Jump to content
Sign in to follow this  
venatir

Lacetti - Piese Schimb

Recommended Posts

Salut,

sunt nou pe forum si am o intrebare : aveti cumva un manual de service pentru schimbarea amortizoarelor fata lacetti hatchback si bineinteles, variante de amortizoare ? Eu am gasit doar Kayaba Excel-G care se potrivesc - pret in jur de 240 Lei/buc

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru link-ul cu manualele - nu avusesem timp sa caut pe forum.

Si-a mai schimbat cineva amortizoarele fata si a asistat la procedura completa ? Stiu ca imi trebuie si bucsele clopot pentru ele cu tot cu rulmentul respectiv si acestea nu stiu exact cum arata sau daca trebuie sa fiu atent la ceva anume cand le cumpar ... Oricum, am intrebat la mai multe depozite de piese auto si se pare ca singurele amortizoare care sunt facute pentru Lacetti, in afara de cele originale GM, sunt cele de la Kayaba - despre care am auzit numai cuvinte de lauda.

Share this post


Link to post

salut , am si eu o intrebare catre detinatorii de chevy lacetti .. are cineva montate pe masina anvelope mai mari decat cele stock 195 / 55 / 15 ? sunt curios daca se pot monta anvelope de 205 / 55 / 15 ? ori care este dimensiunea maxima ce se poate monta pe masina si de unde o pot afla. Stima tuturor !

 

salut , am si eu o intrebare catre detinatorii de chevy lacetti .. are cineva montate pe masina anvelope mai mari decat cele stock 195 / 55 / 15 ? sunt curios daca se pot monta anvelope de 205 / 55 / 15 ? ori care este dimensiunea maxima ce se poate monta pe masina si de unde o pot afla. Stima tuturor !

Share this post


Link to post

Chevrolet Lacetti SW . pentru acest model de autoturism ma intereseaza un geam lateral stanga spate (cel de la portbagaj fix in caroserie). any help ? multumesc anticipat . Stima tuturor !

Share this post


Link to post

Stie careva la ce pret si ce model de stergator pentru luneta din spate potriveste la un Lacetti Hb ?

Share this post


Link to post

stie cineva ce pret au placuteel de frana pt lacetti?

Share this post


Link to post

Stie careva la ce pret si ce model de stergator pentru luneta din spate potriveste la un Lacetti Hb ?

 

gasesti in carrefour la pretul de 7 lei / bucata

 

stie cineva ce pret au placuteel de frana pt lacetti?

 

SET PLACUTE FRANA FATA - 110 RON ( TVA INCLUS ) PRODUCATOR KOREA

SET PLACUTE FRANA SPATE - 115 RON ( TVA INCLUS ) PRODUCATOR KOREA

Share this post


Link to post

Sau variante pe Ferodo SL la vreo 190 ron setul pe axa.

Share this post


Link to post

Recent toate cele 4 capace de la roti si-au luat zborul de pe Lacetti-ul meu.

Intrebat pretul pentru capace originale (COD OEM 96452304 Capac roata 15" Lacetti) la Nolcrys.ro si primit raspuns prompt: 85 lei cu TVA /buc :scarpin: .

Mers la Carrefour Pitesti (aveam drum) si gasit 4 capace foarte asemanatoare, cu 7 spite, la 13 lei/buc. Evident calitatea si grosimea materialului plastic si a vopselei e cam indoielnica, sper sa fie cat de cat ok sistemul de prindere.

Urmeaza sa le montez dar mai astept sa schimb anvelopele, aici am alta problema ca nu stiu ce sa-mi iau in locul hankooacelor care m-au tinut eroic 5 ani si vreo 50.000km.

Share this post


Link to post

Poti incerca Barum facute la Timisoara. Eu de-astea mi-am luat pe Epica si sunt OK. Am ramas uimit cand am vazut made in Romania si am cautat pe net sa vad care e treaba. Oamenii fac cauciuce de ani buni acolo si sunt convins ca sunt peste Kormoranuri de care am auzit destui plangandu-se. Barum in general au un raport pret/calitate bun.

 

Pe astea le am eu:

http://www.barum-online.com/generator/www/ro/ro/barum/automobile/themes/pc_tyres/summer/bravuris_2/bravuris2_ro.html

 

Eu pe ale mele - 2 buc 205/60/16 am dat 326RON/buc. La tine am vazut ca sunt sub 300RON/buc.

