Jump to content
Sign in to follow this  
covrigma

Matiz - Nu Porneste!

Recommended Posts

Mai mult ca sigur problema este in delco, daca din 2003 pina astazi nu s-a umblat pe acolo. Ori contactul de pe "lulea" s-a uzat, ori pe ploturile capacului s-a depus o sare specifica. Se rezolva relativ usor daca ai indemanari de mecanic sau cu o vizita rapida la service dar la concret, sa nu mai bajbaie si aia pe acolo.

Share this post


Link to post

revin.am fost la reprezentanta si au pus testerul , rezultat : nu are nimic este OK au zis ei, toturi au dat jos capacul de la delcou , avea depineri , au curatat si au pus la loc. rezultatul : merge mai rotund , nu mai trepideaza asa tare dar totusi a doua zi sa oprit de 3 ori in 5 km, a trei a zi la fel si azi iarasi sa oprit de cateva ori , dupa ce ii dadeam cheie pornea ba din prima sau trebuisa sa mai astept cateva minute , incercam iar pana la urma pornea . in afara de cei de la reprezentanta am mai consultat inca vreo 3 mecanici care sunt cu pareri diferite : nu e buna benzina, nu umbla cu rezervorul gol , sa o las 10 minute sa se incalzeasca, sa nu o turez la relanti si lista poate continua. cred ca o vand.

Share this post


Link to post

Despre Idle Learn au auzit aia de la reprezentanta ?

Share this post


Link to post

SALUT , AM DE VREO 3 SAPTAMINI UN MATIZ DIN 2004 ,DE CATEVA ZILE NU MAI VREA SA PORNEASCA (AM LUAT-O PE LA 80000 KM. SI I-AM SCHIMBAT BUJII,FILTRE ,ULEI )

-initial am crezut ca e de la baterie am schimbat-o NIMIC

-am cumparat bujii nkg-Nimic

am constatat ca se imbiba bujiile cu benzina

ce credeti ca poate avea???? o fii decla distributie (de la cine am luat-o a zis ca a scimbat distributia)

Share this post


Link to post

Nu stiu daca mai citeste careva acest topic, si daca o sa imi raspunda, dar eu incerc. Am un matiz fabricat in 2005. Am incercat sa montez un cd-player cu o mufa mai dubioasa si cred ca am gresit firele de alimentare; s-a ars siguranta de la cd-player. Am verificat sa vad daca mai am curent pe firele de alimentare ale matizului care veneau la cd-player, cu un bec; s-a aprins. Am strans tot si cand sa ii dau cheie, facea ca si cum nu mai avea benzina; se aprindeau toate becurile in bord, se invartea electromotorul, aveam lumina in habitaclu, mergeau toate becurile, dar nu pornea. Sigurantele sunt toate bune, atat cele din compartimentul motor, cat si cele de sub bord. Am vrut sa verific daca am scanteie la bujii, am scos fisa nr1 de la stanga la dreapta, i-am dat cheie si a pornit cam o secunda, dadea si scanteie pe carcasa ; am pus-o la loc. Am scos fisa din mijloc, am dat la cheie, a pornit motorul si nu s-a mai oprit; observam si scanteia. Am pus fisa la loc, am oprit motorul. L-am repornit, a mers vreo 5 secunde si s-a oprit. Orice incercare de a reporni motorul jucandu-ma cu fisele a esuat. Ce poate sa aiba ? Daca era imobilizatorul, nu mai pornea, nu ?

Share this post


Link to post

Daca imobilizatorul nu-ti mai recunoaste cheia, asa face: porneste, merge citeva secunde si se opreste.

Cred ca trebuie sa-l reprogramezi, dar nu stiu cum se face, ca nu am imobilizator la Matiz...

