Jump to content
Sign in to follow this  
Indigo

Probleme la pornire?

Recommended Posts

Temperatura mai scazuta a aerului exterior?

Sau iti pleaca mai greu decit anul trecut pe vremea asta? sau decit asta-primavara?

Share this post


Link to post

Treaba cu lungirea cheii am avut-o si eu de mai multe ori. Eu banuiam si banuiesc in continuare calitatea benzinei pentru cheile un pic mai lungi. Cu benzinele astea nasoale mai ales la rece imi pare pornirea mai dubioasa. Cu anumite transe de benzina masina merge sensibil mai prost.

Share this post


Link to post
Temperatura mai scazuta a aerului exterior?

Sau iti pleaca mai greu decit anul trecut pe vremea asta? sau decit asta-primavara?

 

Temperatura? Noooo...

Imi pleaca mai greu... decat pan-acum, indiferent de vreme! Electromotoru' mai baga vreo doua ture in plus! (dupa ureche, normal!)

S-or fi "busit" jmekeroasele alea de Super4?

 

Later edit: asta-iarna, deci cand era mai frig, al naibii pornea mai bine (repede) decat vara trecuta, pe caldura! Paradoxal! :shock:

Share this post


Link to post
Pai atunci baietii la care nu le pleaca la prima cheie sa jure cu mana pe verde stop ca au feelingu' corect apropo de cat tre' sa tina cheia intoarsa, da? Dup-aia vorbim de defecte!

Pai putem sa incepem (sa vb de defecte). Nu de alta, dar pot sa zic ca am feelingu format pe a mea, care pleaca bine. Insa mi s-a intamplat si mie sa nu reusesc sa plec de la prima cheie cu NFS2!

Share this post


Link to post
Pai putem sa incepem (sa vb de defecte). Nu de alta, dar pot sa zic ca am feelingu format pe a mea, care pleaca bine.

 

:lollol: Ha, ha! :rotfl: Eram sigur ca o sa sari in sus! Era afront direct, dom'le, ce mai!

 

 

:ontopic: Acu' serios. Pai, hai sa incepem... in ceea ce le priveste pe "astea" noi, chiar ca n-ar trebui... ce naiba, nici murdarite nu sunt, ca n-au apucat!

X-Files, nene! "Adevaru' e dincolo de noi"! Poate va lamureste vreun mecanic pe la service, daca-l prinde careva in toane bune! Da n-as crede... Ma gandesc, totusi, ca bujiile sa fie incorect reglate...

 

 

:o fftopic: Iar la "astea" mai vechi, la mine de pilda - io zic tot bujiile. Asta fiind varianta "floare la ureche". Iar varianta foarte probabila este ca... mi-e cam frica sa nu fie iar vre-un injector... am io asa o chestie. Nu's ce sa zic...

Maine iau la impins toate fisele si mufele, ca sa elimin orice banuiala... stiti voi, am mai patit-o io o data cu fisa centrala!

Share this post


Link to post

Ediblue, degeaba te-ai suparat pe mine! N-am zis-o la "mishto"...Voi repeta fraza de mai înainte: dupa ce s-a stins check-ul, da-i inainte si tine-o 2-3 secunde, pana "simti" ca a luat-o! (asa porneste Matiz-ul). Numai asa porneste din prima si nu dupa un sfert de secunda sau o secunda. Iarta-ma daca te-am ofensat!

Share this post


Link to post
Cind spuneti ca nu porneste din prima, vorbiti de faptul ca oricit ai da la demaror nu se lanseaza motorul, sau ca nu pleaca dupa ce doar ati "piscat" contactul? ca in primul caz e vorba de defect, in al doilea caz e vorba de eroare de user.

cand nu porneste din prima poti sa dai la demaror o ora..deci sa adormi cu cheia acolo...am tinut cateva secunde bune...s-a auzit ca incearca si mai apoi ca moare.

si pentru cine nu a inteles pana la pagina asta : treaba se intampla DUPA CE ASTEPT SA SE STINGA CHECK-UL  <img src= ">

Share this post


Link to post

OK, acum e clar.

Nu e cazul sa se simta nimeni ofensat, fiindca pe multi am auzit zicind despre masinile cu injectie ca "Dacia mea din '68 pleca la sfert, dom'le, astea de ce nu pleaca asa? e proaste, nu se merita!" ... si asta nu doar la Mati, ci si la Cielo, DSN, SLZ ... deci userul nu era familiarizat cu anumite caracteristici ale maisinii.

 

Buuuun! lucrurile fiind clare, eu as sugera celor care au PROBLEME REALE la pornire sa dea o fuga in service, e clar problema de calculator, senzori si alte meremetiseli electronice ... si sa nu uitam de batrina bobina de inductie, fise de bujii si bujii ...

