Jump to content
Sign in to follow this  
Vlad

Creste sau scade Temperatura Apei

Recommended Posts

Nu trebuie sa dai geamul jos,trebuie dat jos cu totul.Il tragi usor spre tine bagi mana in spatele lui si tragi cablul de kilometraj apoi mufele si il tragi afara.

Share this post


Link to post

Ok..incerc maine iar.. mersi pt raspuns :)

Share this post


Link to post

Am rezolvat..am reusit sa trag o mufa, mai putin cea de la cablu de kilometraj, l-am inclinat incat sa vad suruburile si cu o surubelnita micuta am reusit sa strang suruburile.Problema rezolvata.

VA MULTUMESC

Share this post


Link to post

O noua problema,

Am mers ceva cu masina fara A/C pornit apoi cand am pornit A/C, totul ok mai putin cand am ajuns sa parchez masina, am oprit motorul si am auzit cum firbea apa, am observat ca electroventilatorul nu functiona, am dat de cheie pana sau aprins becurile pe bord si ventilatorul a pornit, nu trebuia sa functioneze ventilatorul chit ca eu am scos cheia din contact???Cum pot face ca ventilatorul sa nu se opreasca cand opresc motorul, cat am stat cu cheia intoarsa ca sa se aprinda becurile pe bord si ventilatorul functiona, apa s-a oprit din fiert.

Edited by Gee01

Share this post


Link to post

Esti sigur ca era apa care fierbea? Poate se egaliza presiunea in instalatia de AC.

 

PS: nu prea ar avea de ce sa mearga ventilatoarele din cauza ca oricum nu merge pompa de apa cand e motorul oprit iar ventilatoarele racesc radiatorul.

Share this post


Link to post

Da asa este.

Aceasi intrebare: cum ti-ai dat seama ca fierbe motorul ? a aruncat apa afara?

Share this post


Link to post
am observat ca electroventilatorul nu functiona, am dat de cheie pana sau aprins becurile pe bord si ventilatorul a pornit, nu trebuia sa functioneze ventilatorul chit ca eu am scos cheia din contact???Cum pot face ca ventilatorul sa nu se opreasca cand opresc motorul, cat am stat cu cheia intoarsa ca sa se aprinda becurile pe bord si ventilatorul functiona, apa s-a oprit din fiert.

Numai la dacie mai pornea ventilatorul (si inca o mai face) dupa oprirea motorului. De ce vrei sa-l faci altfel decat l-a gandit proiectantul? Ai bateria prea buna?

PS Misto asta cu apa care s-a oprit din fiert  <img src= )">

Share this post


Link to post

Cam offtopic, dar si la Tico face la fel: ventilatorul porneste dupa scoaterea cheii din contact.

Share this post


Link to post

Am ridicat capota...fierbea apa in bazinul cu apa..si da..a curs si apa din cat am observat curgea de sub bazinul cu apa, probabil de la presiune a dat pe langa furtunul care intra in bazin...spart nu pare..am stat sa ma uit daca mai curge dupa ce sa racit apa si nimic.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Sigur nu era nivelul peste maxim?

Share this post


Link to post

Nu are voie sa dea pe la furtune.In mod normal trebuia sa dea pe la supapa busonului.Verifica sa nu fie fisurat vasul si colierele sa stea bine pe furtune.Antigelul a fost schimbat vreodata?

Share this post


Link to post

Am fost in service azi...aveam vasul de expansiune spart...atentie...cand au scos furtunurile, portiunea pe care intra furtunul era rupta la un capat si la cealalta crapata...nu se vedea nimic pana sa dea furtunurile jos...problema cu supraincalzirea apei sa datorat faptului ca aveam radiatorul infundat..a fost dat jos, spalat, si suflat apoi totul OK

Edited by Gee01

Share this post


Link to post

Am citit cele 6 topicuri care pot avea legatura cu problema masinii mele, si am ajuns la concluzia ca aici as putea sa ma lipesc, desi la mine de fapt "nu scade temperatura apei", ci pur si simplu nu urca mai sus de un sfert.

Am schimbat termostatul (dupa cum am inteles din cele citite)

Ulterior, din cauza unor mici prelingeri de lichid am schimbat si radiatorul.

Lichidul de racire este nou (odata cu schimbarea radiatorului, desi si cel vechi nu avea decat sase luni).