Share this post


Link to post

Am un matiz din 1999 nu mai porneste, am citit forumul cat am putut in 2 zile, mai intai pornea cu alta baterie dupa care am schimbat bateria cu varta blue de 40, am pornit de cateva ori totul ok, la jumatate de ora am oprit si am incercat sa pornesc, dar nu a mai pornit()respectiv invartea si atat), am lasat-o o ora am schimbat bujiile si fisele am incercat iar si dupa multe incercari a pornit(respectiv pornea un pic si murea, dadea ca niste rateuri pe toba de esapament), am resetat alarma si a pornit. Am mers 15, minute in suturi(scadea acceleratia), s-a oprit motorul la iancului in intersectie, a luat-o mai greu dar la prima cheie pana am ajuns la service radacini ferdinand, de un nu a mai pornit dupa vreo 20 de incercari. Cel mai frumos e ca m-am chinuit sa ajung acolo ca sa o repare iar ei mi-au spus ca nu repara matizuri mai vechi de 2000(fabulos), le-am lasat-o acolo. Nu stiu ce sa fac. Si inca ceva am sunat la auto-karma de borne de matiz si au spus ca au, cele de pe site, fromos, m-am dus acolo si imi zic ca nu au asa ceva. Pentru borne de baterie de matiz in perioada asta sa nu incercati la magazinul daewoo de la gara, auto-karma, zona dristor, dar daca gasiti luati mai multe, eu am avut noroc din 9 borne 4 s-au rupt, voi face comanda pana la urma la timisoara.

P.S. 3 lei borne matiz la dimitrov

Edited by [mgs]parazitu'

Share this post


Link to post

se poate daca schimb partea mecanica la contact la matiz sa folosesc cheia ce o foloseam pana acum?

Share this post


Link to post

SALUT , AM DE VREO 3 SAPTAMINI UN MATIZ DIN 2004 ,DE CATEVA ZILE NU MAI VREA SA PORNEASCA (AM LUAT-O PE LA 80000 KM. SI I-AM SCHIMBAT BUJII,FILTRE ,ULEI )

-initial am crezut ca e de la baterie am schimbat-o NIMIC

-am cumparat bujii nkg-Nimic

am constatat ca se imbiba bujiile cu benzina

ce credeti ca poate avea???? o fii decla distributie (de la cine am luat-o a zis ca a scimbat distributia)

 

Incearca sa vezi daca nu ai vreo problema la bobina de inductie sau la delco

Share this post


Link to post

salut

 

am luat un Matiz care a fost cam defect pe parte de motor si m-am hotarit sa-i fac motorul asa cum scrie la carete

am citit in manualul de service si m-am apucat de treaba

dupa ce am spalat toate piesele si au iesit ca noim-am apucat de montaj .Ca si parte mecanica totul este perfect . Am gasit canalele de la EGR infundate complet le-am curatit perfect am montat totil nou si cu piese de origine . Problema este ca nu vrea sa mai porneasca si nu are nici macar simptoma de a porni . Daca poate cineva sa ma ajute cu vreo idee caci eu nu mai stiu ce sa-i mai verific Mai am sa iau inca o data la verificat jocul la culbutori dar nu cred sa fie de acolo .Va multumesc

Share this post


Link to post

S aincepem cu lucrurile simple:

- Distributia este pusa la punct?

- Scanteieste?

- Benzineste?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut!Am si eu un matiz din 2005,ieri i`am desfacut fisele de la bujii de am curatat bujiile am desfacut capacul de delcou si era depusa calamina(banuiesc)si la`m curatat impreuna cu modul si componenta in care intra modulul(am inteles ca este pentru reglarea avansului)le`am pus inapoi la semenele care le avea am pus fisele 1,3,2 si am incercat sa`l pornesc si nu mai porneste,ore care ar fii motivul??ma putetii indruma si pe mine va rog frumos??Va multumesc

 

Salut!Am si eu un matiz din 2005,ieri i`am desfacut fisele de la bujii de am curatat bujiile am desfacut capacul de delcou si era depusa calamina(banuiesc)si la`m curatat impreuna cu modul si componenta in care intra modulul(am inteles ca este pentru reglarea avansului)le`am pus inapoi la semenele care le avea am pus fisele 1,3,2 si am incercat sa`l pornesc si nu mai porneste,ore care ar fii motivul??ma putetii indruma si pe mine va rog frumos??Va multumesc

Share this post


Link to post

Depinde cum ai inceput numerotarea cilindrilor...cilindrul nr.1 este cel opus cutiei de viteze

Share this post


Link to post

fisele cum sunt numerotate 1.3.2 ca am obs ca asa era notat pe fise

Share this post


Link to post

am schimbat contactul la matiz si acum nu mai porneste.ledul de la security nu semai aprinde si sigurantele sunt bune

Share this post


Link to post

Vecinul meu are probleme majore cu matizul: nu porneste!

