Jump to content
Sign in to follow this  
entaro79

Chevrolet Aveo/Kalos - Bujii

Recommended Posts

Tolin! Tu ai taiat tot drept (90`)electrodul de masa ?.Merci :osanale:

P.S Nu de alta dar parca mar tenta si pe mine sa incerc (cu bujiile mele ,ca ale tale sunt pe masina :uff: )

Edited by puchi

Share this post


Link to post

Bujiile cu electrodul central taiat dupa stilul "V-Grove" nu se preteaza stilului "Cut-back" (se anuleaza efectul), ai nevoie de alt tip de bujii, clasice.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Da mersii .Daca eram mai atent observam ca si A.B a facut`cut back pe bujii care nu au electrodul central taiat in V :scarpin: .Te rog ,ce bujii as putea cumpara ?(eventual codul).Te intreb pe forum pentru a stii si alti forumisti dornici de mesterit :>

Share this post


Link to post
... Te intreb pe forum pentru a stii si alti forumisti dornici de mesterit :>

Cred ca glumesti.

Share this post


Link to post
Cred ca glumesti.

 

 

De ce ? Ca nu ma prind .Este greu de facut ,cut back ?.Ca doar tu nu fortezi pe nimeni sa faca .

Care vrea sa te asculte bine cine nu ..Nu .Deci sa inteleg ca virgula este secret codul sau bujia pretabila la motor de 1,2 pentru cut back? Sau nu !!!?

Share this post


Link to post

Ce-i asa de greu de inteles, vine unul, face ce minune il duce capul si apoi imi reproseaza ca i-am bagat prostii in cap?

 

Stilul "cut back" nu-i inventia mea, se aplica de zeci de ani de catre producatori consacrati sau de catre amatori anonimi, informatiile sunt publice, fiecare sa puna mana sa citeasca, apoi sa investeasca in experiment si daca vrea cineva schimb de experienta, este binevenit. Altfel, orice explicatie tehnica data unui nepregatit, poate fi interpretata drept misto.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ai dreptate .Din cauza unora pierdem noi ceilalti.Vorbim pe privat ,sau ma apuc de studiat .

Share this post


Link to post

Cu ajutorul unui adevarat prieten :osanale: .Montat si eu bujii aranjate prin metoda cut back .

Intradevar simti ca are vana (forta ).Dupa un timp fac si consumul .Deocamdata foarte multumit.

A.B !Dupa ce am topit (distrus )vre`o 4 panze tot freza si-a facut treaba .

Share this post


Link to post

Ce efect are procedura de cut-back dpv al supraincalzirii bujiei? :)

Share this post


Link to post

Din moment ce scanteia e expusa mai mult spre camera de ardere, nu vad de ce s-ar incalzi mai mult bujia. Te gandesti probabil ca e scanteia mai mare, dar si spatiul in care se produce e mai... degajat. Daca se incalzesc mai binisor, pe mine unul nu ma supara, prin oras. De-abia se curata si ele mai bine.

Totusi, daca la inspectie (intentionez una dupa vreo mie de Km) dau semne de ceva, atunci trebuie luate masuri. In cazul in care s-ar incalzi prea tare, ar trebui luate unele mai reci (nu?)

Share this post


Link to post

In cazul in care s-ar incalzi prea tare, ar trebui luate unele mai reci (nu?)

 

A.B ! Cum imi dau seama daca bujia se incalzeste prea tare ?

Share this post


Link to post

Se... topeste (mai in gluma, mai in serios). Iote aici ( http://www.euromotoelectrics.com/BoschSPFaces.pdf ) sau aici ( http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spar...aq/faqread2.asp ). Acolo arata ca se topesc depunerile, dar am vazut si poze cu "bile" provenite din electrozi lipite pe zonele mai reci.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

"Since the insulator tip is the hottest part of the spark plug, the tip temperature is a primary factor in pre-ignition and fouling. Whether the spark plugs are fitted in a lawnmower, boat, or a race car, the spark plug tip temperature must remain between 500C-850°C. If the tip temperature is lower than 500°C, the insulator area surrounding the center electrode will not be hot enough to burn off carbon and combustion chamber deposits. These accumulated deposits can result in spark plug fouling leading to misfire. If the tip temperature is higher than 850°C the spark plug will overheat which may cause the ceramic around the center electrode to blister and the electrodes to melt. This may lead to pre-ignition/detonation and expensive engine damage. In identical spark plug types, the difference from one heat range to the next is the ability to remove approximately 70°C to 100°C from the combustion chamber. A projected style spark plug firing tip temperature is increased by 10°C to 20°C." (NGK)

 

Ca sa ajungi sa depasesti temperatura maxima a bujiei trebuie sa schimbi pe turatie maxima, de 2-3x mai mare decat schimba majoritatea.

Share this post


Link to post

La cum zic unii pe aici ca-i dau in goarna... :D

 

Nota: Nu e cazul pe la masinile astea moderne, la care omul nu prea mai are la ce umbla, dar, pe linia bilantului energetic, o alta cauza a incalzirii poate fi si cresterea energiei scanteii, de exemplu prin punerea unei aprinderi electronice bine proiectate pe o masina prevazuta cu aprindere clasica. Circulau pe vremuri scheme cu scanteie multipla, basca imbunatatirea celei primare prin asigurarea unui front ca lumea de rupere. E drept ca scanteile secundare erau mai slabe, dar se puneau la energia deversata asupra bujiei, ceea ce e echivalent cu a merge la o turatie mai mare, mai ales daca bobina te lasa sa mai maresti si unghiul Dwell cu ceva.

