Jump to content

Recommended Posts

Daca uleiul ala "dispare" pe la simering, in 2 zile are balta sub masina pe locul de parcare, posibil sa se vada ceva ulei si pe cureaua de accesorii.

 

La MOS, nu pot sa dau baia de ulei jos fara a scoate putin planetara dreapta. Mai precis, nu planetara ma incurca ci dracia in care se ascunde simeringul. Pe asta trebuie sa o indepartez cca 10-15 mm fata de cutie. Daca nu dau galeria de admisie jos, e chiar al dracu' de anevoios :(

Share this post


Link to post
Salutare, ma gandeam si eu sa-mi cumpar o Leganza, mi se pare cel mai bun raport pret/confort. Ceea ce ma sperie este consumul, mi-ar placea opinia cuiva din Bucuresti...voua cat va mananca masinuta la o ora de varf de exemplu ? Am citit cifre precum 17% :grumpy: , ceea ce ma face sa ma gandesc de 2 ori inainte sa ma gandesc la Leganza. Cum e cu piesele , se gasesc usor, sunt scumpe ? Credeti ca se mai poate vinde peste 1 an sau 2 ? Multumesc.

 

Daca iti doresti o leganza intrebarile sunt de prisos. Dupa ce o cumperi amanuntele nu mai sunt importante.

Share this post


Link to post
Daca uleiul ala "dispare" pe la simering, in 2 zile are balta sub masina pe locul de parcare, posibil sa se vada ceva ulei si pe cureaua de accesorii.

Aia e, ca nu prea sta 2 zile, dar o sa dau capacul de la distributie jos sa caut ceva indicii. Altfel, inseamna ca a fost afecatt altcva din motor, vreun simering de la supape, nu-mi dau seama ...

Share this post


Link to post

Parere buna, dar nu cred ca e suficient. Adica, daca te apuci sa ii pui arcuri sport, va trebui sa ii pui niste amortizoare serioase. Apoi, barele stabilizatoare ar trebui inzdravenite, in special cea de pe spate. Si altele ...

Share this post


Link to post

Canz zici amortizoare serioase, vrei sa spui ca amortizoarele Kayaba pe care le ai tu nu ar fi suficient de bune ? Iar pe spate stii ca vreau sa pun coreene pe gaz. Niste bucsi mai bune poate as gasi, dar la bara stabilizatoare greu de gasit altceva, sau n-am gasit eu. Singura chestie ar fi sa pun una mou-noutza. Daca-ti vine sa crezi, e doar vreo 80 de lei de fabrica.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Sint f. multumit de KYB insa ale mele sint echivalente OEM, puse pe arcuri OEM, ideea e ca nu stiu cum s-ar comporta pe niste arcuri sport. Posibil sa nu faca un cuplu fericit. Cit despre bara stabilizatoare, daca as gasi ceva mai sanatos, as schimba-o si acum pe aia de pe spate. E cam firava, dupa parerea mea. Am bucsele beton dar daca misc de bara se simte cum se deformeaza. Aia de pe fata e OK, e si mult mai sanatoasa.

 

Pentru partea din fata, ma gindesc ca ar fi utila si o bara din aia de rigidizare montata in compartimentul motor, in partea superioara a ansamblului amortizor.

Share this post


Link to post

Si la ce te-ar ajuta o bara stabilizatoare tare si strut bar-ul pe arcuri moi?

Numai sa se transmita tensiuni aiurea in caroserie?

Sunt arcuri mai tari (nu sunt sport, cele din link sunt intre sport si stock din ce inteleg eu de acolo) si apoi vezi daca mai trebuie altceva. Apoi trebe verificata directia, probabil se va inchide unghiul de fuga.

Montarea acelor arcuri mi se pare o idee foarte buna. Citeam pe topicele de cielo cum multi cauta sa ridice masina, mi se pare o prostie enorma.

Share this post


Link to post

Vad ca nici unu nu e de parere ca arcurile alea ar dauna Leganzei, deci m-am hotarat sa le cumpar. O sa incep sa trimit mail-uri sa vedem ce si cum. Pe spate sigur voi inlocui bara stabilizatoare cu una noua si niste bucsi de calitate, dar vreuna mai groasa slabe sanse. In privinta amortizoarelor, dubiu mare. Eu merg mult cu Leganza la exterior, nu prin oras, si in principiu in curbe intru usor, deci nu as fi diperat dupa amortizoare pe gaz care sa-mi dea nush ce stabilitate, as prefera in continuare confortul unora pe ulei. De exemplu, mi-au placut Kyb pe ulei (probat pe masina lui Salex). Care este de ex. diferenta daca as monta Kyb-urile alea cu arcuri noi, originale, sau daca le-as monta cu arcurile astea mai joase cu 4 cm ?

