BogdanG Posted January 23, 2006 Bai nene dar norocosi sunt unii ,la mine a fost cam nasol azi dimineata ma sui ,verific toti eventuali consumatori sa nu fie porniti ,introduc gingas cheia in contact ,se aprinde pomul de craciun ,astept sa se stinga bujia ...o vesnicie ...dau la cheie siiiii ...pauza ...no start mai dau la cheie dupa care se aude zgomotul electromotorului care scoate limba ...zic "a dracu baterie" acum sa ma lase . Plec la garaj cam 1km de mers pe jos ("> sa iau bestia adica Golful 1 ...uit cheia acasa evident ...dar mai am o cheie la ai mei ...urc pina la ei si iau cheia ...deja nu-mi mai simteam mainile si urechile ...intr-un final ajung la garaj ,dezarmez alarma ...ma sui in masina dau o cheie scurt sa pun uleiul in miscare ,masina fiind nepornita de citeva luni ...deja dadea semne ca vrea sa porneasca ...pun bujia astept 5 secunde si vruuummmm porneste ,raman uimit ...plec spre casa sa pornesc si jaful de G4 care a pornit intr-un final ...concluzia pataniei ...am urgenta nevoie de o baterie noua . Share this post Link to post
john Posted January 23, 2006 Hmm, am uitat sa mentionez ca intai am pornit radio-ul si apoi motorul Share this post Link to post
Zetics Posted January 23, 2006 Tico (nevasta, din povestite la telefon): pornit de vreo 3 ori ca se tot oprea motorul (probabil n-a simtit cite pedale trebuia sa ii dea inainte ), volan invirtit mai greu ca la Dacie fara servo, bagat in viteze cu toate mainile. Accent (subsemnatul): dezarmat, intrat in 0.14 secunde impins de crivat si de iminenta congelului spontan si inchis usa. Pus fata radioCD-ului (nu era chiar atit de frig ca sa sar peste aceasta etapa ), dat cheie, pornit la treisferturi (adica s-a rotit de vreo 3 ori motorul, a durat cca 2 secunde). Dupa inca vreo 20 secunde plecat. Nu am observat roti patrate (am cauciucuri iarna), servo parea normala, amortizoare de asemenea. In schimb nu am inteles de ce a pornit de citeva ori alarma peste noapte! Stiu ca a fost super vîj, dar eu o am setata nesimtita rau, de revelion bubuiau pe linga ea super nukes si nu pornea, toate celelalte faceau cor numai a mea nu. Chiar la un moment dat i-am dat eu din telecomanda sa vad daca nu s-a defectat...Deci nu stiu de ce pornit azi noapte, dar n-am gasit (inca) gauri in tabla, geamuri sparte sau alte cele... Vedem ce urmeaza, ca am inteles ca se mai "racoreste" oleaca... Share this post Link to post
Gica Posted January 23, 2006 (edited) Vedem ce urmeaza, ca am inteles ca se mai "racoreste" oleaca... Uff, era si cazul, ca deja incepem sa transpiram..." Kalosul mi-a pornit bine, chiar daca s-a turat mai mult ca de obicei, am dus-o si pe consoarta la servici, chiar s-a incalzit mai repede atunci dimineata decat apoi, la pranz cand am plecat cu treburi si parca nu mai vroia sa creasca acul ala... Cica si Nubira mea ar fi pornit pe undeva pe la service, mi-a communicat electricianul de acolo (ca tot sta "pe butuci" de 2 luni jumate) Edited January 23, 2006 by Gica Share this post Link to post
marr Posted January 23, 2006 La noi n-a fost chair asa frig (-12 C dupa unii; -17 C dupa altii ...) Pornit la sfert de cheie cu toata gasca obisnuita de consumatori (faruri, radio - degivrarea la luneta & oglinizi am pornit-o "dupa" ). Benzen MOL EVO ! Share this post Link to post
Shenck Posted January 23, 2006 N-a mai pornit ("> bateria si-a dat obstescu sfirsit dupa 8 ani. Coreenii astia proste baterii fac Share this post Link to post
razvanclub1 Posted January 23, 2006 masina a pornit la prima cheie...temperatura afara la ora 9.30 era de -16 C...pe la romana era mai cald -15.5 grade(am vut sa vad unde e mai cald...la unirii sau la romana ) Share this post Link to post
VIPER Posted January 23, 2006 De plecat/pornit a plecat/pornit. Dar mi s-a facut mila de afisajul BC-ului... A se vedea in poze temperatura LCD-ului... Se miscau datele pe el in reluare si cu purici... P.S. cat despre pornirea in sine, eu calc intai ambreiajul indiferent de vremea de afara... Share this post Link to post
