Jump to content
Sign in to follow this  
alx

Test Amortizoare

Recommended Posts

Nefiind un topic dedicat testarii amortizoarelor si stiind ca matizul cam are frecvent problema asta deschid acest topic pt a ma lamuri si eu.

 

Azi am facut un test al amortizoarelor masinii mele (logan dar nu are importanta pt ca sunt info de uz general) si am primit urmatoarele rezultate:

 

Eficienta suspensie fata: STG 50%; DR 45%; Diferenta 5%

Eficienta suspensie spate: STG 56%; DR 58%; Diferenta 2%

Rezonanta suspensie fata: 21.5mm; 23.1mm; Diferenta 1.6mm

Rezonanta suspensie spate: 23.4mm; 22.5mm; Diferenta 0.9mm

 

Intrebarile mele catre invatatii forumului si service-urilor:

 

1. Ce eficienta au amortizoarele cand sunt noi?

2. Ce eficienta ar trebui sa aibe pt a le schimba in garantie?

3. E normala uzura asta la 23k km?

 

Ca o concluzionare, asta este prima problema care mi-o face masina de la achizitionare si nu a fost rezolvata inca deoarece persoana delegata de mine pt a merge la service a fost vrajita de mecanic ca inca nu e cazul, ca mi le schimba la revizia de 30k, etc :spumelagura:

Share this post


Link to post

poti spune unde ai facut testarea?

si cat costa un test al amortizoarelor?

banuiesc ca delegatul i-a intrebat ce spun cifrele astea..

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Testarea am facut-o la Dacoserv Militari si nu a costat nimic.

Stiu si eu ce inseamna cifrele dar nu stiu limitele de max si minim. In orice caz, se simte ca amortizoarele sunt duse dar am vrut sa am o confirmare scrisa... Aceasta confirmare va fi parte a unui fax in care am sa reclam schimbarea lor dar vreau sa fiu 100% informat nu sa poata orice fufa sa-mi dea peste nas...

Share this post


Link to post

Pai din ce tin eu minte la ITP softul stie limitele in care amortizoarele sunt OK, iar cel ce manuieste PC-ul ar trebui sa stie care este eficienta unuia nou.

Share this post


Link to post

vipereanu, daca stiam limitele nu deschideam un topic ci un tutorial. Asta este intrebarea mea: care sunt limitele minime? Pt inlocuire in garantie (1) si pt schimbare benevola (2)?

Share this post


Link to post

Am inteles asta, dar de ce nu ai intrebat la test? Nu se poate sa nu stie. Uite, promit, intreb si eu azi!

Share this post


Link to post
Pai din ce tin eu minte la ITP softul stie limitele in care amortizoarele sunt OK, iar cel ce manuieste PC-ul ar trebui sa stie care este eficienta unuia nou.

 

La ITP iti masoara/verifica amortizoarele?

Eu nu am remarcat asta, doar ochiometric se uita la ele.

Share this post


Link to post
Am inteles asta, dar de ce nu ai intrebat la test?

 

Pt ca am avut un delegat feminin... Si am uitat sa-i scriu asta in cele 2 pagini de instructiuni pe care i le-am dat...

 

Rogu-va, nu o dati in offtopic aici! Nu are nici-o legatura Revizia Tehnica Obligatoriu cu faptul ca testul de amortizoare se face in aceeasi incinta.

Share this post


Link to post

Interesanta chestie asta!

Nu cunosc limitele inferioare (adica n-am primit un raspuns oficial care sa spuna "atita e"), dar eu am reusit sa obtin schimbarea amortizoarelor spate in urmatoarele conditii:

 

- stinga peste 30%

- dreapta sub 30%

- diferenta intre ele peste 10%

 

Motivul principal pentru care s-a facut schimbarea a fost DOAR dezechilibrul de peste 10% intre cele 2 amortizoare ... atita stiu, atita spun.

Chiar seful de service s-a lasat greu, chit ca io ii dadeam inainte cu "nu vezi ca sint zob? 30% in ~20kkm?" "nu conteaza, dom'le, da' ai dezechilibru cam mare."

Share this post


Link to post

@Alx: shefu, nu e vorba ca sunt in aceeasi cladire! Am stat eu langa Espero cand s-a facut ITP-ul si au testat si amortizoarele!!!

Share this post


Link to post

Eu stiu ca se schimba daca au eficienta sub 50%.

Share this post


Link to post

Ca sa nu mai deschid un alt post pentru problema mea legata de amortizoare.

 

Datele problemei: cumparat set de 4 amortizoare Sachs Super Touring. Inca nu le-am montat.

Cerinta : este normal ca unul dintre amortizoare sa nu stea iesit in afara, mai exact cel de pe fata? In orice pozitie din intervalul [min, max] al cursei pistonului, daca il pun, acolo ramane. Celelalte stau iesite in afara si daca le comprim isi revin imediat, dar asta saracul, nici ca mai iese.

