Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Probleme La Pornire Si Imediat Dupa Pornire

Recommended Posts

Injectoare infundate. Un scaner ti-ar spune timpul de injectie, dar pe pariu ca e mare.

Share this post


Link to post

Injectoarele le-am banuit si eu dar acum problema e cam accentuata pentru injectoare si ma mira ca iti revine dupa ce se incalzeste. Timpul de injectie parca era 3.9. Ideea e ca a vazut forje pe benzina frecvent dar degeaba. Cand am luat masina si senzorul de CO era complet varza reglat masina tragea pe benzina de rupea. Acum trage identic cum trage pe gaz. Mie mi-e frica sa nu fie pompa de benzina sau compresia la un cilindru.

Share this post


Link to post

Distanta la electrodul bujiilor tale trebuie sa fie de 0,8 mm.

Ce fel de bujii NGk ai?

Share this post


Link to post

BPR6ES, au fost 20ron bucata . Au venit cu 0.8 si le-am reglat la 1.0-1.1 conform manualului. Sa le incerc la loc la 0.8?

Share this post


Link to post

E gresit in manual.La motoarele sohc distanta la electrod trebuie sa fie 0,8 si la dohc 1-1,1.

Share this post


Link to post

Cand pornesc motorul la al meu CexeDOHC, procedez (procedam) in felul urmator:

1 apas ambreiajul,

2 pun contactul,

3 stau vreo cateva secunde cu contactul pus,

4 dau demaror;

5 dupa ce a pornit motorul, eliberez demarorul;

in tot acest timp nu apas deloc acceleratia; modul asta de pornire il folosesc (foloseam) de la bun inceput, fie vara, fie iarna.

Am observat (prima oara acu' fo 3 saptamani cu pauza pana azi) un fenomen ciudat: parcurg pasii 1-4, motorul pornestesi cand eliberez demarorul, motorul se opreste. Am zis ca, odata cu eliberarea demarorului, dispare si tensiunea pe contact si de aia se opreste dar punand in functiune consumatori electrici alimentati prin contact, acestia functionau.

Ca sa nu mi se mai opreasca motorul imediat dupa ce las demarorul, cand vad ca, ajuns la pasul 4, motorul da sa porneasca accelerez si, cu motorul accelerat, eliberez demarorul (pasul 5); numai asa motorul ramane pornit.

 

Si acum banala intrebare: ce draq are?

Edited by OCEBE

Share this post


Link to post

Recitindu-mi postul (#282) mi-am dat seama ca n-am fost suficient de clar si am omis unele informatii;

am recitit (cautasem si inainte de-a posta) cam tot ce s-a scris pe aici si n-am gasit ceva asemanator problemei mele (dovada ca nu s-au discutat chiar toate genurile de probleme legate de pornire; altminteri s-ar fi inchis topicul).

asadar:

cand pun contactul, mi se aprind beculetele la bord; cand dau demaror, motorul da sa o ia dar raman fara curent si motorul se opreste brusc din tentativa sa de pornire, concomitent cu stingerea becurilor la bord si acul de la turometru cade la zero (in timpul asta, demarorul invartind motorul in gol)

sau

cand punct contact, nu mi se aprinde nici un bec la bord si daca chiar si asa dau la demaror, motorul este invartit in gol (evident din lipsa de curent n-are cum sa o ia)

in rest, ceilalti consumatori alimentati prin contact (am probat aeroterma), cand pun contactul pornesc!

 

daca motorul apuca totusi sa porneasca (nu ramane fara curent) si-l tin pornit vreo doua minute, apoi merge bine fara probleme pana la urmatoare pornire...

 

Am fost si ieri si azi la un Service agreat Daewoo dar nefiind din gasca agreata de ei, am asteptat de fiecare data degeaba cate o ora ( chiar daca erau posturi de lucru libere si mecanicii se plictiseau) fara sa ma bage nimeni in seama iar cand am intrebat de ce totusi altii intra peste rand, mi s-a raspuns de sus ca aia au programare; daca n-am rezolvat-o cu Service-ul, am indraznit sa-mi expun problema aici, fara a vrea sa mai supar pe cineva (ca s-a mai spus, mai cauta, etc) ca-s destul de necajit eu. Asa ca daca aveti idee despre ce-i vorba in cazul masinii mele va rog sa-mi spuneti si mie poate o pot rezolva si singur in parcare; daca nu, nu-i nici o suparare dar nu ma puneti sa rascolesc inca o data forumul dupa ceva ce s-ar putea sa nu gasesc!

