Jump to content

Recommended Posts

Da,e o problema care ma enerveaza si pe mine.

 

Ideea e ca de cate ori am schimbat finala ,se comporta f bine ,insa pt putin timp.( vb despre cele coreene)

Apoi devine din ce in ce mai zgomotoasa si problema e ca zgomotul se propaga pe intreg sistemul de evacuare de nu mai stii de unde vine: de la motor,racord flexibil,mediana sau finala. :scarpin: .

Pana in 2500 rpm sa zicem ca zgomotul e ok,insa dupa devine deranjant.

 

Cu ce naibii de tobe o fi venit ea din fabrica,cu asta?

 

Off topic

Ti-ai schimbat masina insa galbenul ala nu o prinde.....

O mica gluma :rolleyes:

Share this post


Link to post

Salutari tuturor.

 

As vrea sa schimb lichidul de frana din toata instalatia, nu a fost schimbat de cand e masina cred, este negru si cu siguranta si-a pierdut proprietatile. Acum vine intrebarea, are idee cineva ce cantitate de lichid de frana intra in intreg sistemul de franare + ambreiaj?

 

Inca o chestie, cilindrii din etrieri sunt toti la fel sau difera dimensiunea celor de pe fata cu cei de pe spate?

 

Multumesc.

 

Share this post


Link to post

Sunt mai mari cei de pe fata

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutari tuturor.

 

As vrea sa schimb lichidul de frana din toata instalatia, nu a fost schimbat de cand e masina cred, este negru si cu siguranta si-a pierdut proprietatile. Acum vine intrebarea, are idee cineva ce cantitate de lichid de frana intra in intreg sistemul de franare + ambreiaj?

 

 

Mai mult de 500 ml si mai putin de 1litru asa ca nu ai decat sa cumperi 1 litru ,dar intra aproape tot cu o aerisire temeinica a instalatiei.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Salut...am o leganza an 2000 x20sed, am avut probleme cu bujiile credeam k trebuiesc schimbate(pornire greoaie mi se oprea in mers) am schimbat bujiile am mers cu cele noi cam 100km si au inceput sa se afume...checku mi se aprinde in bord iar dupa ce se incalzeste motoru se stinge, in mers simt ca nu mai are aceeasi putere...fisele le.am verificat bobina la fel....am programare saptamana viitoare in service...aveti idei ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Daca ti se aprinde Check, poti sa te consideri norocos :) . Cu un tester adecvat, la service vor afla imediat problema.

Share this post


Link to post

Salut

Mi-a explodat pompa de servodirectie :shocking:

Cine ma "miluieste" cu o pompa ieftina?

Multumesc

Share this post


Link to post

Ce anume ti-a explodat, mai exact ?

 

Share this post


Link to post

Scartaia de 1 saptamana m-am gandit ca este intinzatorul.

in seara asta mi-a venit miros de "gpl"in habitaclu insa era vorba de ulei hidraulic imprastiat pe toata partea dreapta ,vas de ulei hidraulic gol.

Zona cu fulia este cu problema,s-a gripat rulmentul si suportul unde este montat s-a spart.

Ma gandesc ,daca a functionat fara ulei sa dus si pompa propriu zisa deci nu prea am ce sa recuperez.

Ce parere ai?

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Dubioasa faza, daca ti-a facut balta de ulei inseamna ca ai avut destul in borcan. Nu prea pricep, in conditiile astea, cum naiba ti s-a gripat. Ma gindeam ca ti s-a dus doar simeringul insa se pare ca e mai grav.

 

Oricum, daca ti s-a spart camasa aia ... cam adio. In cel mai fericit caz, folosesti un capac de la o pompa SH insa, in cazul asta, de ce sa nu folosesti pompa cu totul ...

 

Sansele sa ti se fi dus pompa daca ai mers fara ulei mai mult de 30 secunde sint f. mari.

 

Nasol, una noua e cam scumpa.