Share this post


Link to post

Am fost azi la Radacini Giurgiului si am schimbat amortizoarele spate cu unele Monroe :P .

La testul amortizoarelor spate procentele au fost aproximativ 20% dreapta :wallbanger: si aproximativ 60% stanga.

Seful de service a zis ca se schimba amortizoarele sub 40%. De asemenea nu trebuie sa fie o diferenta mai mare de 20% intre cele de pe aceeasi punte. Initial a vrut sa schimbe doar pe cel cu 20% insa pana la urma am primit o pereche (gaz).

Share this post


Link to post
Celelalte stau iesite in afara si daca le comprim isi revin imediat, dar asta saracul, nici ca mai iese.

Pai nu e tocmai normal. Exista amortizoare care revin si amortizoare care raman cum le-ai lasat, dar fiind acelasi model ar trebui sa se comporte la fel. :-?

 

PS: Sachs ale mele reveneau la forma initiala extinsa.

 

PPS: Amortizoarele vin comprimate si au nevoie de cateva extensii contractii facute la mana inainte de montare pentru a deveni functionale.

Share this post


Link to post

Oare in Iasi unde pot face un astfel de test la amortizoare.. stie cineva?

Share this post


Link to post

Am inteles ca la Bras (reprezentanta reno) dar trebuie intrebat pretul mai intai ca sa nu ai surprize (atac de cord cand vezi factura).

Share this post


Link to post

Am fost la Bras si am facut testul de amortizoare si a fost 141.000 lei

Inginerul mi-a spus ca limita de jos e 40% si ca testul se face la suspensii cu totul, nu numai la amortizoare.

Eu pe spate am iesit la limita: 39% si 46% si sunt amortizoarele originale... au 6 ani si 76.000 km si a zis ca mai pot merge cu ele inca :)

Pe fata am avut aproape 60%, dar astea le-am schimbat de aprox un an cu bilstein.

Share this post


Link to post
Pai nu e tocmai normal. Exista amortizoare care revin si amortizoare care raman cum le-ai lasat, dar fiind acelasi model ar trebui sa se comporte la fel. :-?

 

PS: Sachs ale mele reveneau la forma initiala extinsa.

 

PPS: Amortizoarele vin comprimate si au nevoie de cateva extensii contractii facute la mana inainte de montare pentru a deveni functionale.

 

 

amortizoarele pe gaz revin la pozitia extins, iar cele pe ulei raman in pozitia in care le lasi.

Tocmai vin de la service, unde mi-am montat amortizoare Monroe bitubulare.Foarte multumit de efect. Matizul a deveni alta masina.

Share this post


Link to post

Cam acum un an am fost de fata la un test cu o mazda 323 si au iesit cam 80% toate ce mai , au zis cei din service ca sunt super , iar proprietarul dorea sa le schimbe...masina avea cel putin 3 ani cu ele .Limita minima nu o stiu.

Edited by mugur

Share this post


Link to post

Eu am facut testul la suspensii la Computest , in Vitan . Nu mi-au iesit prea stralucite , doar ca la mine pe spate sunt de vina bucsile si nu amortizoarele , deci aveti si voi grija ca ei masoara toata suspensia , dar dau vina doar pe amortizoare . Cele pe gaz sunt mai tari decat cele pe ulei si daca le puneti pe spate , veti obtine o saltareata autentica , dar daca veti avea o masina mai mare si mai grea isi vor face bine treaba si o vor transforma intr-o adevarata sportiva .

Share this post


Link to post

In Galati sau in Braila imi poate recomanda cineva un service unde sa fac testul la amortizoare?

Share this post


Link to post

Orice service care face ITP poate sa faca test de amortizoare dar insista sa-ti dea un test result sheet semnat si stampilat!

 

ONTOPIC: de ieri am amortizoare noi pe fata si in 2 sapt o sa am si pe spate... alta masina domne...

Share this post


Link to post

La Modus sau la care din ele?

Share this post


Link to post
.... care sunt limitele minime? Pt inlocuire in garantie (1) si pt schimbare benevola (2)?

Am fost sambata la Service Arrow din Constanta pentru niste probleme cu franele si pentru ca nu era nimic defect am cerut un test de amortizoare. Inginerul a spus ca se face, doar ca programul este pana la 12.00 (era cam 11.20) si mai sunt cateva masini la rand. Ok, oricum nu venisem pentru asta dar sa ma aiba in vedere.

Si acum bomba: mi-a zis sa nu-mi fac sperante ca "asa face toate chiar si cele noi", iar dupa ultimele specificatii ale Daewoo Craiova, amortizoarele se inlocuiesc in timpul garantiei doar daca la test eficacitatea este sub 20%.

Am luat act de ce ati spus pe aici si in curand ii calc din nou.

Edited by dreamlike

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...