Jump to content
Sign in to follow this  
ovidiuc

Revizii Matiz - periodicitate, recomandari ...

Recommended Posts

... mai ales daca e un ulei LL (Long Life)

Share this post


Link to post

... mai ales daca e un ulei LL (Long Life)

 

5w30 GM e LL?

Filtrul de benzina si bujiile pe la cati km e recomandat sa le schimb?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

- daca scrie pe bidon, este;

- 20k km este o cifra rezonabila.

Share this post


Link to post

Salutare , probabil (cu siguranta) nu am postat unde trebuie dar dat fiind faptul ca eu mi-am luat din nou un matiz as dori sa stiu cine ma poate ajuta pt un schimb de ulei + filtre contracost evident. Postez aici deoarece mi-e tare frica de service-uri asa ca mai bine sa imi faceti voi o recomandare decat sa ma duc la nu stiu ce service . Rog pe cei binevoitori sa-mi lase un mesaj pe mail sau pe messenger : alexandruiuliusandrei@yahoo.com PS: scuze pt exprimarea de clasa a doua dar sunt extrem de obosit si nu-mi gasesc cuvintele.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare,

Imi cer scuze dar nu am citit tot topicul probabil scrie mai sus, intrebarea mea este, se schimba uleiul de la cutie la matiz la un anumit interval ca si la tico, si daca da, ce ulei recomandati?

Intreb asta deoarece un prieten de-al meu a avut probleme in sensul ca nu-i mai intra in viteza a-2-a usor, iar la service i-au matisat (asa au zis) un cablu de la timonerie si acum e ok, dar daca trece din viteza a-3-a in a-2-a la 60 km/h in caraie un pic.

Share this post


Link to post

75w85 gl 4 sau 75w80 gl 4 - se schimba la 40.000 km

Share this post


Link to post

dar daca trece din viteza a-3-a in a-2-a la 60 km/h in caraie un pic.

 

Problema e utilizatorul in cazul asta. Bine ca nu vrea in treapat 1 totusi.

Share this post


Link to post

Salut! Matizul meu are 100.000 de km si telescoapele sunt duse. Intrebare: odata cu telescoapele este indicata si schimbarea arcurilor?

Share this post


Link to post

Nu este neaparat necesara schimbarea arcurilor dar este obligatorie schimbarea flanselor si a rulmentilor de amortizor care sunt clar obosite la 100000km.

Share this post


Link to post

Rulmenti de amortizor?

Edited by mai_76

Share this post


Link to post

Rulmenti de amortizor?

YEP.Intreaba de flanse amortizor cu rulmenti cu tot la magazinu de piese.

 

 

 

Share this post


Link to post

OK! Mersi pentru raspunsuri si rabdare!

Share this post


Link to post

Va salut,

 

 

am un Matiz E-Klasse cu AC euro3 fabricat in anul de gratie 2006. Masina a circulat aproape zilnic dar kilometrii nu au fost multi astfel ca acum la aproape 5 ani masina are 22000km la bord. Uleiul si filtrele au fost schimbate odata pe an, la garantie nu am apelat, as putea spune ca am renuntat din primul an. La ultima revizie de anul trecut mi s-a propus un schimb de distributie (in reteaua DAEWOO0) dar am zis pas pentru ca am considerat ca rulajul si starea masinii nu o impuneau

 

Am citit recent pe forumul softpedia ca kit-urile de distributie cu provenienta Craiova ar fi de proasta calitate (curele, role).

 

M-am gandit ca ar fi mai bine daca as face schimbul de distributie in reteaua CHEVROLET cu un kit de-alor (un model de Spark are acelasi motoras de 0,8L) pentru o calitate mai buna a kitului si o manopera avizata. M-am gandit bine? Ceva sfaturi sau avertizari pe tema asta? Cam cat costa un schimb de distributie in reteaua Chevrolet (inca nu am facut investigatii in sectiunea Spark). Multumesc pt atentia voastra, stimati matizari.

Share this post


Link to post

Chevrolet este urmasa lui Daewoo, desfiintata. Pentru piese si repere similare, e vorba de fapt despre aceeasi marfa. Service-urile romanesti de regula nu fac parte din vreun lant al producatorilor auto, ci sunt infiintate pe plan local si au contracte cu anumiti producatori.

Nimic din kit-ul sau consumabilele de la distributie nu a fost fabricat la Craiova, ba chiar nici la Daewoo/Chevrolet, provenind de la niste producatori consacrati, mai buni sau mai putin buni. De regula in kit se gasesc repere de origini diferite. Craiova nu s-a ocupat cu distributia de piese de schimb. Mi se pare ca a ramas ceva azi din fosta magazie a fabricii, la Craiova. La service-urile ptr.Daewoo este manopera avizata de prin 95, la Chevrolet, bineinteles, ceva mai incoace. La toti este garantie obligatoriu. Piesele si le aduc care de pe unde stie. Ar trebui sa-i intrebi ce marci au. Citeste pe forum la distributie ce zice lumea de marcile de calitate, sa-ti faci o idee...

