Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Tunning la sonda Lambda ??

Recommended Posts

...mai bine o verifici(sonda) intii : clasic cu multimetrul sau direct pe tester la service ...

Share this post


Link to post

La tester , baietii de acolo mi-au spus (dupa ce s-au uitat pe "biletelul" pe care l-a tiparit aparatul), ca sonda e buna. Atunci de ce se aprinde indicatorul "motor" ? :?

Share this post


Link to post

Pai nu ti-au zis aia la tester de ce? Asta e cel mai sigur mod de a afla, celelalte sunt presupuneri. Toate erorile raman in memoria ECU si se citesc pe scanner.

Share this post


Link to post

Cred ca m-am exprimat eu gresit . Cand am spus tester, m-am referit de fapt la aparatul care masoara noxele.

Share this post


Link to post

Senzorul de O2 masoara cantitatea de O2 din galeria de evacuare. Motoarele pina la euro3 au sonde cu de "banda ingusta" si cu raspuns oscilant din constructie si este bine sa fie asa pentru ca numai asa este interpretat de ECM. Orice modificare a acestui semnal nu face decit rau (consum, poluare, defectarea ireparabila a catalizatorului). Peste euro2 se folosesc sonde cu raspuns de "banda larga", cu raspuns liniar pentru acuratetze. Se folosesc doua buc., una in amonte de catalizator si alta in aval. Rolul sondei de O2 este pentru micsorarea noxelor si protejarea catalizatorului. Semnalul de la o sonda este valabil doar peste o temperatura de peste aprox. 360'C, prin urmare se monteaza sonde cu rezistentza electrica de incalzire rapida (cele cu 3 sau 4 fire). Sonda de O2 da un semnal de "reactie negativa" cind ECM functioneaza in "bucla inchisa" si ajuta la stabilirea unui raport corect aer/benzina de aproximatic 14,7 / 1, nivel la care poluarea este minina. Regimul RICH, cind puterea motorului este maxima, se afla la un raport de aprox. 12 / 1, iar regimul LEAN, cind consumul este minim, dar si cuplul este cu vreo 20% mai mic, se atinge la un raport de aprox 16 / 1. Nici unul dintre aceste regimuri tranzitorii nu este bun pentru ansamblul-motor.

Conditiile de functionare in "bucla inchisa" sunt aproximativ acestea: temp. sonda O2 > 360'C, rulaj la o turatie peste 2500 rpm timp de minim 10 minute (euro2)!!! In orasele noastre este greu sa intrunesti aceste conditii, de unde si poluarea excesiva. Doar cu euro4 se injumatatzeste poluarea. Fumul de pe sonda provine de la mersul prelungit in regim urban, cind ECM-ul este in bucla deschisa si realizeaza amestecul in baza unei retzete (indelung studiata) memorata in ea. Din aceste motive, doar in rulajul extra-urban (de rulaj constant) se obtine un consum redus si o poluare redusa. Asa ca toate trickurile legate de pacalirea ECM-ului, fie la sonda de O2, fie la sonda de temperatura aer sunt valabile doar pentru cei care nu cunosc cum functioneaza injectia computerizata.

Share this post


Link to post
Asa ca toate trickurile legate de pacalirea ECM-ului, fie la sonda de O2, fie la sonda de temperatura aer sunt valabile doar pentru cei care nu cunosc cum functioneaza injectia computerizata.

 

...pai "normal" ca doar nu's mecanic si o parere documentata nu strica ... nu da cu pietre'n vecin :!: ... :lol: :lol:

Share this post


Link to post

Nu ridic piatra, pentru ca nu sunt in masura s-o fac. Am informat doar si am atras atentia, pentru ca pe net sunt multe capcane si multe "inventii" pentru a lua banii. In plus, unii, printre care ma numar si eu, sunt tentati sa umble la reglajele motorului, pentru a imbunatatii performantele. Dar retetele care se aplica la racing, de exemplu, nu sunt bune pentru autovehiculele de strada.

