Jump to content
Sign in to follow this  
razvani

Revizie I.T.P.

Recommended Posts

nu, nu tineau de loc. adica nu a reusit sa le blocheze, cu pedala la fund.

iar pe monitor se vedea doar rosu si niste valori de genul 50 (fata de frana fata si de mana, care au blocat rotile si au ajuns la 70-80 si bara verde).

Share this post


Link to post
nu, nu tineau de loc. adica nu a reusit sa le blocheze, cu pedala la fund.

 

sa blochezi rotile pe spate la autoturisme daewoo?????????????

niciodata la cele de pe forum :-W

Share this post


Link to post

Pe stand (adica nu pe sosea, cand masina se lasa pe puntea fata), le blochezi.

Share this post


Link to post

Am trecut si eu in weekend de ITP, la Grand Garage. Inginerul de acolo a fost super de treaba. Discutia: Ce masina? Matiz. Sa stiti ca nu trece de frane. Eu foarte contrariat, acum 2 luni avea 74% eficienta. Mda, zice, dar stiti cam ploua afara, si nu prea o sa fie aderenta. Hmm, sa vedem cum rezolvam.

A trecut fara probleme la noxe, la frane intradevar calitatea Montana si-a spus cuvantul. Initial eficienta 39 - 43 %. Dupa ce le-am lasat sa se usuce ceva timp (cauciucurile), am ajuns pe la vreo 52 cred (minim e 50).

Concluzia: nu va duceti cu matizul cand ploua.

Omul foarte de treaba, nu am platit revenirea instantanee.

Share this post


Link to post
Pe stand (adica nu pe sosea, cand masina se lasa pe puntea fata), le blochezi.

 

tot la auto din club: nici testele de frina la mers cu spatele din parcare (cind se lasa rau pe spate)n-au blocat rotile din spate.

Share this post


Link to post

Salut,. Am fost astazi de dimineata sa-mi fac ITP-ul la Matiz. Masina s-a prezentat OK, mai putin pivotul din dreapta, despre care mecani au zis ca are joc si ca trebuie schimbat.

Intrebarea este urmatoarea: poate fi schimbat pe garantie? Masina e din 2004 si are 11.500 km la bord. Tipii din service mi-au zis sa nici nu visez sa mi-l schimbe pe garantie ca pivotii intra la "consumabile". Acum, daca tot trebuie sa-l schimb, stie cineva un magazin cu preturi mai rezonabile (la magazinul lor era 1.650.000 lei vechi).

Si inca ceva, poate mai intereseaza si pe altii: am fost la serviceul IRMEB, peste pod de tirgul de masini din Vitan. Verificarea m-a costat 450.000 si a durat vreo 25 de minute. Baietii mi s-au parut OK.

Share this post


Link to post

Facut ITP la masinuta mea in Deva , am parbrizul crapat, a testat-o putin , 100 lei si stampila pe talon totul a durat 15 minute.

Share this post


Link to post

Se face la fiecare 2 ani. De exemplu daca cumperi masina in 2000 vei merge sa faci itepeul in 2002. Ar trebui sa scrie pe ultima pagina a talonului data exacta pana cand e valabila verificarea tehnica.

Edited by AAdorjan

Share this post


Link to post

Sigur scrie pe ultima pagina! La mine este trecut! Si da, la fiecare 2 ani! Eu tre` sa-l fac acusi :) )

 

P.S.: S-a bagat si poza la ITP. Iti fac "blitz blitz" la masina! :)

Edited by lordcalibras

Share this post


Link to post

Io l-am facut anu trecut in mai si nu mi-au facut nici o poza. Interesant.

Share this post


Link to post

Este sigur ca va fi tot mai "by the book" si cine nu va avea masina in starea tehnica ceruta nu va trece examenul. Si asta nu pentru ca n-ar mai vrea cei pusi sa verifice, e oameni si ei, dar nu vor mai fi in stare sa pacaleasca testele si nu-si vor mai periclita cariera. Cred ca pe viitor va costa al naibi de mult o plimbare cu masina.

Share this post


Link to post
Io l-am facut anu trecut in mai si nu mi-au facut nici o poza. Interesant.

