Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Instalatie Xenon

Recommended Posts

Pun si eu o intrebare prosteasca: Am vazut un bec bixenon cu balast cu tot si schimbul de faza scurta/lunga se facea prin deplasarea becului inainte/inapoi prin intermedil unui electromagnet. Asta inseamna bixenon de fapt? sau mai exista si alt sistem de asemenea bec?

Share this post


Link to post

Ala este bixenon moving coil. S-a discutat pe topicul de xenoane din sectiunea CNEL

Share this post


Link to post

Pai de ce closhk sa pun cu 2 faze daca nu folosesc? Sa dau banii pe ceva care nu folosesc (chiar daca e vb de 50 euroi)? De cand am masina mai mult de 1 an jumate, si de cand conduc 2 ani si ceva, nu am folosit faza lunga... ma plimb numai prin oras, rar seara pe distanta de vreo 10 km pe afara, si oricum stiu drumul, si nu am cand sa merg cu faza lunga. Flashuri nu dau ca sa imi trebuiasca... Farurile oricum le am date in jos la maxim, nu transport bagaje sau pasageri in spate decat cel mult 1 data de ori pe trimestru cate 1 pasager. Si ma intereseaza si de cei de pe contrasens ca doar nu-s vreun tembel needucat. Dar ma intereseaza si pe mine cand merg prin oras, sau si pe drumul ala de afara scurt, sa am o lumina mai alba 6000k cred ca e aia potrivita nu? Dar un 35W o fi de ajuns?

 

PS: farurile sunt reglate bine, si lumina e ok, dar vreau un upgrade si decat sa dau un milion pe niste becuri bune...mai bine mai mult pe ceva durabil si bun

Edited by banzay

Share this post


Link to post

4300 k e cel mai potrivit. 6000 k este albastru puternic pe un far fara lupa. 35 sau 55 de w este puterea absorbita de ansamblul balast- bec. 55 w este prea mult pentru un xenon si nu merita banii. Ia 35 cu incredere si ia bixenon, pentru ca daca ti se arde halogenul de pe lunga, pierzi flash-ul si trebuie sa schimbi becul cu totul.

Share this post


Link to post

Deocamdata studiez piata. Am vazut si type R si alte balarii, dar parca nu m-as arunca cu capul inainte la asa ceva. Si o sa ma uit de ceva mai bun. Mersi pentru sfaturi baieti!

Share this post


Link to post

Mai Banzay poti studia piata cit vrei tu ca tot degeaba, in afara de BiXenon Moving type nici un alt tip de H4 nu focalizeaza bine, nici modelul xenon/halogen nici dual bulb (xenon/xenon) .

Share this post


Link to post

Salut tuturor! Am instalat H4 Bi-Xenon moving coil 8000k Philips pe Tico-ul meu si pot spune ca diferenta de vizibilitate este de 50-60% fata de Power Extreme si de 70-80% fata de Vision Plus/Blue Vision. Adevarul e ca farul din dreapta nu mai are suportul motorasului de reglaj far, dar pana la cumpararea unuia nou, bate cam pana la etajul 3 al unei cladiri, in rest cel din stanga (laolalta cu cel dreapta :P ) e reglat in service si nu deranjeaza deloc pe ceilalti participanti la trafic. Inainte de a face reglajul, primeam flash-uri de parca eram pe stadion. Reglajul sta la pozitia 3 si se vede pe asfalt (dupa cum zicea alt membru) "pata de lumina ca la Daciile vechi". Totul m-a costat 600 Ron cu tot cu montaj (in luna iunie) la un electrician excelent din Constanta (ce lucreaza la un service de renume in Cta) care aduce la comanda SIGURA din SUA kit-uri de orice gen de bec Xenon. Sunt ultra multumit de felul in care se vede. Atasez si o imagine cu kit-ul instalat (alaturi se mai vad si led-urile "xenon" achizitionate de pe forum - cel stanga se vede un pic mai neclar din cauza ingalbenirii sticlei). daca mai exista intrebari, la care voi fi in masura sa va raspund, sunt binevenite! Sa auzim numai de bine!