Cielo 1997, probabil cu 113000 Km, (consum in oras 12%, afara 7-8 - ma gandesc ca ar putea avea legatura cu termostatul)

Nu am facut spalarea caloriferului din teama ca nu cumva sa desfund vreun eventual por (nu am acum bani sa-l schimb, la o adica).

Niciodata acul indicatorului de temperatura nu a trecut de sfertul scalei. La pornire a stat totdeauna cam 5 minute sub 0 (linia albastra) dupa care in decurs de 5-10 minute a urcat la sfert unde statea fixat, constant , fara trepidatii, suisuri sau coborasuri - cu exceptia unei deplasari pe timp de noapte cand au fost -7 grade la viteza de 150 cand a scazut cu inca o linuta).

Caldura pe centru baga (zic eu, fara sa am termen de comparatie cu alt Cielo), dar nu frige aerul ca la aeroterma pe care o aveam la Dacie, iar pe laterale e ceva mai putin cald, si se incalzeste dupa mai mult timp. Nu stiu in aceste conditii ce va fi la iarna... ma gandesc ca ar putea fi normal asa pt. a se dezaburi mai usor geamurile laterale.

 

Am inteles ca daca nu e vinovat termostatul ar fi indicatorul de la bord sau sonda, insa acestea au ca element distinctiv o variatie (fie urcare fie coborare a acului ) ceea ce la mine nu se intampla )

 

In concluzie :

1. E posibil ca termostatul nou sa fie si el defect ? (I s-a mai intamplat cuiva, adica ?)

2.Merita sa risc curatarea caloriferului sau e normal ca aerul sa se incalzeasca doar dupa 8-10 minute (in conditiile actuale) si sa nu friga?

3.Pot strica ceva daca nu am experienta iar electricianul nu vrea sa dea bordul jos numai pt. curatarea contactelor de la bord (in cazul in care sonda ar fi buna ) ?

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Mergi la o diagnoza pe tester sa iti spuna exact temperatura lichidului.

In mod sigur este dereglat ceasul.

Share this post


Link to post

As merge bucuros daca as avea unde. Aici avem doua testere din care unul apartine Serviceului Dacia si e cu programare peste n zile (saptamani) iar unul e la un service unde nu da de doua ori acelasi rezultat (aparatura, operatorul... ?).

M-am gandit si la varianta sa masor eu singur cu un termometru special de la vreun laborator, dar nu stiu exact in ce locuri si cum as putea face masuratoarea, asa ca am concluzionat in mintea-mi ca e de la ceas , iar daca si Ovi confirma e super ok. Multumesc, voi dormi mai linistit pana ii voi face un test poate chiar la Rm. Valcea.

 

ps. Acum chiar i-am bagat si solutie de spalat.Motoru merge. Ma duc sa fac vreo 20 de km, spal si schimb din nou antigelul. Cam tot ce tine exclusiv de mine am facut.

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Cu destula greutate ajungi la pinii mufei senzorului de temperatura catre ECM care este localizat pe chiulasa sub delco poti masura cu un multimetru impendanta conform atasamentului.

CTS.JPG

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sprijin.

Sper sa nu fie nevoie sa folosesc datele din tabel . Asta ar insemna ca vor exista alte elemente care sa anunte probleme ale temperaturii apei- pana atunci voi da crezare celor doi amici care au avut Cielouri de noi si care , independent unul de altul m-au anuntat ca n-am cum obtine o temperatura mai mare a aerului pe dozele laterale, ca asa era si la ei. Mi-au zis sa nu mai fac comparatie cu aeroterma mea Renault pusa suplimentar in interiorul fostei Dacii, ca era "altceva".

Mai mult, electricianul mi-a spus ca acul are poate o mica abatere, dar indica relativ bine avand in vedere ca nu are variatii si este totusi in dreptul primului din cele trei puncte insemnate pe ceas (mentionez ca cele trei puncte nu sunt la mijlocul scalei ci in prima jumatate , astfel incat primul punct e la sfert, iar masina in asteptarea meseriasului, statuse mult la relanti , incalzindu-se), iar faptul ca acul sta mult timp sub 0 (linia groasa albastra) poate insemna ca acul e putin defazat si de aia nici nu ajunge la mijloc.

Share this post


Link to post

Acul trebuie sa stea la mijlocul liniei curbate intre cele 2 puncte.