Cum in Roman nu prea sunt specialisti in Matiz am luat-o pe etape:

Masina are benzina, distributia e aproape noua. Am verificat bujiile si s-a constatat ca nu da scanteie. Am verificat sigurantele din compartimentul motor si releele, dar nimic. Am curatat capacul de la delco, am schimbat fisele, am pus niste bujii noi, tot fara scanteie. Ulterior a verificat bobina si se pare ca nu scotea curent. Am cumparat alta bobina, dar aceeasi problema. Am verificat ambele bobina pe alt matiz. Merg. Am verificat fisa centrala, la fel. Am schimbat cheia, niimic. Din ce am citit pe forumul acesta-asta dupa ce am aflat ca vecinul a venit cu mesterul infrant- cauza posibila ar fi siguranta din habitaclu care controleaza imobilizatorul. Nu a verificat-o, e drept, dar e urmatoarea pe lista. Desi masina e din 2004 si e varianta cu AC, ma intreb daca acesta poate fi, pentru ca deocamdata nu pleaca curent din bobina in delco. Sa fie vreun senzor? Oricum nu stiu daca bobina ar fi ok si problema ar fi la delco bobina nu va da curent. De intrat curent in bobina intra. Masa la bobina merge.Trebuie resetat ECM intr-un mod anume? Sper sa fie cineva cu idei, caci altfel omul tre sa cheme masina de asistenta pentru tractare, si e cam departe de oras.

Merci.

Share this post


Link to post

Din ce am citit pe forumul acesta-asta dupa ce am aflat ca vecinul a venit cu mesterul infrant- cauza posibila ar fi siguranta din habitaclu care controleaza imobilizatorul.

Am verificat sigurantele din habitaclu si sunt ok...plafoniera si casetofonul functioneaza si ele. Masina e dusa acum in fostul service Daewoo din Roman, a fost pusa pe tester si nu sunt erori.

Si totusi masina nu are curent dupa bobina. Ce sa fie? Raman imobiliozatorul sau poate fi si din delco ceva?

Merci

Share this post


Link to post

Daca exista imobilizator, atunci exista si bec de semnalizare eroare. Daca nu-i de acolo, atunci, fie este o pana de contact la vreun conector, fie este ars/i senzorul/senzorii din ansamblul delco.

Share this post


Link to post

Problema: am oprit in parcare la un magazin..cand sa plec nu mai pornea. (se auzea pompa, se invartea electromotorul, parea sa nu dea scanteie la bujie). Impinsa nu a pornit, tractata a pornit dar chiar daca se apasa acceleratia la maxim..se tura apoi in 2 secunde murea motorul. dupa ce a pornit tractata a pornit de cateva ori si la cheie dar murea imediat motorul.

Rezolvare: s-a schimbat delcoul (nu stiu exact ce piesa din el era cu probleme; capacul era ok) de adaugat ca de o luna mi se aprinsese check-ul dar nu am fost sa puna testerul. Dupa ce s-a schimbat delcoul a disparut si check-ul.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Daca exista imobilizator, atunci exista si bec de semnalizare eroare. Daca nu-i de acolo, atunci, fie este o pana de contact la vreun conector, fie este ars/i senzorul/senzorii din ansamblul delco.

Se pare ca Matizul E+ AC din 2004 nu are imobilizator. Oricum testerul original de Daewoo nu a inregistrat nici o eroare. Mecanicul nu a putut explica de ce si a acceptat cu retinere sa scoata conectorii de la ECM, dar in cele din urma a acctionat. Din pacate nu a fost eroare de contact. Ulterior a demontat delco-ul si montat un altul. Pacientul a supravietuit. Este insa regretabil ca personalul unui service care pana acum cateva luni avea sigla Daewoo nu cunoaste probleme simple de Matiz. Solutia lor a fost capac delco schimbat, schimbat bobina, si daca nu merge, schimbat delco, ca asta e problema la toate. Adica diagnosticare prin incercari. Eu unul am mers cu laptopul la ei in service, sa le arat post-ul maestrului Tolin. Oricum explicatiile de genul senzor optic erau mult peste nivelul lor.

Din pacate mai exista o concluzie...vecinul putea cred sa previna problema si cele 300 de lei date pe delco daca ar fi desfacut macar la 3 ani capacul la delco si sa curete florile de acolo...si cred ca acelasi lucru e valabil pentru majoritatea acelor multi proprietari de Matiz care au avut aceasta problema. Se pare ca micul gigant trebuie si periat din cand in cand, caci altfel are probleme de sanatate.

Asta e!

Merci mult Maetre Tolin!

