Jump to content

Recommended Posts

S-ar putea sa iesi mai bine daca iti faci motorul. Daca iei unul SH, ori il faci si pe ala nou (deci oricum investesti in renovare), ori stai cu un ghimpe si te gindesti tot timpul ca ar putea sa cada ceva la el. Problemele (mari sau mici) le descoperi doar daca desfaci motorul, situatie in care s-ar putea sa descoperi ca nu e dracul asa de negru cum pare. Oricum ar fi, sub 1500 EUR nu cred ca iei un motor cit de cit OK. Cu banii astia iti iei piesele pentru motorul tau.

Share this post


Link to post

Unui coleg din Pitesti i-am gasit eu un motor bun la 23 milioane ... Daca n-ai bloc spart cum avea el, poate ar trebui intai sa vezi cam cat te costa reparatia ... Desi pe frate-meu doar distributia + segmantarea l-a dus peste 15 milioane ...

Share this post


Link to post

Odiseea axelor mele cu came s-a apropiat de sfirsit. Vinerea trecuta am facut inversarea, nu pentru ca as fi fost nemultumit de cum a mers motorul ci pentru ca am avut tot timpul impresia ca le-am montat invers. Le-am sucit si concluzia mea personala este ca SINT IDENTICE ! Am facut deja cca 1000km, urban si extra-urban. Motorul se comporta la fel de bine, trage excelent, nu scoate zgomote ciudate, consumul e relativ decent. Bujiile (am pus o poza pe topicul corespunzator) nu au pic de depunere, arata perfect, in conditiile in care am mers mediu-turat si turat.

 

Imi este absolut clar ca diferentele (de citeva grade dintre came) pe care ma asteptam sa le gasesc pe axele cu came NU EXISTA. Ma rog, exista la axele cu came destinate tuningului. Pentru modele stock, diferentele la deschiderea supapelor se datoreaza exclusiv rotilor dintate. Asa cum se poate vedea in pozele de mai jos, marcajele pentru Admisie si Evacuare de pe rotile dintate nu sint pozitionate la 90grade.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Share this post


Link to post

Buna seara domnilor.

In sfarsit pot sa ma declar multumit de masina mea in proportie de 90%. Asta dupa ce ultima data am schimbat - arcuri fata, bucsi bara stabilizatoare spate , un rulment care a fost schimbat pe garantie si eu ma mir cum de nu au comentat, un cap de bara pe dreapta plus tobele intermediara si finala.Destui bani .Dar acum pare ok.Cu o mica exceptie .E in continuare galagioasa .Toba finala a costat 405 ron cea intermediara 170 .Sincer nu stiu ce as putea face sa nu mai aud acel huruit la viteze mari , dar momentan ...merge si asa .Ar mai ramane 2 cauciucuri pe fata si de schimbat uleiul ca am 12 000 cu el si nu e bine deloc .Liqui-molly.

Sper sa nu mai calc o buna perioada de timp in service ca deja ma stiau aia ca pe un cal breaz. Numai bine.

Share this post


Link to post

Salut, am rezolvat problemele pe care le-am avut dupa ce am pierdut cheile de la masina. Stiu cum se poate deschide si porni o Leganza. E super usor. Atentie am cerut sfaturi de la mecanicii din reprezentanta - iti pui mana in cap ce solutii mi-au dat. 1 sa sparg geamul ca sa pot intra inauntru sau sa bag o ranga intre geam si sasiu 2. sa sparg butucul de la contact cu bormasina pentru al putea inlocui?! Solutia e mult mai simpla dar credeti-ma daca o pun pe forum sar putea sa ramanem multi fara masini.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Buna seara domnilor.

In sfarsit pot sa ma declar multumit de masina mea in proportie de 90%.

Pe mine m-ai omorit ! Tocmai tu sa spui aici sus si tare ca esti multumit de Leganza ta :) )

 

Cu o mica exceptie. E in continuare galagioasa

Mda, trebuia sa mai fie ceva :P . Totusi, Leganza nu e Mercedes, asta ar trebui sa iti vina in minte cind te gindesti cit ai dat pe ea. In plus, la cit cheltuit pe toba aia mediana, nu prea imi suna a ceva de calitate. Nu in ultimul rind, daca ai citit review-urile despre Leganza la aparitia ei, ar trebui sa iti aduci aminte ca si de noua a fost catalogata drept galagioasa la turatii medii si mari (peste 4000 RPM).

