Jump to content
Sign in to follow this  
ctropet

indicatoare de bord suplimentare

Recommended Posts

Sa-i ia > :) de conectori cu cine i-a aglomerat acolo! Caut C203 si nu gasesc, caut C203 si nu gasesc :) ) ...de vreo 2 ani.

M-am uitat aici http://500.5053.com.cn/daewoo/EN/documents/Matiz/start_matiz.html si tot degeaba, cand ajung la masina nu mai inteleg nimic. M-am uitat in PDF-urile trimise de tomis si nu am inteles ce inseamna acel "4"; firul alb e pe pinul 4? Conectorul 203 (adica cel care mi se pare mie ca ar fi), vad ca are 2 fire albe care intra in el si mai are peste el inca un conector, negru parca, ala e C203? De fapt ce vreau, sa imi spuneti si mie care e conectorul ala nenorocit. Nu ma puneti sa desfac rama/tablou de bord, sa lipesc fire sau alte chestii, daca stiu ca firul de la bec ajunge intr-un conector acolo jos.

Imi dau seama daca e firul corect cand am becul in bord si firul alb din conector masoara 12V, si 0V fara bec, am dreptate? Daca masor alte fire albe, pot sa fac vreo nasoleala?

Daca nu ati inteles ceva, intrebati-ma, am incercat sa fiu oarecum inteles.

post-36075-0-81263500-1409145187_thumb.png

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Am reusit, in sfarsit, dupa atata amar de vreme...

Unde era de fapt problema? Becul nu era unde trebuie, adica il bagam la AIR BAG :) )

Daca mai doreste cineva, il ajut cu placere sa aprinda beculetul de 'usi daschise' :D fara sa dea masca jos/tablou de bord etc.

Firul se afla intr-un conector langa pedala de ambreiaj. :thumbl:

Share this post


Link to post

In primul rand pui becul in bord, dar sa fii sigur ca e pus unde trebuie, luminezi cu o lanterna in spate sa vezi sigur unde e cel pentru usi. Eu spre exemplu eram sigur ca e pus unde trebuie si m-am chinuit 2 ani sa-i dau de cap. Cand colo puneam la AIR BAG.

 

Apoi cauti langa pedala de ambreiaj conectorul asta (C203) post-36075-0-71033200-1414312807_thumb.jpg

 

Si vazut sub el arata cam asa (inspre pedala de ambreiaj). post-36075-0-68659600-1414312817_thumb.jpg Firul alb, pinul 4. Ca sa fii sigur, masori cu un voltmetru, de la firul alb, la masa, trebuie sa ai 12V cu becul in bord pus si 0V fara.

 

Eu am folosit conectorii din poza ca sa nu tai-lipesc. Se poate scoate si papucul, mers la magazin, luat perechea si facuta treaba ca din fabrica. Eu nu am reusit sa scot papucul, dar sunt multumit de ce-a iesit.

 

Se duce firul la contactorul usii (eu m-am legat de la alarma ca era mai aproape) si cam asta e.

 

Daca nu ai inteles, mai trimite un mesaj.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

Dar imbunatatirea asta a venit cu o neplacere, nu gasesc pe nicaieri un amarat de soclu pentru martorul de ceata, sa-l pun la loc in bord, mai ales ca acum va fi necesar sa folosesc stopul de ceata. Becuri am. Daca are cineva un Matiz inutil, vreau si eu un soclu [-O< Cu bani, bineinteles. Pentru asta m-as duce la dezmembrari, dar habar nu am unde. Ar fi la indepicior undeva in sectoarele 5 si 6.

Share this post


Link to post
La 22.08.2007 la 1:37, siru a spus:

 

Pe scurt, caci sunt obosit si ar fi un alt tutorial de scris.

Iti dau doar ideea de baza si schemele folosite,

mai sunt necesare detalii.

 

Idee:

- exista in bord Matiz E martor lumini ceata fata nefolosit.

- am deconectat circuitul care aducea semnal pe becul acela,

pentru a anula functia originala din Matiz (circuitul respectiv este in maneta semnalizare

de unde am scos 2 fire care erau comandate de rotita de pe maneta cu semnul de faruri de ceata) (vezi poza 3)

- am adaugat fir suplimentar, cu o idee echivalenta cu cea de la martor usi deschise,

din maneta de semnalizare la pinul A3 din bord. (vezi pozele 1, 2)

 

Schema:

 

Vezi schema http://chevy.mrmax.dp.ua/en/documents/Matiz/start_matiz.html

unde navighezi in ierarhia din partea stanga a ecranului pe sectiunile:

\Matiz\Electrical Wiring Diagrams.8 Liter\Electrical Wiring Diagrams\11. FRONT FOG LAMP CIRCUIT

unde in schema se vede ca iesirea din releul care comanda farurile ceata duce la pinul A3 din "cluster" = tablou de bord.

In imaginea urmatoare unde sunt prezentati conectorii, se vede conectorul cu 6 pini "(With FRONT FOG) LIGHT SWITCH"

din care nu este folosit in practica pinul 6.

Am determinat ce pini comanda farurile ceata cu un voltmetru pus pe toate combinatiile posibile

cu maneta pusa pe pozitia "lumini de drum" si rotita "faruri ceata" activata. Pinii activi sunt 3 si 5,

pe ei i-am eliminat. (vezi poza 3)

 

Mai e un conector in maneta care da semnal la "faruri faza mica".

Vezi schema http://chevy.mrmax.dp.ua/en/documents/Matiz/start_matiz.html

unde navighezi in ierarhia din partea stanga a ecranului pe sectiunile:

\Matiz\Electrical Wiring Diagrams.8 Liter\Electrical Wiring Diagrams\10. HEAD LAMP AND ...

unde se vede cum acel "Dimmer Switch" da semnal pe pinul 5 spre "LOW" / "HEAD LAMP" = "faza scurta".

Pinul 5 este din conectorul "HEAD LAMP S/W" cu 7 pini din imaginea urmatoare (vezi poza 2, in practica).

post-7400-1187736013_thumb.jpg

post-7400-1187736038_thumb.jpg

post-7400-1187736062_thumb.jpg

Am urmat instrucțiunile și a mers becul martor fază scurtă cu firele doar de probă.După ce am cositorit legaturile suplimentare,dat cu bandă izolatoare și băgat ceasul inapoi in bord ,becul martor nu a mai funcționat.Verificate toate siguranțele  și nu am găsit nimic ars.Am verificat inclusiv și becul martor  și el merge testat separat la o baterie de 12 V ,insă în circuitul de pe ceasul bordului nu mai merge .Ce poate fi ? Posibil scurt pe traseul cablaj A3 unde vine becul de faza scurta din bord ,posibil firul galben de pe A3 să se fi intrerupt cand am cositorit firul suplimentar ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...