Share this post


Link to post
Nu ridic piatra, pentru ca nu sunt in masura s-o fac. Am informat doar si am atras atentia, pentru ca pe net sunt multe capcane si multe "inventii" pentru a lua banii. In plus, unii, printre care ma numar si eu, sunt tentati sa umble la reglajele motorului, pentru a imbunatatii performantele. Dar retetele care se aplica la racing, de exemplu, nu sunt bune pentru autovehiculele de strada.

 

...coreeect ...  <img src= ">

Share this post


Link to post

Un grafic care vorbeste de la sine

fic-af-emissions_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Si eu am o problema cu sonda lambda. Se pare ca este "murdara" , iar din aceasta cauza noxele (pe care le-am masurat cu ocazia montarii instalatiei GPL) sunt mai mari decat ar trebui sa fie, atat pe benzina , cat si pe GPL. Baietii de acolo mi-au recomandat sa schimb filtrul de aer si bujiile. Am schimbat numai filtrul de aer, bujiile fiind schimbate de curand, dar adevarata problema pare a fi sonda, mai ales ca de multe ori cand circul pe benzina se aprinde indicatorul " motor". Interesant e ca indicatorul nu s-a aprins niciodata in perioada in care motorul a functionat cu GPL. Mecanicul cu care am vorbit, dupa ce m-a intrebat ce benzina am folosit (fara plumb de 98 de la MOL), mi-a recomandat sa pun benzina cu plumb de 95 (masina nu are catalizator), dupa care sa merg turat o perioada, astfel incat sa se curete sonda, iar dupa aceea sa repet testul de noxe. Mi-a spus ca a mai intalnit astfel de cazuri la masini cu sonda si fara catalizator, care s-au rezolvat in acest mod. A mai spus ca nu este cazul sa ne repezim sa schimbam sonda, deoarece masina nu are decat 44000 km.  

   Ce parere aveti ? Si poate stiiti si cat costa o sonda noua.

 

Cu scuzele de rigoare pt. faptul ca trebuie sa ma autocitez, mi se pare util totusi sa postez modul in care am rezolvat problema. Respectand recomandarile mecanicului, am facut plinul cu benzina Premium de 95, cu plumb ,dupa care am iesit pe autostrada si am forjat-o pana la Fundulea si inapoi (viteza medie in jur de 140 km/h, astfel incat turometrul sa stea la 4000 rotatii). Dupa aceasta m-am dus direct la Majore unde am refacut testul de noxe, care de aceasta data a iesit bine, atat pe benzina ,cat si pe gaz. :shock: Mentionez si faptul ca in timpul in care motorul a functionat cu aceasta benzina , nu s-a mai aprins indicatorul "motor" In concluzie, se pare ca metoda respectiva da rezultate si poate fi aplicata de catre toti cei care se confrunta cu aceasta problema.

Share this post


Link to post

In pricipiu, sonda miroase oxigenul si daca este murdara. De fiecare data cind motorul merge la relanti sau subturat, sonda se "murdareste". La fel si bujiile. Dar rezultatul pozitiv de la testul 2 de noxe se poate datora numai faptului ca ai turat motorul o repriza mai mare si ca temperatura motorului era mai mare. Conditiile de testare la noxe (<= euro2) sunt o turatie de 2500 rpm si o temperatura a uleiului din baie > de 80'C, deci motorul incalzit, turatie de "bucla inchisa" si sonda la peste 300 si ceva de 'C. Acum nu stiu daca toti cei de la tester au rabdare ca aceste conditii sa fie indeplinite. Daca prima data ai circulat urban, apoi ai asteptat la rind cu motorul oprit si cind ai intrat la test omul s-a grabit, nu ma mir ca ai iesit negativ, asa cum si mecanicul cred ca ti-a dat o reteta buna. Dar asta nu inseamna sa procedam asa, cine poate, de fiecare data. O conditie care cred ca este necesara, dar nu si suficienta: sa mergem la test cu un filtru de aer nou, ca sa-i asiguram sondei cantitatea necesara de oxigen din aer. Cit costa o sonda O2? Prea mult pentru cit face. Dar este bine sa se recurga la schimbare doar dupa ce i-a trecut vremea si dupa ce toate celelalte cauze ale unui amestec nepotrivit sunt eliminate.