Eu mi-am pus evacuare ceva mai sport decit stock, cataliator Magnaflow sport si toba finala Walker. Imi place de mor cum se aude peste 4000 RPM iar la 6000RPM deja e ... deliciu. Motiv pentru care vede des regimuri din astea :D

 

Ar mai ramane 2 cauciucuri pe fata si de schimbat uleiul ca am 12 000 cu el si nu e bine deloc .Liqui-molly. Sper sa nu mai calc o buna perioada de timp in service ...

Rotile ca rotile ... dar cu uleiul ai cam depasit orice limita. Banuiesc ca folosesti destul de mult masina in oras ...

Share this post


Link to post

Buna ziua

 

Am achizitionat si eu de cateva zile o Leganza de care, sincer, sunt foarte multumit! Singurul lucru care o trage in jos ar fi consumul (in comparatie cu alte masini din clasa ei) dar nu reprezinta o problema pentru mine.

 

Am achizitionat-o din Bihor, de la proprietar; i-am facut automat schimbul de ulei in urma cu o zi atat la motor cat si la cutia de viteze (hidramata) precum si la servodirectie. Dupa ce am facut schimbul (10W40 Mobil la motor si ATF Mobil la servo si cutie) se aude un usor suierat la motor in momentul in care accelerez.

 

Poate fi o cauza uleiul nou sau ar trebui sa schimb si distributia? Oricum , pe termen scurt (o luna) o sa schimb si distributia. Din pacate la service-ul la care mi-am facut reparatiile la toate masinile care le-am avut pana acum mecanicii nu pot schimba distributia din cauza ca ar fi nevoie de niste instrumente speciale.

 

Poate fi din cauza distributiei acel suierat sau poate exista si o alta cauza?

 

Va multumesc pentru eventualele pareri.

 

Cu stima

 

Codrin

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos. In legatura cu suieratul ala poate e trage pe undeva aer fals, nu prea cred ca are legatura cu uleiul, mai ales ca ai bagat un ulei de vascozitate corecta. distributia ar fi bine s-o schimbi cat mai repede, iar pentru asta la nenea mecanici nu le trebuie nici o scula speciala ...

Share this post


Link to post

In primul rind sa o stapinesti sanatos !

 

La problema cu suieratul pot fi mai cauze. In orice caz, nu pot sa nu ma minunez cit de tipicari sint mecanicii tai ! E drept ca pentru schimbul distributiei este utila o scula pentru calat axele inse inconvenientul asta, mai ales pentru niste mecanici, ar trebui sa fie foarte usor de depasit !

 

Revenind la suierat, poate fi si de la distributie si de la cureaua de accesorii. Alternatorul obosit are obiceiul sa mai suiere. Chiar si schimbatul uleiului (cu unul bun si corect din punct de vedere al specificatiilor) ar putea sa iti atraga un suierat de la pompa de servo-directie. Asta daca fostul proprietar stia ca pompa e pe duca si a folosit un ulei mai viscos sau niste aditivi. Ai sesizat probleme cu servodirectia DUPA ce motorul s-a incalzit bine ?

 

Oricum, schimba tot ce tine de consumabile, chiar si antigel si lichid de frina, eventual placute. Daca a fost o masina ingrijita la viata ei, cu siguranta te va servi inca mult timp.

Share this post


Link to post

Am schimbat si antigel si lichid si filtrele (afara de cel de aer, pe care mecanicul a spus ca nu este cazul a fi schimbat) si placutele de frana fata + spate. Discul de frana fata - stanga este putin "obosit", a frecat fier pe fier vreo treizeci de kilometri dar inca are "carnea" destul de groasa. Distributia o sa o schimb saptamana viitoare (probabil) si cred ca o sa ma duc la reprezentanta cu ea, m-am cam saturat de nazurile mecanicilor in legatura cu schimbatul ei.