Edited by OCEBE

Share this post


Link to post

norocos cum sunt, aproape sigur s-au adunat in acelasi timp mai multe belele;

-contactul

-IACul

ar mai putea fi si altele?

oi vedea maine ce bafta am cand ma bag in ea...

P.S. offtopic: daca e sa se inlocuiasca contactul, se schimba si cheia sau butucul se pastreaza?

Edited by OCEBE

Share this post


Link to post

Se schimba doar partea electrica, butucul ramane.

Share this post


Link to post

Am fost dimineata la un alt Service (fostul service Daewoo) unde m-au luat imediat in primire si le-am cerut (eu fiind chipurile a toate stiitor) sa-mi curete IAC-ul ptr. ca nu-mi tine ralantiul si sa-mi repare/inlocuiasca contactul - dar numai partea electrica- ptr. ca mi se sting becurile la bord si ramane motorul fara curent (chiar inainte de a pleca la service a trebuit sa-i dau vreo doua sub carcasa volanului ca sa mi se aprinda becurile la bord).

 

- e clar ca m-am dat stiiutor pe baza informatiilor culese de aici ( multumesc cunascatorilor ca n-au tinut numai pentru ei), eu altminteri nestiind nici macar unde e IAC-ul montat-

 

dupa o constatare la viteza, au confirmat si ei ca problemele mele sunt cauzate de IAC si contact si s-au apucat imediat de treaba.

 

Toata distractia (curatat IAC si inlocuit contact) a durat ~30 min (timp in care am fost invitat la o cafea din partea lor intr-o sala din care se putea privi in atelier) si a costat fix 71 Lei.

Share this post


Link to post

Este postul cat de cat apropiat fata de ce am patit eu azi. Daca nu este bine aici , multumesc anticipat pentru mutarea lui .

 

In primul si ultimul rand : fratilor, daca va permiteti , luati-va masina noua !

 

Dupa povestea de aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...9193&st=140 azi dimineata cobor la masina sa ma duc la munca. Inspectez ca in fiecare dimineata daca mi-a lovit-o vre-un retard ( ca e naspa rau cu parcarea la mine ) . Totul ok.

Dau la cheie... nu porneste, las 10 secunde, dau din nou, porneste si moare.. mai las 10 secunde, dau din nou, porneste si merge... pana se incalzeste ( timp de o tigara - 7-8 minute ) ascult motorul si esapamentul sa vad ce si cum cu fisele si busiile noi. Parca mai zgomotos si mici rateuri la esapament . Teava nu vibra mult ( asa cum am citit pe forum ca poate fi un indice ) . Dupa ce s-a incalzit a scazut volumul de zgomot si nu mai dadea rateuri.

Plec spre munca... s-a incalzit destul de rpd, fata de alte dati. Adevarat ca e si mai cald afara. Adica s-a incalzit de la Gorjului pana la Liceul TV.

Evident in acest timp, tremurat imens la relanti ( discutat pe postul atasat ).

Undeva pe la Cotroceni ( punctul targhet era P-ta Alba Iulia ) observ ca scot cam mult fum alb si ma intreb de ce eu scot si mai nici o masina din jur nu. Presupun ca e condens. Undeva pe la eroilor exclud posibilitatea condensului , prea mult fum, mult prea mult . In acelasi timp constat ca pana in 2 mii de ture nu mai trage, exact ca si cum n-ai mai avea benzina = rateuri, dupa 2000 ture era ok.

Ma uit la temperatura motorului = OK. Miros aerul introdus in habitaclu = OK , fara miros de incins.

La izvor deja scoteam fum ca furnalul de la gradina botanica. La stop la Unirii la tribunal nu mai vedeai pe o raza de 10 metrii din cauza fumului alb scos de mine.

Concluzionez sa opresc si trag in parcarea aia mare de la fostul Bingo de la Unirii de sus, unde e statia de masina, in fata la Acapulco.

