Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Jurnal de bord - TICO reparatii+defecte

Recommended Posts

Mi-am reglat frana de mana . acuma merge stas. Iar electromotorul l-am dat jos si am facut din 2 unu bun. Bendixul era de vina, culisa da dupa un timp debloca(statea pe coroana nemiscat si axul de la electromotor se invartea in gol)era uzat bendixul in interior .. mai mult ca sigur . :thumbl:

Share this post


Link to post

Prima problema s-a rezolvat chiar atunci cu relipirea parbrizului.

Stropitoarea am reusit zilele trecute sa o montez, dar trebuie sa o schimb ca cineva a largit gaura si nu mai stropeste pe luneta.

Pacanitul sa dovedit a fi de la suportul lateral al cutie de viteza care l-am schimbat cu ocazia reviziei.

Vibratiile in volan erau din cauza unei roti la care ia sarit un plumb.

Iar aerul conditionat functioneaza fara repros dupa schimbarea compresorul gripat.(dar se pare ca scapa putin freon pe la priza de inalte)

La 105 000Km am facut revizia ce consta in inlocuitea filtrelor (ulei, aer, benzina), uleiului(daewoo 5W30 dedicat Tico/Matiz), schimbat garnitura capac culbutori cu adaos de silicon, schimbat tampon cutie viteza, reglat tachieti, reglat avans. Toata revizia facuta de Cristian :osanale:

 

Constatare in cadrul reviziei:

De schimbat bucsa cutie viteza, si rulmentii de la roata spate dreapta.

Iar la ITP s-a consatat un mic joc in caseta de directie (inginerul a spus ca ar fi ceva din bucsele de teflon) si un bec ars la numarul de inmatriculare.

 

In rest, Ticolosu nu se da batut. :thumbl:

Am montat instalatie GPL la 109000Km; la 115000km facut un carbo test; la 117000Km revizie majora ce a inclus kit distributie, semeringuri distributie, curele, filtre si ulei AMSOil 5W30 OE, reglare tachieti. Intre timp am omologat instalatia.

Acum urmeaza sa schimb uleiul din cutie, pt ca nu cred sa fi fost schimbat vreodata; am luat Ulei Honda MTF :thumbl: .

Ieri am facut o geometrie eftina traiasca www.woohoo.ro cu 55Ron.

Aaa, am uitat, am schimbat si lichidul de frana.

Acum a ajuns la 124.000 Km :) >-

 

 

 

 

P.S. Aerul conditionat iar sa defectat (compresor gripat)

Edited by Muratu

Share this post


Link to post

Vă Salut!

 

Constatare: - în partea drapta a maşinii se aude un sunet metalic, sunet pe care îl percep la fiecare accelerare sau decelerare ( se observă mai bine acest fenomen dacă rulez în trepta întâia sau a doua de viteză!).

 

 

 

 

Rugăminte: aveţi idee ce piesă (piese) sunt stricate? Şi dacă da, atunci v-aş ruga să-mi explicaţi cum pot verifica aceasta.

 

Mulţumesc!

 

-

 

 

Share this post


Link to post

am si eu o problema , am un tico sx din 2000 si mi se opreste motoru si in mers si la relantiu , se opreste si nu o mai ia numai daca astept 1 minut ma poate ajuta cineva ?

Share this post


Link to post

ia vezi bobina :) poate e pe duca si se incalzeste si moare. sau poate ceva infundat pe la carburator.

Share this post


Link to post

Salut tuturor !

Aici un posesor de Tico din '98.

Am rugamintea daca ma poate ajuta cineva cu o problema nou aparuta.

 

Acum vreoo 2 saptamani , mi s-a oprit motorul brusc , in timpul mersului, iar acceleratia raspundea doar cand voia ea,ca si cum nu ar mai fi avut putere sa accelereze. Iar daca raspundea,raspundea intrerupt, asa ca incepea si se zgaltaia ca toate cele .

Foarte speriat fiind, am tras pe dreapta (din inertie) si am lasat-o vreo 10 minute. Dupa care din nou .. toate bune si frumoase.