 

Sotia mea are un Matiz din 2003 pe care, personal l-am dus in acelasi service si au schimbat atat rola cat si cureaua. Sa fie mai usor de schimbat la Matiz?

 

Maine o sa merg cu Leganza vreo suta de km si o sa aud mai clar despre ce este vorba. Oricum, sincer, sunt impresionat de aceasta masina! Daca nu ai mania curselor si a vitezelor extreme Leganza este o alegere excelenta. Si ca dotari...Loganul nu are nici acum ce are o Leganza din 1999!

 

Multumesc pentru urari, multumesc pentru idei! Imi pare bine ca exista cineva cu care pot schimba pareri in legatura cu aceasta masina.

 

O seara excelenta

 

Codrin

Share this post


Link to post

Daca se iveste posibilitatea, fa-i si un test de amortizoare, mai ales daca nu le stii istoricul. Amortizoarele au fost intotdeauna un punct slab al masinii asteia. Cu niste amortizoare civilizate stabilitatea si confortul sint foarte bune.

Share this post


Link to post

bun aziua domnilor. Cand ma laudam si eu cu masina mea n a ca trebuia sa se mai intample ceva .nu e grav dar devine suparator .pe spate nu stiu care roata scartiei la viteze fff mici . Se aude un scarrrrt scarrrrt , daca accelerez dispare instantaneu si am mai vazut ceva .Daca trag frana de mana dispare.Intreb - e ca la dacie? reglajul tamburilor? sau este altceva .pot face eu asta la curte ? ca in fata blocului mi e rusine sau tre sa merg neaparat la service. AAAA si inca ceva la volan are un mic joc sus jos stanga dreapta. Adica pun mana pe el si il batai .Are un joc mic , care ma streseaza rau .Numai bine.

Share this post


Link to post

Cu jocul in volan va trebui sa te obisnuiesti :) . Sabotii pentru frina de mina se pot curata (chiar se recomanda curatare+reglare periodica). Sistemul nu seamana cu cel de Dacie, se poate face in curte insa mai bine o duci la service.

 

PS: tu si daca iti iei Mercedes tot o sa-i gasesti chichite :P

Share this post


Link to post

Va multumesc foarte mult pentru precizari , chiar maine ma duc la cineva acasa care lucreaza la service si il voi pune sa demonteze rotile pe spate sa regleze tamburii si sa puna vaselina rulmentilor.

 

Dragul meu Salex, sa stii ca ai dreptate cred ca nici Mercedes daca as avea nu as fi multumit , poate doar daca ar fi nou ...dar pana atunci crede ma ca sunt multumit si cu ''barca'' mea , chiar daca marea majoritate ..rade cand aude de Leganza. Eu sunt inca mandru.

Despre volan totusi , am observat ca are un joc stanga - dreapta , cand iau de volan 2 sau 3 ture si oresc motoru si trag de el , e ca si cum ceva ar avea joc acolo .Trebuie sa se rezolve daca e nevoie inlocuiesc coloana din caseta pana la volan . Doar e limuzina . Mi s a rupt ornamentul de la usa acela vertical negru din plastic, am dat comanda si e 30 de ron si am mai pierdut un capac de la roata pe spate ...pazea posesorilor de Leganza ca ies la noapte la ''furat''.

 

Numai bine!!!

Share this post


Link to post

Pe mine ma bate gandul serios, sa vand Cielo, si sa imi cumpar Leganta. Mentionez ca al meu Cielo functioneaza bine.. sa nu zic impecabil nu am prob cu el... doar ca am eu uni pitici ... sa am masina cu motor de 2000 benzina, la care cand accelerez sa se simta :) . Ce ma sfatuiti.. se mai gasesc Legantze bune ? ... pe autovit nu prea ai de unde alege... sunt ff putine, as vrea una neagra cu geamuri fumurii =P~ . Si cel mai important in comparatie cu Cielo sunt fiabile ? Piesele se gasesc..usor sau la comanda ?

Nu ma astept sa fie ca un Porsche, dar cred ca sigur o sa fie mai puternica ca un Cielo DOHC nu ? Adica ar trebui sa se cunoasca diferenta...