Opresc masina ( nu si motorul ) deschid capota, ma dau jos.. deja la momentul asta in parcarea aia mare NU mai vedeai la 2 metrii din cauza fumului. Ascult motorul.. ciudat de tacut, fata de obicei. Scot fisa bujiei din dreapta ( cum te uiti la motor din fata masinii ) si constat ca nu se intampla nimic. M-a piscat putin arcul electric dar motorul a functionat in continuare fara nici o jena. O infig la loc mai zdravan pana face click. Opresc motorul, imi aprind o tigara incercand sa nu ma las prada disperarii si nervilor.

Verific uleiul = OK, curat si la semn.

Verific stropii de pe jos din spate de la teava de esapament. Putin, foarte putin uleios fara a fi ulei insa si nici nu aveau miros de benzina. Concluzionez : antigel.

Ma uit la nivelul antigelului = canch. Foarte putin pe fundul vasului, nici macar nu ajungea sa treaca peste gauricea inferioara. Pe jos pe sub motor nu ea nici urma de ulei nici de apa.

Accesesz memoria ... garnitura de chiuloasa... accesez in continuare , gandesc, procesez, concluzionez : bag apa, merg, completez cu apa, ma duc la service.

IN concluzie, ma duc si iau o sticla de 2 l apa plata, o torn in vas, intra toata fara nici o jena ajungand nivelul pana putin sub jumatatea vasului adica asa cum ar trebuii sa fie.

Balansez putin masina sa se aseze bine antigelul, ma calmez, dau la cheie ... canch. Nici macar nu mai invartea. Zic,..... oi fi miscat fisa principala sau ceva ... le infig bine pe toate, nu erau miscate.

Dau din nou la cheie... alt canch. Dau din nou la cheie apasand in contact pppuuutin pedala de acceleratie. Porneste.. merge. Ma dau jos sa ma uit la fun... nu mai scotea fum, adica nu d-ala alb ci ala normal de esapaent.

Cand insa ajung in fata sa ma uit la motor sa vad cum stau... un zbomot.. dar ce zgomot ... inchipuiti-va ca aveti o cutie de metal si ca in acea cutie este o piulita si ca agitati cutia .. genul asta de zgomot ...

 

revin in 5 minte cu completarea .. mai am detalii .. ma duc sa fumezo tigara sa ma calmez

 

Asa... motorul functiona.. ciudat.. fara trepidatii dar cu zgomotul acela. NU este zgomotul specific tachetilor sau axei. NU este zgomot rebulat, ciclic. Este absolut neregulat dupa cum ceva bucata de metal se lovea de peretii motorului. Cum ai pune o piulita intr-un blender.

Opresc motorul ( intre timp chemasem un prieten sa ma ia in eventualitatea in care nu mai pornea masina ) si concluzionez ca nu fac in nici un caz nu fac bine daca merg cu ea asa.

Sun mecanicul, ii povestesc, concluzia e simpla, trebuie sa i-o duc si sa ma scape de niste bani ( pe care nu ii am )

 

Si intrebarea ca sa nu postez de pomana este : ce credeti ca s-a rupt inauntru ??

 

Atasez si o poza cu felul in care iesea aburul la relanti PANA sa pun apa , dupa aia nu mai iesea fum

post-3313-1169111102_thumb.jpg

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Dupa culoarea fumului.. e ulei.. ar putea fi de la semeringuri la supape problema (uzate, sarite de pe ghiduri).

Ce ulei spuneai ca ai pus?

 

Daca ar fi alb .. dar nu-mi dau seama din poza.. ar fi garnitura de chiuloasa.. nu-i exclus .. ca vad ca ai ramas si fara antigel. Asta cand l-ai verificat inainte?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Castrol Softeck 5/40 si ceva 2+2 aditiv de ulei .

Pai citeste si tu ce am scris, NU este ulei, este antigel, s-a dus pe parcursul a 5 km. Brusc si deodata. Si da, probabil ca e garnitura de chiuloasa, intrebarea e ce draq s-a rupt ? De retinut, zdranganeala NU se auzea cand mergeam cu masina si cand nu mai aveam apa ci dupa ce am repornit-o dupa ce am pus apa.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Exact ce spuneam ieri : ca o sa scrii la greu.

Nu avem cum sa ghicim ce fel de bataie se aude si ce anume bate.

In principiu poate sa bata pentru ca merge in 3 din cauza unui cilindru inundat cu antigel.Acum dupa ce e oprita cateva ore e posibil sa se blocheze motorul deci daca nu vrea sa porneasca nu te apuca sa o tragi sau sa faci alte minuni.