 

PS: Pe Nubira am avut Goodyear Ventura si acum le-am transferat pe Aveo-ul cumnata-mii. Nu au tinut cine stie ce, au suprafata de rulare mai moale si s-au tocit destul de mult in ~30000km. Totusi au aderenta buna pe uscat si decenta pe ploaie, n-am avut niciodata probleme la franare si in curbe.

 

Daca vrei, pot sa-ti dau pe PM 2 site-uri cu vanzari anvelope care au preturi OK. De la unii am luat cauciucele de iarna si de la unii pe astea de vara.

Share this post


Link to post

Buna ziua,

 

In primul rand daca am deschis topicul intr-un loc gresit imi cer scuze si rog un moderator sa il mute la locul lui. De asemenea, as fi recunoscator daca ati putea sa ma ajutati cu niste pareri.

 

Sunt fericitul proprietar al unui Lacetti 1.6 care se apropie cu pasi rapizi de 45.000km si de urmatoarea revizie. Cum masina nu mai este in garantie ma gandesc serios sa cumpar eu piesele si sa merg la reprezentanta sau la un alt service (nu m-am decis inca).

 

Primul element al reviziei pentru care as dori sa va cer parerea este uleiul. Pana acum am utilizat uleiul GM 5W-30 pus la reprezentanta dar cum masina nu mai este in garantie as vrea sa trec pe alt ulei. Momentan sunt orientat pe Castrol Edge 5W-30 despre care as vrea sa va cer parerea daca ati utilizat si cum s-a comportat masina sau daca aveti alte sugestii sau daca ar fi recomandat sa trec pe 5W-40 sau 0W-30 in conditiile in care circul predominant in Bucuresti cu masina.

 

Al doilea element este filtrul de ulei care este cam singura buba pe care a avut-o masina de cand am cumparat-o pana azi. Aveti vre-o recomandare pentru un filtru de ulei de calitate? Am gasit un filtru produs de K&N care se potriveste pe Aveo 1.6 si Optra 2.0. Credeti ca s-ar potrivi si pe Lacetti 1.6? http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=HP-1001 Sau cunoasteti alte filtre bune care se potrivesc pe lacetti?

 

Si daca tot am deschis subiectul despre K&N, as vrea sa pun acest filtru de aer in locul celui standard: http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2330

Justificarea nu este aportul de putere pe care l-ar aduce sau sunetul ci durata de viata mai mare. Am fost nevoit sa schimb filtrul standard dupa 6.000km (parcursi predominant in Bucuresti). Din cate am citit K&N garanteaza ca filtrul duce 75.000km dar as fi mai mult decat multumit si cu 30.000km. A incercat cineva acest filtru?

 

Conform planificarii din cartea de service ar mai trebui sa schimb filtrul de combustibil, filtrul de polen, lichidul de frana/ambreaj (care trebuia schimbat la 30.000km dar nu mi l-au schimbat) si cureaua de transmisie (alternator). As avea alternative aftermarket superioare celor din reprezentanta pentru lichidul de frana/ambreaj si pentru filtrul de benzina? Si care este pretul pentru schimbarea curelei de transmisie la reprezentanta?

 

Multumesc mult pentru atentia acordata acestui topic!

Share this post


Link to post

Salut,

 

1. Uleiul GM este si bun si ieftin, fiind facut de Total si avand interval de schimb de 15000km (long life). Daca nu ai avut probleme cu masina pana acum, nu vad de ce l-ai schimba tot cu un 5W30. Masina nu va merge mai bine cu noul ulei. Nici trecerea la 0W30 sau 5W40 nu este justificata de pretul mai mare al acestor uleiuri. Daca vei consulta manualul de utilizare vei vedea ca 0Wxx se foloseste numai la temperaturi sub -25 grade, iar xW40 la temperaturi de peste 40grade. Totusi 5W30 face fata la temperaturi de peste 40grade f bine. In principiu daca masina a iesit din garantie trebuie sa scazi pretul reviziilor si nu sa-l cresti sau sa-l mentii :) .

