Jump to content

Recommended Posts

Te-ai cam injurat de ceva munca. Daca ai ghinion, pixurile s-au dus pina in distribuitorul de aer. Daca ai noroc, au ramas in tubulatura. Teama mi-e ca la demontare o sa ti se duca in distribuitor chiar daca acum inca sint in tubulatura. De putut poti sa umbli fara sa demontezi tot bordul, insa iti trebuie niste miini subtiri si lungi :P . Ca alternativa la demontatul bordului, poti demonta "doar" coloana de directie. Ai de desfacut 5 suruburi si de scos citva conectori. MARE MARE atentie la conectorul airbagului din volan.

Share this post


Link to post

Stiu ca e naspa. Astzi m-am uitat asa fugitiv pe sub bord la a lu' frate-miu si ceva spatiu ar fi, iar tubulatura aia parea moale, cred ca s-ar putea trage cumva afara. M-am gandit si eu ca ar fi bine sa desfac coloana si sa o las in jos. In legatura cu conectorul airbag care e beleaua ? Daca deconectez borna de minus, care este "worst case scenario" ?

Share this post


Link to post

Trebuie sa ai mare grija la conectorul ala. Cica airbagul e extrem de sensibil (eu unul nu am patit inca nimic) si s-ar declansa chiar si la o incarcatura electrostatica mica.

 

Ca si procedura, chiar cu riscul unui IL ulterior, desfa intii bornele bateriei, pune contact macar o data, mai calca si frina ... tot ce iti trece prin cap ca sa descarci toti condensatorii. Abia dupa aia scoti conectorii. La re-montare, conectezi intii toti conectorii si abia la urma bateria. Grija si cind si unde pui coloana de directie sa nu iti faca contact conectorul galben (airbag). Inca ceva, sa nu cumva sa invirti de volan dupa ce decuplezi articulatia cardanica. Risti sa rupi dispozitivul care alimenteaza airbagul si claxonul si ramii fara amindoua.

Share this post


Link to post

La Leganza mea frana e moale, a fost aerisit sistemul de franare, pus lichid bun, dar tine jos frana. Placutele sunt noi, dar rodate, discurile sunt bune, totul e ok aparent. Asa tine la masina asta sau a mea e speciala? Nu am condus pana acum alta Leganza ca sa stiu, dar am condus alte masini si pana si la Logan pedala tine mai sus si iti da o senzatie de siguranta mai mare. Care sa fie problema?

Share this post


Link to post

Cred ca tot de aerisire tine.

 

Dupa ce am schimbat placutele,m-am intors pe rampa de 3 ori pana am fost multumit de aerisire.

Simptomele erau ca si in cazul tau.

 

In mod normal, la o simpla "piscare" a pedalei trebuie sa simti efectul.

Share this post


Link to post
In mod normal, la o simpla "piscare" a pedalei trebuie sa simti efectul.

La mine asa tine. Frina incepe sa tina sus iar pedala nu da senzatie de elasticitate. Evolutia este f. liniara, fading-ul este extrem de redus. Lichidul de frina il schimb la maxim 2,5 ani.

Share this post


Link to post

Deci trebuie aerisita? Un ghid detaliat pt. asa ceva aveti? Sa ii dau niste indicatii mecanicului meu, stiu ca se face intr-o anumita ordine, si ce lichid sa folosesc?

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Sunt nou pe acest forum si deja m-am hotarat sa imi cumpar un Leganza..Din cate am apucat sa citesc eu pe aici(Pana la pagina 29 din acest topic)toata lumea este multumita de ea..Culmea este ca deja am gasit una pe Autovit la doar 2300Euro..Aveti idee de ce este asa ieftina?Este normal sa fie asa?Din descriere si poze isi poate da cineva cu parerea cam cum se prezinta masina?O sa ma duc zilele astea sa o vad si o sa revin cu mai multe detalii despre ce si cum...Inca un ultim lucru..Poate sa imi spuna si mie cineva cam la ce anume sa ma uit si eu la masina in momentul in care ma duc sa o vad?Chiar nu ma pricep la masini si nu vreau sa fac vreo gafa cum am facut cu ultima mea masina..