Share this post


Link to post

E na ca pot si eu acum sa ma iau de voi : voi nu cititi ??? :P , incerc si eu sa glumesc sa ma detensionez. Motorul porneste, merge, functioneaza DAR cu zgomotul de rigoare . " Asa... motorul functiona.. ciudat.. fara trepidatii dar cu zgomotul acela "

Share this post


Link to post

Eu te-am avertizat ce se poate intampla :)

Motorul tau trebuie desfacut pentru ca s-a dus garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa.Cu ocazia asta ar trebuie sa faci si o segmentare si schimbarea semeringurilor la supape.

Nu te mai imbata cu apa rece : motorul tau trebuie reparat complet.

Share this post


Link to post

Deja pe minut ce trece incep oarecum sa ma bucur ca s-a intamplat asa si nu cine stiu pe unde prin munti.

O sa ajunga azi la mecanic si pana luni are termen sa trebaluiasca pe la ea sa ii faca motorul, filtrele, racirea, incalzirea, directia, articulatiile si ma mai gandesc. Clienti ca mine sa tot ai.

Share this post


Link to post

Stii cum e pe lumea asta : fiecare masina isi are clientul ei :) )

Share this post


Link to post

Si fiecare mecanic trebuie sa faca un ban cinstit. :) )

Share this post


Link to post

As cumpara fara umbra de regret Espero Hidramat nou daca s-ar face dar... imi place prea mult masina asta sa ma gandesc al altceva.

Si pentru ca in general la masinile second, dupa ce le iei mai bagi 1-2 mii euro, poate e momentul sa incep si eu .

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Cumnate , imi pare rau de ce ti s-a intimplat . Chiar ai ghinion .

Asta e cu masinile la mina a doua . Fa-ti o lista de pe forum cu ce ar trebui verificat sau schimbat , te duci la mecanic si il pui sa verifice si sa schimbe TOT .

Eu asa am facut :schimbat ax came prima data ( Aral in cartea service si masina avea 60 000 km ! ) ,apoi lista : placute frina , lichid frina , capete bara , pivot, bobina delcou , antigel , fise, bujii etc, etc, etc. Am pus-o la punct si nu am nici o problema cu ea ! Nu am mai ridicat capota de nu stiu cind !

Spor la treaba si bafta !

Edited by laur_gle

Share this post


Link to post

Exact asta am de gand sa fac, sa o iau de la 0 ca si cum astazi as fi cumparat-o. Multumessc !

Share this post


Link to post

Salutare,

se tot scrie, povesteste, aude ... cum ca masinile cu injectoare (cum este si Cielo al meu) ar trebui pornite pe scurt cam in felul urmator: se pune contactul pe II (alimentare consumatori electrici, etc) se asteapta cateva secunde si abia apoi se da la demaror; in felul acesta pompa de benzina ar face nu stiu ce, acolo.

Eu nu vreau sa contrazic pe nimeni, mai ales ca aici sunt specialisti mari si multi.

Problema mea este ca de vreo doi ani de cand am masina (de noua), fara sa stiu de aceasta regula, am dat ca un nesimtit la cheie din prima si masina a pornit OK, iar acum vreo doua zile cand am auzit si eu de la un nene cam ce si cum cu pornirea, mi s-a cam facut frica, daca oi fi gresit eu cu ceva...?

Intre timp, am recitit din scoarta in scoarta si cartea tehnica a masinii si va jur, nu scrie nicaieri ca se procedeaza ca mai sus?

 

Va intreb eu pe voi, care este adevarul? Cum se face? Daca se face ca mai sus, oare la mine s-o fi intamplat ceva rau daca am pornit ca un nesimtit? Banuies si sper ca nu, pentru ca imi inchipui ca daca s-ar fi intamplat ceva, se ardea pompa.

Mentiune: masina este inca in garantie, asa ca daca am gresit cu ceva, macar sa pot sa intervin in timp util.

Pana la noi informatii, voi incerca sa pornesc dupa metoda descrisa ma sus, ca atare, ca sa nu uit, mi-am legat de chei un snur lung rosu.

Multumiri in avans oricui ma va lumina.

Cu deosebita stima.

Florin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...