Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...

Recommended Posts

5w30 e ok pentru toate anotimpurile din Romania, cate or mai fi in zilele noastre.

Share this post


Link to post

Poate 5w40, hai sa nu exageram totusi. Eu bag 5w30 si am 138k km.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Va multumesc pentru raspunsuri!

 

@catalin: Matiz-ul este din 2007, nu cel din semnatura, nu am apucat sa modific, deci e OK 5W 30 pe orice vreme.

 

Si chestia aia de plastic rosie nu stie nimeni de ea? Nu e o chestie importanta, dar vreau s-o pun la locul ei.

Share this post


Link to post

Capacul pt borna + are, conform catalogului, codul 96259064, mergi cu codul asta la un magazin de piese de Daewoo si cred ca or sa te rezolve.

Share this post


Link to post

Am notat, multumesc mult!

Share this post


Link to post

Am gasit un filtru de aer "BF", la 13 lei, pe un site, ce spuneti, e buna firma? Eu nu am auzit de ea pana acum, pretul mi se pare super OK.

De asemenea am mai gasit "

Falke BFA 0027" la 15 lei pe Google. Asta cum mai e?

 

 

Poate vi se par intrebari idioate, dar pentru mine, incepator fiind in ale Matiz-ului, e esential sa stiu pentru ca vreau sa ii cumpar numai componente de calitate.

 

Mai simplu ar fi sa le cumpar direct pe toate MANN, dar preturile sunt pe masura...

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Daca vrei pareri despre piese, cauta pe sectiunea de Piese. De exemplu, pentru filtru de aer ai aici informatii despre piese.

Share this post


Link to post

Si chestia aia de plastic rosie nu stie nimeni de ea? Nu e o chestie importanta, dar vreau s-o pun la locul ei.

 

Off topic:

Chestia aia rosie nu se gaseste decat la set cu cablajul pe care se afla. Am intrebat la un magazin Radacini...

Si mie mi s-a topit acum cativa ani in urma unui scurtcircuit.

Edited by Julius

Share this post


Link to post

Da, merci VAXXi, mai greu cu timpul la mine sa ma pierd prin posturi, o sa merg pe MANN la toate.

Julius, e bine de stiut, eu am intrebat la un magazin unde aduc piese DAEWOO si au spus ca nu au asa ceva; voi gasi pana la urma la dezmembrari, dar cum nu e o piesa importanta, mai suporta amanare.

 

Si daca tot m-am apucat, imi puteti spune unde sunt localizate busonul de umplere si golire a cutiei de viteze (poate atasati si o poza - mai bine asa ca sa fiu sigur), ce scule am nevoie si daca trebuie demontat si scutul la schimbarea uleiului?

Trebuie sa stiu pentru ca masina o am la 150 km si ar cam trebui sa ma duc pregatit sa-i fac o revizie.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Gasesti ceva-ceva pe-aici (pagina 2), dar mai bine iti iei manualul de service si citesti ca ai acolo tot.

Share this post


Link to post

Merci, o sa ma uit in manual, in primul link n-am gasit decat despre busonul motorului, eu caut pentru schimbul uleiului din cutia de viteze.

Share this post


Link to post

Cauta in topicul de ulei pt. cutie Matiz, erau niste poze pe acolo cu busonul de golire ulei cutie, vezi ca trebuie sa dai scutul jos.

Share this post


Link to post

Merci, korydon, am gasit in manual, mi-am printat, sunt pregatit... :thumbl: ...si zice ca trebuie uns busonul de golire cu smac (mastic rosu), asa se face?

La ex DACIIIIIIIII nu am pus nimic niciodata.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Buna seara! Am ajuns la 120.000 de km. Am inteles ca ar fi bine sa schimb si pompa de apa odata cu distributia. Este euro 3 fara A.C. Cum ma sfatuiti?

