Jump to content

Recommended Posts

In cele din urma, sint si eu de acord cu florinellll ! La o temperatura a lichidului intre 55-70*C, in masina ai caldura suficienta. Intre 70-80*C aerul este fierbinte si, dupa ce temperatura lichidului sare de 80*, aerul la grila frige. Asta se intimpla la orice masina in mintile ei (nu ma refer la racirea cu aer !).

Share this post


Link to post

Renourile in general dau caldura mult mai multa decat daewoo. Nubira dadea caldura mai slab decat matizul care la randul sau dadea caldura mai slab decat kangoo-ul...

Share this post


Link to post

Aer cald ar trebui sa bage de cand incepe sa se ridice acul de la temperatura, adica undeva la 40 de grade dupa care din ce in ce mai cald. e posibil ca o parte din calorifer sa fie infundat. La mine cu pornire la -10 grade dimineata, pornit pe loc 5-6 minute pana curat gheata de pe parbriz luneta si ce mai e, plus maxim juma' de km pana la primul semafor deja incepe sa se dezmorteasca, adica imi da aer caldut. dupa 15 minute in trafic... e destul de cald. Problema e ca e destul de greu de ajuns la calorifer, dar poti sa incerci la urmatorul schimb de antigel niste presiune de aer prin conducte, pe la furtunele din compartimentul motor unde e mai accesibil, dar cu grija sa la presiune adica mai cu binisorul, mai batraneste, nu ii dai maxim din prima.

Share this post


Link to post

1.Cat este de mare motorul la Logan (1.5/1.6) si cat este la Leganza (timpi de incalzire diferiti)? De ce spun asta: mai am un motor de 2.0, care se comporta la fel.

2. Mi se pare mie sau interiorul la Logan este mai mic decat la Leganza?

Si atunci, de ce facem aceasta comparatie?

Nu pot spune ca sunt foarte multumit de caldura, dar trebuie sa luam in calcul si aceste diferente (timp de incalzire si habitaclu).

 

Nici mie nu mi se pare normal sa compar o Limuzina(Leganza) cu o masina ieftina (Logan) dar sunt obligat.

Cand va fi frig cu adevarat @salex sunt musafirul tau :)

Share this post


Link to post

Capacitatea de incalzire a instalatiei de climatizare este calibrata dupa volumul habitaclului,asa ca se pot face comparatii pertinente.

Share this post


Link to post

Ti-am mai oferit asta si nu ai reactionat.

Share this post


Link to post

Capacitatea de incalzire a instalatiei de climatizare este calibrata dupa volumul habitaclului,asa ca se pot face comparatii pertinente.

Nu pot sa nu fiu de acord. Nu am nimic personal cu Loganul, ba dimpotriva, cel putin la consum, diesel-ul sta bine de tot. Dar ce vreau sa spun este ca totusi diferentele la care faceam referire mai sus, exista. Asta daca ne raportam la timp si spatiu.

 

Dupa schimbarea termostatului: poza facuta in urma cu 4 ore la o temperatura de 2-3 grade afara. Priviti unde este pozitia acului pe ceasul de temperatura; nu stiu exact cate grade sunt acolo, dar se vede ca este sub 50. Distanta parcursa este de aproximativ 1-1,5 km, timp 4-5 minute, stat pe loc la pornire 20-30 de secunde (motorul se incalzeste mai repede in mers decat in stationare). Ei, in acest moment, la grile, eu am aer cald (la picioare si parbriz). Nu vreau sa ma laud si cu atat mai mult sa insult pe cineva care se confrunta cu problema caldurii; asa este acum la mine.

post-3348-0-48794200-1358798686_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salut, sunt nou pe forum si eu detin o leganza, fabricatie 98 sx , la care intampin cateva probleme.

Share this post


Link to post

Salut, sunt nou pe forum si eu detin o leganza, fabricatie 98 sx , la care intampin cateva probleme.

 

Ocoleste-le :-j

  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna rau asta  <img src= /"> , mi-a placut  <img src= )">

  • Like 1

Share this post


Link to post

Constatare :

Dimensiuni calorifer Leganza 168-182-25=764.400mm3

Dimensiuni calorifer Cielo 205-140-50=1.435.000mm3

Concluzie :caloriferul de Cielo este dublu(200%) ca si volum in comparatie cu ce-l de Leganza.

In acest moment incep sa inteleg de ce nu am suficienta caldura in habitaclu :-S

Va rog sa ma contraziceti.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Esre foarte important si debitul de lichid(vezi grosimea tevilor)cat si viteza cu care circula lichidul prin calorifer.

Share this post


Link to post

@ florinellll,

Daca termostatul este bun si caloriferul nu este infundat, ar trebui sa ai caldura necesara. Nu are legatura cu radiatorul. Atata timp cat termostatul isi face treaba, cea mai mare parte a apei circula prin calorifer. Atunci cand se depasesc limitele de temperatura, termostatul deschide, lasand apa sa circule si prin radiator, racindu-se.

Din ce stiu eu, asta e principiul de functionare.

In alta ordine de idei, eu am termostat de 92 grade si am caldura arhisuficienta. Acum cateva zile s-a rupt si la radiatorul meu stutul si am fost nevoit sa-l inlocuiesc cu unul SH. Sunt in tratative cu o firma din Brasov, pentru inlocuirea bazinelor laterale cu unele din Al.

