Jump to content
Sign in to follow this  
Vlad

Creste sau scade Temperatura Apei

Recommended Posts

Am nevoie de ajutor daca este cineva amabil

Am desfacut acolo la martorii de bord si am ajuns pana la faza din imagine.

Problema mea este ca acul de la apa cateodata ramane culcat si daca ii dau un bobarnac la plasticul din fata lui isi revine si urca, dar as vrea sa mearga normal - am inteles ca e problema cu un contact.

 

CUM POT SA AJUNG LA ACEL CONTACT? NU STIU SA DESFAC MAI DEPARTE SI MI-E FRICA SA TRAG PANOUL ALA IN AFARA. CUM SE PROCEDEAZA CORECT?

post-20095-128014298727_thumb.jpg

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Pe spate sint trei suruburi de sustinere prin care se face si alimentarea.

Share this post


Link to post

Dar cum ajung in spate?

Share this post


Link to post

Observ ca ai scos deja surubul de sus, baji mina sub bord si decuplezi cablu chilometraj (are un fel de clema, ca siguranta) dupa care inclini tot ansamblul spre tine, din partea de sus, vei observa alea doua mufe care le deconectezi (vezi sa nu le rupi sigurantele) si il scoti afara. Simplu.

 

 

LE: Verifica fiecare beculet in parte daca tot umbli pe-acolo, asta doar asa pentru siguranta.

Edited by viktor

Share this post


Link to post

Ma duc afara sa incerc. Deci cablul kilometraj se decupleaza de sub bord, nu prin intrandul asta...

Share this post


Link to post

Daca -ti incape mina pe sus ... interesul ii sa-l decuplezi si desigur sa-l cuplezi la loc.

Share this post


Link to post

okay arata cam asa

am desfacut clema aia de plastic si acum ce ii fac? trag de el?

cablul asta de kilometraj ce fel de mufa are acolo in capat? mi-e frica sa nu rup ceva tragand de el.

cand il bag la loc, este o pozitie anume in care intra? pot sa stric ceva la kilometraj? in cel mai rau caz nu mi-ar mai meerge turometrul sau doar kilometrajul (contorul de km) ?

 

pozele sunt facute cu telefonul, sa nu credeti ca am mult loc sau ca vad prea bine acolo :)

post-20095-128014619542_thumb.jpg

post-20095-128014620767_thumb.jpg

Edited by onlyone

Share this post


Link to post

Trage de el cu incredere! Verifica integritatea traseelor de pe folia cu circuit imprimat.

Share this post


Link to post

In partea de sus ii surubul care deja l-ai scos, in partea de jos are doua picioruse (din plastic) de sustinere, misca usor tot ansamblul si trage de el afara, putin spre in sus.

Share this post


Link to post

okay multumesc tuturor participantilor.

iata si suruburile buclucase. erau putin slabilte le-am strans pe toate.

presupun ca asta ar fi cam tot ce puteam face si acum pot sa trec la remontarea in ordine inversa.

cand bag cablul de kilometraj trebuie sa fiu atent la ceva? are o anumita pozitie in care trebuie bagat?

post-20095-128014780189_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare!

 

De ceva timp am inceput sa am probleme cu racirea motorului la Nubira II. Urca temperatura chiar si la 75% (pe indicatorul din bord). De obicei se intampla in oras, mai ales in aglomeratie, dar nu este regula. Daca pornesc AC-ul, temperatura revine la normal. Am schimbat termostatul. Face la fel.

 

Am inteles ca sunt sanse foarte mari sa fie de vina senzorul de temperatua a lichidului de racire (CTS) care transmite impulsul de pornire a ventilatorului la ECM.

 

In manualul de service de la Nubira II arata ca cei doi senzori de temperatura sunt montati in chiulasa, sub galeria de admisie, undeva sub IAC.

 

Este cam greu de umblat acolo.

 

post-29273-067617400 1281720988_thumb.jpg

 

 

38. Senzor de temperatura lichid de racire motor - conecta la indicatorul de temperatura din bord

 

39. Senzor temperatura lichid de racire (CTS) - cel care porneste ventilatoarele

 

Si totusi nu par a fi 2 senzori acolo.

 

Ma poate ajuta cineva?

 

In manualul de service nu da cum se schimba reperul 39 ci doar 38.

 

Iar din fotografii nu se intelege nimic.

Share this post


Link to post

aceiasi problema o am si eu cu acul de temperatura la apa, cum ai rezolvato???