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Daca pana acum ai inlocuit antigelul la intervalele recomandate de producator, eu zic sa nu schimbi pompa de apa. Producatorul nu zice nimic de inlocuirea pompei la un anumit interval. Eu unul o voi schimba atunci cand va incepe sa curga.

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Am schimbat la 120.000 km. distributia, pompa de apa, ulei motor, filtru de ulei. Imediat cum am plecat cu ea am simtit ca i-a pierit " zvâcul", nu se mai "infigea", urca mai greu in ture. Nu am schimbat bujii, filtru benzina, filtru aer. Sa fie vinat schimbului sau a neschimbului?

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Din ce spui tu, e vina mecanicului. (nu a pus distributia bine la punct). Dar cel mai probabil este datorita sunetului usor schimbat al motorului dupa schimbarea celor amintite de tine, ti s-a parut doar. Daca tii neaparat, da jos bujiile si daca sunt curate, le excluzi din lista problemelor.

Share this post


Link to post

Pompa de apa se schimba in acelasi timp cu distributia pentru ca se ajunge tot pe aceeasi cale acolo. Unii spun ca intra in rezonanta cu miscarea motorului si in timp va ceda cea veche. Ce inseamna sa pui distributia bine la punct? Unde putea gresi mecanicul?

Va multumesc!

Share this post


Link to post

Se poate sa nu fi montat distributia corect, un amic care avea motor si-a spart chiulasa din cauza ca nu avea distributia montata corect de altcineva.

Se intampla si la case mai mari.

Share this post


Link to post

Pompa de apa se strica de cele mai multe ori datorita neinlocuirii periodice a antigelului. O distributie montata prost poate insemna fie intinderea gresita a curelei fie decalarea semnelor de pe pinioane (adica sa nu fie aliniate), fie nerespectarea sensului de miscare al curelei.

Nu scrie nicaieri de intratul pompei in rezonanta... O pompa poate intra doar in cavitatie in anumite conditii dar nu e cazul aici. Sunt simple speculatii ale mecanicilor.

Share this post


Link to post

In saptamanile viitoare vreau sa-mi duc Matizul la mecanic pentru o revizie completa (post cumparare). Masina am luat-o prin aprilie, categoria B am obtinut-o in mai. De atunci i-am schimbat doar antigelul si uleiul. Uleiul l-am schimbat pentru ca nivelul era sub minim si aveam de facut un drum de aproape 1000 km. Am pus Aral 5w40, n-am vazut sa scada nivelul cat am mai mers cu el dupa (~1100-1200km).

De prin luna mai nu m-am folosit masina, ca in oras ma misc mai repede cu bicicleta si la plimbare ies cu motocicleta. In septembrie vreau sa incep s-o pun la punct, sa ma pot folosi de ea peste iarna. Masina are 116 mii km, distributia a fost schimbata pe la ~60 mii km.

 

Ce intentionez sa-i fac:

- Are radiatorul spart, o sa-l inlocuiesc. O sa-i mai schimb termocupla si pompa de apa. In final, un antigel bun.

- Cureaua de distributie si rola intinzatoare.

- Cablu nou de ambreiaj, cel de pe masina are un punct in care "agata" putin.

- Bujii noi, Denso W16EPR-U11. Am folosit mult timp NGK la motocicleta, dar in ultima vreme am nimerit cateva care s-au dus foarte repede (sute de km, am zis ca am nimerit unele contrafatute, dar am cumparat din vreo 2 magazine din tara si unul din UK). Asa ca am trecut la Denso si n-am treaba, tin lejer 10 mii de km (ii vorba de un monocilindru de 660cc folosit in regim de off-road). Fisele par sa fie in stare buna, o sa le schimb cand fac figuri.

- Franele vor fi verificate si inlocuite piesele cu uzura. Lichidul de frana schimbat.

- Uleiul din cutia de viteze, inca nu m-am hotarat de care. Studiez. Ce recomandati pentru o masina exploatata preponderent in oras, iarna, pe distante scurte?