Share this post


Link to post

O energie mai mare transmisa prin scanteie poate eroda mai repede electrozii, dar este de preferat in raport cu arderea mai buna a amestecului si cu pretul unei bujii.

Share this post


Link to post

Interesante chesti, Mercii !! baieti . :osanale:

Edited by puchi

Share this post


Link to post

Ce bujii imi recomandati sa pun pe kalos? Mi-am cumparat un set de bujii ngk ca acelea originale dar sincer nu prea mi s-au parut asa grozave. :wallbanger In ultima vreme motorul are momente [la relanti] cand scade usor turatia...si incepe sa trepideze. Daca nu accelerez turatia scade...[ajunsese odata la 300-400 rpm]. De precizat : dupa ce o accelerez isi revine...si merge ok.

Share this post


Link to post

Azi dupa o calatorie la Metro,parchez frumos acasa si imivine ideea sa scimb bujiile(bujiile actuale aveau cam 28k km).Scot primele 2 buji,frumoase si rumene mai mare dragul sa le privesti,la a 3-a (cilindru 2 dinspre sofer) cand o scot...sa-mi pice fata plina de ulei,de puteam sa-l scurg de pe ea.A 4-a frumoasa ca primele 2.Ce naiba sa se fi intamplat,motorul nu a dat semne ca vine in bot sau ca ar avea putere mai mica sau ca ar merge in 3 cilindrii,la oprire pistonul de pe bujia cu ulei era la punctul mort superior si am putut observa ceva ulei pe capul lui.Bujiile sunt GM01 cu 4 electrozi.Le-am schimbat cu niste briskuri su 3 electrozi si i-am dat o tura de vre-o 15 km,motorul mergea ok si rotund.Problemele care ar putea fi sunt:

 

1. Bujia cu pricina si-a dat obstescul sfarsit si nu functiona de foarte putin timp

2. Am probleme cu aprinderea(fisa bujie sau modul aprindere)

3. Ce naiba cauta uleiul in camera de ardere?Nu cred ca am segmentii distrusi la nici 60k km,in conditiile in care nu consuma ulei,consumul de benzina e foarte ok

 

Maine dupa ce fac cativa km,o sa scot iar bujiile sa vad cum se prezinta,ceva sugestii?

Share this post


Link to post

Astazi am scos bujiile noi pt verificare..toate bune si frumoase.Deci decedase bujia cu pricina,mama lor de bujiii erau garantate 30k km si au fost scimbate la GOLD&PLATIN X( .....cu uleiul de pe bujie nu-mi dau seama de unde e...poate are legatura cu faptul ca am schimbat garnitura de la capac motor/tacheti recent si uleiul vine de sus de la capac spre bujii si nu de jos dinspre piston?

 

In ultima vreme motorul are momente [la relanti] cand scade usor turatia...si incepe sa trepideze. Daca nu accelerez turatia scade...[ajunsese odata la 300-400 rpm]. De precizat : dupa ce o accelerez isi revine...si merge ok.

 

 

Daca motorul revine,e clar ca nu e de la bujii,curata IAC-ul si admisia,asa am patit si eu acum 2 ani.

Edited by entaro79

Share this post


Link to post
Astazi am scos bujiile noi pt verificare..toate bune si frumoase.Deci decedase bujia...

 

Nu ai simtit nici o modificare in functionarea motorului, cand una din bujii a fost "decedata"?

Share this post


Link to post
Nu ai simtit nici o modificare in functionarea motorului, cand una din bujii a fost "decedata"?

 

 

Inainte sa parchez cu 1 km am simtit o balbaiala scurta si o lipsa usoara de putere,dar am pus-o pe seama faptului ca tocmai ce dadusem drumu la A/C,nuj stiu ce a fost cu bujia aia,dar dupa cum arata nu avea cum sa dea scanteie,probabil sunt norocos intr-un fel ca am depistat totul rapid si nu am mers decat aproape 1 km in 3 cilindrii

Share this post


Link to post

Cum merg Brisk-urile ?

Share this post


Link to post

Tolin,merg nesperat de bine...chiar ma incanta mai mult decat Bosch sau Gm cu 4 +1 electrozi.Urca mi se pare mai rapid in ture si simt ceva mai mult cuplu la turatie mai mica.Pana acum am mers doar in oras si nu i-am dat peste 4500 rpm.

Brisk-urile cu 3+1 electrozi sunt cele cu care am rams de la revizia de 30k km,vezi prima pagina a acestui topic si povestea cum am ramas cu ele...

Share this post


Link to post

Asa am constatat si eu.

Share this post


Link to post

Ieri, la a doua revizie (Aveo sedan), mi-au schimbat si bujiile. Mi-au pus (FR7DCX 1.1) Chevrolet, la pret de 15.19 lei. 15.19 x 4 = 72.30 lei cu tot cu TVA. De banii astia ma insuram.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...