Share this post


Link to post

Nu am rezolvat-o inca

 

Am schimbat senzorul care porneste ventilatoarele si imi face la fel. De obicei in oras in aglomeratie, cand merg incet si staul la coada la semafor.

 

Am schimbat si relelul de vit mica cu cel de vit mare (sunt la fel) si tot nu s-a rezolvat.

 

Incerc sa gasesc cauza nu prea mai am ce.

 

Pana voi gasi problema (sper) merg permanent cu AC-ul pornit

Share this post


Link to post

Sper sa nu zic vreo prostie dar poate are ceva probleme pompa de apa.

Eu personal nu stiu care sunt efectele defectarii acesteia insa poate ne zice cineva care stie mai multe.

Share this post


Link to post

@paharnic. Ia schema electrica de la nubira si vezi ce difera la actionarea ventilatoarelor cu A/C cuplat si decuplat.

 

Nu sunt foarte familiarizat cu tipul asta de masina insa daca are siguranta si releu de viteza mica ventilatoare (rad blower low ar trebui sa apara pe capacul compartimentului) incepi prin a verifica astea. Daca nu intelegi ceva din schema, posteaz-o ca poza aici si discutam pe marginea ei, eu nu o am.

 

La nubira CTS-ul este un senzor nu o termocupla ca la cielo. Comanda o da ECM-ul in functie de indicatiile lui prin niste relee.

 

PS. Daca ai posibilitatea sa te duci la un tester cu masina ar fi interesant de comparat indicatia acului vs indicatia testerului cu si fara A/C. Poate fi doar o problema de contact imperfect

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Salut,

 

In ultima perioada am observat un fenomen ciudat cu indicatia acului de la temperatura apei la Cielo Exe.

 

Si anume cand motorul este rece (cand plec dimineata) se intampla urmatoarele:

1) cand pun contactul (fara sa pornesc motorul) acul se ridica putin de la minim.

2) in timp ce pornesc motorul (pana cand acesta "da" sa plece) indicatia acului mai creste putin.

3) in momentul in care motorul deja a pornit scade brusc la minim.

Apoi urca treptat pana la jumatate (la temperatura optima de functionare a motorului) si apoi nu mai apar oscilatii(scaderi sau urcari) - deci la 90 grade NU sunt probleme cu indicatiile acului.

 

Ce intrebare as avea: Este normal comportamentul acestui indicator de temperatura a apei din bord atunci cand motorul este rece? Sa fie vreo problema la senzorul de temperatura a apei?

 

Precizez ca termostatul a fost schimbat de curand (aproximativ acum 2 luni) o data cu kit-ul de distributie si antigelul.

 

Multumesc.

 

Drum bun

:lavolan:

Share this post


Link to post

E o problema electrica. Nu are legatura cu temperatura motorului.

Share this post


Link to post

Salut Madkat,

 

Cand ai zis ca ar fi o problema electrica la ce anume te-ai referit:

 

1) la senzorul de apa de la motor exista un contact imperfect ("papucul" are "joc")?

 

sau

 

2) este o problema in bord la indicator?

 

Cum anume as putea remedia defectiunea?

 

Ms frumos pentru informatii...

 

Numai bine.

Dragos

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Ma gandesc mai degraba la o problema la tabloul de bord. Suruburile de la ceasul de apa (prin care se face legatura electrica), mufa tabloului de bord, o masa imperfecta. Dar nu strica curatata si mufa senzorului de temperatura de la motor.

 

Asa statistic vorbind - bateria cat de veche este? "Invarte" bine demarorul?

 

Personal nu o vad ca defectiune, cat timp indica bine in timpul functionarii motorului.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Salut Madkat,

 

Am curatat astazi si contactul de la motor(cel de langa senzorul axei cu came, orientata spre alternator), dar din pacate nu a avut nici un efect- problema inca persista.

 

Da , cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru, indicatorul apei se opreste la mijlocul cursei (exact ia primul punct) - din ce am citit in acest topic am vazut ca trebuie sa se opreasca intre cele 2 puncte. Exista vreo problema daca acesta este mai jos? termostatul nu deschide bine? Precizez ca nu am probleme cu caldura!

 

O sa desfac ceasurile sa verific si suruburile acelea de prindere la circuitul imprimat.. de asemena o sa-i verific si calibrarea conectand firul senzorului la masa(cu contactul "pus" ar trebuie sa ajunga in capat de scala la valoarea maxima).

 

 

Bateria este Delkor originala din uzina de la CR..deci ca varsta are aproximativ 7 ani.Iarna aceasta a dat semne severe de "oboseala". Crezi ca bateria ar fi o necunoscuta in rezolvarea problemei?