Share this post


Link to post

Uite o chestie scrisa printre randuri in manualul de reparatii:

Procedura de shut down a ECU dureaza 10 secunde

Deci pentru ca electronica sa lucreze in cunostinta de cauza, trebuie taiat contactul dupa o pornire ratata pentru minim 10 secunde. Asta in cazuri rebele. Se mai intampla si la mine sa nu porneasca la prima cheie. Din motive de user, bineinteles. Atunci, imi trag doua palme, fac shut down la ECU, pun contactul, astept cele 4 secunde sa sa stinga becul si porneste la sfert.

Daca se banuieste inecarea motorului, trebuie incercata procedura specifica de la masinile cu carburatie. Tine figura si la injectie, am probat pe alta masina. La Matiz nu am patit asa ceva pana acum.

Share this post


Link to post

Cand i-am zis celui de la Craiova ca mai da din cand in cand rateuri la pornire a deschis capota s-a uitat la bujii si a zis, Bosch astea nu au ce cauta ca sunt prea reci, trebuie schimbate cu Champion, ceea ce se va intampla in dupa-amiaza asta sper. A zis ca a fost o serie de masini cu astfel de bujii ca altceva nu mai aveau si de asta le-au pus un model mai nepotrivit.

Share this post


Link to post

bai ce de urechishti...

ce naiba are faptul ca e bujie rece cu nepornitul motorului???

cand porneshti motorul, oricum motorul este rece, nu are absolut nici un efect daca bujia e mai rece sau nu..

Share this post


Link to post

Chiar asa!

Eu am avut din fabrica Boshuri! Au mers racnet!

Apoi la o revizie mi-au pus Champioane (de fapt nu trebuiau schimbate, dar ei au zis ca da, si n-aveam cartea la mine). Cu alea nu mai pornea la "sfert", pornea la "jumate"! Poate pt ca erau mai reci?!? :roll:

 

Acu mi-am pus Boshuri cu 4 electrozi! Astea sunt mai calîi!

:-D

Share this post


Link to post

Citez: Bujiile folosesc o inserţie din ceramică pentru a izola tensiunea la electrod, asigurând astfel că scânteia se produce la vârful electrodului si nu în altă parte. Această inserţie ajută şi la arderea depunerilor: ceramica nu este un bun conductor termic, aşadar se încinge puternic în timpul funcţionării, iar căldura ajută la arderea depunerilor.

 

Uneori este necesară o bujie "fierbinte": aceasta are o inserţie de ceramică a cărei zonă de contact cu partea metalică este mai mică, reducându-se astfel transferul de caldură şi ridicând temperatura, deci arzând mai multe depuneri. Bujiile reci au o zonă de contact mai mare, şi funcţionează la o temperatură mai scăzută. Producătorul va recomanda tipul de bujie necesar.

bujie_rece_si_fierbinte.gif

Share this post


Link to post

De unde eu deduc ca la pornire n-are nici o legatura faptul ca bujia e de-un fel sau de altu, ca oricum sunt la fel de reci! Se incalzesc pe drum!

Share this post


Link to post

Iegzact. Caldă sau rece, se referă la temperatura de funcţionare în regim normal, şi evident că are importanţă tipul ei, conform recomandării producătorului ;)

Share this post


Link to post

asha este!

mai mult, m'a pus drq anul trecut sa schimb bujiile pe care le aveam pe reno de 6 ani..

booon, ma duc la autototal, cumpar BERU cu codul luat din catalog, merg fix la fel (adica bine..)

fac un drum pana la mare shi inapoi, totul ok, insa la intoarcere, in depashirile in fortza cand intra turbina motorul nu mai tragea, dadea nishte zmucituri..

m'am cam crizat shi m'am dus la un mecanic care le'a dat jos shi mi le'a aratat. aveau electrozii atat de mancatzi ca ma mir ca mai pornea..

ca sa vedem ca asta a fost cauza "zgaltaielilor" a cautat el nishte bujii date jos de pe alte mashini shi mi'a pus 4 marci de bujii, cu 3 clase de temperatura, iar doo erau normale, una avea 3 bratze shi alta 4..

rezultat? pornire perfecta, acceleratzie asha cum o shtiam inainte de a face marea schimbare.. (asha am mers cu ea o luna, fara nici o problema, pana m'am hotarat sa scot un ban din buzunar shi sa'i iau ce scria in cartea ei tehnica - Champion N3G - cu electrod din platina)

M'a rupt pe moment, au fost 550mii bucata, dar de atunci trage mashina ca niciodata de cand o am io..

 

concluzie 1: nu conteaza daca sunt mai calde sau mai reci la pornire shi la mers calm prin orash; la mers pe autostrada intr'adevar, apar probleme, fiindca se genereaza multa caldura..

concluzie 2: pune intotdeauna ce scrie la carte..