Tot in acea seara (in drum spre casa) a fost apogeul. Se oprea la fiecare 100-200 de metri. Ciudat e ca daca o tineam turata nu se mai oprea , insa daca trecea de 3000 de turatii cadeam in cealalta extrema , si din nou, se oprea motorul.

M-a lasat tocmai prin fabuloasa zona Ferentari (in jurul orei 12 noaptea), si la fiecare 100 de metri se oprea motorul. DIn nou ,daca o mai lasam un pic , mai mergea inca 100 de metri si tot asa . headbang2.gif

 

Cu chiu , cu vai , am reusit sa ajung acasa. (aici stiu ca am abuzat rau de saraca masinuta, insa fortat de imprejurimi, chiar n-am avut de ales).

Acum... a trecut o saptamana jumate , iar azi am prins un pic de timp liber, si am zis sa merg sa o pornesc , sa vad daca ramane pornita macar la relanti. Dar mare ghinion! Acum nu mai porneste deloc.

Bateria am schimbat-o (cu toate ca clar nu e de la ea, dar trebuia schimbata).

Am incercat de vreo 6 ori sa o pornesc dar...nimic ! Dupa care am stat cuminte sa nu cumva sa descarc acumulatorul sau mai rau ... sa inec motorul ! (asta pentru ca habar n-am ce trebuie facut in cazul asta).

 

Daca are cineva vreo idee ... macar un sfat ... m-ar ajuta enorm de mult.

Sau chiar si un numar de la un mecanic bun, pentru ca service-ul rupe la manopera.

Pana acum din ce am vorbit si cu altii ... ar putea fi de la bujii , pompa de benzina sau cel mai rau de la delco (am sunat la piese auto si mi-au trantit un pret de 580 de lei - ca cica sunt piese originale din Koreea). Bujiile o sa le schimb eu , imediat ce fac rost de o cheie

Afara de 5 zile e foarte multa umiditate, foarte multa ceata , si ma gandesc sa nu fi intrat umezeala pe-acolo. - asta am citit-o prin alta parte , si cica priblema ar fi fost de la bobina de inductie.

 

Multumesc anticipat pentru orice raspuns ! :)

Share this post


Link to post

In primul rand verifici daca vine scanteie de la bobina principala..Daca vine e ok.Sub capacul de la delco se afla o piesa care se numeste lulea.Trage de ea sa vina umpic mai aproape de contacte.Nu mult!.Daca asa functioneaza,schimbi luleaua si capacul delco. Verifica si mufa care se afla sub delco/schimab fisa principala (adica toate) etc.

 

In rest citeste,problema e discutata,pe undeva pe aici,Foloseste functia .

Edited by Den

Share this post


Link to post

Verifica in primul rand bobina

Share this post


Link to post

Am montat instalatie GPL la 109000Km; la 115000km facut un carbo test; la 117000Km revizie majora ce a inclus kit distributie, semeringuri distributie, curele, filtre si ulei AMSOil 5W30 OE, reglare tachieti. Intre timp am omologat instalatia.

Acum urmeaza sa schimb uleiul din cutie, pt ca nu cred sa fi fost schimbat vreodata; am luat Ulei Honda MTF :thumbl: .

Ieri am facut o geometrie eftina traiasca www.woohoo.ro cu 55Ron.

Aaa, am uitat, am schimbat si lichidul de frana.

Acum a ajuns la 124.000 Km :) >-

 

 

 

 

P.S. Aerul conditionat iar sa defectat (compresor gripat)

 

Intre timp garnitura de chiulasa era plictisita si a zis ca ar fi mai palpitant sa se arda inainte de craciun...

Ma costat cu totul 800ron + 190Ron ulei schimbat cu o saptaman inainte de fapta.

Vina a fost a mea ca am mers ca berbecul fara sa verific antigelul.

Astazi am terminat lucrarea la Andrei(Pepino)cu injuraturi, maini rupte si multi nervi.

 

Masina are 130000Km

 

Ii multumesc din suflet inca o data lui Andrei ca a avut rabdare si buna vointa sa ma ajute intr-un moment de rahat, desi si-a sacrficat din timpul liber sa terminam masina pana de Craciun. RESPECT

Share this post


Link to post

Buna seara.

