Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Uleiuri pentru motoarele DAEWOO

Recommended Posts

Copii, am bagat Castrol Magnatc 10W40 i vreau sa va zic ca merge super. Deja am observat o reducere semnificativa a zgomotului produs de motor. Merge mult mai silentios. E adevarat ca e si cel mai scump ulei de pe raft.

Share this post


Link to post

Stiu ca intru intr-o discutie Tico/Matiz, dar problema uleiului m-a macinat si pe mine. Cand am luat masina avea Aral 10W40. Taticul ei (mecanicul de la Autosig de care am povestit la intalnirea de joi 8.04) mi-a zis clar: bagi Daewoo 5W30. OK, m-am uitat in manual si am vazut ca 5W30 rezista cel mai bine la temperaturi mici (sub -30) si se duce in sus ca celelalte. Cum treaba se intampla fix cand afara erau -15 asa am facut. Urmarea: merge superb! Chiar daca am dat 1.200.000 pe bidonul de 4 litri... Am zis sa nu fac eu studii acuma cand omul ala sta toata ziua cu nasul in Daewoo de ani buni (chiar de pe vremea cand alte service-uri nici nu erau in plan sa apara...). Am facut de fiecare data ce a zis si rezultatele au fost intotdeauna superOK! Mi-a zis insa de schimb: nu peste 10.000km, ca suntem in Bucuresti, ci cam pe la 8500... Si in general consumabilele le voi schimba un pic mai iute...

 

In general am hotarat sa merg pe principiul: e mecanic, aia e meseria lui, in el am incredere (ma rog, dupa ce intreb si eu daca e de incredere); e medic, la fel; e altceva ce nu are legatura cu meseria mea, merg pe mana lui...

Share this post


Link to post

Tine cont ca Aralul este singurul ulei care nu se face la noi,ci numai in germania.vw-audi il folosete la garantie.fata de mobil care e facut la turci sau in ue(scrie pe el).

eu bag 10w iarna si 15w vara.

si nu cred ca daewoo e mai performant ca aralul.dar daca asa zice la service...

Share this post


Link to post
Copii, am bagat Castrol Magnatc 10W40 i vreau sa va zic ca merge super. Deja am observat o reducere semnificativa a zgomotului produs de motor. Merge mult mai silentios. E adevarat ca e si cel mai scump ulei de pe raft.

 

dupa orice schimb de ulei in primii 1000-2000 km zgomotul motorului e mai mic.

cel putin la mine :?

Share this post


Link to post

Eu am fost la Grand Garage Auto si nu m-au lasat sa pun uleiul meu, ci mi-au recomandatsi pus Aral 10 W 40.

 

Mecanicul mi-a pus tot 3 l, iar la intrebarea mea de ce nu pune 2,7 l mi-a spus ca nu conteza; asa ca acasa, cu ajutorul unei siringi si a unui varnes(furtun) fixat pe seringa in locul acului si de lungimea jojei, mi-am scos singur cei 300ml in plus pe teava unde este introdusa joja in ~20min. De aici inainte imi schimb singur uleiul. :)

Ce cantitate de ulei este intre indicatia de minim si maxim de pe joja? Mecanicul mi-a spus ca ar fi 1l, dar n-am gasit nimic scris in manual.

Share this post


Link to post

Ma adresez in special posesorilor de salupe ca a mea.

Am sunat la Euroservice sa intreb de cat ma costa o revizie de 80k. La sf. am intrebat de ulei folosit si mi-a zis ca ei folosesc Castrol (GTX parca) sau Valvoline. Daca vreau pot sa pun si Aral dar ei pun de-alaea. E o idee buna sa schimb Aral-ul? Oare or fi mai bune uleiurile alea? Ati pus vreunul asa ceva la a vostra salupa?

Share this post


Link to post
Ma adresez in special posesorilor de salupe ca a mea.

Am sunat la Euroservice sa intreb de cat ma costa o revizie de 80k. La sf. am intrebat de ulei folosit si mi-a zis ca ei folosesc Castrol (GTX parca) sau Valvoline. Daca vreau pot sa pun si Aral dar ei pun de-alaea. E o idee buna sa schimb Aral-ul? Oare or fi mai bune uleiurile alea? Ati pus vreunul asa ceva la a vostra salupa?

 

Eu cand am cumparat salupa cei din Contanta (nu mai stiu dealer-ul) mi-au pus Castrol GTX3+, au zis ca e cel mai potrivit pentru salupe. Aral n-am mai auzit pina acum pe cineva sa foloseasca la salupa...

Share this post


Link to post
Tine cont ca Aralul este singurul ulei care nu se face la noi

 

De unde eşti aşa sigur ? Eu am trecut de la Aral mineral la OMV full-syn (când am vrut să trec la sintetic, nu exista încă Aral sintetic), şi e produs în Austria.

Share this post


Link to post

cum sa mnu existemai ARL sintetic am vazut cu okii mei sunt niste cutii mov !!!

Share this post


Link to post

Aral au fost primii care au scos 0w40, tri-sintetic, clasa API SJ ... in raft la Carrefour am vazut Mobil1 5w40 sintetic clasa API SL! deja le-au luat-o in fata la Aral ...

Share this post


Link to post
cum sa mnu existemai ARL sintetic am vazut cu okii mei sunt niste cutii mov !!!

 

Chiar nu citeşti cu atenţie când citeşti, că altfel ai fi observat c-am scris nu exista încă !! adică la data respectivă, n-am zis că n-a apărut ulterior.

