Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Probleme La Pornire Si Imediat Dupa Pornire

Recommended Posts

Salutare la toata lumea, si sarbatori fericite.

 

Sunt aici cu o problema. Detin un cielo 1.5 8v 1997, azi a trebuit sa plec cu masina, ea a pornit la a3a cheie, am plecat de pe loc si la 100m a murit ... tin sa precizez urmatoarele:

 

-cand pun contactul in bord nu se aprid matorii (ulei, "problema motor"...etc. cei care ulterior se sting) si nici zgomotul de la centura nu se mai aude. Prima data a pornit cu ei stinsi...mi-a parut ceva dubios...

 

-dau la automat motorul parca o ia apoi moare imediat cum dau drumul la cheie in punctul in care ar trebuii sa fie motorul pornit. fum scoate nu am verificat scanteia

 

-am scos furtunul de alimentare din rampa, am dat la automat, benzina vine

 

-am scos bujiile le-am curatat...

 

-nimic rezolvare...

 

-am verificat sigurantele, sunt ok

 

ce credeti ca poate fi?

 

 

Si da, am patit toate astea in ziua de craciun :D

 

 

p.s. am observat ca atunci cand tin cheia in contact in punctul dinaintea pornirii motorului(atunci cand ar trebuii sa se aprinda senzorii in bord) si o misc(ca un joc), in anumite pozitii se aprind normal toate in bord. sa fie contactul stricat?

 

p.s2. acum 2 zile am bagat niste aditiv in benzina pentru a curata injectoarele, mai aveam cca 5 l benzina in rezervor, urma sa alimentez dar voiam sa termin benzina aceea cu aditiv. sa fie si asta vreo cauza?

 

 

 

Share this post


Link to post

Contact electric dus 100%. Vezi cu ce-l schimbi, alea ieftine sunt foarte proaste, se strica imediat

Share this post


Link to post

Salut. Revin cu vechea mea problema care imi da mari batai de cap atat mie cat si mecanicilor din zona. Mai exact: pornirea la rece. La prima cheie,poate sa fie si -20°C,porneste la sfert,daca o opresc fara sa ajunga temperatura apei pe la minim 40° si incerc sa o pornesc iar,prima cheie doar da sa porneasca si moare instantaneu si de pornit imi porneste foarte greu(la a doua sau a treia cheie)daca merg cativa km si se incalzeste motorul imi porneste perfect.am schimbat bujii,fise,curatat iac,senzor volanta,pus tester care nu a aratat nicio eroare. Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi?

Share this post


Link to post

Ce au verificat/schimbat mecanicii aia pana acum?

Share this post


Link to post

Cele mentionate mai sus,fise,bujii,filtru benzina,verificat pompa benzina,curatat iac,senzor volanta,pus tester..

Unul dintre ei mergea pe senzorul map

Share this post


Link to post

Cred ca e o problema la un senzor ce citeste temperatura, de vreme ce pornirea e influentata de anumite valori ale temperaturii.

Share this post


Link to post

Asa banuiesc si eu,dar care ar fi acela?

Share this post


Link to post

Primul e senzorul MAT, care citeste temperatura aerului la admisie. Se afla in capacul filtrului de aer. Nu stiu valorile rezistentei lui la anumite temperaturi. Celalalt e senzorul temp. apei CTS, ce se afla in chiulasa, sub modulul de aprindere. Valori la acesta ar fi cele din tabel- vezi pag. 20 din schema electrica de din postul 1276 de aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/28617-probleme-electrice/page-64 . Schema e pt Cielo clasic, dar cred ca sunt aceeasi senzori si pt motorul de Lanos pe care il avem noi.

Eu as testa si un alt modul de aprindere de la altcineva.

Share this post


Link to post

Revin cu alte detalii foarte importante:masina are gpl Lovato din fabrica,ceva imi spune ca sunt de la gpl toate problemele mele.dimineata am lasat acel comutator gpl-benzina numai pe benzina si surpriza,masina porneste perfect si la rece si la cald.cred ca o electrovalva ceva nu imi inchide bine gpl-ul si de aici pornirea grea

Cu masina pornita pe gpl,daca scot un papuc de la electrovalva gpl,masina mai merge 5 secunde. Este normal?

Share this post


Link to post

Nu stiu, probabil. Eu am instalatie GPL secventiala care e diferita de Lovato. Citeste topicul dedicat sau roaga-l pe colegul smv printr-un mesaj sa te indrume!