Share this post


Link to post

salut!

E primadata cand scriu dar nu ii mai dau de cap masinii. Porneste foarte greu la rece, am verificat scanteia la bujii, benzina, totul e ok dar nu porneste. daca stie cineva ce ar putea sa aibe, astept o parere. Multumesc!

Share this post


Link to post

Mai multe detalii te rog!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

am verificat scanteia, benzina, nu vrea deloc sa porneasca la rece, la cald o ia din prima...

am curatat toate mufele... :)

Share this post


Link to post

Dubioasa faza, daca ti-a facut balta de ulei inseamna ca ai avut destul in borcan. Nu prea pricep, in conditiile astea, cum naiba ti s-a gripat. Ma gindeam ca ti s-a dus doar simeringul insa se pare ca e mai grav.

 

Oricum, daca ti s-a spart camasa aia ... cam adio. In cel mai fericit caz, folosesti un capac de la o pompa SH insa, in cazul asta, de ce sa nu folosesti pompa cu totul ...

 

Sansele sa ti se fi dus pompa daca ai mers fara ulei mai mult de 30 secunde sint f. mari.

 

Nasol, una noua e cam scumpa.

 

Rezolvat cu una second,150lei+18lei oil+manopera 0,1lei :mrgreen: adica am mesterit-o singur in poarta vanzatorului ca sa nu avem vorbe la" proces" :spumelagura: .

Pompa este super ultra ,la capat de cursa nu "chitaie "deloc.

Rulmentul nu are ungere decat din propria vaselina,este montat dupa simering,asta este misterul.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

ce ulei ai bagat?

 

Share this post


Link to post

ce ulei ai bagat?

 

Ulei hidraulic

Ti se pare ieftin ?

La 43 de ani sunt prea batran pentru a pune botul la marchetingul(smecheriile )producatorilor de uleiuri.

Iaca-ta "motorelul "meu implineste 170 000 km din care 100 000km de cand il "hranesc" cu ulei ieftin de la LUKOIL(schimbul la 7000 km) si este "foarte" in parametri.

 

Va tin la curent cum se va simtii la 300 000 km doamna Leganza :mrgreen:

.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Vreau sa ma asigur de un lucru, in momentul in care desfac un etrier, ii scot furtunul, curgerea lichidului de frana este cumva influentata de modulul ABS al masinii? In weekend vreau sa inlocuiesc "zeama" din sistemul de franare si nu vreau sa-mi intre aer in modulul ABS (nu ca ar functiona) dar vreau sa am o frana eficienta.

 

Sau recomandati un service ce are o pompa destinata schimbului de lichid de frana?

 

Din ce am inteles aerisirea la leganza (ma refer la modulul ABS) se face cu scaner-ul pentru a initia acea procedura pe care ei o numesc in manualul de service "bleading" daca imi aduc bine aminte. Cunoasteti un service? Aia de la Radacini mai sunt pe Plevnei?

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

blocheaza pedala de frana cu ceva sa stea semi-apasata si nu va mai curge lichid.

Share this post


Link to post

Cred ca nu m-am facut inteles, tocmai asta vreau, sa curga lichidul singur, si pe masura ce curge eu sa completez in vas sa nu intre aer in modulul ABS, pana curge lichidul de frana curat la captul conductei. si procedura o voi repeta pentru fiecare conducta in parte pana voi schimba lichidul din instalatie.

 

M-am gandit sa apelez la serviciile unui service, dar "utilajul" ala destept baga presiune in instalatia de franare si scoate lichidul cel vechi, asta nu ar fi o problema, problema e ca nu stiu ce lichid pun oamenii in rezervorul "utilajului" pentru ca are un vas de aproximativ 5 litrii plin de lichid de frana, tu te duci cu lichidul il toarna acolo si presurizeaza instalatia (banuiesc ca amestecul asta de lichid de frana de la diversi producatori nu este ok) pompand in instalatie un lichid deja existent in "utilaj" in plus vreau sa utilizez un lichid de frana bun, nu "supele" care se folosesc in service-uri.