 

Va multumesc mult anticipat si daca se poate un reply cu ce aume sa fac pentru a vedea cam in ce stare se afla masina.

 

O zi buna tuturor.

Share this post


Link to post

Salut,

Am si eu (din nou) o problema. Se intampla cate odata ca atunci cand pun frana (masina scoasa din viteza), sa-mi moara servodirectia...si cand las frana...merge greu volanul...si dintr-o data merge iar usor.

Aveti idee de la ce ar fii?

Mersi!

Share this post


Link to post
...atunci cand pun frana (masina scoasa din viteza), sa-mi moara servodirectia...

Daca frinezi fara a o scoate din viteza tot asa iti face ? La virare pe loc pina la capat (stinga-dreapta) se aude un vijiit puternic ? Dupa simptome, te cam lasa pompa de servo. Asta daca nu cumva ai si Check Engine aprins.

Share this post


Link to post

Nu-mi amintesc bine dar cred ca parca si la franare fara a scoate-o din viteza mai facea asa ceva. (O sa mai incerc azi sa vad ce si cum)

La virare pe loc nu am nici un zgomot. Se aude un varait doar cand ajunge la maximum (stanga sau dreapta) si incerc sa tin acolo. Dar asta credeam ca e zgomotul normal cand a ajuns la max.

Am incercat sa franez si pe loc si sa misc volanul si merge OK.

Martorul Check Engine nu este aprins.

Apropo...lichidul de directie este la max...

Chiar crezi ca este pe duca pompa de servo? :(

Edited by stormlv

Share this post


Link to post

Daca ii mai dai mult maxim stanga sau dreapta si tii acolo, sigur e pe duca.

Share this post


Link to post

:) Nu dau. Ziceam doar asa. Stiu ca nu e bine sa faci asta.

Share this post


Link to post

Proprietar Daewoo Leganza.Am venit de la tara am inchis geamul,iar cand m-am intors dupa o ora geamul numai merge cel din stanga.Am incercat dupa ambele comutatoare nu vrea nici in jos nici in sus.Nu se aude motorasul.Ce poate sa fie?Astept sfaturi.Stima Vlad

Share this post


Link to post

desfa mufa de la motoras si cupleaza-l direct la baterie. Daca nu merge, s-a ars motorasul. Daca merge, desfa mufa din usa cu pricina si vezi daca din consola merge. se poate sa iti tina blocata consola!

Eu am patit ceva asemanator. Am dat in jos geamul si nu a vrut sa se mai ridice...Am fost la service la Daewoo si mi-au zis ca s-a dus consola si tre sa dau 200RON. Am plecat l-am mesterit acasa :) erau 3 fire rupte in zona unde se inchide usa.

Multa bafta!

Share this post


Link to post

Ms pt raspuns,insa cand am coborat jos si am mai incercat odata si-a revenit.Nu stiu care sa fi fost cauza oricum nu o sa-l folosesc des mie sa nu se intample din nou.Inca o data mersi pt promptitudinea si rapidate in a oferi solutii. :)

Share this post


Link to post

Salutare tuturor . De cateva luni mi-a aparut o bataie la roata stanga fata atunci cand trec peste denivelari sau gropi mai mari mai mici indiferent de care , o bataie infundata foarte sacaitoare pe care nu o depistez de unde ar putea fi.Am inceput prin a verifica bieleta antiruliu,capatul de bara,pivotul,de fapt am demontat toata partea stanga bucata cu bucata,bucsele la brat si ele tot bune,am desfacut putin aparatoarea la rulmentul din capul amortizorului si am bagat vaselina cat a intrat ,nu vireaza cu scaturi deci este bun apoi am intepenit mai bine amortizorul de la capota caci juca in bolturi si m-am gandit ca ar fi de acolo dar nu.Bieleta de directie nu are joc ce ar mai putea fi,are vreo bucsa caseta in stanga sau ceva la amortizor .Rog pe cei care sau confruntat cu astfel de neplaceri sau cei care stiu ce ar putea fi sa-mi dea si mie un sfat.Multumesc.