 

Multumesc pentru timpul acordat.

Numai bine

Dragos.

Edited by dj.martzian

Share this post


Link to post

Bateria este vechiuta - e posibil sa fie ceva legat de tensiunea scazuta pana porneste motorul. Dar NU o schimba doar din cauza asta - daca te-a trecut iarna las-o in pace.

 

Acul de temperatura apei acolo trebuie sa stea - la primul punct.

Poti verifica si ceasurile. Dar inainte, daca poti imprumuta o baterie noua si bine incarcata de la cineva - sa elimini ipoteza asta totusi... pana sa desfaci ceasurile.

Share this post


Link to post

Salut

 

Am observat acelasi comportament si la masina mea, in momentul in care bateria era moarta (abia invartea o data motorul, apoi era gata 66000000.gif ). Acul se ridica pana aproape de jumatate cu motorul oprit/rece.

Eu zic ca este o problema strict legata de tensiunea bateriei. Probabil 'ameteste' vreun senzor ceva.

Am schimbat bateria iar problema a disparut..

Edited by Corneda

Share this post


Link to post

Am efectuat astazi si testul prin conectarea senzorului la masa...in momentul in care am "pus" contactul acul temperaturii s-a deplasat pana in capat de scala (in zona H) => ceasul nu este dereglat. o sa imprumut o baterie incarcata complet si mai verific o data.

 

Este posibil ca bateria sa fie cauza deoarece in ultimul timp am observat si o variatie a iluminarii afisajului digital al casetofonului (cateodata "plapaie" cateva secunde).

 

Drum bun si fara evenimente rutiere.

:lavolan:

Share this post


Link to post

Am o intrebare,e normal,ca temperatura cand stau la relanti sa urce pana la a 3 liniuta,si cand circul sa scada sub jumatate.Fata de alte masini,nu sta fix acu deloc/temperatura.

 

 

Ma speriat un amic,ca nu e normal sa stea acu asa de sus,si la mers sa scada asa de mult,mie nu mi se pare ca are vreun efect nociv motorului,la aceste motoare de holden temperatura de lucru poate ajunge si la 102 grade ,la cea de a 3 liniuta porneste ELV,si scade 90~80 inca nu am diagnostic,lene sa caut un p2 :( .

 

Am citit aici pe thread si nu pare sa fie ceva grav,poate un schimb de antigel si termostat.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Salut tuturor!

 

Detin si eu un Espero 1.8 ohc (GPL) si am o problema cu indicatorul sau cu termostatul. Daca las masina la relanti 15 minute, acul ajunge cam la 45%. Daca ma pun in miscare, scade si fluctueaza intre 15 si 30%. caldura baga cat de cat dupa 10 min de mers, dar are doar anumite momente in care sufla aer fierbinte. Mai am niste probleme la ea si sunt curios daca au vreo legatura cu temperatura apei, iar daca n-au, poate imi sugerati voi topicurile pe care sa-mi insir nelamuririle.

 

-Relanti variabil [ Chiar aseara am constatat ca e mai serioasa problema decat credeam, pentru ca am ramas fara gaz si cand am trecut pe benzina varia turatia la relanti atat de tare, incat se oprea motorul la semafor si ajunsese sa moara imediat dupa ce o porneam, fiind nevoit sa calc acceleratia sa o mentin pornita. Am scos borna (-) si am resetat relanti-ul si ECM-ul, timp in care nu am lasat-o sa se incalzeasca (era deja cald motorul), ci am activat toti consumatorii de curent si combustibil - servofrana, servodirectie, AC, toate becurile aprinse etc. - sesizand variatiile turatiei si am observat ca dupa ce le activam si dezactivam, la a 2'a activare ramanea (mai) constant fata de prima oara. Mentionez faptul ca dupa resetare am condus foarte sportiv, chiar si cu pedala la podea pentru a obisnui motorul cu mersul mai activ. Mi se mai intampla in curbe sa moara motorul cand cutia e pe liber si am presupus ca are legatura cu relanti-ul.

 

-La 2 zile dupa ce am luat masina mi-a cazut indicatorul benzinei. Prima oara m-am speriat, pentru ca facusem 50 km si indicatorul coborase de la 75 la 50%, ceea ce pe foaie inseamna un consum de 25%. In urmatoarea perioada, acul a tot variat intre 25 si 75% pana a cazut de tot si a ramas acolo.

 

-Mai am o scurgere de ulei pe undeva pe la chiuloasa, dar nu cred ca are legatura cu problema de mai sus.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...