Jump to content
Sign in to follow this  
ctropet

indicatoare de bord suplimentare

Recommended Posts

Eu mi-as pune asa ceva pe spate daca as gasi. Eu as zice sa le cumperi.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Ca idee, e buna, dar nu cred c a s-ar potrivi la matiz, pe spate. Pe fata parca are ceva plastice headscratch.gif

Share this post


Link to post

Adica se vad urit? sau ... Aripile antifonate bine si pus plasticul ala. Volvo 850 - 20V, are asa ceva si arata bine, parerea mea. Aveti ideie daca se gasesc pentru Nexia?

Share this post


Link to post

Nu ca s-ar vedea urat, ci ca nu au forma aripii spate matiz, si ramane spatiu intre acestea, spatiu ce se va umple cu noroi etc.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

mi-am pus si eu la matiz un buzz care tiuie cand raman luminile aprinse ca le-am uitat de cateva ori si mi-am descarcat bateria

Share this post


Link to post

Ar fi o idee buna montarea acestor elemente?

Eu cred ca da. Daca te uiti la majoritatea acestor masini aripile pe spate si pragurile ruginesc foarte repede, deci se merita.

Share this post


Link to post

Da, asa este, insa aici apare problema ca ar putea intra apa+noroi in spatele acestor aparatori si, nemaifiind un spatiu "ventilat" sa nu rugineasca in voie acolo.

Share this post


Link to post

Daca se potrivesc la fix ca pe fata nu are cum sa intre, dar nustiu cum reusesti sa le potrivesti asa bine. Prostia la Matiz e ca la aripile din spate e o tabla dublata, iar pe interior se aduna noroi/nisip/mizerie care tin umed. Daca se curata periodic depunerile de acolo si se da cu vaselina in interioul aripii macar odata pe an, nu mai rugineste.

Share this post


Link to post

Isi montase cineva pe un matiz exact chestiile alea. Din pacate a pus doar 2 poze si nici alea foarte clare si apoi n-a mai scris nimic despre ele. Din pozele lui par a se potrivi bine. As pune de asemenea si pe fata, cele after-market acopera toata cavitatea rotii si nu doar 10 cm din ea. Cred ca o sa le iau totusi, nu costa cine stie ce. Sa dau cu ceva pe sub ele, pe tabla masinii, inainte sa le montez(parafina??)?

Share this post


Link to post

Revin si va spun ca am incercat toare combinatiile posibile,si va anunt asa; masina nu are din fabrica optiunea asta(vorbesc de modelul sx cu ac cel putin )ca nu se aprinde lampa din plafon la deschiderea usilor. am inteles ca ar fii o modificare facuta in lampa,pentru a se aprinde lumina la deschiderea uneia din usi. Eu asta am constatat,imi cer scuze daca nu e asa si daca ceilalti colegi au optiunea asta sau stiu vreo modificare in acest sens,poate ne anunta si pe noi de asta!! Multumesc mult baieti =D>

Share this post


Link to post

Daca nu ai contacte la usi, nici n-are cum sa se aprinda. Cinci contacte cablu si modificare in lampa, aventual alta. Gata, simpu si eficient.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Daca nu ai contacte la usi, nici n-are cum sa se aprinda. Cinci contacte cablu si modificare in lampa, aventual alta. Gata, simpu si eficient.

 

tocmai ca are absolut toate contactele alea din usi si eu cred ca nu sunt facute pt optiunea asta

Share this post


Link to post

Interesant, din cite stiu pentru aia sint puse contactele alea. Scate lampa si vezi ce-i acolo. Intre on si off, nu ai inca o pozitie?

Share this post


Link to post

fratilor am desfacut lampa de interior dar din cate am constat eu,nu sunt optiuni ptr asa ceva,doar poate ceva modificari!Stie careva cum anume?Apropo intre on si off nu ai optiune!multa bafta tuturor

Share this post


Link to post

De ce nu incerci sa adaptezi o lampa de matiz? Aceea are trei pozitii si nu trebuie decat sa adaptezi circuitul ca sa aiba si optiunea de aprindere la deschiderea usilor.