 

Tocmai am achizitionat un Tico, pe care am numit-o Getuta.

A fost dragoste la prima vedere.

Acum as dorii sa stiu si eu ce ce chei imi trebuiesc ptr. fiecare lucru in parte. Am si piese de rezerva ptr. ea si doresc sa o pun pe picioare, avand in vedere ca sunt mecanic-auto.

Un raspuns cat mai rapid daca este cu putiinta.

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca esti mecanic auto, sculele cu care lucrezi in mod curent cred ca iti vor fi de ajuns.

Share this post


Link to post

Multumesc.

Pentru alte detalii, o sa mai cer ajutorul vostru.

Share this post


Link to post

Salut la toata lumea. Am un Tico din 2000 achizitionat acum 4 ani, numai ca ca de fiecare data inainte de sarbatori si-a facut o regula, trebuie sa se strice ceva, anul trecut pe vremea asta mi s-a stricat pompa de benzina, de fapt pierdea ulei . Am schimbat-o, numai ca acum piesele care se gasesc pe piata nu mai sunt "originale" ci facute sub licenta si tija ce actioneaza pompa de benzina era un pic mai lunga decat pompa originala.

In sfarsit nu asta este problema, dar pentru cei care nu au avut problema cu pompa de benzina sa se uite atent la tija sa nu intampine probleme apoi.Tin sa precizez ca acea cutie era sigilata si avea si holograma.

Problema mea actuala este alta...merge masina ce merge si deodata mi se opreste motorul fara nici un semn, ci brusc. Verificat fise, bujii, carburator, pompa benzina tur retur...sincer nu mai stiu ce sa-i fac. Scantei am la bujii, culmea problemei este ca nu se manifesta tot timpul, ci numai cand i se pare ei, in rest motorul merge bine, consuma cam multisor dar am inteles ca si-a bagat cineva nasul in carburator ca vechiului proprietar i se parea ca sta prea mult turata.

Am citit tot articolul, aceeasi problema multe rezolvari, in special ma vazut ca sunt fisele...

Tin sa precizez ca sunt din Braila, vreo idee, ajutor ceva...

Multumesc

Share this post


Link to post

Verifica bobina rotorului din distribuitor si cablajul acesteia

Share this post


Link to post

S-a rezolvat problema, a trebuit schimbat delcou. Din ce am mai aflat de pe la service e ca din cauza bobinei de inductie care nenoroceste delcou. Pentru cei care masinuta lor atinge 100.000km, este bine sa schimbe bobina de inductie, e undeva pe la 100 lei, delcou variaza intre 485 si 650. La mine a crapat la 120.000km

Share this post


Link to post

Pai schimbi numai modulul electronic din interiorul delcoului !Bobinele noi sunt chinezesti cauta ceva original daca vrei sa nu strici inca un delco !

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

Salutare colegi . Am decis ca sapatamana asta o sa imi curat motorul si cutia . Este toata cu ulei si praf. Am cumparat garnitura de capac motor , ca de acolo vine uleiul.

Toate bune si frumoase ,pana am observat ca am o bucata rupta din capacul de motor.O am si bucata rupta dar trebe lipita,sudata. A mai patit-o cineva?

E vorba de un colt, pe partea pompei de benzina , partea de unde se fixeaza cu surubul. Probabil era strans mai tare si o cedat(desii nu am strans tare)

Oare este ceva solutie de lipit aluminiu care sa ma si tina? ca de sudat mi-o cerut 50 lei , cu banii aia cumpar un capac second

Cealalta intrebare, cu ce sa curat jegul de pe motor ?

Share this post


Link to post

Capac nou sau second hand.

 

Pentru curatat motorul eu iti recomand o solutie tip spray speciala pentru asa ceva si apoi curatat cu un karcher dar la o presiune mica. Atentie inainte protejezi alternatorul, delcoul si scoti bateria. Dupa ce o speli o lasi cateva zile inainte sa montezi bateria. Eu ti-as recomanda sa faci asta la vara. Motorul sa fie rece.