 

offtopic:

@NFS - am vbit cu nenea (thks again..) shi mi'a spus ca pot sa vin cu uleiul meu, dar sa nu ma prinda cu aral, shell, omv (@FLEX, aici ar fi o problema..) cica nu se impaca cu motoarele astea..

drept urmare, am luat 3 litri de mobil 5w-40 shi 2l de mobil 75W-90 de cutie. luni il calc! :-D

Share this post


Link to post

Scapai de OMV, confirm ca a fost cel mai nashpete de pina acum (el sau filtrul, habar n-am exact!), l-am schimbat dupa doar 8kkm cu Mobil1 5w40 API SL, filtru Champion.

 

PS: Inca un punct in minus pentru GGA, cum pana mea ei recomanda OMV? ba chiar uneori numa' de-asta au la dugheana?

Share this post


Link to post

:o fftopic: OMV nu e bun la motoarele de Tico şi Matiz, sau nu e bun aşa în general ? :shock: că mă speriaţi aici, eu cu de-ăsta merg.

Share this post


Link to post

In topicul despre revizia la 10.000 am scris:

Dupa cum spunea csergogaby, la Iasi a venit un inginer de la Craiova care face constatari gratuite, cu scanerul. Mie nu-mi porneste de la prima cheie, asa ca am fost fericit sa-l intilnesc (pe inginer). Inafara faptului ca mi-a gasit 8 mesaje de eroare despre care nu am stiut ce sa-i spun (nu mi s-a aprins niciodata nici un indicator de alarma in timpul mersului) mi-a spus ca IAC-ul ar putea fi murdar/infundat sau defect. In rest ... totul era in regula.

...

A curatat IAC-ul.

...

Am plecat fericit. Nu mi-a pornit de la prima cheie.

(Urmatoarea etapa ar fi sa schimb IAC-ul)

 

Dar m-am intors dupa citeva ore de testat masina prin oras:

 

In cazul meu, oricit de mult as tine contactul, tot nu vrea.

Mai mult, a constatat acest lucru si inginerul de la Craiova (cu scanerul lui cu tot). Si pe el nu putem sa-l acuzam de nestiinta (a stat cel putin 30 minute pe masina mea). El a ajuns la concluzia ca bujiile Bosch cu care a venit echipata masina, ar trebui inlocuite cu Champion (nu erau momentan in depozitului service-ului si de aceea nu am reusit sa vad diferenta).

Share this post


Link to post

N-am o explicatie stiintifica, dar sunt convins ca nu-i de la bujii.

Repet ce-am mai scris pe nu stiu unde... cu Bosh-urile originale a mea n-a dat nici un rateu la pornire! Dupa cum nici cu Champion n-a dat vreunul!

In concluzie cred ca e altceva un pic mai complicat.

Share this post


Link to post

tico pe care il am acum de vro 6luni a fost al lu mama asa ca il stiu de vreo 5 ani. din timp in timp (initial la 2-3 luni) dimineata nu vroia nici de-al d**** sa porneasca orice i-ai fi facut. acum vreo 2 luni frecventa s-a marit pana cand int-ro zi nu numai ca nu mai pornea dimineata dar se si oprea din mers si nu vroia sa mai porneasca pana cand i sepunea ei pata. am suspectat fisele, le-am schimbat, apoi capacu de delco, bujiile(champion), distribuitoru, am probat apoi bobina: ca sa citez un mecanic: totu e ok. dupa indelungi vizite pe la radacini, pe la electricieni, un mos(electrician) si-a dat seama ca nu venea un impuls din delco care sa comande bobina. am suspectat "caramelele", dar erau bune, si asa am ajuns la aprinderea electronica- un circuit integrat de forma unei banane din delco. in jur de 600.000 la dezmebrari.

Share this post


Link to post

Ca sa demistific aceasta pornire ratata la prima cheie am primit o explicatie geniala de la un inginer auto.

Deci...explicatia e valabila pentru cei la care masina se mai intampla fara motiv aparent sa nu porneasca la prima cheie dar porneste fara probleme la a II-a cheie.

 

Problema in cazul asta ar fi oprirea motorului...si anume cum se opreste el, in ce pozitie. Mai exact pozitia axei cu came. Daca axa este pozitionata pe cama care deschide valva pentru a trage benzina si motorul ramane asa pe primul piston, benzina va ramane acolo si va provoca rateul la prima incercare. La a 2-a trebuie sa porneasca pentru ca se presupune ca a facut cel putin un ciclu complet de evacuare.

 

Se poate evita fenomenul astfel: nu se opreste contactu masina fiind in viteza; Se scoate din viteza, se lasa 5 secunde si apoi se ia contactul.