Share this post


Link to post

Gata mai ho ca nu dau boii..!!,,M-am prins acum !!!a' nu intzeleg de ce nu treci acum pe ARAL mie unu' mi se pare kiar cel mai bun!

Share this post


Link to post

Am inteles ca exista o solutie de spalat motorul inainte de a pune ulei?

A mai folosit cineva asa ceva?

E recomandat sa faci o spalatura de motor la o anumita perioada?

 

Toate cele de mai sus pentru masinutze mai vechi bineinteles.

Share this post


Link to post

Eu am gasit pe piata 2+2 la conserva de 600 - 800ml si Valvoline de 385 ml . Mirosul e puternic de gaz . Face treaba !

Share this post


Link to post
Am inteles ca exista o solutie de spalat motorul inainte de a pune ulei?

 

Da, se cheamă "engine flush", şi e în esenţă un ulei foarte-foarte subţire dpdv al consistenţei. Se utilizează aşa: se goleşte mtorul, se pune soluţia asta, şi se rulează câteva minute la ralenti. După aia se goleşte iar de soluţie, şi se pune uleiul obişnuit.

 

Pentru un motor mai vechi, nu se recomandă asta, din motivul următor: în minutele alea cât mergi la ralenti cu soluţia în motor, datorită vâscozităţii foarte reduse, există posibilitatea dizlocării unor "depozite" formate în diverse locuri (în esenţă, grămăjoare de gunoi :) ), care împiedicau scurgerea uleiului.

 

Aceste depozite odată îndepărtate (şi utilizatorul foarte mulţumit, "ia uite domnule câtă mizerie scoate soluţia asta minune"), când vei pune uleiul nou te vei trezi cu posibile scurgeri de ulei.

 

Aşa că nu vă daţi singuri de lucru ! ;)

Share this post


Link to post

Ce reprezinta motor vechi??? eu am un Cielo din 96 ...ce recomanzi? ...Curatarea lui cu acel lubrifiant sau nu?

Share this post


Link to post

Motor vechi înseamnă motor cu adevărat vechi, deci pre-1990. La motor din '96 în nici un caz nu trebuie cuvânt_urâtăţare de-asta. Am întrebat şi în service un mecanic priceput pe partea de motoare (cel care mi-a segmentat motorul), şi a zis că nu-i aşa mare problemă schimbarea tipului de ulei (adică sunt relativ rare cazurile în care e necesară spălarea motorului).

Share this post


Link to post

merci...atunci nu o sa folosesc acel lubrifiant pt spalare...o sa fac schimbul direct...

Share this post


Link to post

io cand mi-am pus castrolu rs mi-a fost mila sa-l jegozesc cu resturile de ulei ars din motor asa ca am folosit motor flush de la 2+2.

 

chestia asta se gaseste la cutie si e vro 200 000. apropo nu e un ulei subtire ci e un compus chimic destul de instabil ce se amesteca cu uleiul, dar ATENTIE : numai cu motorul rece in momentul amestecarii, apoi se porneste motoru vro 5 minute la ralanti si se scoate busonu. ta da! motor curat. io zic ca e necesar macar la 2-3 ani , asa sa n-apuce sa se depuna acele depozite.

Share this post


Link to post

as incerca si eu curatarea motorului, dar am auzit de la un prieten ca a incercat sa faca operatiunea dupa care i s-a infundat pompa de ulei si a trebuit sa faca oarece operatiuni in plus...

Share this post


Link to post
Da, se cheamă "engine flush", şi e în esenţă un ulei foarte-foarte subţire dpdv al consistenţei. Se utilizează aşa: se goleşte mtorul, se pune soluţia asta, şi se rulează câteva minute la ralenti. După aia se goleşte iar de soluţie, şi se pune uleiul obişnuit.

Am citit undeva pe net ca solutiile de spalare pentru motor ar fi bine sa nu contina kerosen. Ieri am cumparat din Selgros o solutie de-asta la conserva (145 mii lei) si oricat am invartit cutia, nu scrie nimic din ce-i facut continutul.

Share this post


Link to post

aveti grija la motoarele mai vechi pentru ca prin eliminarea acelor depuneri e posibil sa pierdeti ulei dupaia

Share this post


Link to post

va recomand si texaco pt cielo, 10 w 40, e made in usa, original de la mama lui, am cumparat din metro la galon (3.75 l) care e exact cat se pune la un cielo.

sunt f multumit

Share this post


Link to post

Copii,

 

Am avut si eu si unchiul meu Cielo-uri din 96.

Eu am pus in al meu Catrol Racing Syntec (Scump- cam 300.000 litrul), unchiul meu a pus Ulei mineral de la Mol (ieftin).

 

Rezultat: la al meu (cu ulei sintetic) a inceput sa bata (un pic) axa cu came, la cel al unchiului meu, nimic. Deci investitia in ulei nu s-a dovedit profitabila.

 

Exista si o explicatie: uleiurile sintetice sunt facute pentru motoare stranse de generatie noua (BMW, Porche sau celalalte marci dupa 96 ). Motorul de Cielo este conceptie 86 (sau pe acolo), deci nu necesita uleiuri prea performante.

 

De asemenea, din toata lumea care a postat pe forum cu referire la uleiuri nu am auzit pe nimeni sa zica ca : mi-a crapat motorul. Am pus numai x. Deci asta inseamna ca toate sunt mai mult sau mai putin bune, dar probabil ca foarte rar ajungem sa vedem diferenta. Cati dintre voi ati tinut o masina 300.000 km?

 

Deci, daca nu aveti de gand sa tineti masina vreo 20 de ani, puneti dupa buzunar. :lol:

 

Parerea mea, nu dati cu pietre :(

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...