NFS Posted January 23, 2006 Matizu: murit bateria, nici n-am putut s-o deschid din telecomanda, nici beculetul de la alarma nu mai blinkanea. Nu cred ca e de la frig, bateria e Varta veche de 1 luna, mai degraba cred ca am uitat eu lumina aprinsa in portbagaj vreo 3 zile. SantaFe'u: Dupa ce s-a incalzit bujia vreo 20 de secunde, de ma intrebam daca s-o mai stinge vreodata... a binevoit s-o ia abia la a 4-a cheie!!!!!! La fiecare rateu, motorul a pornit dar a murit imediat ce-am dat drumu' la cheie! Share this post Link to post
Abram Burel Posted January 23, 2006 Mie mi-au inghetat... basii. Se auzea muzica de parca era radioul lu' ma'mare. Pe masura ce s-a incalzit si-a dat drumul. O fi de la difuri sau de la scula? In rest, nimic notabil. Share this post Link to post
MCojo Posted January 23, 2006 (edited) Recomand tuturor cu caldura : indiferent de vreme porniti masina cu ambreiajul apasat... si mentineti-l apasat cca. 30-60 sec. cel putin... se elibereaza astfel de o sarcina in plus si anume cutia... Anyway, Kalosu' mi-a pornit fara probleme desi afara erau -17 grade, am stat cam 5 min., am invartit putin in mamaliga cu magiun si am plecat fara probleme... Later edit : Au murit si la mine basii ) Aide' bre Abramburel cum sa fie de la "scula" ... s-a ingustat banda audio de la frig?! Limitarea a venit pe calea undelor totusi... Edited January 23, 2006 by MCojo Share this post Link to post
Abram Burel Posted January 23, 2006 (edited) off-topic: da' draq stie? m-am gandit si la propagarea undelor in moleculele de azot din aer in peste 15 ani de cand am difuzoare prin masina n-am patit asa ceva, desi friguri d-astea zau ca au mai fost! @mcojo: unde, unde, da' de unde Edited January 23, 2006 by Abram Burel Share this post Link to post
MCojo Posted January 23, 2006 (edited) fftopic: asemenea : Pe de alta parte stand si judecand la "rece" si cu picioarele in ligheanu' de apa calda, daca producatorul garanteaza functionarea finalilor audio doar pana la -10 grade de pilda, e posibil ca banda audio sa se fi transformat in banda vocala de pilda... sa actioneze temperatura scazuta ca un FTB (filtru trece banda) ?! @Abramburel : biscuim, biscuim, poate gasim ceva... Edited January 23, 2006 by MCojo Share this post Link to post
Satori Posted January 23, 2006 Mie mi-au inghetat... basii. Se auzea muzica de parca era radioul lu' ma'mare. Pe masura ce s-a incalzit si-a dat drumul. O fi de la difuri sau de la scula?In rest, nimic notabil. Hmmmm... mi se parea mie ceva ciudat. Dar a durat ceva de genul 10-20 secunde, nu am avut timp sa analizez. Share this post Link to post
ticolino Posted January 23, 2006 si la mine (tot dupa spusele nevestei) s-a cam dus bateria. motorul porneste la prima "cheie", singura problema e ca pe frigul asta bateria nu reuseste sa dea nici cheia aia. a pornit intr-un final, dar dupa vreo 10 matanii si rugaciuni. si culmea, bateria are doar un an (zap). se pare ca cele -18 grade nu prea i-au priit. Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted January 23, 2006 Da' Voshodu'? Voshodu', maica, cum a pornit? Share this post Link to post
aztec Posted January 23, 2006 i'o uitati ce spune un F.A.Q. Ce efect are temperatura scăzută asupra bateriei? Temperatura scăzută reduce substantial puterea bateriei. La -18°C, bateria functionează numai la 40% din puterea pe care o poate da la 20°C. sursa , aici http://www.briobit.ro/varta/Notiuni.htm si mai pun cateva sfaturi De retinut faptul că un acumulator încărcat îngheată la -67 °C pe când unul descărcat 50% îngheată la -12°C, de retinut că pentru pornirea autovehicolului în conditii normale un acumulator încărcat 25% este suficient. Share this post Link to post
VAXXi Posted January 23, 2006 Zap Vecter de 60Ah, pornit prima cheie, fara probleme cu usile (traiasca vaselina si glicerina siliconica), fara probleme cu cutia si servo (lichidele schimbate in toamna), acul la jumatate in 5 minute (antigelul la fel), boxele ok Share this post Link to post