 

Ma gandesc la o "pompa" pe care s-o confectionez singurel, sa vad ce-o iesi.

 

Cand esti mai catolic decat papa, asa patesti.

Share this post


Link to post

Daca nu vrei sa cheltui bani aiurea procedezi in felul urmator:

Scoti lichidul uzat din vas,stergi vasul cu o laveta curata(pe interior :mrgreen: )pui lichid curat.

Pornesti motorul si incepi cu rotile din spate,unii zic sa le faci in cruce.

Dai la pedala pana vine curat,mare grija cu aerisitoarele s-ar putea sa fie blocate si daca le fortezi le" plici,poc"

Chestia cu schimbatul lichidului pentru a creste eficienta sistemului este pentru formula 1,INSA FIECARE FACE CE VREA CU BANII SAI.

Da ,stiu un lichid uzat are div particule care ii reduc temp de fierbere,insa cand ajunge sa fiarba avem deja diverse componente care sunt cu probleme sau blocate(piston etrieri ,etc) sau dormim cu piciorul pe frana la abordarea unei pante(avand frana de motor stricata :shock: )mai ales cucoanele :X

Daca o duci in service si o lasi acolo sa fii sigur ca o vor face mai prost decat tine si cu costuri mai mari.

Bafta

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Pornesti motorul si incepi cu rotile din spate,unii zic sa le faci in cruce.

Este bine sa incepi ce roata cea mai indepartata de pompa si sa urmezi tipul circuitului. Cum la Leganza este in "X", se recomanda sa te duci la roata situata in diagonala. Se repeta procedura cu rotile ramase.

Chestia cu schimbatul lichidului pentru a creste eficienta sistemului este pentru formula 1,INSA FIECARE FACE CE VREA CU BANII SAI.

Florinellll, o rugaminte ! Ca dai sfaturi mai mult sau mai putin bune este alegerea ta si alegerea celor care decid sa te urmeze. Insa nu mai da si calificative ! Vrei sa urmezi ce iti recomanda constructorul si producatorul de consumabile bine, daca nu, las-o asa.

In plus, iti amintesti episodul in care iti spuneam ca ai frinele blocate pe spate, motiv pentru care masina ta nu avea frine la nivelul corespunzator ? Oare de ce crezi ca s-au blocat pistonasele alea, doar pentru ca nu ai fost la F1 ?

Da ,stiu un lichid uzat are div particule care ii reduc temp de fierbere

Dar de APA de ce nu mentionezi nimic ? Asta este problema majora cu lichidul de frina ... este avid de APA ! Apa este cea care reduce punctul de fierbere, particulele de care vorbesti doar completeaza tabloul. In plus, te-ai intrebat de ce ruginesc diverse componente ale sistemului de frinare (pistoane etrier, pistonase spate, daca e cazul)? Tocmai din cauza apei. Deci ...

insa cand ajunge sa fiarba avem diverse sisteme care sunt cu probleme sau blocate(piston etrieri ,etc)

Ai dreptate aici insa ai atacat doar consecintele. In general la tot ce ai mentionat tu mai sus se ajunge din cauza neinlocuirii lichidului de frina. Desigur, mai sint si defecte de material si de prelucrare insa, in conditiile intretinerii corecte, arareori se ajunge la aparitia de probleme.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare,referitor la inlocuirea lichidului de frana,se inlocuieste o data la 3 ani primul schimb si dupa aceea o data la 2 ani,la orice producator de masini in fisa de revizie este scris ca o data la cel putin 3 ani sa se schimbe lichidul de frana,inclusiv la ambreaj(cele care au ambreaj hidraulic)Land Rover Defender are vas separat pentru lichidul de frana si separat pentru cel de ambreaj,la fel si la Freelander 1(alte exemple nu am mai stiu).