Share this post


Link to post

Matizul meu a implinit 6 ani si 46.000km; este necesara schimbarea distributiei, tinand cont ca , cureaua originala de pe masina ar fi mai rezistenta decat cele montate ulterior?

 

poate fi verificata starea curelei si a rolei, fara a da motorul jos?

Share this post


Link to post

Distributia ta trebuie schimbata, are 6 ani si nu trebuie sa dai jos motorul pentru a avea acces la curea si rola, trebuie doar sa dai capacul de plastic la o parte. Pune curea Gates si rola Ina ca astia sunt producatori de prim montaj si nu te doare capul in privinta calitatii.

Share this post


Link to post

Ce stiti despre cureaua de distributie dongil facuta in koreea? am gasit-o la un pret f. bun ,40 lei si rola la 50 lei.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am 108.000Km cu Matizul meu, fabricaţie 2004. E al meu de la 62.000Km. În decursul timpului, pe lângă reviziile la fiecare 10k km i-am schimbat de 2 ori uleiul din cutie, ambreiajul, distribuţia, basculele, pistonaşe la frână, saboţii pe spate şi un rulment spate stânga.

Completare antigel, bujii, plăcuţe frână, aceste consumabile le fac. Întrebările mele ar fi:

1. Lichidul de frână, cum ar trebui să procedez şi la câţi km se schimbă?

2. La aceşti km, ce alte piese ar mai trebui schimbate? Mecanicul mi-a zis că amortizoarele pe spate ar trebui schimbate în viitorul apropiat şi atât, restul a zis că nu ar mai avea nevoie. Cum nu mă încred 100% în spusele mecanicilor după 5 min de "test-drive" cu maşina, aş dori să ştiu ce e posibil să pice în curând (din experienţa voastră) ca să nu-l las până în ultimul moment.

 

Mulţumesc

Share this post


Link to post

Pai cam ce ar fi de schimbat vad ca ai schimbat (ambreiaj, pistonase frana,bascule, rulmenti). Dupa ce ai schimbat basculele nu ai nevoie de o geometrie a rotilor?

1-se schimba la 30.000 km sau un an jumatate; DOT3 sau DOT4 aproximativ 450ml. Este bine sa il schimbi la aceste intervale deoarece daca isi pierde din propietati poate duce la deteriorarea pistonaselor de frana (ruginesc). Ai grija sa faci bine aerisirea franelor.

2-este bine sa ai grija cu pompa de apa. De obicei aceasta mai cedeaza. Verifica in timp si ceilalti rulmenti. Daca ai schimbat numai unul, poate ca in curand o sa pice si ceilalti. Eu i-am schimbat pe toti odata.

 

In rest :

distributia -60.000 km sau 2 ani (eu o schimb impreuna cu cureaua de alternator si cea de aer conditionat). Mie mi s-a rupt o data distributia deoarece depasisem 2 ani si cauciucul a imbatranit mult.

antigelul- 40.000 km sau 2 ani

filtru benzina-40.000 km. Eu il schimb mai des(20.000 km) deoarece il gasesc foarte murdar de fiecare data

filtru aer- 40.000 km

bujii- 30.000 km (NGK BPR5EY-11 sau Champion RN11YC4)

ulei cutie viteze - 40.000 km (75W85, 2,1l)

ulei motor- 10.000km sau mai putin (2,7 l)

Edited by adisoru

Share this post


Link to post

1. Lichidul de frână, cum ar trebui să procedez şi la câţi km se schimbă?

2. La aceşti km, ce alte piese ar mai trebui schimbate

 

Lichidul de frana se inlocuieste la 2 ani, antigelul la 2 ani(exceptie cel g12 care se inlocuieste la 5 ani). Curea alternator la 40.000, filtru de aer, filtru benzina, bujii. Flansele la amortizoare daca troncane , etc

Edited by niki

Share this post


Link to post

Pai cam ce ar fi de schimbat vad ca ai schimbat (ambreiaj, pistonase frana,bascule, rulmenti). Dupa ce ai schimbat basculele nu ai nevoie de o geometrie a rotilor?

1-se schimba la 30.000 km sau un an jumatate; DOT3 sau DOT4 aproximativ 450ml. Este bine sa il schimbi la aceste intervale deoarece daca isi pierde din propietati poate duce la deteriorarea pistonaselor de frana (ruginesc). Ai grija sa faci bine aerisirea franelor.

2-este bine sa ai grija cu pompa de apa. De obicei aceasta mai cedeaza. Verifica in timp si ceilalti rulmenti. Daca ai schimbat numai unul, poate ca in curand o sa pice si ceilalti. Eu i-am schimbat pe toti odata.