Share this post


Link to post

@Cosdany, este clar ca in galerie intra gaz impreuna cu benzina. Se pare ca acest lucru se petrece pe o perioada scurta, numai in momentul pornirii, Comportamentul descris nu prea "aduce" cu neetanseitati de electrovalve ci, mai curand, cu activarea lor eronata la pornire (din cauza butonului ??). Daca ar fi neetanse, gazul ar scapa continuu. Incearca sa scoti furtunul de gaz din mixer (gaura stutului o astupi cu un dop sau banda izolatoare) si vezi cum porneste. Fii atent si, daca la pornire, se aude cuplarea electrovalvelor. Mai incearca si pornirea fortata pe gaz (fiind frig, va trebui sa faci experienta atunci cand motorul este putin incalzit).

Daca ai scos numai papucul de la electrovalva cu filtru (cea de la amortizorul dr.), este normal ca motorul sa mai functioneze putin. Intrucat electrovalva de pe plaman a ramas deschisa, toata conducta dintre cele doua electrovalve este plina cu gaz lichid si furnizeaza combustibil motorului pana se goleste.

Informativ: de vreo 2 ani eu am schimbat ELC-ul Loveco PRO cu STAG100.

Share this post


Link to post

Multumesc mult,Smv,o sa parcurg pasii pe care mi-ai descris si revin cu detali.cum spuneam si mai sus,daca butonul este doar pe benzina porneste normal,problemele apar atunci cand comut pe gpl.la mine porneste benzina si trece automat pe gaz dar intrun timp foarte scurt(4,5 secunde),este normal?

Putin mai devreme am facut si acel test cu pornirea fortata pe gpl cu motorul caldut : motorul porneste perfect

Share this post


Link to post

Ceva imi spune ca, comutatorul acela nu este defect,doar nu este reglat cum trebuie...

Share this post


Link to post

Fireste, pornirea este pe benzina urmand ca, dupa ce se accelereaza peste turatia setata (de obicei 2500rpm) iar la deccelerare se ajunge sub acest prag, are loc comutarea (in soft sunt exista si posibilitatea inversa - comutarea la accelerare - dar, de obicei nu se foloseste acest mod). Exista si posibilitatea inclusiv a conditionarii comutarii functie de temperatura (setabila) montand pe plaman un NTC de 4k7. ELC-ul Loveco are aceasta disponibilitate dar meschinaria romaneasca s-a manifestat ca de obicei. Eu mi-am montat si conectat acest simplu si ieftin dispozitiv. In sfarsit, NU este deloc normal si, nici prea "sanatos", ca trecerea pe gaz sa se faca imediat !

Este clar ca nu scapa gaz pe la electroventile din cauza unui defect de netanseitate (dovedit prin experienta efectuata - nu pierd gaz in stare de repaus). Poti experimenta si varianta cu scoaterea furtunului. Asa, pentru deplina edificare. Bineinteles ca, daca spui ca se produce comutarea imediat, motorul se va opri, dar vezi cum porneste.

Probabil ca sunt "defectiuni" de setare a instalatiei. Deci inclin sa cred ca ai "mirosit" corect "butonul" (primele Loveco aveau modul separat pentru buton). Cred ca, fiind din 2006, masina are ELC Loveco-PRO sau, daca dateaza pe la sfarsitul anului, Loveco 4EU (nu ai mentionat). Cel mai edificator ar fi sa scanezi modulul Loveco. In acest mod vei descoperi starea setarilor si poti vedea ce trebuie modificat. Daca nu ai aceasta posibilitate se poate si fara, (indicatiile LED-urilor) dupa resetare si urmarind apoi procedura indicata de producator pentru fiecare tip de instalatie.

Cred ca, daca intram pe "taramul" gazului, ar trebui sa ne mutam in topicul dedicat. Este un fel de intrebare catre admin...

Edited by smv

Share this post


Link to post

Bună ziua. Ma numesc Ionuț sunt din slobozia ma scuzați ca am scris greșit prima data. Am un cielo an fabricatie 1996,benzina+gpl. Dimineața când pornesc pe benzina,pornește sta turata la 1800 turații apoi scade la 900 turații sta cam 30 de secunde și apoi se oprește. Repet din nou operațiunea și la fel se intamila. Dacă plec de pe loc îmi da simptome ca nu se alimentează cum trebuie sau ca nu funcționează unu din injectoare și îmi da mici rateuri. Dacă parcurg o distanta de 1-2 km își revine. Dar, dacă opresc și pornesc din nou o ia greu. Ce ar putea fi? Va rog sa ma ajutați.