Share this post


Link to post

care-i smecheria cu Sonda Lambda cu 1 fir si cu 4 fire?.... :oops: ... care e mai buna?.... pt Espero 1,8 (auto) care e...

Share this post


Link to post

Mai buna e aia care e identica cu aia deja existenta pe masina ca alta nu se potriveste. Pe a mea au schimbat-o azi si era cu un sg fir. ( E sub aparatoarea aia de tabla de langa motor pe care scrie HOT si iti arata sa nu pui mana).

Share this post


Link to post
Si eu am o problema cu sonda lambda. Se pare ca este "murdara" , iar din aceasta cauza noxele (pe care le-am masurat cu ocazia montarii instalatiei GPL) sunt mai mari decat ar trebui sa fie, atat pe benzina , cat si pe GPL. Baietii de acolo mi-au recomandat sa schimb filtrul de aer si bujiile. Am schimbat numai filtrul de aer, bujiile fiind schimbate de curand, dar adevarata problema pare a fi sonda, mai ales ca de multe ori cand circul pe benzina se aprinde indicatorul " motor". Interesant e ca indicatorul nu s-a aprins niciodata in perioada in care motorul a functionat cu GPL. Mecanicul cu care am vorbit, dupa ce m-a intrebat ce benzina am folosit (fara plumb de 98 de la MOL), mi-a recomandat sa pun benzina cu plumb de 95 (masina nu are catalizator), dupa care sa merg turat o perioada, astfel incat sa se curete sonda, iar dupa aceea sa repet testul de noxe. Mi-a spus ca a mai intalnit astfel de cazuri la masini cu sonda si fara catalizator, care s-au rezolvat in acest mod. A mai spus ca nu este cazul sa ne repezim sa schimbam sonda, deoarece masina nu are decat 44000 km.  

   Ce parere aveti ? Si poate stiiti si cat costa o sonda noua.

 

Cu scuzele de rigoare pt. faptul ca trebuie sa ma autocitez, mi se pare util totusi sa postez modul in care am rezolvat problema. Respectand recomandarile mecanicului, am facut plinul cu benzina Premium de 95, cu plumb ,dupa care am iesit pe autostrada si am forjat-o pana la Fundulea si inapoi (viteza medie in jur de 140 km/h, astfel incat turometrul sa stea la 4000 rotatii). Dupa aceasta m-am dus direct la Majore unde am refacut testul de noxe, care de aceasta data a iesit bine, atat pe benzina ,cat si pe gaz. :shock: Mentionez si faptul ca in timpul in care motorul a functionat cu aceasta benzina , nu s-a mai aprins indicatorul "motor" In concluzie, se pare ca metoda respectiva da rezultate si poate fi aplicata de catre toti cei care se confrunta cu aceasta problema.

 

M-ai linistit si mi-ai intarit convingerea ca nu e bine sa lasi masina sub 130 in afara orasului.Si mie care mi-era teama ca se strica :lol:

Share this post


Link to post

mai... se pare ca nu degeaba avem gradatie pe turometre pana la 6000 / 6500 pt espero/cielo... E bine sa se mai dezmorteasca calutii din cand in cand... altfel incep sa se atrofieze :lol:

Si mie mi s-a recomandat ca macar 1 data la 2000 km sa o urc in ture... ceva de genul 4000 - 4500 rot/min. Se mai curata toate cele prin motor si evacuare si mai ales injectoarele.

Share this post


Link to post

:-D :-D inseamna ca la mine se curata zilnic...deh daca sunt gospodar,fac curatenie in fiecare zi :mrgreen:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...