 

Frate-meu zicea ca daca ii cobor garda cu 4 cm, jantele ei originale nu mai dau bine deloc pe masina ... In legatura cu jantele, inclin sa cred ca dimensiunea cea mai potrivita ar fi de 17. Nu ma pot hotari ce model vine mai bine pe masina: model cu spite multe, in genul celor originale, sau cu spite putine (5), albe sau negre ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Arc sport sau semisport + mai scurt decit originalul = > cursa mai scurta a amortizorului ceea ce ar insemna 1. piston cu supape rapide si 2. uzura concentrata intr-o zona mica. De asta am zis ca ar fi necesare si niste amortizoare serioase.

 

Cit despre bara stabilizatoare mai tare, eu o pusesem pe lista de "n" modificari/investitii. De una singura nu cred nici eu ca va face vreo diferenta.

Share this post


Link to post

Sorry pentru post consecutiv ... insa merita relatat !

 

Am povestit aici de arcuri sport pt Leganza, mai scurte, etc. Pare-se ca MOS-ului i-a suris ideea astfel ca astazi si-a tras o suspensie coborita pe fata ... cu cca 2 spire :D . Da, am reusit marea performanta sa rup un arc ... Culmea e ca masina se simte inca bine pe drum, troncane insa ca dracu la denivelari si viraje

Share this post


Link to post

Ciudat. Ce fel de arcuri ai pus? Sper ca nu taiate :) Si spatele? :)

Share this post


Link to post

Foarte ciudat, intr-adevar. E prima data in aproape 20 de ani de cind surubaresc la masini cind vad un arc de pe fata rupt in halul asta ! La MOS am mai avut o singura data probleme cu un arc pe spate; rupta o spira in partea superioara.

 

Arcul impricinat este GM, cod OEM, inca are codul de bare si abtibildul pe el, nici vorba de taiat ! Pe spate totul e OK, nu am nici o suparare. Atit pe fata cit si pe spate am combinatie arcuri GM + amortizoare KYB standard (ulei).

 

Ciudat mai e si faptul ca ruptura nu a survenit in urma unei gropi "atacate" mai serios. Pur si simplu am inceput sa sesizez niste zgomote accentuate la viraje si zdranganit la denivelari usoare ... Cind ajuns acasa si m-am uitat am vazut arcul serios deteriorat : s-a rupt dupa cea de-a doua spira inferioara. Banuiesc ca e vorba de un defect de material, nu avea nici un motiv sa se "poarte" asa :)

Share this post


Link to post

E, totusi modul cum abodezi tu curbele a influentat un pic :)

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu un arc pe stanga fata (era rupt, aparuse rugina pe suprafata de sectionare), ciudat insa ca nu simteam asta in nici un fel, am dus masina in service pt. revizia de primavara si mi-a gasit arcul rupt. Cu ocazia asta am schimbat si caseta de directie, amortizoare pe spate, bucse brat pe fata, bielete antiruliu, rulmenti dreapta fata. Amortizoarele pe spate erau inca OK (61% la test) le-am schimbat doar pt. ca aveam deja altele cumparate de vreo doi ani si nu voiam sa ma mai incurce prin garaj. A disparut bataia de la rulment (pe care o aveam din de in ce mai acuta de cand am luat masina, adica de 50 k km), plus ca e mult mai liniste acum la rularea pe suprafete denivelate.

 

Ma gandisem initial s-o schimb, chiar gasisem o Kia Carens din 2005 cu o gramada de dotari (inclusiv trapa si scaune incalzite, piele, climatronic, etc) insa am ajuns la concluzia ca nu merita, luam prea putin pe Leganza si am hotarat s-o mai tin 3-4 ani.

Share this post


Link to post
E, totusi modul cum abodezi tu curbele a influentat un pic

Cine, eu O :) ??? Nu stiu despre ce vorbesti :D

Share this post


Link to post

Arcul nu se rupe de la .. abordari mai de abordari .. sa fim seriosi. Probabil a fost un defect de fabricatie.

Share this post


Link to post

M-am mai "docomentat" nitel. In legatura cu arcurile, s-ar parea ca masina va fi mai lasata cu 3,5 cm fata de inaltimea unei Leganza noi, iesita de pe poarta fabricii. M-am hotarat sa pun amortizoare pe gaz pe spate si ulei pe fata, sper sa fie alegerea cea mai buna. In legatura cu amortizoarele, am discutat la un atelier de strungarie si patronul mi-a zis ca ar putea sa prelungeasca filetul tijei cu 3,5 cm, astfel incat amortizorul sa lucreze tot in zona unde a fost proiectat initial, deci in privinta amortizoarelor si arcurilor treaba ar parea oarecum rezolvata. Apare acum problema jantelor ... Cum credeti ca ar da sa ceva pe Leganza ? sau mai bine zis care ar da cel mai bine ? Sincer, mie cel mai mult imi place al treilea model. O problema pe care o am este ca nu stiu daca n-o sa-mi loveasca pe undeva. Dimensiunea hantelor este 17x7.5 cu ET=45, pe cand originalul este 15x6 cu ET=49. Un calculator de offset imi arata ca marginea jentii asteia vine mai spre interior cu 15mm, iar spre exterior cu 23mm. Daca pun o anvelopa de 205/50, marginea cauciucului vine practic pe aceeasi linie cu marginea jantei, iar diametrul rotii va fi mai mare cu 11 mm, iar daca pun o anvelopa de 215/45 diametrul va fi mai mic cu 1 mm fata de stock. Credeti ca vor aparea probleme, adica sa loveasca roata pe undeva ?

