Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Gogule, pivotul, ma?

Recommended Posts

De vreo 2 zile sciiiiiirtzzzzz-scaaaaartz pe dreapta fata ... prelung si duios precum chemarea buciumului ... mie-mi miroase a pivot paradit, fiindca sprite a povestit ca a patit ceva asemanator la EverGreen-ul lui ...

Problema cea mai stresanta este ca la el mecanicii s-au last greu convinsi ca e vorba de pivot, i-au umblat pe la bucsi bara stabilizatoare & stuff ...

Asara, la intilnire, cind i-am aratat lui emi cum face, a zis si el ca e vorba de pivoti ... a mai avut cineva pivoti bulitzi? cum se manifesta?

Nu ca m-as apuca sa-l schimb de capul meu, mai am 7 luni de garantie la trenul de rulare, dar as vrea sa am lectia invatata ...

 

PS: e oare posibil sa fie bucsile de la bara stabilizatoare? dar alea stiu ca bocane si pocane, nu prea scirtiie ...

Share this post


Link to post
De vreo 2 zile sciiiiiirtzzzzz-scaaaaartz pe dreapta fata ... Problema cea mai stresanta este ca la el mecanicii s-au last greu convinsi ca e vorba de pivot, i-au umblat pe la bucsi bara stabilizatoare & stuff ...

 

In nici un caz nu astepta sa treaca cele 7 luni... nici macar ca sa vezi daca se accentueaza scartaitul! Du-te cu ea cat mai repede ca nici macar nu te costa mult! Pivotul e in garantie, iar manopera... sa speram ca putin.

Si la mine nu credeau ca e pivotul... Au zagaltait-o mai mai sa o rastoarne... au uns-o pe la toate balamalele si, mult mai tarziu, vine un nene (de alaturi, de la Skoda) care le dadea palme peste ceafa alorlalti: "Bah, las-o dracku' ca-i pivotu, bah! Bah! Urc-o dracku pa rampa, bah!" Si jap, jap, cate o palma peste cefele alora... Aia n-au zis nici pis, au ridicat-o cumintei, au schimbat faptasu' si... n-a mai scartait! Toata lumea zambea "mecanic"... Acu', ce za zic, am fost multumit pan' la urma... Da' nu-mi mai amintesc cum il chema pe ala...

Toata treaba a durat vreo 'juma de ora... 25 min zgaltaiala si 5 min schimbatu' pivotului...

Share this post


Link to post

pivotzii troncane, in special la denivelari scurte... nici vorba de scartzait..

sau asha o fi la matizuri..? :roll:

Share this post


Link to post
...mult mai tarziu, vine un nene (de alaturi, de la Skoda) ..."Bah, las-o dracku' ca-i pivotu, bah! Bah! Urc-o dracku pa rampa, bah!" Si jap, jap, cate o palma peste cefele alora... Aia n-au zis nici pis, au ridicat-o cumintei, au schimbat faptasu' si... n-a mai scartait! ...

Probabil ca e vorba de tipul la care imi duc eu YelllowStar-ul! :)

E meseriash de meseriash!

Share this post


Link to post

...pai daca e de la Skoda si are si "apucaturi" d-astea, el e! Altu' mai jmecher ca el p-acolo n-am vazut... :D

Share this post


Link to post

Si eu am schimbat un pivot bulit dreapta fata.

Manifestare : clantanit la gropi.

Actiune: schimbat pivot cu suportul lui cu tot (bascula sau nu stiu cum ii mai zice). Se pare ca nu e ca la Dacia unde se schimba doar pivotul singur singurel.

Efect : disparut clantanit

Spaga : simbolic

Locu comiterii : Ferdinand

Share this post


Link to post

Eu am mai avut un scirtiit pe fata pe la 1500km, era din cauza bucselor de la bara stabilizatoare care se slabisera, numai ca manifestarea era alta, se auzea doar la denivelari scurte si dese si era mult mai ascutit ... acum se aude la denivelari lungi si nu foarte mari (nu borduri, de exemplu) si e mai discret ...

Oricum, in w/e asta ma duc la bunica, sa mai gidil Fiatul si o sa ma uit si pe la bucsele de bara si la pivot ...

Share this post


Link to post

Felix am skimbat pivot la 18K ..m-am dus sa fac skimbul si i-am rugat pe baietzi de au tras de roata ...Fatza stg pivot bulit ..Skimbatr mocca garantzie ..Aia au zis ca n-au mai skimbat pivot la MAtiz atat de devreme si merg pe bune cu cata gh=grija pot !...si da se skimba cu tot cu bascula oricum dureaza max 1/2 ora

Share this post


Link to post

zeule, ce manifestari avea pivotul bulit?

Share this post


Link to post

PAi aia e ca eu nu am sesizat absolut nimic da' de fiece data cand trec la Anet ridicv masina pe rampa si o contyrolez la roti!.....NU avea manifestari adica poate un usor clantzanit la sine de tramvai da' nu ceva extraordinar!,,deci felix fugi si pune-io pe rampa mai si trage tare de roti ..

Share this post


Link to post

Efectuat aseara tura cu sprite in dreapta, verdict clar: PIVOTUL!

 

... da capo, revizie si garantie ... viva Autonet!

 

PS: de astazi A INCEPUT SA TRONCANE la denivelari scurte atacate rapid ... trebuie sa ajung urgent in service ...