Share this post


Link to post

Senzorii optici n-au cedat din lipsa de intretinere, ei se afla intr-o carcasa etansa, nu se umbla acolo. Vina este a fabricii care a montat pe motor un dispozitiv slab calitativ, cu "piese slabe". Vecinul n-are o vina in cazul acesta. Cei de la service se lauda cu practica, nu cu stiinta, asa ca, in cazul acesta experienta era zero, abia acum (ca timp) au inceput sa cada senzorii optici la Matiz E2.

Share this post


Link to post

Buna, recent posesor de matiz 2005, la fel simptomele ca si initiatorul topicului, nu porneste, becul de la securyty nu mai palpaie! maine dim verific siurantele de sub volan, daca nu este asta service in Cluj-Napoca specialaizat stie cineva? am venit din MM pe trailer cu ea ca nu aveam alta sollutie.scrieti aici ceva service specializat.numai bine si asfalt uscat.

Share this post


Link to post

Sal!

 

Deranjez si eu cu o problema tehnica legata de pornire in cazul unui matiz 2004 AC.Situatia a avut urmatoarea desfasurare; Dimineata sotia a pornit matizul la prima cheie, cum a pornit de fiecare data de 3 luni de cand il avem, a plecat la serviciu, iar dupa 4 ore cand a vrut sa-l porneasca iar nu a mai vurut sa o ia! La inceput invarte si da si ceva rateuri de pornire de parca ar lucra doar o bojie , apoi la urmatoarele chei numai da niciun semn ca ar vrea sa paorneascacu toate ca invarte .Am adus-o la sufa acasa si am inceput verificarile; scanteie are la bujii, benzina vine (cu o observatie , parca intr-o cantitate prea mare, uda bujiile imediat).Am scos si curatat bujiile le-am pus la loc si la sfert de cheie a pornit , insa doar pt 1=2 secunde si apoi s-a oprit, am dat iar la cheie de 3-4 ori cate 4-5 sec nu a mai vrut sa porneasca.am scos iarasi bujiile , erau umede.Am repetat operatiunea si la fel ca prima data o perioada f scurta a pornit , apoi nu a mai vrut, bujiile iar erau ude!Nu am schimbat inca filtrul de benzina , insa faptul ca bujiile se umezesc f repede ma face sa cred ca benzina ajunge in camera de ardere si inca prea multa!In parte nu cred sa se fi dus asa deodata toate cele trei injectoare!Repet pina la acest moment a pornit la sfert de cheie de fiecare data indiferent de temp de afara! Tind sa suspectez un dop de gheata pe returul rampei de injectie si astfel creste cantitatea de benzina ce ajunge in camera de ardere!Am sa umblu si la delco sa curat si pe acolo, insa la verificare nu dadea semne ca ar fi o problema acolo deoarece cand am dat la cheie fara bujii dadea constant scanteie(poate are un moment cand intrerupe!)bujiile nu ar trebui sa se ude daca benzina nu ar fi prea multa , ori daca scanteia nu este data intrerupt!Astept pareri din partea celor ce au avut probleme asemanatoare sau a celor care se pricep mai bn in acest domeniu.va multumesc anticipat

 

 

Share this post


Link to post

Distributia? :-?

nu stiu exact cand a fost schimbata , dar din ce mi-a zis fostul prop s-a intamplat de curand si ar avea parcursi de atunci circa 15000.Ce ma intriga pe mine este faptul ca dupa schimbarea bujiilor porneste timp de 1-2 sec si apoi se opreste. daca ar fi sarita de la punct nu ar mai porni deloc , ori de ar fi cureaua rupta nu ar da nici macar rateu de pornire.Din ce imi povestete sotia de 2 ori s-a oprit in relanti cu toate ca motorul era cald , insa a repornit-o la prima cheie, deci nu cred ca are vreo legatura cu faptul ca acum numai porneste.Am verificat sigurantele, am desfacut delcoul si m-am uitat sa vad daca e oxidat, nu are asa ceva!acum am scos bornele bateriei si o sa le pun maine la loc sa vad poate se reseteaza ceva si va merge!

 

Am fost si am verificat inca odata, deci scinteie are,este data la momentul optim,problema e ca este prea mare debitul de benzina ce ajunge in camera de ardere, initial masina porneste iar in clipa urmatoare datorita debitului mare de benzina inunda camera de ardere si uda bujia astfel numai realizeaza aprinderea amestecului.nu se poate explica altfel de ce dupa a doua cheie data deja bujiile sunt ude(la prima cheie porneste si imediat se opreste ).Am incercat sa resetez , nu se intampla nimic a ramas aceeasi problema!help, please!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...