Share this post


Link to post

Bună ziua. Ma numesc Ionuț sunt din slobozia ma scuzați ca am scris greșit prima data. Am un cielo an fabricatie 1996,benzina+gpl. Dimineața când pornesc pe benzina,pornește sta turata la 1800 turații apoi scade la 900 turații sta cam 30 de secunde și apoi se oprește. Repet din nou operațiunea și la fel se intamila. Dacă plec de pe loc îmi da simptome ca nu se alimentează cum trebuie sau ca nu funcționează unu din injectoare și îmi da mici rateuri. Dacă parcurg o distanta de 1-2 km își revine. Dar, dacă opresc și pornesc din nou o ia greu. Ce ar putea fi? Va rog sa ma ajutați.

 

La anii astia si mai ales ca masina este doata cu GPL.. este posibil sa se fi dus injectoarele si alte dracovenii.

Am avut si eu simptome cand nu pornea.. cand se oprea din senin, cand nu statea relantiu, cand statea turata...dar acum 10 ani.. cand aveam gpl pe cielo.. N-am stat 2 luni cu gpl'ul pe ea si l-am dat jos. Multi atunci au zis atunci ca ce naiba fac, ca sunt nebun. Apropo masina mea avea instalatie de GPL supersmechera italiana... cred ca costa la vremea aia mai mult de 30 de milioane.. instalatia si eu l-am dat jos... mi-am bagat picioarele in ea. De atunci sa nu maia aud de GPL si alte chestii pe masina. Pur si simplu mi-am zis ca nu merita economia la GPL..

Am patit o faza destul de funny cand m-am dus la un gpl sa incarc o butelie.. M-am dus sa platesc.. Cand am iesit afara toata atmosfera imputita de gpl.. Ala de la gpl mi-a bagat gplul in bara (fiindca acolo aveam alimentarea).. evident ca a ramas alimentarea gpl fake in bara :) )..

Pana cand si aia la RAR la inspectie se uita urat la mine si ma intreaba unde am butelia de GPL.. Eu le zic n-am dom'le GPL.. l-am dat jos de cand am luat masina...dar a ramas in bara alimentarea :) ).

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Salut. Am reținut tot ce mi-ai explicat crd ca asa o sa fac mulțumesc mult pt ajutor. O zi buna.

Share this post


Link to post

Yonel,du-te la un service sa-ti verifice injectoarele si curata clapeta de acceleratie.Fa si o pornire direct pe gpl;daca dispar simptomele de ''nealimentare" atunci fa proba cu alta rampa cu injectoare,eventual uita-te si la supapa de presiune din capatul rampei de injectie!

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

 

Poti sa ne dai mai multe explicatii pentru montarea NTC-ului pe plaman. Am vazut ca exista pe piata (nu la noi) un teu in care este inclusa termocupla. Cum se leaga in circuitul electric termocupla, mai exact, unde?

Share this post


Link to post

Cielo Exe 2005 fara delcou si carburator clasice. Porneste bine dar cand se incalzeste parca merge inecata, nu are demaraj iar la accelerari mai bruste da rateuri iar relantiul are variatii de turatii. Am observat ca furtunul ala gros ce iese din filtrul de aer cu 3 (parca) ramificatii este crapat, aproape strapuns. Ce ar putea fi (din experienta dvs)?

Share this post


Link to post

Carburator nu are ci corp clapeta admisie aer. Verifica toata tubulatura admisie aer, ventilatie carter, vacum etc. Ce e crapat/ rupt se schimba. Legat de vacum: verifica stuturile de la corp clapeta unde vin furtunasele mici, in special cel care vine de la ventilatia carterului. Detalii gasesti in topicul "furtune vacum motor".

 

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cielo Exe 2005 fara delcou si carburator clasice. Porneste bine dar cand se incalzeste parca merge inecata, nu are demaraj iar la accelerari mai bruste da rateuri iar relantiul are variatii de turatii. Am observat ca furtunul ala gros ce iese din filtrul de aer cu 3 (parca) ramificatii este crapat, aproape strapuns. Ce ar putea fi (din experienta dvs)?

Rezolvat: Schimbat bujii, fise si am taiat putin dintr-un mic furtun (de vacuum, am inteles) care era fisurat la intrarea intr-un stut.(n-as putea spune intre cine si cine face legatura). Acum merge muuuult mai bine. Am fost si la tinichigiu, am facut niste reparatii la caroserie, ruginisera segmentele de deasupra rotilor din spate plus inca niste reparatii la caroserie capatate intr-o noapte in parcare de la un necunoscut.

Share this post


Link to post

Salut am si eu o problema cu instalatia de gaz. Pornesc masina pe benzina, o comut pe gaz (am comutator cu 3 pozitii) o turez iar cand se aprinde becul verde(trece pe gaz) se opreste brusc motorul indiferent daca este motorul rece sau cald pe benzina merge perfect. Nu prea stiu ce sa verific.

Share this post


Link to post

Pai... instalatia de gaz? :)) La un service specializat pe asta?

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...