta (ca la orice masina) in modul de a accelera, nu neaparat la ce turatie schimbi viteza. Daca dai talpa la blana.. se duce si la 18l/100km in bucuresti la orele de varf. Daca insa o iei mai usor pana sa ajungi la 3000 de ture e mai darnica. Asta e parerea mea.

Una peste alta, nu e deloc o masina de oras, afara consumurile sunt decente.

Share this post


Link to post

Zmeule motoru e obisnuit de bacie breck. Zgomotul i-l banuiesc de la prima toba ca e goala (acu 2 sapt am scuturat-o si au curs tote sitele din ia(un kil de rugina) sau pe la catalizator ceva :scarpin:

consumu nu l-am facut pana acuma deloc, e masina parintilor si nu prea am acces la ea sa ma plimb prea mult, de aia vreau sa iau un espero pt mine. Oricum nu consuma mai mult de 9 in orasi si 6.5 la drum (dupa spusele lu taicamiu)

Aflasem ca consuma mult espero da acuma am aflat ca nu ia asa mult un 10-11 in orasi si 7 chiar 8 afara nu mi se pare mult tinand cont de cat de mare e masina. oricum am de gand sa pun GPL pe el, in cazul in care nu gasesc unu cu GPL.

Share this post


Link to post

Scuza-ma, intelesesem altceva.

 

Consumul ala de 11 la suta e un consum foarte mult. Mie unul imi ajunge si la 14 in oras, dar forjata, si cand spun forjata ma refer la 4-5 mii de ture. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Zmeule daca mergi linistit cat i-ti consuma ?(sau nu mergi niciodata linistit )

Share this post


Link to post

Pai uite, chiar ieri cand am alimentat am facut o descoperire interesanta. Eu nu prea merg linistit de obicei si fac un plin o data pe saptamana. E, saptamana trecuta am mers ca de obicei cu exceptia unei singure nopti cand am facut cam 30-40 de kilometri de nebun prin oras la 50-60 la ora, dar fara ture, linistit ca un pensionar. Mi-a scazut consumul mediu pe plinul respectiv la 12 la suta (restul de 280 de kilometri i-am mers cum ii merg eu de obicei), deci presupun ca daca nu merg ca un descreierat 12 e o valoare corecta chiar si la traficul din Bucuresti.

Share this post


Link to post

Acum 3 ani am luat un espero din 96 de la un tip care mai avea inca 3 masini. Pe asta nu o mai folosea de mult si era al 2-lea proprietar. Kiar a adus-o s-o vad cu rotile cam lasate si geamul din fata dreapta intredeskis ( avea un contact imperfect in portiera) ca nu isi batuse capul sa il mai repare. Pret 3300 E. E coreeana si are si GPL pe ea. Motor 1,5 DOHC. In momentul acela se cunostea ca nu a avut parte de o ingrijire decenta (murdarie pe bankete, in interior, motorul plin de depuneri,etc) dar dupa o verificare la un service pt un sfat despre ea , am luat-o. Avea 109000 km. In primele zile i-am skimbat kestiile uzuale (ulei,filtre,curele,bujii,etc) pt a fi sigur ca nu voi avea prb . Consumul era : fara AC benzina oras 10,5 l, afara 7,5. Cu AC un litru in plus. Pe gaz inca un litru in plus( ceva in jurul a 12,5-13 l in oras cu AC si 9,5 - 10 l afara). Pana acum am skimbat o kestie care se numeste "ansamblu timonerie" caci nu mai intra bine in viteza a2-a, placutele de frana, anvelopele, bateria (am pus un Bosch Silver uscat cu care a luato la prima cheie si in iarna asta cand erau -20 C) si poate alte mici kitzibusuri de care nu mai imi aduc aminte prea bine(gen antena automata, un contactor la geam spate, etc). Oricum insignifiante. in rest, fara pb! Poate o lasam asa caci consumul nu era exagerat si mergand mai mult pe gaz nu era bai, dar am observat inca de cand am luato ca ii cam placea uleiul. Acum spre ultima luna deja ajunsese la 400ml la 1000 km. Am zis ca ar cam trebui sa fac ceva si... am facut! Motorul! 15 milioane piese si manopera (kestii din inerior la care , sincer nu stiu sa ti le enumar pe toate gen segmenti, 2 supape, garnituri de supape si alte alea plus toate curelele si intinzatorii, uleiul, filtre antigel, etc). Mecanicul zice: clar trebuia facut motorul ca nu a fost desfacut niciodata si cu consumul de ulei era prb. Iese masina din service (au tinut-o 6 zile lucratoare) si sfatul este sa nu merg decat pe benzina 500 km pana la o restrangere a kiulasei. Ok. Dupa vreo 5 zile de mers cu ea, a trebuit sa mergem la tara. Sa fac si un consum sa vad ce a iesit, nu? In afara orasului, benzina, AC ( ca deja e cald!) , surpriza: 6,27/100km (plin la iesire din oras, dute la tara, vino inapoi,viteza 60 in localitati-120 km/h afara, plin la intrare : 5,58 l masurati electronic la pompa de benzina,pt 89 km efectuati, calcul matematic simplu = 6,27/100!) . Sincer,ca nu am nimic de castigat!Kiar nu ma asteptam la asa ceva! :coolspeak: Acum sunt la faza pe oras. Mai am pana la suta dar o sa scriu aici cand aflu. Concluzia mea: nu credeam sa iasa asa de bine si daca nu s-o intampla ceva grav cu masina, doamne feri, nu o s-o dau pe nimic altceva! Acum are 130000 km la bord.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Dupa cum vezi aici se discuta de consumul de benzina la espero si nu despre reparatii sau alte probleme.