 

s4wVOc246759-02.jpg

Edited by DarkDogg

Share this post


Link to post

O mica remarca, defapt doua, Philips nu fabrica xenon aftermarket, kiturile daca sunt in cutie alba si scrie ROYAL PHILIPS nu vin din SUA ci direct din China.

 

Leji sunt aia de la mine ? Arata tare bine :D

Share this post


Link to post

Clar sunt de la tine "lejii" :o , absolut geniali sunt. Multumesc inca o data pentru ei si ajutorul acordat!

Philips, asa scria pe ea, pacat ca nu mai am cutia, sa o caut mai bine; maine am sa ma duc sa fac o poza la balasturi (sa ma conving, puii mei) si te anunt!

Share this post


Link to post
Clar sunt de la tine "lejii" :o , absolut geniali sunt. Multumesc inca o data pentru ei si ajutorul acordat!

Philips, asa scria pe ea, pacat ca nu mai am cutia, sa o caut mai bine; maine am sa ma duc sa fac o poza la balasturi (sa ma conving, puii mei) si te anunt!

 

 

Prietenu cu xenon pe tico sa iti cumperi niste faruri clare de la rxm.ro ca sunt foarte ieftine si o sa de-a mult mai bine. Eu mi-am pus clare pe cielo cu h4 xenon + halogen si sunt f multumit de ele. Nu am vrut bixenon pt ca pierzi la fleshuri. Xenonul este ca un neon, are nevoie sa se incalzeasca pt a ajunge la puterea optima. ;)

Share this post


Link to post

Asta sa o crezi tu :) ) Cu xenon dai super flashuri, iar daca ai bixenon moving type e si mai fitza . H4 xenon/halogen este cea mai proasta combinatie posibila, focalizarea este foarte proasta pt ca ai 2 becuri alaturate care se incurca unul pe celalalt, ca sa nu mai spun ca in momentul in care dai pe lunga se stinge xenonul si pana revine dureaza citeva secunde . La bixenon este instant pt ca ai doar 1 bec xenon care sta permanent aprins. Deh era mai scump :D

Share this post


Link to post

@gusty19 - Preietene cu xenon pe Cielo :) (tare exprimarea ta), dupa cate am citit pe forum, vazut si experimentat (prin prisma altora), sunt in balanta cu farurile clare, mai ales de la RXM (m-a spart taxa de transport 40 Ron pentru Buc.-Cta. la 2 stopuri). le aveam deja in calcul, am sa le caut mai intai la magazinele din oras (mai ales ca trebuie sa suporte reglajul electric al farurilor) si, in final, de nu voi gasi, voi apela la RXM. Si, apropo... nu pierzi deloc la flash-uri. Sunt mai mult decat... necesare, sa zicem asa. In 5-7 secunde de la comutarea pe faza scurta (initiala, la plecarea de pe loc, sau cand pornesti masina) se incalzesc la 80% si dupa alte maxim 5 secunde ajung la puterea maxima. Si nu prea folosesc flash-ul.

Edited by DarkDogg

Share this post


Link to post

Citesc si ma ingrozesc. Membrii marcanti ai forumului care recomanda cu infrigurare folosirea xenoanelor aftermarket, chinezarii falsificate cu eticheta Philips montate in faruri fara geam clar, becuri H4 cu xenon+halogen...

Fratilor, voi stiti cat de complexa este proiectarea unui far? Stiti care este diferenta intre o sursa de lumina punctiforma (cum poate fi considerat un bec H1, H3, H4, H7 etc.) si o sursa liniara (becul cu descarcare in xenon)?

V-ati intrebat vreodata de ce niciun producator consacrat de becuri (Philips, Osram, Narva, Hella, Bosch, Magneti Marelli) nu produce kituri xenon pentru farurile clasice? Pentru ca este ilegal. De ce este ilegal? Pentru ca nicun fascicul dat de o sursa liniara nu poate fi focalizat de un far care are reflectorul (oglinda) sau lupa proiectata pentru focalizarea unei surse punctiforme. Majoritatea producatorilor de becuri au dat comunicate prin care avertizeaza de pericolele folosirii unor surse luminoase diferite de cele pentru care a proiectat farul si in plus demasca folosirea frauduloasa a numelor lor in etichetarea unor astfel de produse. Dar cui ii pasa? Noi circulam prin gauri negre, avem nevoie de lumina albastra... desigur, spre marea bucurie a infractorilor care comercializeaza asa ceva si care se bat cu caramida in piept "cum sa bata aiurea? las' ca le reglez eu!".

