Jump to content
Sign in to follow this  
razvani

Revizie I.T.P.

Recommended Posts

Nu cred ca e cel mai bun topic pentru a posta problema asta, dar...se leaga de ITP.

Am fost azi la ITP cu Cielito. Inainte sa-mi puna timbrul pe certificat mi-a zis ca noxele sunt "mai mari" si ca masina nu s-ar incadra.

 

La relanti mi-a zis ca e in regula, dar la 2500 RPM cica ar depasi valoarea maxima admisa. Mi-a facut cu ochiul si mi-a urat o zi buna. ( fara nici 5 lei spaga, evident)

Fiind aglomerat, nu am intrebat care sunt valorile exacte care au iesit, dar m-au trecut toate transpiratiile cand am auzit asta.

 

Masina nu-mi consuma ulei deloc, toate consumabilele schimbate la timp, benzina Rompetrol only, nu scoate fum, etc.

 

Am luat eu inspectia, DAR DE am noxele peste valoarea maxima admisa?

Share this post


Link to post

Inainte de a merge la omologare cu instalatia GPL pe Tico i-am reglat noxele, totul OK insa la RAR au incercat sa ma intoarca, cand le-am zis ca de pe benzina pe GPL se comuta doar dupa ce s-a terminat benzina din carburator ca altfel se inneaca si nu mai ies noxele au dat-o la intors...E criza, moncher!

Share this post


Link to post

@ Englism: iti dai seama ca nu prea le-au picat bine sa puna din prima timbrul ala pe talon la o masina de vreo 7-8 ani. :mrgreen: Am patit-o eu cu un Opelas de la firma care l-au intors la primul ITP (masina are 2 ani) pe motiv ca nu-i functiona lampa de ceata din dreapta spate!.

Bineanteles ca nu are asa ceva dar, deh, lampa aia are compartiment pt bec de ceata! Traim in tara noastra! :wallbanger:

Share this post


Link to post

Apropo de stingator, la nubira imi expirase si am cumparat unul nou. Cu ala vechi m-am amuzat la gratar sa vad cum functioneaza. E ok, gratarul il stinge, insa o masina cu ulei sau benzina in flacari nu sunt foarte convins ca o stingi cu fas-ul ala...

Share this post


Link to post

Cu o cisterna poti, dar unde o pui ?

Share this post


Link to post

Ehe, dragii mosului, astazi am facut si eu ITP-ul. Si pentru ca am fost cuminte, o sa-l mai fac cel putin odata.

Respins, cu laude, pentru:

- dezechilibru franare fata de 24% (stanga 160 daN, dreapta 212daN);

- eficienta frana stationare 12%(59daN stanga si 53daN dreapta);

Maine ma duc cu masina la mecanic pentru o verificare a sistemului de franare. Acum stau si ma gandesc ca frana de mana tine suficient de bine(daca e trasa pana sus) incat nu pot pleca de pe loc decat cu spatele taras. Cat despre frana fata, ma gandesc la faptul ca ar trebui sa simt la franare un asemenea dezechilibru insa nu se simte nimic-nimic.Dar ma rog.

 

Mai interesant este ca nu-mi iesea Lambda la ralanti. Temperatura oloiului era undeva la 69 grade celsius si Lambda al meu se incapatana sa stea la 1.033. Pana la urma au pus o carpa la gura esapamentului si a coborat la 1.029.

La ralanti accelerat a iesit fara nici o problema. Restul de parametri erau, dupa spusele celui care a facut inspectia, aproape de normele de E4.

Poate aceasta chestie sa se intample din cauza vreunui "por" pe traseul de evacuare?

In alta ordine de idei, in afara de schimbarea lichidului de frana+aerisierea de rigoare, ce ar mai trebui facut ca sa dispara dezechilibrul ala?

Share this post


Link to post

... etansat traseul de evacuare.

Share this post


Link to post

Poate aceasta chestie sa se intample din cauza vreunui "por" pe traseul de evacuare?

 

Din cite stiu eu, da.

Share this post


Link to post

- dezechilibru franare fata de 24% (stanga 160 daN, dreapta 212daN);

Eu cred ca te paste o schimbare de discuri. Cati km au? Pe spate cat a iesit?

Spre exemplificare: la mine acum o luna la itp frana de picior: fata(stg/dr) 2801 cu 2803 si spate(stg/dr) 2063 cu 2065.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Eeee, au iesit nasoale, sincer. Pe spate eficienta la franare 31% cu valori: 54daN - stanga si 58 daN - dreapta. Deci, cam modest :mda: . Intrebare: ce naiba is daN astia? La tine, Tommy, aveai 2801 daN pe fata (adica de mai mult de 10 ori mai mult)?