 

Pai anul trecut nu era introdusa poza inca ... Anul acesta este!

Share this post


Link to post

Si nu conteaza daca masina se mai afla inca in garantie?

Share this post


Link to post

NU. Ce are Maria cu prefectura?

Citeva exemple:

- schimbi pompa de frina in garantie, nici o problema; dar toate service-urile fac testul de frina dupa? nu

- se buleste catalizatorul in garantie; foarte bine, il schimbi ... iti masoara cineva nivelul de noxe? nu

 

Garantia este asigurata de firma producatoare pentru a remedia eventualele defecte datorate deficientelor pieselor folosite, asamblarii, procesului tehnologic ... consumabilele nu intra pe garantie si unele dintre ele sint direct legate de siguranta circulatieie (placute de frina, becuri, etc.) ITP stabileste ca masina respectiva e apta sa circule pe drumuri publice, nu ca masina respectiva e bine sau prost asamblata intr-o entitate economica privata.

Share this post


Link to post

Foarte bine ai punctat Flex ...la ITP doar se masoara niste valori care trebuie sa se incadreze intre un minim si un maxim dat de fabricant si se intimpla ca o masina care aparent este ok sa nu treaca ITP ul ...pt ca-i bate un far aiurea sau se poate ca alte masini cum este a mea sa treca ITP ul desi scot fum ...dar care este admisibil :) )

PS> mie mi-au facut poze la ITP :banana:

PS 2> din aprilie intra in functiune sistemul de verificare al ITP urilor "on the fly" adica se scaneaza numarul automat si le apare la "baieti" daca ai ITP sau nu ...dupa care vezi un mare PASSAT in spatele tau cu girofarul si cu amenda de 2000RON completata :P

Share this post


Link to post

Super mishto sistemu' ... poate mai scapam de o parte din cazanele care circula pe soselele patriei!

Edited by george03

Share this post


Link to post

Aferim! Si va functiona si pentru cei ce nu au RCA dar cel mai devreme din Iunie. Ei dau zor sa termine ca sa prinda sezonul de vacante :D

Share this post


Link to post

Micutul Porsche a facut si el ITP-ul (service-ul MICLAS-Târgoviste):

- Subiect: Bobitza alias Micutul Porsche, aka Matiz, 12.700 km, 2 ani

- Acte necesare:

1. Cartea de Identitate a masinii

2. Certificatul de Inmatriculare

3. Buletin (Carte) de Identitate posesor masina. (masina este pe numele sotiei; mie mi-a cerut buletinul meu, nu pe cel al sotiei; m-a intrebat doar daca masina ramâne pe numele sotiei)

- Obligatoriu, pentru cei care nu stiu: înainte de ITP se spala masina, exterior si motor (o groaza de masini au fost refuzate la inspectie, cu înjuraturile de rigoare). Motorul si aspectul exterior al masinii vor fi fotografiate. Fotografiile au fost facute cu un digital, apoi introduse în PC, laolalta cu datele masinii.

- Pus înainte benzina de ’98 (ca sa iasa “bine” la noxe) si fortat rau de tot motorasul vreme de 10 minute. Noxe, nema!

- Pus Bobitza pe role, chinuit inginer rotile, fata, apoi spate, cam 5 minute de fiecare. Bobitza n-a vrut sa se lase, asa ca a iesit cu bine din încercarile cerberului.

- Terminat în 30 minute toata parascovenia, (dupa ce am stat 3 ore la rând, cu nr. de ordine) platit 47,5 RON (475.000) si plecat multumit.