Share this post


Link to post

Salve! Fara reparatii si alte alea. Pe scurt: 11,9 in oras cu AC. Si un consum pe gaz: 13,3 cu AC. Precizare importanta: condus nevasta ca eu nu pot momentan! :wallbanger: Pare ok!

Share this post


Link to post

Pentru 89 km este total irelevant.. incearca sa mergi un rezervor intreg si apoi sa-i faci consumul.

 

Cel mai bine, dar numai daca ai rabdare, sa-i faci o medie a consumurilor pe ultimele 2-3 plinuri. (tinand cont si de stilul si locatia de mers - afara sau in oras)

Share this post


Link to post

Am facut eu pentru ultimele 2 drumuri Bucuresti - Ploiesti (unul la intalnirea de joi, cu prins circulatia infernala de dupa masa si mult trafic urban; unul sambata, cand a fost mai liber, dar tot cu trafic urban):

 

I: 24.15 litri pentru 193 km = 12,51 litri la 100 km

II: 25 litri pentru 232 km = 10,78 litri la 100 km

Share this post


Link to post
Pentru 89 km este total irelevant.. incearca sa mergi un rezervor intreg si apoi sa-i faci consumul.

 

Cel mai bine, dar numai daca ai rabdare, sa-i faci o medie a consumurilor pe ultimele 2-3 plinuri. (tinand cont si de stilul si locatia de mers - afara sau in oras)

Asi face dar neputand sa conduc eu momentan :-W ci sotioara, nu sunt sanse, pt ca de cand are "verde" la mers pe gaz nu o sa faca kestia asta nicicum! :D Benzina nu mai vede motorul decat la pornire si cu cativa km inainte de oprirea finala, seara! :) >-

PS: stilul de mers e ... al neveste-mii, adica linistit si fara accelerari dure.

Bafta :lavolan:

Share this post


Link to post

Am un Espero din '96 cumparat acu doua luni.

La drum lung (Timisoara-Bistrita si retur) am iesit la 8,2% pe gaz. Perfect! Problema este la consumul urban, la ultimul plin am iesit undeva la 19% (GPL). Si asta, culmea, acum dupa ce m-am obisnuit cu ea si merg destul de intins, fara sa o turez aiurea. E drept, e destul de nasol traficul in Timisoara mai ales daca ai nesansa sa fi obligat sa iesi pe la ora pranzului, stai de 4 ori la un semafor. Si caldura, nene, ca nu am freon in instalatia AC. Chiar cand am cumparat-o mi-a iesit cam 14% (tot pe gaz vorbind). Acum o sa pun in practica ce am citit pe aici, cum ca ar consuma mai putin daca umbli cu ea pe la 2700-3000 rpm. Eu de obicei schimb viteza la 2000-2200 rpm, rareori ajung la 2600. La 3000 ajung doar cand tre sa o urc pe trotuar sa parchez, si trebuie sa ii dau umpic de cuplu mai mare pentru ca sa ma catzar pe bordura.

Share this post


Link to post

Mergi la un reglaj al instalatiei gpl.

Share this post


Link to post

Mi-am luat un aditiv pentru benzina, injectors & carbirator cleaner, nu am gasit dintr-ala de care zicea lumea aici la 1L, ci este ceva la flacon de 355 ml. Acum problema este ca pe el scrie "pentru automibilele cu convertor catalitic sau cu senzor de oxigen". Pot sa il folosesc si eu la Espero?

Share this post


Link to post

Da il poti folosi cu incredere.

Share this post


Link to post

consum espero 1.8 cutie automata in oras 10.5.

In afara 8.6.

L=am cumparat de vreo luna si acum il testez si eu. Sper sa se mentina asa.

Si inca odata sper sa nu ma insel caci am vazut consumuri exorbitante in posturile anterioare. Sunt foarte linistit in stilul de condus.Sper ca aceasta este cauza.

Share this post


Link to post

eu zic ca ceea ce spui tu aici e de domeniul SF-ului

Share this post


Link to post

Sambata, drum de la Bucuresti la Brasov/Sanpetru si retur. Maxim 110 intre Ploiesti- Comarnic in ambele sensuri. In rest, dupa posibilitati. Intoarcerea noaptea, am facut trei ore, faceti si voi o medie. AC cam 1/3 din drum, incarcat mediu.

Consum dus - 12L OMV 95Fp. Consum intoarcere - 10L OMV 95Fp. Onorabil, zic eu. Stat cu motorul prnit la Posada cam 1/2 ora dus, 20 min intoarcere.

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Daca pentru tine 10-12 l afara e onorabil e bine, pentru masina nu prea.Chiar si in conditiile de care ai zis, cred ca ai ceva probleme si n-ar strica un reglaj

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...