Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...

Recommended Posts

miine ma duc la revizie :beerchug: ...la amicul meu la curte..bineinteles cu cutia tico si cutia(cutiile) de br.

am luat oil mobil 1 0W40.

bujii champion rn11...

filtru ulei coreean

cutie cu ceva care se baga in ulei inainte de a-l schimba...cica curata de gunoaie motorul.

sint curios ce iese :eyespin:

Share this post


Link to post

iese jeg, probabil.. :D

dar ideea e ca nu shtiu in ce masura 0W-40 e cel mai indicat la tico...

e un ulei deosebit, dar nu shtiu daca e ideal in acest caz. :roll:

Share this post


Link to post

am sch uleiul

am sch. bujiile...sa le vedeti pe alea vechi cum arata la 60000km...super curate(erau bosch originale)

 

mai bine puneam tot bosch...dar voi ati zis ca originale pe ea sint champion :twisted:

 

 

concluzie...masina merge la fel

Share this post


Link to post

:lol:

pai credeai k se transforma in AMG??

Share this post


Link to post

Inainte de a pleca de Paste in Italia am facut o revizie completa la masina, plus schimb de ulei. Aveam cam 37.000 km si stiam ca ma prind 40k in Italia, plus ca am mers si foarte mult in oras, asa ca am facut si schimb de ulei si filtre de ulei, benzina si aer. Am pus ulei Daewoo 5w30 parca sau 5w40.. nu mai stiu exact, oricum incepea cu 5w.

Stiu din carte ca se pun 2,7 l, dar cei din service, baieti de incredere (pe bune) au zis ca se pune 2,8l. La verificare iesie uleiul la nivelul de maxim, si ei zic ca asa trebuie.

 

1. Voi ce stiti despre asta? Cum e mai bine?

 

Nu mi-a consumat nimic si am facut 5000 km, acum am 42k.

Ce pot sa zic e ca uleiul e mai inchis la culoare si are miros de fum, benzina.

 

2. Cum e la voi?

 

3. Pot sa mai merg cu el pana la 47k km? Sau se considera ca drum in conditii grele acest drum de 1000 km/zi timp de doua zile si apoi iar 2000 km in zile la intoarcere, plus 1000 km in Italia?

Share this post


Link to post

Conform cartii tehnice, se considera conditii grele de exploatare opririle/pornirile dese, adica drumuri scurte urbane, sub 10km, zone cu mult praf, etc. (si taximetria, desigur!) ... asa ca eu zic sa nu-ti faci probleme, ai avut drum intins, motorul a lucrat la regimuri constante de turatie, exploatare in conditii mai mult decit favorabile; uleiul e normal sa se inchida la culoare odata bagat in motor, contine niste compusi de curatare a motorului si oricum uleiul 5w30 este un ulei cu proprietati superioare, nu moare el asa repede ...

Share this post


Link to post

Bun, mersi.

Dar cu ramane cu mirosul uleiului? Miroase a fum, benzina. Si voi e asa?

Share this post


Link to post

Spre rusinea mea, recunosc ca nici macar o data nu am scos joja de ulei ... pur si simplu nu ma intereseaza, am bagat in motor ulei bun de fiecare data, cel putin 5w30 (acum am 5w40), asa ca n-am de ce sa ma stresez cu uleiul ... parerea mea ...

Share this post


Link to post

Nu-i o scuza sa nu verifici uleiul daca pui unul bun. Nu de alta dar nu conteaza uleiul atunci cand poate sa apara vreo scurgere accidentala.

Share this post


Link to post

La revizia de 10.000 km mi-au pus ulei Texaco 5w40. E, pana aici - toate bune... Dar, istetul ala de mecanic mi-a pus 3 litri, 3 bidoane de ulei in loc de 2,7! Rezultatul: am de atunci inca un deget "sanatos" in plus pe joja, peste maxim... Asa am mers toata iarna, asa merg si acum... Nu a scazut nici un pic, culoarea e inca rezonabila (brun - nu nergu!), nu are mirosuri "straine" (fum, benzina)... acum am 19.500 si se cam face de alta revizie... De data asat o sa fiu cu ochii pe el! :D

Share this post


Link to post

Cel mai bine este sa procedezi ca mine. Dozeaza-l de acasa. Am facut si eu zilele astea revizia de 5000. Pe mine ma cheama din 5 in 5 mii, nu la 6 luni. Am vrut in mod expres sa schimb uleiul Daewoo cu Castrol. Am luat de la un service un bidon gol de 3 litri de Daewoo, am turnat in el 2,7l Castrol 5W-40, restul de 0,3 l l-am turnat intr-un bidon Daewoo de 1 l pe care il aveam si m-am dus la revizie. Cind a spus ca nu e sigilat bidonul, am spus ca "l-am potrivit" de acasa ca sa nu aiba ei probleme si i-am aratat restul din bidonul Daewoo. Nu a avut nimic impotriva. A rotit rotile, a tras de ele, a suflat filtrul de aer si gata...