Share this post


Link to post

Rasfoind acest post, m-am hotarat si eu sa-mi activez indicatoarele de ABS (la apasarea pedalei de frana) si USI DESCHISE.

 

M-am apucat de dezmembrat bord si, spre surpriza mea, in mufele A si B am toate firele ... astfel ca, mai departe, mi-am propus sa gasesc si unde duc firele de care am nevoie. De asemenea, nu am vrut sa desfac sigiliul de la cablul kilometraj.

 

Se scoate borna - (masa) de la baterie. Cand se fac masuratorile de tensiune se conecteaza temporar bateria.

 

1) Indicator ABS - primele 5 poze

Becul se aprinde daca pinul B5 da la masa. Pe schema electrica tablou de bord se observa ca pinul B5 corespunde firului 21, culoare VERDE_INCHIS/GRI (DK_GRN/GRY), din conectorul C203.

Pe schema electrica circuit frana se observa ca firul GALBEN (YEL) care vine de la contact pedala (cu +12V) duce la doi conectori: C202 firul 10 (catre becuri frana spate) si C203 firul 22 (catre EBCM).

Astfel, se va alege conectorul C203, de culoare GRI, care se gaseste intre ECM si pedala ambreiaj.

Pentru acces facil, se desfac cele 4 suruburi ale ECM-ului si cu atentie se roteste si se aseaza pe pedala frana, acceleratie. Apoi se desface conectorul C204 ALB. Sub el este C203.

Cu o surubelnita fina se scot firele 21 (GRN) si 22 (YEL) din C203 (conectori mama). Conectorii tata lipsesc.

Cu un voltmetru se verifica daca pe firul 21 avem +12V daca e pus becul indicator si 0V daca scoatem becul din bord. Se verifica daca pe firul 22 avem +12V daca apasam pedala frana si 0V daca eliberam pedala.

Deoarece firul YEL este cu +12V iar pentru firul GRN avem nevoie de masa, utilizam un minireleu de 12V, normal deschis, ca in schema: YEL + BLK sunt alimentare bobina releu, iar GRN + BLK sunt contact releu. Firul de masa BLK se leaga la caroserie.

Toate legaturile se izoleaza cu banda izolatoare sau varnish.

 

2) Indicator USI DESCHISE - urmatoarele 5 poze

Becul se aprinde daca pinul A6 da la masa. Prin analogie cu schema electrica Matiz Euro 3 am gasit ca de la pinul A6 se duce un fir alb (WHT) la conectorul C202 firul 5 (conector mama). Perechea lui, conectorul tata, lipseste din C202.

Conectorul C202 este de culoare GALBEN si se gaseste tot in spatele ECM-ului, sub C201 (negru) si dupa C204, C203. Conectorii C202 si C203 au 24 pini si aceeasi configuratie a pinilor.

Se scoate firul alb si se verifica daca avem pe el +12V daca e pus becul indicator si 0V daca scoatem becul din bord.

Apoi, se prelungeste pana la firul alb care vine de la contacte usi si duce la plafoniera.

 

Pentru o lucrare mai de calitate (ca de fabrica) se pot cauta papuci tata adecvati care se introduc in conectorul C202 si C203.

 

Deocamdata cam atat!

 

Pentru viitor imi propun modificarea cablajului pentru contacte usi, astfel:

- alarma si bec bord sa fie activate la deschiderea tuturor usilor, capota motor si hayon;

- buzer lumini aprinse sa fie activat numai la deschidere usa sofer;

- plafoniera fata activata numai la deschiderea usilor fata;

- montare plafoniera spate activata numai la deschiderea usilor spate;

- montare bec motor care sa se aprinda numai la deschidere capota;

- momentan am instalat bec portbagaj care se aprinde numai la deschidere hayon.

 

Noapte buna!

