Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

Probleme la pornire?

Recommended Posts

Corect ce ai spus, cu un singur amendament: la ulei in faza de pornire conteaza numai prima cifra, si cum tu ai enumerat cam toata gama de uleiuri (20W nu se pune, iar 0W este mai fluid), eu as scoate-o de pe lista de cauze posibile, cel putin pentru pornirea la rece. Pentru pornirea la cald, ok se poate poate discuta.

Inginerului de la Craiova i-as da o bila neagra (nu neaparat din cauza lui) din motivul ca am plecat de la service cu niste Bosch WR8DC (fara X) care au distanta la 0.8 parca, care m-au facut ca pana am ajuns in Bd. Unirii de la Radacini Vitan (vreo 1,5km) sa ma convinga sa-mi cumpar bujii. In speta, daca cu alea originale tremura la rece si la cald era ok, cu WR8DC era relativ ok la rece si am ajuns acasa de ziceai ca am Parkinson. Asadar am investit in WR78X (model 505), pe care nu scrie absolut nici o distanta, si mai scrie ca se pune asa cum e si nu se regleaza. Oricum, din ce am vazut eu in catalog nu exista mai multe modele de WR78X, codurile diferind pentru diverse packing-uri: 505 pack de 4, 503 pack de 1.

Referitor la bujii nu am priceput foarte exact care este politica Daewoo, desi mi s-a spus din prima ca bujiile sunt consumabile si nu se pot schimba la garantie, pana la urma m-am ales cu niste bujii mult mai proaste din punctul meu de vedere (de fapt nu proaste ci nepotrivite, fiind pt. cu plumb) schimbate la garantie, for free, bujiile vechi fiind puse in cutia care pleca inapoi la Craiova.

Procedura de pornire este ritualul descris de tine. Oricum in lista de achizitii pe prima pozitie este un set de fise Tesla.

Share this post


Link to post

Bujanele Bosch, cele fara X, nu sunt de aruncat. Poti corecta distantza dintre electrozi cu o lera sau un card (are cam aceeasi dimensiune 1,1 mm). Cred ca i-a scapat acest amanunt inginerului. Cele cu 4 catozi sunt bune, daca au gap-ul corect, dar sunt o idee mai "reci" decit W8, merg foarte bine la un stil sportiv, adica turatii mai mari, dar aici este o alta discutie. Multa lume merge "subturat" din prejudecata ca astfel protejeaza motorul si consuma mai putin. Judecata este gresita. Mersul "corect" pentru motor si pentru consum redus este la turatia de cuplu maxim. Motorul de Matiz este f.bine proiectat avand un palier de maxim la cuplu. Exista o diagrama pe forum care spune totul.

Share this post


Link to post

Pai nu le-am aruncat of course, le am in cutia de la alea cu 4 electrozi si astept sa-mi fac timp sa le reglez candva sa le am ca backup. Au doar 30km, nici prin cap nu mi-a dat sa le arunc. Amanuntul nu i-a scapat inginerului, ci a zis hai sa vedem cum merge cu astea. Ca daca imi punea cu DCX-uri ma punea sa le platesc. Oarecum am iesit in castig, in sensul ca am un set de bujii brand new, care trebuiesc doar reglate.

Eu sunt destul de multumit de aceste Super4, mai ales ca in Bucuresti nu am mai trecut de a 3a de nu stiu cand, cu 55 in a 3a merg fain. Pana la primul schimb cand ajungeam la 50 schimbam a 4a, dar nu mai fac asa ceva.

Share this post


Link to post
...mai ales ca in Bucuresti nu am mai trecut de a 3a de nu stiu cand, cu 55 in a 3a merg fain. Pana la primul schimb cand ajungeam la 50 schimbam a 4a, dar nu mai fac asa ceva.

He he... sarcina mai mica la motor = resistenta mai mica la strapungere si amorsarea descarcarii electrice intre electrozi la tensiuni mai mici + rezerva de aprindere mai mare + menajarea izolatiei elementelor de inalta tensiune (bobina, fise, distribuitor).

:o fftopic:

Alte avantaje:

-presiune mai mare la pompa de ulei;

-debit mai mare la pompa de apa;

-incarcare baterie mult mai eficiente (mai ales daca sunt conectati si consumatori importanti;

-consum mai redus (minimul este la turatia de cuplu maxim);

-efisienta mult mai mare al servofranei (daca nu se calca ambreiajul);

-frana de motor mult mai eficienta (nu mai este necesara apasarea franei pentru orice fleac) deci uzuri mai mici ale consumabilelor specifice.

Or mai fi si altele?

Si daca da, atunci de ce se merge in general subturat, contrar indicatiilor producatorilor?

:wallbanger:

Share this post


Link to post
Si daca da, atunci de ce se merge in general subturat, contrar indicatiilor producatorilor? :wallbanger:

 

O sa te miri, dar unii afirma ca "astea-s inventii capitaliste sa le ia lor banii", ca "asa au vazut ei in filmele americane, motoarele nu se auzeau", ca "este logic, cu cit apesi mai putin pe acceleratie, motorul consuma mai putin" si ca "noi stim mai bine, ca suntem aici de peste 2k ani".

 

Din pacate, cei mai multi merg asa pentru ca cei care trebuia sa-i invetze sa conduca i-au pregatit doar sa treca un examen.

Share this post


Link to post
las privatu balta

luc incearca sa-i dai cu spray de curatat carburatorul

eu am patit-o o data cu gunoaie din benzina(eram pe fund), dar rau de tot--->nu se ridica socul deloc.

l-am pornit (era si iarna) l-am incalzit.

i-am laut capacul de la carburator(filtru' de aer) si cu motorul mergind l-am scuipat cu spray.

s-a rezolvat

 

la mine nu mai vrea sa porneasca deloc masinuta (ticulica) nici pe caldura nici pe frig, cu bujii, fise schimbate, filtru de aer si nu mai porneste, vre-o solutie?

Share this post


Link to post

Ati telefonat la Mama Omida! Sunteti fericitul cistigator al unui ghicit in bujie!

 

Zi si tu mai exact ce (nu ) face... invarte, nu invarte, se aprind becurile, trozneste, fluiera... chestii d-astea, care tie poate ti se par neimportante...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...