andreib Posted January 23, 2006 SantaFe'u: Dupa ce s-a incalzit bujia vreo 20 de secunde, de ma intrebam daca s-o mai stinge vreodata... a binevoit s-o ia abia la a 4-a cheie!!!!!! La fiecare rateu, motorul a pornit dar a murit imediat ce-am dat drumu' la cheie! Nu e de bine, pune aditiv in motorina. Eu asa treceam iarna la passat, la fiecare plin aditiv care sa reduca temp de congelare motorina. Rateurile vin de la falacara de motorina data de bujia incandescenta. pentru cazuri disperate se foloseste spray de pornire. PS: Motorna la noi e varza, nu va bazati pe ce scrie a pompa ca se congeleaza la -27. Unii pun 1 l de benzina la 10 sau 20 de motorina ca sa porneasca mai usor si sa u se congeleze, dar nu recomand aa ceva. Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted January 23, 2006 Matizul a pornit de dimineata usor la prima cheie (baterie noua si fise curatate de oxid acum vreo 3 saptamani) iar Esperoul vad acum ca ies la o saorma. Share this post Link to post
Pedala Posted January 23, 2006 (edited) Temperatura -13 Tico: doua sprituri, o cheie scurta de 1 sec. A invartit greau. Asta a fost asa de "rupt" uleiul. A doua cheie, a pornit, da s-a oprit dupa ce am luat piciorul de pe acceleratie. A treia cheie, a pornit, am tinut-o accelerata un pic, 15 sec, si gata. Cutia OK. Am ulei 75W80. Schimbatorul mergea normal. Usile de pe spate nu s-au deschis din telecomanda (am uitat sa le gresez asta vara) Fiat: Pus cheia pe on. Asteptat 15 sec sa se incalzeasca bujiile. Dat la cheie. Pleaca la sfert. Urmeaza un trill de horcaieli si tusituri timp de 5 sec, dupa care rotund, da' zgomot de tractoras. Dupa 1 min s-a linistit. Cutia OK si la asta, cu precizarea ca stanga-dreapta levierul nu mergea. Problema a aparut dupa ce a fost inundata asta-vara (se pare ca a ramas apa in cablul de la cutie). Cum ingheata, cum nu mai merge stanga-dreapta. Se foloseste forta pana se dezgheata . Edited January 23, 2006 by Pedala Share this post Link to post
Maniaku Posted January 23, 2006 - cate grade or fi fost de dimineata in Bucuresti, cobor la masinute sa le pornesc(taica-miu a plecat odata cu mine si am coborat eu sa le incalzesc pe amandoua) Behind door no.1:Matiz-Dezarmez alarma si, surpriza, funcitoneaza perfect!!! Ma urc in masina, bag cheia in contact, se aprind licuricii, se sting licuricii si ii dau chieie...A invartit dar nu a vrut sa porneasca , ii mai dau o cheie si surprizaaaa PORNESTE Yeeeeeeee . Maistau un minut cu piciorul pe ambreiaj dupa care pun in functiune toti consumatorii si ma duc la aia mare Behind door no.2:SantaFe-Deschid masina-nici o problema, pun contactul si astept...si astept...si astept..intr-un final se stinge si becul de la bujii si ii dau cheie - surprizaaa a pornit la prima cheie!!! dar stai ce se intampla se aude de parca am pornit tracorul lui unchi-miu de la tara!! In 10 sec ma linistesc deoarece a coborat si vecinul de vizavi sa-si porneasca BMW-ul seria 7 3.0l Diesel si la fel a facut!!! Mor de ciuda ca nu am incalzitor electric in masina pt. ca dupa 20 min de mers cu masina acul tot jos era! La naiba! Share this post Link to post
arp Posted January 23, 2006 Cu HDI-ul meu a fost asa: computerul arata -16grade, prima cheie i-am dat scurt sa invarta putin electromotorul, a doua cheie mai lung, a pornit cu horcaila, a dat sa moara, ECU si-a facut treaba si a ridicat turatia, a horcait 2-3 minute dupa care s-a pus pe tors ca de obicei...in 5 minute a inceput sa bage caldura! Preincalzirea a durat ~15secunde...Cutia de viteze a mers perfect, servo la fel, la fel fara probleme inchiderea centralizata, radio-cd-ul... Share this post Link to post
BAD_MF Posted January 23, 2006 FRIG a mai fost aseara~!!! Loganul nu l-am pornit de 3 zile, si nici azi nu am incercat. Iar Fordul a pornit fara probleme la prima cheie, am stat 5 sec la check si apoi cheie si a luat-o. E jale de frig afara, totusi se circula binisor pe strazile "cetatii". Share this post Link to post
ticolino Posted January 23, 2006 Da' Voshodu'? Voshodu', maica, cum a pornit? Voshodu n-are baterie, deci n-are problema cu frigul Din pacate nu are nici pompa de sprit, asa ca pe frigul asta ori ii fac injectie cu benzina (la propriu), ori dau zeci de pedale. Share this post Link to post