Share this post


Link to post

Pivot schimbat in sfirsit! din pacate, contra-cost, fiindca era strimb (l-am vazut!).

 

Costuri: 850.000ROL pivotul, 12.000ROL boltzul de prindere pe port-fuzeta, 210.000ROL manopera )preturi fara TVA ; cost final: 1.270.000ROL

 

Concluzie finala: o groapa foarte adinca, cu margini drepte, luata cam cu 50km/h asta-primavara, noaptea, a produs urmatoarele daune:

-amortizor paradit

-bascula (pivot) indoit

-gilma pe cauciuc

 

Viva Primaria! :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post

Ma lipesc si eu de acest topic deoarece pare cel mai apropiat de ce problema am eu.

Pe scurt, mergand cu geamul deschis si fara muzica am inceput sa aud scartaieli din stanga fata. Dupa un studiu mai atent pot spune ca sunetul seamana cu un copac uscat pe care il bate vantul (alta rima n-am gasit :scarpin: ) si se intampla la balansuri ale masinii (adica frane, accelerari si denivelari). Daca ma sui in picioare pe pragul de la sofer si ma 'legan' cu masina pe verticala se aude zdravan.

A doua (sau o fi legata de prima): daca dau de volan pe loc se aude tot un fel de scartait dar mai putin ascutit.

Sambata ma pregatesc de un service/garantie dar daca aveti sugestii sunt binevenite (macar ma duc in tema).

 

thx

Share this post


Link to post

PIVOTUL CERE SCHIMBARE!

Merge pe garantie daca:

1. esti in termenul de 2 ani garantie a trenului de rulare (restul masinii are 3)

2. pivotul nu e lovit

3. mansonul de protectie a articulatiei e intact

 

Exista si mica posibilitatea sa scirtiie din bucsele barei stabilizatoare, dar aia se manifesta doar la denivelari scurte si dese, in nici un caz la viraj ...

Share this post


Link to post

1. Sunt in garantie

2,3 nu stiu ca nu m-am bagat pe dedesubt dar nu imi amintesc de vreo groapa majora pe care sa o fi luat.

 

Sambata sunt in service. Pana atunci sper sa ajung joi sa va dati si voi in leagan pe ea :osanale:

merci felix

Share this post


Link to post

Nu merci, m-a secat 3 luni zgomotul ala :D :D :D

Share this post


Link to post

La mine scartzaie pe partea dreapta cand trec peste denivelari..Tot pivotul o fi???

Share this post


Link to post
La mine scartzaie pe partea dreapta cand trec peste denivelari..Tot pivotul o fi???

Exista si mica posibilitatea sa scirtiie din bucsele barei stabilizatoare, dar aia se manifesta doar la denivelari scurte si dese, in nici un caz la viraj ...

Share this post


Link to post
La mine scartzaie pe partea dreapta cand trec peste denivelari..Tot pivotul o fi???

si la mine la fel ;) mi-au zis in service ca ar fi bine sa il schimb (pivotul) cand o sa mai am niste bani... nu mai aveam nici un leu in plus :( si am uitat sa ii si intreb cam cat ar face

Share this post


Link to post

Am fost in service. Se pare ca este bascula - are o bucsa la prinderea de caroserie care joaca si scartaie. Din pacate nu se poate scoate bascula deoarece surubul cu pricina merge in gol. Asa ca trebuie taiata dar nu era tipul de la garantie sa-si dea OK-ul (ca dupa aceea te duci la el cu ea taiata si ii zici sa ti-o schimbe pe garantie [-X ). Asa ca miercuri sunt inapoi la ei. Oricum avand in vedere ca in Mai ies din garantie cu trebul de rulare o sa fac si o 'revizie' la toate.

Share this post


Link to post

Bai da multi suntem cei care ne schimbam basculele astea. Bine ca intr-un fel iesi mult mai bine si mai ieftin decat la o Dacie Berlina.

Share this post


Link to post

Schimbat in sfarsit bascula. Nu va povestesc cum au scos-o pe cea veche - au taiat-o cu dalta si cu sudura. Se pare ca e un fenoment frecvent la Matiz la bascula - surubul de prindere bascula pe lonjeron se invarte dar nu mai iese din miezul basculei. Costuri 0 = garantie. Masina este mult mai silentioasa pe fata - au disparut mai multe zgomote decat cele reclamate de mine :thumbl: . Avand in vedere ca peste 1 luna ies din cei 2 ani de garantie ai trenului de rulare am verificat si celelalte roti si totul pare OK.

Share this post


Link to post

Salut. O mica problema daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns scurt :P

 

Pe partea stanga - fata se aude o cloncanitura puternica cand merg pe drum mai neasfalatat (ma refer la acele drumuri din beton din spatele multor blocuri care nu au vazut niciodata bitum) si imi trage puternic dreapta. Astazi am schimbat flansa amortizor cu rulment fata stanga si pivot fata stanga (rotula), impreuna cu arcurile pe spate pentru egalizare. Dar tot coloncane si tot trage dreapta . Stie cineva? Multumesc

Share this post


Link to post

Pentru a nu trage dreapta trebuie sa schimbi janta stramba, daca e si/sau sa faci unghiurile la directie. Daca este din cauza jantei, afli prin rocada cu cele de pe spate.

Share this post


Link to post

Si pentru cloncanit, primul lucru de verificat, capul de bara.

 

PS Aici se discuta probleme tico si matiz ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...