- Filtru de aer.

- Filtru de benzina.

- Uleiul de la servodirectie (Castrol TQ-Dexron III?).

- Prin gaura de umplere de pe capacul chiuloasei, daca ma uit inauntru, se vede ceva depunere negricioasa. Are sens sa-i spun mecanicului sa dea chiuloasa jos si s-o curete? Daca tot o da jos, o pot duce la ceva atelier de reconditionat chiuloase (stiu unul ok, mi-au rezolvat chiuloasa la motocicleta - un cilindru cu 5 supape) s-o rezolve apoi sa o montez cu simeringuri si garnituri noi (si asa are o mica pierdere de ulei la capac).

 

O sa-l rog pe mecanic sa arunce un ochi peste tot si sa-mi zica daca mai trebuie schimbat ceva. In rest, ce ar mai trebui facut - de exemplu, articulatiile de la directie/suspensie se ung? Alte piese care necesita atentie?

 

Cureaua de la alternator am schimbat-o odata cu uleiul, ca scartaia foarte tare.

 

Dupa revizia asta, urmatoarea o sa fie in noiembrie: ulei 5W30 si gume de iarna. In rest, sper sa n-am alte probleme scump de rezolvat. Masina merge ok, dupa aproape 2 luni de stat in fata blocului o pornit la sfert.

Share this post


Link to post

- Uleiul din cutia de viteze... exploatata preponderent in oras, iarna, distante scurte?

- Uleiul de la servodirectie

- sa dea chiuloasa jos si s-o curete? ... pot duce la ceva atelier de reconditionat... simeringuri si garnituri noi.

O sa-l rog pe mecanic sa arunce un ochi peste tot si sa-mi zica daca mai trebuie schimbat ceva.

articulatiile de la directie/suspensie se ung?

Dupa revizia asta, urmatoarea o sa fie in noiembrie

Uleiul la cutie se tine dupa carte 40,000 sau doua veri si doua ierni. Oras, iarna, distante scurte = solicitari reduse, merge 75W80 (de ex.Total sau Dacia Oil, ieftine)

Ulei servo - nu este prescrisa inlocuirea. Daca vrei, fa-o, manopera destula (plus bajbaiala, daca nu are cartea).

Ca sa curete e suficient sa dea jos capacul chiulasei. Rectificare in atelier - de ce, nu e cazul, plus manopera multa...

Sa se uite ca la ITP, cu masina ridicata cumva. Vazut la calea de rulare-directie-suspensie daca joaca ceva (probleme obisnuite).

Articulariile sunt cu burdufuri si capisoane, eu n-as umbla, nu exista prescriptie de schimbat unsoarea. E si manopera multa.

Ce sa mai faci in Noiembrie, pneuri de iarna ?

Studiaza si tu diagrama de verificari. Daca iti propui, poti sa faci inlocuiri cu gramada, fara a fi neaparat nevoie

Share this post


Link to post

salut,

poate sa-mi recomande cineva un service bun unde sa-mi fac revizia la matiz in cluj?

Multumesc!!

Share this post


Link to post

Salut,

 

Zilele trecute, cea mai recenta revizie in Bucuresti, cu cateva elemente obligatorii si cateva solicitate de mine.

Masina - Matiz din dec. 2003, 87.000km la bord.

Am cumparat piesele de la magazinul de la Gara de Nord.

Mers la service Radacini de pe Plevnei.

 

Ei, intrebarea mea este unde pot gasi un service bun care sa nu ma taxeze dublu pe manopera???

La masina s-a lucrat timp de 4h:15, iar pe factura mi s-au pus 9h:35. Am protestat, desigur... insa nu ai cu cine discuta.

 

Astfel, deoarece nu mai am chef de plati duble, rog o recomandare pentru service bun si corect in Bucuresti pentru service si intretinere.

Edited by jane doe

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...