Pe fata eficienta franarii este la 65%.

 

Masina are 64.000km si discurile..la fel.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ma indoiesc ca putea sa fie de 10 ori mai mult :) In Newtoni la mine, daN=Dekanewton (10 Newton).

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

La Tommy erau newtoni. Vezi si cilindrii receptori spate. S-ar putea sa ai o surpriza! Oricum, verifica tot sistemul de franare.

Share this post


Link to post

Multumesc de explicatie, acum nu ma mai simt asa nasol stiind ca dreapta(care este referinta) a scos 2120 N :uff: .

Da, or sa se desfaca sigur tamburii spate, ambii. Acum 2 ani am avut o alta problema la franele spate, pe dreapta pistonasul functiona cand dorea el.

Share this post


Link to post

Asta-i o boala la Dw: se blocheaza pistonasele in cilindri pe pozitia de repaus si de aici forta de franare aproape nula! Recomand si inlocuirea sabotilor spate cu unii mai moi la ferodou. Desfa tamburii si vezi ce-i acolo.

Share this post


Link to post

salutare. am o oarecare nelamurire in legatura cu itp-ul. am luat luna trecuta o masina inmatriculata in ro, cu itp-ul valabil pana in sept 2011. dupa ce am trecut-o pe numele meu nu m-am uitat pe certificat sa vad valabilitatea itp-ului. azi ,umbland prin acte am observat ca expira in ianuarie 2011. de ce s-a intamplat asta? sa fie vreo gresala de la politie?

astept un raspuns de la voi.

Edited by florinfl23

Share this post


Link to post

pai normal ca-i greseala de la politie.eu as zice sa mergi ,a ei inapoi sa lamuresti situatia cat e ""calda"" inca treaba si sati faca ei ceva.trebuie sa ai valabilitatea din talonul vechi clar.

Share this post


Link to post

pai normal ca-i greseala de la politie...

 

ms de sfat. luni ma duc la ei sa lamuresc situatia

Share this post


Link to post

stie cineva unde e mai convenabil sa faci itp-ul in craiova?

sa fie de treaba nu ca toti parvenitii care iti darama masina numai ca sa gaseasca ceva defect, asta numai pana nu le bagi ceva in buzunar.

Share this post


Link to post

Service Nord, la capat pe Bariera Valcii, dincolo de termo.Pe stanga cum iesi din oras. Au si reprezentanta Hyundai acolo.Dar du-te pe la 16.00 cam cand termina programul.

Share this post


Link to post

Astazi am facut ITP-ul la Auto Cobalcescu pe Valea Oltului. Am sunat la 9:30 si m-au programat la 13:30. Pret 90 Ron (cu factura si fara ciubuc)

 

S-au verificat:

- serii motor, caroserie, facut poze

- noxe: 700 rpm 2500 rpm

lambda: 1.019 1.002

CO: 0.1 0.19 % vol.

CO2: 14.7 15 % vol.

HC: 110 66 ppm vol.

- frane: greutate masina 9150 N

fata 1580 1850 N dez 15% < 30%

spate 680 630 N dez 7%

fr.mana 1010 1050 N dez 4%

total fata spate 4740 N ef 51.8% > 50%

total fr. mana 2060 N ef 22.5% > 16%

- faruri, semnal, claxon, stergatoare, ceata spate (la faza scurta au pus un aparat pentru verificat inaltimea fasciculului de lumina)

- bucsaraie (pe elevator)

 

Nu m-au intrebat de trusa medicala, stingator si triunghi (oricum le aveam in portbagaj).

Cand s-a urcat nenea in masina sa faca testul de frane s-a speriat ca se aprinde beculetul de ABS. S-a linistit dupa ce i-am spus ca eu l-am facut sa se aprinda cand apas pe frana.

Le-am cerut copii dupa testele de frane si noxe si mi-au dat.

Totul a durat 20 min, inclusiv statul la casierie (pt plata). Data viitoare o sa ma duc tot la ei.

 

PS: In toamna am fost cu un Ford Focus pe Bdul Timisoara la Auto Italia si a costat 130 Lei.

PS2: Cumva pe spate am ceva pistonase blocate? Fr. serv = 1310N iar Fr. mana = 2060N ... e diferenta cam mare ...

Edited by lperisoara

Share this post


Link to post

E normala diferenta, frana de mana nu trece prin repartitor ;)

Share this post


Link to post

Poate vroiai sa zici limitator aka niste supape pe pompa centrala ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...