Eu deja experimentez asta si nu s-a intamplat niciodata sa nu mai porneasca la prima cheie

Share this post


Link to post

Voi incerca si eu procedeul asta, desi in ultimul timp mi s-a intamplat extrem de rar sa nu porneasca la prima cheie. Si nu am schimbat nimic la masina intre timp.

Share this post


Link to post

E posibil sa fie asta cauza. Desi nu patesc foarte des, poate o data pe luna sau mai rar, pentru mine este enervanta ratarea pornirii, asta fiind unul din motivele pentru care am solicitat testul cu scannerul cand a fost promotia de service din octombrie. Dupa ce am schimbat bujiile la indicatia inginerului tot mai patesc asa ceva (cu Bosch 4 electrozi), tot mai patesc asa ceva, tot la fel de rar. Oricum, la mine procedura de oprire este cea prezentata mai sus, cu scos din viteze si asteptat putin, dar daca stai si intelegi cauza o sa-ti dai seama ca tot nu rezolvi nimica, ca tot exista posibilitatea sa pici pe cazul cel mai defavorabil, si sa se opreasca in pozitia in care nu trebuie.

Share this post


Link to post

Pedale la pornire se aplica doar la motoarele pe carburator. Altfel este vant cu evantaiul la capul mortului.

 

La motoarele cu injectie lucrurile stau diferit si nu este indicata pornirea ca in filme. Se pune contactul si se asteapta 2-3 sec. pina cand pompa de benzina creaza presiunea necesara in amonte de injectoare. Daca se asteapt pina la 4-5 sec. se termina procedura de power-on a ECM-ului si testele de integritate. Este indicat sa se astept stingerea "martorului" de test.

Dintre cauzele de ratare a primei porniri amintesc citeva care mi se par esentiale:

1-calitatea benzinei;

Nu alimentati de la orice pompa. Nu conteaza firma, ci oamenii de la pompa. Alimentati numai de acolo unde ati mai luat si ati simtit ca motorul s-a comportat bine.

 

2-gradul de incarcare a bateriei;

O baterie aflata pe masina se incarca numai pina la 80% din capacitate. Peste aceasta capacitate se creste doar intr-un ciclu mai lung de curent constant 50-100 mA pe incarcatoare care au aceasta facilitate. In plus, tensiunea bateriei este proportionala direct cu temperatura ambianta.

 

3-avansul initial al aprinderii;

Cu cit avansul este mai mare cu atit pornirea este mai grea. Daca avansul initial ar fi doar de 5%, atunci motorul porneste doar daca ii arati cheia indiferent de benzina folosita. Treaba asta s-a remediat la Matiz II. Din pacate modificarea mecanica a avansului initial trebuie urmata de corectarea tabelei de avans din ECM.

 

4-vascozitatea mare a uleiului;

Din auzite si din lipsa de cunostiinte soferii au tendintza de a folosi uleiuri cu vascozitate marita crezind ca astfel protejeaza motorul. Rezultatul este invers. La pornire, un astfel de ulei nu ajunge sa lubrefieze toate zonele motorului datorita pumpabilitatii scazute. Imi reiterez parerea ca alte uleiuri decit 5W30, 10W30 si 15W40 (numai vara) nu este indicata la Matiz deoarece am vazut pe forum ca lumea foloseste si recomanda tot felul de cifre pe care fabricantul motorului nu le recomanda !!!

 

5-defectiuni la instalatia de aprindere (cabluri cu rezistentza >> 5000 ohmi).

Cablurile originale de alimentare a bujiilor sunt proaste pentru o bobina atit de mica. Cum bobina (trafo) nu poate fi marita, se poate umbla doar la cabluri. Rezistentza electrica a lor nu trebuie sa fie mai mica de 5k si mai mare de 7k. Si asa doar 10% din energia livrata de bobina ajunge la bujie. Tesla face cabluri excelente. La fel Bosch si Champion.

Bujiile care echipeaza motorul din fabricatie sunt foarte bune. Chestiunea cu "rece" si "calde" se refera la temperatura din interiorul cilindrului (500 - 800'C) si n-are legatura cu temperatura ambianta sau cu pornirea.

 

"Inginerul de la Craiova" are dreptate, dar eu n-am gasit la nici un producator o bujie "putin mai calda" care sa se potriveasca mecanic la Matiz. Dintre toate, Bosch WR8 DCX este cea mai "calda". Cea Super4 WR78 este ceva mai "rece", dar are o probalitate mai mica de ratare a scanteii. Atentie insa la distantza dintre electrozi, ea trebuie sa fie 1,1 mm.

Unele modele (503 in cazul Bosch) au 1,6 mm, adica cam mare pentru tensiunea ajunsa la ea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...