Lucian

post-20884-079543000 1290462398_thumb.jpg

post-20884-099576900 1290462416_thumb.jpg

post-20884-047733100 1290462431_thumb.jpg

post-20884-021377500 1290462438_thumb.jpg

post-20884-028824700 1290463168_thumb.jpg

post-20884-023198500 1290465914_thumb.jpg

post-20884-035809500 1290465934_thumb.jpg

post-20884-058375400 1290465955_thumb.jpg

post-20884-047354900 1290465984_thumb.jpg

post-20884-095650400 1290466000_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

- momentan am instalat bec portbagaj care se aprinde numai la deschidere hayon.

 

Te rog ceva detalii ... mai precis unde si cum ai montat switch-ul care sesizeaza deschiderea hayonului ?

Share this post


Link to post

Chiar este necesar un bec in bord care sa anunte ca ai apasat frana??? Nu consideri de asemenea necesar cate unul care sa-ti arate urmatoarele:

- ca apesi acceleratia;

- ca apesi ambreiajul;

- ca ai pornit motorul;

- ca esti in treapta 1;

- ca esti in treapta 2;

- ca esti in treapta 3;

- ca esti in treapta 4;

- ca esti in treapta 5;

- ca ai volanul virat spre stanga

- ca ai volanul virat spre dreapta;

- ca ai volanul drept;

- ca ai cutia pe liber;

- ca ai geamul deschis(cate unul pentru fiecare geam, bineinteles);

- ca respiri;

- etc.

Edited by closchkutza
  • Like 4

Share this post


Link to post

:o fftopic:

@closchkutza De ce esti tu atat de atacat ca si-a legat omul un bec in plus, e masina ta cumva sau ai simtit nevoia sa il 'ataci' asa doar pentru ca a indraznit si a postat ce a facut...ironii ieftine din ce in ce mai multe pe forumul asta!

Share this post


Link to post

Care este rostul unei astfel de modificari? O inteleg pe cea cu usile deschise, as fi inteles sa faca un bec sa se aprinda pe faza scurta, ca matizul nu are asa ceva si sufera de moartea bateriei din cauza de faruri aprinse, dar un bec care sa se aprinda cand calci frana? Care-i rostul?

Share this post


Link to post

Acelasi rost ca si postul colegului de mai sus, absolut inutil!

 

 

Share this post


Link to post

Revin cu un post mai vechi din acest topic.

 

La Trabant mi-am pus un led pe becurile de frana deoarece contactul este de fapt o sonda de presiune in capul pompei de frana... daca nu aveam presiune in circuit (lichid curs sau circuit neaerisit) becurile de frana nu se aprindeau!!!

La Matiz contactul este direct la pedala, astfel ca se justifica doar pentru verificarea circuitului electric (a sigurantei) ... oricum daca ai siguranta arsa, si nu se aprind becurile de frana, risti sa te pupe cineva in dos :) , sau sa iei amenda (parca asa e la americani)!

Deci e mai bine cu...

 

In legatura cu martor usi deschise: firul alb (pinul A6) unde duce? pana acum am citit 2 cazuri:

a) nu exista firul alb; se trage un fir de la firul alb de la plafoniera pana la pinul A6 bord;

b) exista firul alb; se mai trage un fir care uneste firul alb de la plafoniera cu firul alb din mufa bord. Deci firul existent A6 in mufa ar trebui sa asigure masa pentru bec, dar nu face chestia asta!!! Alimentarea de + 12V este asigurata din circuitul imprimat al bordului.

 

Sper ca acum sunteti multumiti!

 

Nu ii respect pe cei care merg cu becuri arse sau care nu semnalizeaza la schimbarea directiei de mers ... lipsa de educatie rutiera!

 

@ closchkutza: de vreo 3 luni am facut un indicator numeric (afisaj LED 1 digit) pt trepte viteza. Imi mai trebuie niste senzori pentru schimbatorul de viteze, pe care nu i-am gasit inca.

Edited by lperisoara

Share this post


Link to post

E atat de complicat ca din cand in cand cand franezi sa arunci un ochi in retrovizor sa vezi daca se aprinde stopul de frana (se vede cel central)? Compari matizul cu trabantul? Hai sa fim seriosi nu are nicio legatura cu asta, e doar o luminita in plus in bord.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...