post-2615-1237920979_thumb.jpg

post-2615-1237920984_thumb.jpg

post-2615-1237920988_thumb.jpg

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

99% zic si eu ca a fost defect de fabricatie. Virsta iese din discutie, lovituri exagerate nu a incasat. Partea (mai) nasoala a fost ca, dupa ce l-am demontat, am descoperit ca pocnise si rulmentul. Noroc ca furnizorii mei uzuali au fost prompti si in 3 ore aveam deja piesa. La 5 m-am apucat de treaba, pe la 6:30 eram gata. E drept ca in timpul asta am curatat si placutele de frina de mizerii.

 

Dupa ce am facut "investigatii serioase" as putea sa bag mina in foc ca arcul se rupsese mai demult. Inca de cind aveam Dacie mi-am facut obiceiul de a pune pe arcuri, pe primele 1,5-2 spire un furtun. Cind am pus arcurile, nu am gasit decit furtun de presiune, cu armatura in diagonala. Va vine sa credeti sau nu, spirele rupte ale arcului au fost destul de bine tinute de furtunul respectiv !!!

 

Partea buna a lucrurilor a fost (este) ca amortizorul a scapat complet nedeteriorat. Corelind cu informatia anterioara ... cu atit mai mult ma bucura lucrul asta :D .

 

LE: @smailmiami: 23mm s-ar putea sa iti cam faca probleme la spate. Daca nu te sperie ideea de a evaza pasajele, atunci se poate face. Ai grija si la prezone, nu doar la ET. Iti trebuie 5x114, care sint ceva mai scumpute ... deh, serii limitate.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ma scuzati de offtopic... ce rol are furtunul pus pe spirele alea de arc?

Share this post


Link to post

Sa nu se atinga spirele.

 

Smailu.. unde scrie pe care zona trebuie sa lucreze telescopul? :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
LE: @smailmiami: 23mm s-ar putea sa iti cam faca probleme la spate. Daca nu te sperie ideea de a evaza pasajele, atunci se poate face. Ai grija si la prezone, nu doar la ET. Iti trebuie 5x114, care sint ceva mai scumpute ... deh, serii limitate.

Nici nu-mi trece prin cap sa evazez pasajele. Tocmai asta e ideea ca buza jantei iese in afaracu 23 mm, dar daca pun o anvelopa lata tot de 205, printr-o proportie, in afara va iesi cu doar vreo 8 mm ...

 

Sa nu se atinga spirele.

Smailu.. unde scrie pe care zona trebuie sa lucreze telescopul? :)

Cam asa ziceam si eu. Dar pentru orice eventualitate, am pus o intrebare la strungarie si mi-au zis ca e posibil ceea ce vreau eu. Beleau e cu jantele astea, ca vreau sa le comand cu tot cu anevelope si n-as prea vrea sa imi loveasca prin caroserie.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Nici nu-mi trece prin cap sa evazez pasajele. Tocmai asta e ideea ca buza jantei iese in afaracu 23 mm, dar daca pun o anvelopa lata tot de 205, printr-o proportie, in afara va iesi cu doar vreo 8 mm ...

 

Banuiesc ca te referi la un plus fata de pozitia jantelor actuale. Am studiat si eu putin problema intrucit am fost tentat (inca sint) sa incerc niste distantiere pentru a mari un pic ecartamentul. Cind o sa am timp, ma ocup si de asta ;) . Planul este sa folosesc distantiere de 10 mm pe fata si de 5 mm pe spate. Pe astea as fi sigur, totusi cred ca si un +10mm fata de stock ar trebui sa mearga.

Share this post


Link to post

Daca jentile ies in afara caroseriei pe ploaie mizga sau noroi nu numai ca se va murdari foarte rau masina dar rotile din fata iti vor arunca pe oarbriz toata mizeria.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am si eu o Leganza si de vreo 2 sapt am observat ca daca merg mai mult de 10 minute mi se tureaza motorul singur si ramane asa. Evident ca mi se aprinde si "Engine Check" pe bord si nu stiu de la ce poate sa fie. Dupa ce ajunge in aceasta stare chiar si la relanti sta pe la 1500-1800 rpm. Am mai observat ca daca trag de volan turatia revine cat de cat la normal, dar imediat ce indrept volanu creste iar.

 

Cat timp e motoru rece totul e ok, insa cum se incalzeste creste si turatia exagerat de mult.

 

Cam cat de grav e?Daca aveti vreo idee pls help me.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...