 

Ca tot am citit pe aici... sa pui un bec cu xenon intr-un far care are geam cu striatii este de-a dreptul o crima. Justificarea "ce sa fac, cu becurile vechi nu vedeam nimic" este de-a dreptul ridicola.

 

Bun, sa zicem ca impresia de lumina este mai mare. Am condus vreo 300 de km intr-o noapte un Mondeo care avea o astfel de instalatie. Masina apartine unui director de service (service destul de consacrat si avizat RAR, nu un service de trotuar in mahala) si nu se punea problema ca farurile sa fie prost reglate. E adevarat, vedeam semnele reflectorizante de la mai bine de 100 de metri, dar senzatia de disconfort era data data de flasurile celor care veneau din sens opus si mai ales de faptul ca lumina era focalizata aiurea. La vreo 10 m in fata masinii aveam o linie luminoasa foarte intensa paralela cu botul masinii si practic dupa cateva zeci de km nu mai stiam unde naiba sa ma uit ca sa nu o mai vad. Pericolul cel mai mare este ca ochiul sa se adapteze la acele zone in care lumina este focalizata si sa nu mai distinga bine alte obstacole, obstacole dealtfel iluminate de xenoanele care oricum bat in toate directiile. Si proprietarul a observat acelasi fenomen si la scurt timp si-a comandat farurile originale xenon. Incomparabil.

 

Nu mai vorbesc de riscul de orbire a celor care vin din fata si care pot pierde controlul masinii intrand in coliziune poate chiar cu cel care in bezna mintii lui considera ca in Romania se poate circula cu xenoane chinezesti ca tot nu te amendeaza nimeni. Ce instalatie de spalat faruri, ce sistem de reglare automata a farurilor, ce geam clar... lumina albastra sa fie, cat mai multa si peste tot.

 

Apropo, stiati ca lumina alba sau albastra e un cosmar pentru cel care o foloseste pe ceata/ploaie/ninsoare? De fapt ce conteaza, albastra sa fie...

 

Repet, sunt dezamagit de faptul ca useri respectabili ai acestui forum recomanda utilizarea unei improvizatii pe cat de periculoase, pe atat de ilegale. Drace, n-aveam de ce ma enerva la ora asta...

Share this post


Link to post

De ce te miri, atata timp cat cineva fara scoala obligatorie isi permite sa-i considere pe proiectatii reperelor dintr-un automobil prosti si tampiti, ca "stiu eu mai bine cum se face asta" si prea putini iau atitudine sa-l trezeasca la realitate pe prea obraznicul ignorat, genul acesta prolifereaza. Apoi, la altii, banii valoreaza mai mult decat pricipiile si "daca exista atatia stupizi, de ce sa nu profitam noi de pe urma lor ?".

 

Altfel, ai perfecta dreptate in tot ce ai scris. Eu ma bucur cand cineva se da peste cap sa-si puna lumina rece sau chiar "albastra" pe masina, il si vad cum isi va trage palme la prima ceata/ninsoare intalnita.

Share this post


Link to post

Din pacate, Tolin are mare dreptate(si _escu la fel) in cazul luminii alb-rece. Eu am becuri ce produc o astfel de lumina(Philips, nu orice stift) si pe ploaie imi cam trag palme pentru ca in afara de marcajele drumului nu prea vad altceva. In schimb am considerat ca merg mai mult pe uscat unde farurile ma ajuta intr-adevar.

 

Am un prieten cu o astra care s-a dat peste cap sa-si puna Xenon, faruri "Angel-Eyes" si dupa o cheltuiala considerabila nu a facut mare branza. Lumina pe care o are disponibila el este net inferioara celei pe care o am eu iar cheltuiala considerabil mai mare. Acum ii cam vine sa-si dea pumni in cap, dorindu-si sa se intoarca la farurile stock+Philips x-trem power sau ceva de genul, insa alti bani-alta distractie.