Dupa ce se verifica temperatura pe scaner sau se masoara rezistena senzorului si este confirmat faptul ca nu exista o problema tehnica la sistemul de racire se trece la repozitionarea acului prin scoatere si punere intre cele 2 puncte.Aceasta operatiune se face cu motorul pornit ajuns la temperatura de lucru normala.Dupa ce se scoate indicatorul se lasa o pauza de 20-30 secunde pentru a se pozitiona corect axul pentru ca la scoatere poate fi fortat sa se roteasca si apoi se infige acul in ax.

Share this post


Link to post

Multumesc mult ! M-ai mai destupat nitel in privinta modalitatii de verificare. Problema mare este ca profesionalismul tau se bate cap in cap cu "las' ca merge si asa" tradus : "arata foarte bine, asa trebuie, ce daca e putin sub puncte?" al mecanicilor de aici care n-au timp, n-au cu ce si mai ales considera ca e cu totul nesemnificativa mica eroare. Dupa cum am mai spus nu ma pot baza pe cele doua scanere de aici.

Iar sa umblu la bord pana ii fac verificarea e clar ca nu este indicat (ca daca..., desi mi-am cam format o opinie bazata pe ce ai spus tu anterior -nu numai pe topicul asta).

Iti voi urma sfatul si-o voi duce la un scaner in Constanta, Galati , Bucuresti ...sau unde imi voi face drum. Dar nu stiu cand.

 

Am cerut sa-mi masoare rezistenta senzorului dar, la fel cum a zis ca nu merita desfacerea bordului pentru curatarea contactelor, tot asa a procedat si acum. Adevarul este ca din cauza faptului ca sunt foarte putini cei care se pricep la Daewoo-uri , sunt supraaglomerati si se orienteaza catre problemele f.grave de genul "nu mai merge deloc" sau "a picat de tot". Lipsa concurentei se face simtita inca.

Edited by Bel_Ze-but

Share this post


Link to post

Referitor la ce s-a discutat mai sus...ciudat e si la mine tot timpu mi-a stat tem la 1/2 scalei adica optim, acum imi sta la 1/4 scalei, caldura baga ...asta in conditie de 0 grade , daca merg la 110 afara tot acolo ramane acul la 1/4 , e posibil sa inchida mai greu termostatul , sau asa sunt cieloorile , adica iarna trebuie sa-i pun carton in fata ?

Are rost sa umblu la termostat? Cam cat ar costa toata distractia cu schimbatul termostatului?

Share this post


Link to post

Cand ai schimbat ultima oara antigelul?

Share this post


Link to post

O problema similara am si eu:

- la nubira mea acul sta la 1/4 si are variatii +/- cativa mm ( urca/scade de nebun si VIZIBIL cu ochiul liber). Parca mi se pare ca nici caldura nu baga asa abundent (nu stiu exact sa spun, ca doar azi am luat-o si nu pot face o comparatie).

 

Este vreun coleg de forum care detine un tester si care ma poate ajuta si pe mine? (in sensul sa-mi spuna de pe tester care este temp. motorului).

 

PS: antigelul a fost schimbat acum ~ 2luni

PS2: cand pornesc motorul la rece si il las la relanti, daca accelerez usor masina se aud in bord niste bulbuci de apa (destul de incet si dispar la cald). Este posibil sa fi ramas aer pe circuit? Cum fac sa aerisesc circuitul?

PS3: m-am uitat in vasul cu lichid de racire si am vazut la suprafata ceva depuneri. Nu este ulei/benzina ... seamana mai mult cu putina mizerie. De la ce o fi? E normal?

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Sa fie cumva aer in instalatie? - pentru ca (,) clipocitul sub bord il auzi de la calorifer

 

Masina a "capatat" vreodata solutie (praf sau lichid) pentru astupat porii radiatorului? - ca asta ar explica depunerile din vas...

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Pai cum naibii scot aerul din instalatie? Am mai ascultat azi si parca nu se aud bulbuci, ci se aude cum trece apa printr-un loc mai stramt, asa (bine, cred ca e si aer). Mi-a trecut prin cap sa nu fie radiatorul din masina spart, dar nivelul lichidului este ok si nu se simte abur sau ceva in masina.

 

Nu stiu daca s-a folosit acel fel de solutie (masina am luat-o sh) dar tind sa cred ca nu.

 

Cum pot sa aproximez temp de functionare a motorului (fara sa ma uit la ac), ca sunt ingrijorat sa nu merg cu el sub temp optima de functionare

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...