Share this post


Link to post

Amortizorul mai face figuri din astea.

Share this post


Link to post

Are dreptate Salex! Asa am patit si eu.Desfa amortizorul si daca are ,la capat de cursa asa ca o scapare cand tragi de el este amortizorul. In general "bataile" da articulatii uzate la Leganza se aud mai greu in masina .Poate sa fie uzate rau de tot.Masina avand punte pe fata se transmit mai greu zgomotele in cabina.Dar telescopul este prins direct de caroserie si se aude mai usor.Daca este amortizorul dus ar trebui sa le schimbi pe amandoua.

Share this post


Link to post

salutare!

am si eu o oarecare problema cu climatizarea la leganza.

merge doar in 2 trepte 18grade--- da frig, de la 18,5--- foarte cald. ma gandesc ca nu e de la freon, nu?

este pe undeva vreun senzor de temperatura ceva??

Share this post


Link to post

Eu inteleg ca ai o Leganza cu climatronic. In cazul asta da, exista mai multi senzori de temperatura care sint folositi de sistemul automat pentru functionare. In interior, ai un senzor intre grilele de dezaburire (parbriz), pentru determinarea intensitatii luminii solare. De asemenea, mai ai un senzor chiar in modulul de comanda. Chiar sub sageata albastra (de scadere a temperaturii), exista un fel de grila. In spatele ei se mai afla un senzor, de fapt e o simpla termo-rezistenta.

 

Daca la 18*C iti baga frig ca lumea, nu poate fi de la freon, tot comportamentul se datoreaza modulului de comanda.

Share this post


Link to post

O problema care a devenit enervanta: pierd lichid din rezervorul servodirectiei; il completez din cand in cand astfel incat sa nu scada sub minim; este cunoscuta problema cu semeringul casetei de directie, dar la mine conductele care pleaca de la rezervorul pentru servo sunt gresate; am gasit deasemenea ulei prin zona de sub distributie (atat cat am putut sa bag mana pe langa galeria de evacuare, cu motorul oprit evident). Am curatit respectivele conducte in zona rezervorului, in idea ca este vreunul fisurat: nimic; am detasat si curatit rezervorul in sine fara sa desfac furtunele; chiar nu imi dau seama ce se intampla; si ce este mai naspa este ca se intampla si in stationare de la o zi la alta. Ramane sa dau scutul de plastic jos, sa spal motorul si poate observ ceva; daca aveti idei as fi recunoscator pentru raspunsuri.

O zi buna tuturor.

Share this post


Link to post

Salutare! Vreau sa stiu si eu dak a facut careva de pe forum un motor de leganza! eu am blocul spart si trebuieste sa il inlocuiesc ! si nu stiu dak trebuieste resetat computerul de bord dupa aceea ? si dak da cum se face ?

Share this post


Link to post

Salut,

Am si eu o intrebare. Am schimbat si eu lichidul de racire la masina si am procedat in felul acesta:

Am scos busonul de jos am lasat lichidul sa curga...am curat vasul de la lichidul de racire, am pus apa, am dat drumul la motor...lasat vreo cateva minute pana s-a deschis circuitul...am scos iar lichidul si am repetat operatiunea de vreo 2 ori.

Dupa ultima aruncare de lichid, am pus 3.5L (pentru ca 7 zicea in carte ca e cantitatea de lichid de racire) de antigel rosu (pentru ca rosu aveam si inainte) si am completat cu apa.

Acum, la vreo 2 zile dupa operatiunea asta am deschis capacul la vasul de la lichidul de racire sa vad nivelul...si am vazut depuneri rosii pe pereti si si in apa...de consistenta unui iaurt parca, care parca ziceai ca sunt depuneri de rugina.

E normal, sau am buctit-o eu pe undeva in procesul meu de reumplere sistem de racire?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...