 

2. Ce probleme ai avut cu filtru de ulei? In princicpiu poti sa folosesti Mann sau Ufi(Bilstein) ca sa iti dau cateva exemple din ce am avut eu pana acum pe masini. Important este sa fie montat cum trebuie. De K&N stiu doar ca fac filtre de aer, eu n-am avut niciodata montat filtru de ulei de la ei.

 

3. Eu personal n-am incredere in filtre de aer minune care nu trebuiesc decat curatate. Oricum substanta de curatare pe K&N costa si ea, la fel si filtrul este mai scump, deci mai bine SUFLI CU AER COMPRIMAT filtrul normal la fiecare 5000km/jumatate de an si il schimbi la 1 an. E aiurea sa-l schimbi la 6000km.

 

4. Filtrul de polen poti sa iei orice marca, important este sa-l schimbi in fiecare primavara, pt ca peste iarna se dezvolta tot felul de bacterii de la umezeala. Lichid de frana poti sa iei ceva de marca - Castrol, Total etc, important este sa fie potrivit pe masina ta (cica ar scrie pe buson). Cureaua de transmisie poti sa o schimbi si tu in fata blocului daca citesti manualul de service. Nu stiu cat costa la reprezentanta, insa poti sa fii sigur ca e cel putin la fel de scump ca si cureaua in sine.

 

Bafta!

Edited by ches

Share this post


Link to post

Domnule CHES va recomand din toata inima o lectura buna inainte de a da din taste, uleiul GM nu este facut de nici un Total ci de Fuchs iar LL la un ulei inseamna minim 30.ooo km interval de revizie si ca timp max 2 ani . A si sa nu uit, acel termen "oil grade" este marketing acum, un ulei 0w-30 va proteja mult mai bine motorul decat un 5w-40 sau 10W-60 pt ca acel 30 din coada nu inseamna ca rezista pana la 30C. A si sa nu uit, la un ulei conteaza mult mai mult compozitia, adica TBN-ul si ruperea peliculei la cald decat niste numere de genul 5W-40 sau 5W-30 . Marketingul joaca bine cartea si vad ca are adeptii lui .

 

Ca sa inchei iti spun ca eu folosesc ulei de ~100 lei/l si este mult mai bun decat un ulei de 20lei/l .

 

A si sa nu uit, un ulei bun de floarea soarelui (Bunica, Floriol) este in jur de 11 lei, deci un ulei de masina care costa tot pe acolo trebuie sa fie tare bun .

 

Cine vrea sa tina masina mult timp va folosii piese de origine GM si/sau MANN& Mahle pe care scrie MADE IN GERMANY/AUSTRIA, daca scrie MADE IN EU atunci este mai prost decat un filtru CLEAN de 10 lei . Pe filtrele OEM scrie clar unde sunt produse .

Share this post


Link to post

Ca sa inchei iti spun ca eu folosesc ulei de ~100 lei/l si este mult mai bun decat un ulei de 20lei/l .

De curiozitate, ne poti spune ce marca si tip de ulei folosesti?

Share this post


Link to post

stie cineva cat este o curea de alternator si un intinzator la dealeri ? aproximativ pt ca preturile pot varia putin

motor benzina 1,6

Edited by CHEVYX

Share this post


Link to post

Domnule CHES va recomand din toata inima o lectura buna inainte de a da din taste, uleiul GM nu este facut de nici un Total ci de Fuchs iar LL la un ulei inseamna minim 30.ooo km interval de revizie si ca timp max 2 ani...

 

Multumesc pt informare (sincer :) ), din cate stiam eu (tot de aici de pe forum) uleiul Dexos 1 era facut de Total, deci am banuit ca si Dexos 2 e facut tot de ei. Dupa un search pe google in afara de cateva vorbe pe forumuri, nu am gasit nici o informatie oficiala cum ca Fuchs ar fi producatorul uleiului GM. Asta pt ca probabil GM are mai multi producatori care vand sub numele asta. Din cate vad GM este supplier pt uleiul ACDelco: http://www.gmdexos.com/licensedbrands.html

 

Nu am spus ca uleiul rezista pana la 30C, ci ca va merge f bine si la peste 40C conform manualului de utitilizare al Lacetti. Cifra de dupa W reprezinta vascozitatea la cald (150 grade C) si cu cat este mai mare cu atat este mai bine. Acum cat este marketing si cat este realitate, nu stiu. Totusi banuiesc ca un producator care se respecta (Mobil, Castrol etc) nu isi bate joc de clienti. La fel si GM care are tot interesul ca masinile sa mearga bine.