Share this post


Link to post

Closcuta prietenul tau trebuie sa-si regleze farurile si o sa vada bine.

 

@escu eu cred ca ti-ai gresit vocatia, trebuia sa te faci avocat sau politist. Exista becuri aftermarket care focalizeaza perfect in farurile cu reflexie, becul xenon H7R de exemplu este special conceput pt farurile cu reflexie (oglinda).

Acuma daca prietenul tau cu Mondeo este un NESIMTIT si merge cu farurile reglate la maxim sus, mai mult daca nu stiai ai reglaj de far, adica le poti da mai jos din masina. Mai mult decat atit Mondeo are far cu lupa si pe halogen, mai putin ultimul model, DAR si ultimul model daca ii pui bec H7R de 4300k nu deranjezi pe nimeni. Eu am xenon chinezesc de 4300k pe Volvo V70, masina cu faruri neclare, nu am primit un singur flash in 25k km de cind am masina. Acuma ca sa-ti explic ce inseamna 4300k, aia inseamna alb galbui adica exact ce pune fabrica .

Este adevarat ca exista multi nesimtiti care merg cu farurile nereglate. Este la fel de adevarat faptul ca exista si masini la care nu prea se preteaza xenon, este vorba de Astra G si Golf 4/5. Daca nu pui 4300k pe aceste masini devine chiar deranjant pt ceilalti.

Share this post


Link to post

Nu ca am xenon pe masina, dar si eu pot spune ca in vreo 10000 km nu am primit un singur flash, desi merg mult noaptea si pe drumuri luminate si neiluminate.

Apoi, ati mers vreunul pe drumurile romanesti cu xenon si autoleveling? Este CHIN! Intrebati-l pe Satori ce frumos este sa-ti baleieze farurile non stop din cauza faptului ca drumurile sunt valurite!

Personal, prefer sa-mi vina din fata o masina cu xenon corect reglat decat cu halogen care bate aiurea si cu proiectoarele aprinse.

Share this post


Link to post

Si eu am de vreo 20k km xenon 6000k 35w pe aveo si nu am primit niciun flash, incluzand mers prin austria, ungaria, italia si mare parte pe timp de noapte. Este adevarat ca pe ploaie e un chin, dar diferenta fata de becurile normale este enorma in conditii meteo normale, acum cand merg pe o masina fara xenon parca imi pune cineva mainile la ochi...

Share this post


Link to post

Mirceo da zi la lume ce culoare are becele tale xenon :D

Share this post


Link to post

4300 k evident! Si 35 de watti.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Intarata-i drace...ca si mie imi place...ziii tu tata...musca din ei mai bogdane...apropos..cred ca tre sa imi pun bece cu lupa pe ultima achizitie...TICO..ca pasta am de gand sa il tin..deh criza bat-o vina..

Share this post


Link to post

@matiz4fan majoritatea masinilor de acolo sunt facute de mana mea(mai putin 3 dintre ele) iar Golful 4 de acolo este al meu :D

Exista un baiat Mitica din Zalau care monteaza si el aceste produse.

 

@Pepule esti individios mah, cand ti-am zis sa-ti iei Veyron ca sa treci criza tu nu si nu BATMAN BATMAN =))

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Uau ce tare :) ) de fapt nu sunt din zalau ci din simleu silvaniei :) o sa modific ... si sunt bune chestiile astea ? da-ne detalii pls.Pe matiz si pe skoda octavia 2 ai montat asa ceva ? 

Edited by matiz4fun

Share this post


Link to post
Si eu am de vreo 20k km xenon 6000k 35w pe aveo si nu am primit niciun flash, incluzand mers prin austria, ungaria, italia si mare parte pe timp de noapte. Este adevarat ca pe ploaie e un chin, dar diferenta fata de becurile normale este enorma in conditii meteo normale, acum cand merg pe o masina fara xenon parca imi pune cineva mainile la ochi...

 

salut am si eu o intrebare : cum se numesc xenoanele tale si cat au costat?

eu mi am pus vertex pe aveo si am probleme cu faza lunga si am inteles ca becurile astea care le am eu nu ar focaliza bine si imi trebuie un alt kit xenon care costa aprox 1200. ms mult si astept raspuns

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...