 

In rest :

distributia -60.000 km sau 2 ani (eu o schimb impreuna cu cureaua de alternator si cea de aer conditionat). Mie mi s-a rupt o data distributia deoarece depasisem 2 ani si cauciucul a imbatranit mult.

antigelul- 40.000 km sau 2 ani

filtru benzina-40.000 km. Eu il schimb mai des(20.000 km) deoarece il gasesc foarte murdar de fiecare data

filtru aer- 40.000 km

bujii- 30.000 km (NGK BPR5EY-11 sau Champion RN11YC4)

ulei cutie viteze - 40.000 km (75W85, 2,1l)

ulei motor- 10.000km sau mai putin (2,7 l)

 

Mersi de răspuns. Să o luăm pe rând:

 

Imediat după bascule a venit şi geometria. Vara următoare o să-mi schimb cauciucurile, am auzit că este bine să fac iarăşi geometria când schimb cauciucurile. Este corect?

 

Îmi poţi explica pe scurt cum se face aerisirea frânelor când schimb lichidul?

Pompa de apă a fost schimbată ambele dăţi când a fost făcută distribuţia, o dată la 35k şi o dată la 90k, aşadar bănuiesc că ar fi ok :)

 

De acord cu tine la rulmenţi, i-am spus asta mecanicului şi a zis că ceilalţi sunt ok, aşa că i-am lăsat aşa..

 

Cureaua de aer condiţionat nu cred că am schimbat-o vreodată până acum. Cred că ar fi cazul..

Filtrele şi bujiile văd că mi le dai la un interval mare, eu le schimb de fiecare dată la 10k pe toate 3 + bujiile (Champion).

 

În rest, sper să auzim cu toţii numai de bine şi vă mulţumesc pt răspuns.

Share this post


Link to post

Pai vad ca schimbi destul de des consumabilele; e un lucru bun.

Nu vad de ce sa mai refaci geometria daca schimbi doar cauciucurile. Fa geometria rotilor daca simti ca masina nu merge drept si trage stanga sau dreapta.

La aerisirea franelor ai nevoie de 2 oameni. Cel din masina da la pedala de cateva ori si apoi o tine apasata pana la fund; celalalt desface supapa de la roata pana curge lichid de frana, apoi o inchide; cel din masina da drumul la pedala , dupa care iar apasa pedala de cateva ori si apoi o tine apasata la fund; celalalt iar desface supapa pana curge lichid de frana ...si tot asa de vre-o 5-6 ori la fiecare roata pana esti sigur ca nu mai este aerin instalatie. Ai grija de fiecare data sa completezi pana la MAX nivelul lichidului de frana din vasul aflat in compartimentul motorului.

Share this post


Link to post

Am un Matiz, are 4 ani si jumatate si 30000 km. La ultima revizie anuala, facuta luna trecuta, am schimbat uleiul, filtrul de ulei si bujiile. Datorita faptului ca circul cu ea doar de 2 ori pe saptamana, mi-au spus ca discurile de frana sunt ruginite si placutele de frana calca doar pe jumatate din disc si ca trebuie schimbate. La Dacia Service mi-au spus ca pe langa discuri si placute de frana trebuie schimbati si rulmentii (materialele ar costa 600 lei + manopera 200 lei). La un service particular mi-au spus ca trebuie schimbate doar discurile si placutele. Ar fi mai ieftin cu 300 lei sa fac la service-ul particular, fara sa schimb rulmentii. Credeti ca este necesara totusi si schimbarea rulmentilor? Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Datorita faptului ca circul cu ea doar de 2 ori pe saptamana, mi-au spus ca discurile de frana sunt ruginite si placutele de frana calca doar pe jumatate din disc si ca trebuie schimbate.

Eu merg uneori si mai rar decat tine si nu am patit asa ceva. Daca tin franele si mai ai material atat in discuri cat si in placute nu se merita sa le schimbi acum, lasa-le sa se duca de tot. Le urmaresti periodic si folosesti cat mai putin frana de serviciu. Cand schimbi discurile, de obicei, se schimba si rulmentii ca sa nu umbli de 2 ori in acelasi loc.

Share this post


Link to post

Eu merg uneori si mai rar decat tine si nu am patit asa ceva. Daca tin franele si mai ai material atat in discuri cat si in placute nu se merita sa le schimbi acum, lasa-le sa se duca de tot. Le urmaresti periodic si folosesti cat mai putin frana de serviciu. Cand schimbi discurile, de obicei, se schimba si rulmentii ca sa nu umbli de 2 ori in acelasi loc.

 

 

De ce trebuie actionata mai rar pedala de frana? Mie mi s-a spus ca s-ar putea sa-si mai revina dupa un drum mai lung. Am facut insa un drum de vreo 200 km, in care am folosit frana mai des decat de obicei, dar situatia nu s-a imbunatatit semnificativ.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...