 

Stiu o persoana care a mers cu GM 5W30 de cand a luat masina si acum are ~200000km fara nici o problema. Are un Opel Astra H caravan. Nu stiu de ce ai da mai mult pe un ulei, ca doar n-o sa tii masina 2milioane de km...

 

Uleiul LL nu tine 30000km/2ani in conditiile din Romania. Conform manualului de utilizare al Lacetti uliul de motor se schimba la 15000km/1an sau la jumatatea intervalului daca se merge in conditii grele:

"(1) Dacă autovehiculul funcţionează în condiţii dificile: conducere pe distanţe scurte, mers prelungit în gol sau în condiţii de praf, schimbaţi uleiul de motor şi filtrul la fiecare 7.500 km sau la 6 luni, oricare dintre condiţii apare prima."

Eu daca ma duc si le spun la service ca anul asta nu schimb uleiul ei imi vor anula garantia, deci afirmatia ta este cat se poate de falsa. Nu recomand nici celor iesiti din garantie sa tina uleiul 30000km/2ani, e moarte lenta pt motor. Eu mai repede as cumpara ulei GM de 20ron/litru si l-as schimba uleiul la 15000km/1an decat sa iau de 100ron/litru si sa-l schimb la 30000km/2ani. Fiecare face cum crede ca e mai bine...

 

Ia sa te uiti de curiozitate ce scrie pe filtrele originale GM pe care ti le schimba la service. Ai ghicit, made in China :) ).

 

Uleiul Floriol/Bunica e pana in 8-9ron/litru la supermarket. Si procesul de fabricatie probabil e mai scump decat la uleiul de motor :D . Doar ca la masini totul trebuie sa coste triplu, exact ca la produsele pt copii/bebelusi (termometru pt adulti - 10ron/ termometru copii - 30ron, probabil platesti pt ca are desenate animalute pe el).

 

@chevyx: Eu am dat pt Epica 140RON pt o curea de accesorii Continental. Si crede-ma ca la mine este luuunga. Daca la dealeri obtii la a ta un pret mai mare de atat, cu siguranta vor sa te jefuiasca. La Lacetti HB 1.4 se schimba usor, e loc destul pe langa motor, probabil la fel e si la tine. De rola nu stiu, la Nubira era sub 100ron.

Edited by ches

Share this post


Link to post

buna ziua, stie careva despre rulmentul de pe planetara intermediara dreapta pt lacetti? nu gasesc niciunde decat cu planetara cu tot...daca stie cineva il rog sa imi raspunda

Share this post


Link to post

Buna,

Se impune schimbarea acelor telescoape de la hayon - inteleg ca se numesc echilibroare. Dupa treisprezece ani originalele si-au dat duhul.

A schimbat careva respectivele telescoape si daca da, la ce marca si ce pret s-a orientat?

Cod OEM 96548931 - lungime 462mm cursa 190mm 

Ce sa aleg intre Magnetti Marelli si QWP? preturile se invart la 60-90 lei/bucata. 

Share this post


Link to post

"QWP este brand-ul celor de la Autonet, practic ei importa piese pe care le ambaleaza cu marca lor. Nu ma intreba ce marca sunt in spatele cutiei QWP ca nu stiu." Citat de pe WVforum

As lua Magneti Marelli, posibil sa fie mai bine facute.

Share this post


Link to post

Conform celor spuse de Autoeco, piesele QWP sunt fabricate U.S.A. Au mintit ei, mint si eu.🙂

Share this post


Link to post

Am uitat sa va spun, am luat Magnetti Marelli  cu cca 85 lei/buc.

Acum imi arunca haionul in nas daca nu sunt atent :D.

Share this post


Link to post

Salut, intre discuri de frana OEM si unele aftermarket de calitate (ATE, ABS, VALEO) voi ce ati alege? Am gasit OEM la Radacini dar cu pret mai mare decat la VALEO.

Share this post


Link to post

Mie Valeo nu-mi inspira incredere, sotia a lucrat ca inginer pe calitate la ei deci cam stiu ce vorbesc. ATE , Textar, TRW sunt cam de top pe frane. Eu as lua originale daca nu e diferenta f mare de pret.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...