Eu l-am inlocuit prima data,de cand am masina,in 2008 cu testerul scaner de la reprezentanta,mi-au pus atunci lichid de frana Aral,dupa care la 2 ani diferenta l-am schimbat cu Mobil tot aerisire cu testerul,atunci am avut 2 etriere blocate,le-am deblocat si nu am facut aerisirea corespunzator si mi se aprindea martorul de Abs in mers,iar cei de la reprezentanta mi-au spus ca trebuie facuta aerisire copleta cu testerul al instalatiei;anul trecut am inlociut lichidul de frana cu Castrol Dot 4 sunt foarte multumit de el,mentin si instalatia curata.

Ca modalitate de aerisire recomand ca sa se inceapa cu roata cea mai indepartata de pompa de frana(adica cea din stg.spate)urmand traseul in x adica urmatoarea se va aerisi cea din dreapta fata,cea di dreapta spate si stg.fata;conteaza foarte mult si cum se face aerisirea nu numai ordinea :) .multii fac pedala si tin apasat si altineva de la roata da drumul la aerisitor si iese lichidul,asta e bine in cazul in care nu a prins aer in instalatia,daca deja a prins aer in instalatie se lasa aerisitorul deschis cu pedala libera pana curge lichid curat fara bule de aer"principiul vaselor comunicante''dupa care se poate face pedala si tinut apasat pana se da drumul la aerisitor sau se face pedala se lasa libera si se da drumul la aerisitor si se apasa pedala pana la fund dupa care se strange aerisitorul si se face presiune dupa care se tine apasata pedala si se verifica daca nu sunt pierderi pe la aerisitor,sper ca nu am fost plictisitor cu postul meu si sper ca am fost de ajutor celor care vor sa-si faca singuri treaba asta,necesita niste notiuni de mecanica.

Mult succes si drumuri bune

Share this post


Link to post

 

In plus, iti amintesti episodul in care iti spuneam ca ai frinele blocate pe spate, motiv pentru care masina ta nu avea frine la nivelul corespunzator ? Oare de ce crezi ca s-au blocat pistonasele alea, doar pentru ca nu ai fost la F1 ?

 

 

Da, imi amintesc " episodul"cand aveam blocate partial glisierele pe spate ,insa la masina mea glisierele nu au treaba cu lichidul de frana, poate la alte "Leganze".................... :rolleyes:

Share this post


Link to post

Buna curiozitate insa o dam in folosofie ... La vremea respectiva mi-ai spus altceva insa nu conteaza. Poate, cel mult, sa intre la capitolul intretinere defectuoasa sau nefacuta la timp. Insa, daca tot ai avansat in aceasta discutie, te rog sa ne explici motivul pentru care ajung pistoanele sa se blocheze in etrier.

Share this post


Link to post

Stii ca te apreciez foarte mult si am aflat de la tine multe "secrete" despre functionarea si intretinerea Leganza ,insa uneori nu ai dreptate.

Pistoanele se blocheaza in etrier din cauza

Uzura + garnitura (burduf)de protectie necorespunzatoare,uzata, rupta..

Cand spun uzura ma refer la modificarea dimensiunilor(decalibrarii) zonei unde lucreaza pistonasul,in sensul cresterii diametrului.

In momentul actionarii ,pistonul se inclina si ramane intepenit de aceia atunci cand au inceput astfel de probleme solutia este nu schimbarea lichidului de frana ci inlocuirea ansamblului etrier.

Desi nu pare ,cauza majora este burduful de protectie ,care prin degradare permite patrunderea apei si a impuritatilor "care "in final duc la oxidare,uzura si"decesul"etrierului

Se discuta foarte mult de inlocuirea lichidului de frana anual insa cand vine vorba despre lichidul cu adevarat vital pentru functionarea motorului (uleiul)aud de situatii in care se face schimbul la 25 000km !!!!.

Fiecare face ce doreste cu banii sai

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...