- PS: când am plecat, am fost rugat de 2 persoane sa-i anunt daca doresc sa-mi vând masina. Eu spus rastit la ei: NIET, este amanetata de ALX! :tongue:

Share this post


Link to post

Facut azi ITP-ul la Passat-ul 2.0 benzina de la firma. (ala de consuma fara numar)

Ma duc eu initial la Iatsa pe centura (unde mai fusesem cu 2 luni in urma). Imi spune baiatul de la service ca nu poate sa-i faca ITP-ul pentru ca n-are nusce dotare de scula cu magnet de pus pe la bujii (la asta nu m-am prins cum se ajunge la bujii, sunt ascunse rau) asa ca m-a trimis sa-mi caut alt service. Ajung eu la Sherr, o duc eu la rampa, las motorul pornit, salt capota si omu' verifica seria masinii (de motor nu stiu daca a verificat-o, nu stiu unde e) se suie ala la volan sa noteze de la bord, maraie ceva despre praful de pe bord si de mizeria de pe covoare (nu aveam si timp pentru spalatorie si nici n-a avut timp cineva zilele astea), iaca fleosc acu. Baga ala sonda de noxe in kuru' masinii si apoi tipareste rezultatele. Mai tureaza putin si iar tipareste. Gata noxele. O muta mai in fata la standul de frane, franeaza, blablabla, ok, iar tipareste rezultatele. Aprinde farurile in timp ce masoara franele si atat. Ii aplica ecusonul, o pozeaza si gata ITePeul. Ma asteptam si eu sa ridice masina pe elevator, sa traga de roti, sa vada sa nu cada. :D , sa ma intrebe de trusa medicala, triunghi, si cine stie ce altceva. Achitat, aplicat folie, cerut date din buletin (al meu, desi masina era pe firma) facut FF si p-aci ti-e drumul. Sincer ma asteptam sa-si faca datoria mai bine, probabil spaga o dai ca sa vezi TU ca e buna masina, nu ca sa nu-ti dea acordul.

NOTA: la prima statie ITP m-au trimis in alta parte deoarece nu aveau nusce scula extraterestra. Unde am ajuns n-aveau nici astia respectiva scula, dar nu m-au mai refuzat.

Toata afacerea m-a costat 480 de mii si vreo 2-3 litri de benzina, cat m-am plimbat vreo 15 de km prin oras dupa service. :dizzy:

Share this post


Link to post
... cerut date din buletin (al meu, desi masina era pe firma) ...

Nu va mai mirati, am mai zis: se cere buletinul celui care aduce masina la ITP, nu al proprietarului!

 

Eu m-am dus cu masina unei prietene (ca ea nu avea timp) si nici nu aveam buletinul ei la mine (doar talonul si CI) si mi-au cerut buletinul meu!!!

Share this post


Link to post

Facut ITP pe 7 aprilie la service Daewoo din localitate . Baietii super, cat am asteptat caci mai erau in fata doua berline am fost poftit sa servesc o cafea in sala de asteptare prevazuta cu un geam mare prin care puteai sa vezi tot ! Masina spalata boboc a trecut cu brio toate probele mai putin la gaze ,unde inginerul cunoscator de altfel a bagat surubelnita la carb. la surubul de CO.Taxa 60 RON. Posesorii de berline contrariati : cum domle, a trecut din prima? Cu ocazia asta mi-am verificat si turometrul :functioneaza perfect :) >-

Share this post


Link to post

Cum e cu taxele astea de ITP, la unii e 60 RON, la altii 48, la mine 81,5??

Am auzit ca si altii au dat 84 RON, fara revenire sau altceva...

Share this post


Link to post

Tarifele difera de la service la service. RAR are un tarif fix, de franciza, la care fiecare service isi pune cat vrea...

Laurentiu, ia sa te duci tu cu Lada acolo, sa vezi ce-ti purica si jocuri si alte alea...

Share this post


Link to post

Peste 3 saptamani imi expira ITPul. Problema e ca am parbrizul crapat. Imi poate recomanda cineva pe PM un service unde as putea fi "inteles" si promit ca-l scimb dupa? In rest masina este OK. Multumesc.

Share this post


Link to post

Am facut ITP-ul pt. Matiz la service Sebastian (vreo 600 mii si ceva ROL). A trebuit sa cumpar un stingator pt. ca e obligatoriu (trusa medicala aveam). O alta chestiune este ce se fac POZE la masina pt. dosar, asa ca cei care va ginditi sa minariti ITP-ul aveti grija: nu se mai poate. L-am intrebat pe inginer de ce trebuie sa cumpar un stingator. Raspuns: daca te opreste politia in trafic si nu il ai, iti salta talonul si te trimite la RAR din nou!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...