Share this post


Link to post
Bun, mersi.

Dar cu ramane cu mirosul uleiului? Miroase a fum, benzina. Si voi e asa?

Nu-ti fa griji. E normal ca sa aiba un vag miros de fum si benzina. Sa stii ca special am tras joja sa ma uit. Si al meu miroase la fel (Castrol TXT Softec 5W-40).

Share this post


Link to post

La revizia 2, am pus ulei Aral 5W40. Sticlutzele sunt de 1 litru, si mesterul mi-a dat inapoi uleiul ce a ramas, aproximativ 250 ml, cu petul original Aral, desigilat in fatza mea.

 

Ieri, am dat cu nasul prin uleiul ala nefolosit. Miroase strident a benzina. Oare asa miroase ARAL ? Sau m-au tzapit aia din service la greu ?

 

De vascos nu e vascos, ca l-am frecat intre deshte, insa pute nasol, chiar si ala nefolosit.

Share this post


Link to post

dar a ce ai vrea sa puta?? a dior??

uleiul nu e o chestie care trebuie sa puta frumos ptr a da satisfactzie clientului.. 5W-40 e full sintetic, compozitzia e optimizata ptr a unge cat mai bine, nu ptr a lasa mashina in urma miros de mere verzi... :lol:

Share this post


Link to post

Pute nasol = NU pute a ulei.

 

Da-oncolo, ca am mirosit pana acu uleiuri auto, si alea sintetice, si alealalte, miros a ulei auto, nu a benzina, fum, si altele. Am sniffait pana acu Lubrifin, Hexol, Castrol si Aral.

 

Probabil ca asta nu e o problema existentziala, insa la kilometrul 1000 am mirosit joja si mirosea a ulei, apoi dupa 6 luni, mirosea a benzina si fum ars ... apoi mi-au schimbat uleiul in service, si mirosea tot a benzina si ulei ars ... de "nou"

 

Poate sunt eu paranoic, si am probleme de gradinitza, insa tare ma tem ca se fac mishmasuri prin service. Daca as duce paranoia pana la capat, m-as duce cu uleiul ala nou, ramas in sticla, la un laborator de teste ... dar nush sa existe asa ceva.

 

hai sa le dau si numele astora, poate se sesizeaza careva: "Romintrade Brasov"

Share this post


Link to post

Eu ma duc la urmatoarea revizie (vineri, ora 13:00) cu uleiul si filtrul meu ...

Share this post


Link to post

am schimbat uleiul si filtrul astazi. nu am fost la revizie insa ...sper sa fie ok ca am postat aici.

masina are 2 luni si 4200km, deci revizia trebuia facuta prin ianuarie sau peste 6000km.

am primit uleiul si filtrul si am zis ca e mai bine sa le schimb acum, mai ales ca vine iarna si e bine sa am un ulei de calitate mai buna. am pus castrol gtx5 10w40.

dupa cateva peripetii ca nu voiau sa imi puna altceva decat daewoo (si de la ei neaparat, culmea nesimtirii :flaming: ), am reusit sa pun uleiul ca stiam pe cineva pe acolo.

cineva-ul nu a putut sa se ocupe de masina mea si m-a trimis la un alt mecanic, caruia i-am dat 100k sa nu faca scandal la treaba cu marca uleiului. am vazut ca multi spun ca 100k sau mai mult fac minuni la mecanici. la mine au facut mai mult decat minuni. in timp ce astepta omul sa curga uleiul se uita pe sub masina si se gandeste sa stranga ceva pe la caseta de directie. plec cu masina si vad ca abia mai pot sa misc volanul. dupa o curba, indiferent daca era la 10km/h sau 50km/h volanul nu mai venea inapoi deloc. am plecat de acolo cu gandul ca se lasa apoi cand am vazut ca se ingroasa gluma m-am intors si a mai slabit ala pe acolo...acum e ok.

cand sa iau certificatul de la casa se uita ala ofticat in devizul meu sau ce avea acolo si intreaba de ce nu am decat manopera de plata ? ii zic ca am avut eu alea primite cadou la dealer..etc si imi toarna tipul aproape 250k pentru o schimbare de ulei si filtru :wallbanger: (si modifica in carticica unde apucasera sa scrie ulei daewoo tipul uleiului adus de mine si scrie mare MATERIALE CLIENT :mda: ). daca eram lamurit care e faza cu pierderea garantiei la folosirea nu stiu caror tipuri (marci) de ulei cred ca ma mai certam cu ala pentru manopera si acum. nu cred ca e normata o schimbare de ulei la 1,5h. ora de manopera e 165k !!

mai bine schimbam eu in fatza blocului dar am zis sa scrie in carticica de service ca am schimbat si uleiul si am avut grija de mashina :lavolan: .

p.s. uleiul nu a fost schimbat la revizia de 1000-1500.