 

Imi cer scuze, ca sunt putin offtopic.. acum am vazut.

Edited by TBird

Share this post


Link to post

Totusi, sa nu ai impresia ca daca iti iei Leganza, iti iei Porsche ... Leganza bune se gasesc foarte greu, asta dupa parerea mea, depinznad si cat esti de pretentios. Problema cea mai mare pe care am remarcat-o a fost ca 95% au fost lovite. ... E masina foarte fiabila, iar piese se gasesc fara probleme daca faci comanda la fabrica ... Si sunt si destul de ieftine.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Masina e fiabila, piesele sint ieftine (unele chiar mai ieftine decit la Cielo) si (inca) nu sint probleme in a le procura.

 

@chiper_dan: eu intelesesem ca ai joc transversal stinga-dreapta, adica ti se misca inclusiv coloana de directie. Din ultimul post inteleg ca ai joc la rotirea volanului. Asta poate sa fie din caseta, din cuplajul cardanic sau din mecanismul de reglare al volanului pe verticala.

Share this post


Link to post

Salex am joc transversal si vertical ...cand trag de volan in toate partile parca joaca indeva putin da se simte .Atat.Scuze daca nu m am exprimat corect.

 

Pt domnul care vrea sa isi ia Leganza, sa se duca neaparat cu cineva care cunoaste fff bine masina si sa faca un test .Ex: Ovi sau Salex . Conteaza fff mult acest aspect .Vorbesc din proprie experienta.

Daca s a impacat cu consumul atunci eu ii doresc multa bafta.Numai bine!!!

Share this post


Link to post
Salex am joc transversal si vertical ...cand trag de volan in toate partile parca joaca indeva putin da se simte

 

Atunci era cum intelesesem de prima data, este din mecanismul de reglare a volanului pe verticala. Incearca pozitionarea volanului la diverse inaltimi, pe pozitia cea mai de sus ar trebui ca jocul sa fie cel mai mic, sau chiar sa dispara de tot.

 

PS: Leganza nu consuma mult :P

Share this post


Link to post
Nu stiu in ce masura aveti si voi aceeasi problema ca si mine.

Ma refer la minusul foarte slab al masinii...

Urmare a postului tau, am verificat si eu acest lcuru si a rezultat aceeasi problema. Am remediat-o imediat.

Numai ca la mine a fost necesara doar cablarea dintre baterie si motor. Rezultatele le-am vazut imediat. O pornire mai in forta. Sa vad daca si-n consum se vor inregistra rezultate pozitive. Nu stiu daca o fi vreo iluzie dar parca faza scurta si iluminarea bordului mi se par mai evidente. Inainte parca erau mai galbui, acum sunt mai albe. Deci e clar, cel putin toti posesorii de Leganza ar trebui sa verifice acest lucru. Electricianul stia de problema si mi-a povestit de un alt caz de Leganza, mai rau in privinta minusului.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Rezultatele le-am vazut imediat. O pornire mai in forta. Sa vad daca si-n consum se vor inregistra rezultate pozitive. Nu stiu daca o fi vreo iluzie dar parca faza scurta si iluminarea bordului mi se par mai evidente. Inainte parca erau mai galbui, acum sunt mai albe.

Lasind la o parte elementele vizuale (impresia artistica -> lumini, becuri de bord, etc) ar trebui sa simti o imbunatatire reala in functionarea motorului. Asta pentru ca toate tensiunile de referinta ar trebui sa se modifice in bine. Cred ca inclusiv bujiile ar trebui sa lucreze mai bine.

Share this post


Link to post

Am masurat si eu la mine, dar nu am vazut nici o diferenta intre minusul de pe caroserie sau cel de pe motor ... Si am masurat in mai multe pozitii ...

Share this post


Link to post

A venit vremea unui nou schimb de ulei, masina are 159.000km si vreau sa trec pe ARAL 10W40 care mi se pare un ulei de calitate buna, facut in germania, bidon 4L 95 ron, mie imi surade, si nu din cauza pretului. Cum este uleiul ARAL si daca e recomandat pt. motoarele DAEWOO.

Share this post


Link to post

NU.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...