Share this post


Link to post

Per moment am rezolvat problema. Am curatat un pic jur imprejurul capacului , Capacul l-am curatat la sange si l-am repus la loc cu un pic de silicon . Acuma nu curge nimic (Pana voi gasii un alt capac si acolo montez garnitura noua)

Problema cu spalatul .. am cumparat o solutie pentru curatat bloc motor , multi zic ca face minuni... am lasat si eu 15 minute cat scrie pe ambalaj dar nimic socant. O sa imi ia ceva timp pana voi curatat totul cum trebe , dar este timp destul .

Share this post


Link to post

Salut colegi de ticosenie, astazi alta mica problema la tico,urc la volan, pun cheia in contact, dau sa oun contactul si cand se aude un poc,si acuma cand dau la demaror sa porneasca motorul cheia trebuie sa o aduc in pozitia de contact cu mana ,altfel imi ramane cuplat electromotorul.

A sarit sa inteleg arcul de revenire,asta se mai poate rezolva cumva. ?

Share this post


Link to post

Salut,

Eu am patit eva asemanator cand aveam Dacie. Contactul era prea scump, asa ca am amplasat un buton "start engine'' in gaura de la bricheta. Deasupra era un intrerupator caruia i-am atribuit functia "contact" ( i-am pus un led sa nu-l uit pus ). Cablajul l-am ''dimensionat'' corespunzator amperajului. Era interesanta senzatia ca pornesti la buton. Daca mi s-ar duce contactul si la Tico, cred ca as pune in locul lui un comutator cu buton in mijloc, daca as gasi ceva potrivit...si un antifurt.

Share this post


Link to post

problema la tico e ca contactul este mare ,sa scoti ditamai fieru ala de acolo, mie ca tine si blocu de lumini de el.

nu mai stiu ca nam mai desfacut demult capacul de acolo.

Ca masura de antifurt e usor daca e alarma cuplata nu ai curent pe firele alea cu ajutorul unui releu se face.

cand se decupleaza alarma cupleaza si releu sa-ti dea curent pe buton :) .

 

nasol daca se strica releuu :) ) da merge pus si un trnazistor in locul releului. unu tzeapan. si-l legi sa intrerupa o masa ca sa nu sufere prea mult cand mergi mult cu masina sa stea plus pe el.

 

o alta intrebare ,oare contactul vine fara partea electrica, ca am gasit pe net contact complet cu parte electrica 139 ron

Share this post


Link to post

Salutare!

 

In primul rand vreau sa ma scuz daca nu postez problema mea in locul potrivit...

 

Probleme pompa de benzina TICO

 

Acum o sampamana am descoperit ca imi tasneste benzina prin pompa (presupun ca s-a rupt membrana). Am cumparat o pompa noua , totul bine si frumos primele 10 minute pana mi s-a oprit din senin motorul. Am dat la automat ... nu a luat-o. Am mai incarcat de cateva ori si pana la urma am pornit-o , dar tot s-a oprit singura. Chestia e ca nu stiu ce sa-i fac si plus de asta se mai aude si un "tacanit" naspa la pompa atunci cand reusesc sa pornesc masina. Pompa cred ca este montata corect (asa cum a montat-o la service) . Sa fie alta problema ... nu e pompa buna...si de ce se aude "tacanitul" ala!?! Va rog sa ma sfatuiti ce trebuie sa fac. In TGV parca nu au mai vazut mecanicii TICO ...asa se uitau la el...Multumesc!!

Share this post


Link to post

In cel mai fericit caz nu e buna pompa noua daca se aude tacanit din zona ei.Mai bine te duci inapoi la service-ul care a efectut schimbarea.

Share this post


Link to post

In cel mai fericit caz nu e buna pompa noua daca se aude tacanit din zona ei.Mai bine te duci inapoi la service-ul care a efectut schimbarea.

Sunt la a 2-a pompa cumparata...am ramas cu masina in pana in mijlocul intersectiei ... sincer imi e teama sa mai plec cu ea. Poate sa caut o pompa originala , pentu ca nu mai am incredere in facaturile astea...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...