Share this post


Link to post

Stai linistit in privinta uleiului de alta marca ca nu are nimeni tupeul sa iti zica ceva de pierderea garantiei in cazul in care nu folosesti ulei DAEWOO. Service-urile sunt pline de tupeu si vor sa faci schimbul numai cu ce au ei. Eu am patit sa aiba de ex. service-uri diferite CASTROL, MOBIL, DAEWOO, ARAL. Eu de fiecare data merg cu ulei cumparat de mine din METRO (aici am gasit cele mai mici preturi de cand cumpar eu uleiuri de masina) nu iau de la ei, doar ii intreb ce mi-ar pune. Eu pun de ex MOBIL 1 5w40 si mi-am pus in cap data viitoare sa pun 0w40. Imi pare cel mai bun din ce am pus pana acum, si vreau sa va zic ca am pus inclusiv CASTROL FS de 10w60 in masina.

Daca ai probleme ma iei pe mine cu tine, ca sunt genul care moare de gat cu tot cu directorul de la service.

Share this post


Link to post

merci...insa sper sa nu fie nevoie.

e prima data cand calc intr-un service. am mai fost odata la revizia de 1000-1500 da nu se pune ca nu am platit nimic, au fost numai verificari si eu am ramas la poarta (sibiu..mecanica noua...langa mac...pentru cine e de pe acolo...eram in concediu si m-au prins kilometrii aia de revizie pe acolo)..nu am avut voie in hala. nici aici (in mod normal) nu aveam voie in hala...puteam sa stau la bar intr-un scaun care nu se poate muta...sa fumez si sa scrumez intr-o scrumiera care nu se poate muta. or fi apropitarii de woo asa hoti ca isi lipesc/leaga aia pe acolo tot ? nu am stat prea mult pe acolo dar cred ca aia de la bar golesc scrumierele cu aspiratorul in cazul asta :lol: .

masina mea insa au repartizat-o la un atelier de langa hala aia mare (un fel de garaj), ca hala se umpluse deja.

faza cea mai naspa e ca pe afis scrie ca nu accepta sa foloseasca piesele/materialele clientilor dar ei zic ca nu vor sa puna altceva decat daewoo...daca nu mi-ar parea rau de masina mi-as lua eu daewoo la revizie si m-as duce peste ei.

data viitoare oriunde m-as duce le cer catalogul cu normele si nu plec de acolo pana nu ma taxeaza corect. corect ?

Share this post


Link to post
... si imi toarna tipul aproape 250k pentru o schimbare de ulei si filtru

N-am priceput (nu-i vina ta, sunt eu mai lent)... adica pe linga manopera ti-au mai bagat inca 250k pt inca o manopera, sau cum?

 

(si modifica in carticica unde apucasera sa scrie ulei daewoo tipul uleiului adus de mine si scrie mare MATERIALE CLIENT   :mda: ).

Lasa mai, ca-i mai bine... cind o sa vinzi masina o sa vada cumparatorul ca ai avut grija de masina si i-ai pus ulei k lumea, nu KKT!

Si stai linistit ca nu pierzi nici o garantie.

 

Si (sfatul batranilor) inainte sa te mai duci la vreo actiune d-asta, pune mina si :rtfm: ca si d-asta exista forumul asta, ca sa nu ne mai "faca" orice smekerash de prin servisuri!

Share this post


Link to post
Lasa mai, ca-i mai bine... cind o sa vinzi masina o sa vada cumparatorul ca ai avut grija de masina si i-ai pus ulei k lumea, nu KKT!

 

Te rog frumos... uleiul Daewoo este foarte bun; s-a mai discutat acest lucru la topicul de uleiuri. Eu am facut 12.000 km cu 5w30 si arata foarte bine.

Share this post


Link to post

N-o lua personal. :caaalm:

Stiu ca s-a mai discutat si se ajunsese la concluzia ca e foarte bun si cu toate astea, aceeasi care au ajuns la concluzia asta au zis ca data viitoare baga altceva!

Share this post


Link to post

Am achiziţionat de cuvânt_urâtând un automobil Daewoo Matiz la mâna a doua produs în luna martie 2004 cu revizia realizată la 1000 km în luna aprilie 2004 care are în acest moment aproape 5000 km. Aş dori să ştiu să ştiu dacă trebuie să fac revizie la 5000km sau la 6 luni de la revizia anterioară.

Share this post


Link to post

Teoretic ar trebui sa te duci la 6 luni sau la 10.000km, care conditie intervine prima!

Daca te duci la 6 luni, mai mult ca sigur ca ti se va spune ca n-are rost sa schimbi uleiul. Daca n-ai un ulei tocmai bun... poate ca ar fi bine sa-l schimbi. Altfel, lasa-l linistit pina la 10.000.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...