Va tin la curent, daca se poate rezolva si la ce pret.

Edited by iuli34

Share this post


Link to post

Va rog sa ma contraziceti.

 

Chiar vrei asta :D ?

 

De ce te intereseaza asa de mult dimensiunile exterioare ale caloriferelor, de ce te limitezi la asta? Fa demonstratia pina la capat, masoara volumul de lichid al fiecarui calorifer si apoi mai vedem daca te contrazic sau nu.

Share this post


Link to post

Am primit raspunsul: NU se pot inlocui bazinele laterale de la radiatorul de Leganza. Se poate construi de la zero unul complet din Al. Detalii in sectiunea "Piese Leganza".

Share this post


Link to post

Discutiile legate de achizitie Leganza au fost mutate aici.

Share this post


Link to post

Am incheiat astazi, odata pentru totdeauna, problema evacuarii zgomotoase a Leganzei. Am taiat astazi o toba OEM de Leganza si vorbesc "la cald".

 

Aveam ceva banuieli, ba chiar am reusit sa modific o toba finala BOSAL astfel incit sa redau masinii linistea cu care a venit din fabrica (si de care m-am bucurat o buna bucata de vreme).

 

Pe scurt, evacuarea zgomotoasa are 2 cauze:

1. tabla prea subtire din care sint facute tobele;

2. numarul mai mic de incinte ale tobei finale (3 in loc de 4). In plus, cea de 4-a incinta este umpluta cu fibra de sticla (atentie, nu ma refer la vata de sticla !)

 

La BOSAL-ul de care am pomenit mai sus am adaugat eu 2 incinte insa durata de viata a fost scurta (cca 1,5 ani) din urmatoarele motive:

1. am utilizat vata bazaltica in loc de fibra de sticla (nu am avut si dura prea mult o comanda)

2. am mers pe sudura clasica, evident ca a aparut rugina ...

 

Imi propusesem sa fac singur o toba de inox insa nu am reusit sa ma ocup de asta. Acum imi propun ceva mai putin indraznet: fac proiectul beton, fac rost de fibra de sticla si apoi apelez la niste meseriasi pentru implementarea propriu-zisa. Sper sa gasesc :) !

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da,e o problema care ma enerveaza si pe mine.

 

Ideea e ca de cate ori am schimbat finala ,se comporta f bine ,insa pt putin timp.( vb despre cele coreene)

Apoi devine din ce in ce mai zgomotoasa si problema e ca zgomotul se propaga pe intreg sistemul de evacuare de nu mai stii de unde vine: de la motor,racord flexibil,mediana sau finala. :scarpin: .

Pana in 2500 rpm sa zicem ca zgomotul e ok,insa dupa devine deranjant.

 

Cu ce naibii de tobe o fi venit ea din fabrica,cu asta?

Share this post


Link to post

In absenta unei poze, nu pot sa iti dau un raspuns :) .

 

Pe toba pe care am disecat-o aparea in relief ceva de genul DWDA sau DWCA (era o mica deformare a tablei motiv pentru care nu stiu exact).

 

Am si eu o toba coreana aproape noua in boxa, nu ma mai agit sa o montez.

 

In ce priveste mediana sau detenta ... si aici lucrurile stau oarecum similar. Am o detenta originala de Leganza, pe asta nu ma indur sa o tai (inca). Insa am disecat o mediana Walker si, supriza, am gasit 3 camere dintre care doua (cele de la extremitati) pline cu fibra de sticla ...

 

De acord cu comportamentul, pina pe la 2500-3000 RPM e OK, dupa aia ... damigeana si scandal ! Explicatiile pe care le-am gasit eu (vezi mai sus) justifica pe deplin disconfortul acuzat.

Share this post


Link to post

In absenta unei poze, nu pot sa iti dau un raspuns :) .

 

Pe toba pe care am disecat-o aparea in relief ceva de genul DWDA sau DWCA (era o mica deformare a tablei motiv pentru care nu stiu exact).

 

Am si eu o toba coreana aproape noua in boxa, nu ma mai agit sa o montez.

 

In ce priveste mediana sau detenta ... si aici lucrurile stau oarecum similar. Am o detenta originala de Leganza, pe asta nu ma indur sa o tai (inca). Insa am disecat o mediana Walker si, supriza, am gasit 3 camere dintre care doua (cele de la extremitati) pline cu fibra de sticla ...

 

De acord cu comportamentul, pina pe la 2500-3000 RPM e OK, dupa aia ... damigeana si scandal ! Explicatiile pe care le-am gasit eu (vezi mai sus) justifica pe deplin disconfortul acuzat.

 

Credeam ca numai a mea urla ca toti dracii :shocking:

Sa dau 600lei pe o toba si sa se manifeste la fel pai.........ii impusc.

Apropo @salex cu planetara am rezolvat-o ,retur ,comentau ca asa si pe dincolo ,insa cum la scandal sunt "profesor doctor"  <img src= "> i-am linistit imediat si mi-am recuperat banii.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Doar esti cetatea european si ai drepturi =)) , scuze de off topic, era doar o gluma.

Share this post


Link to post

Subscriu la tobele de Korea. Nu am mai reusit sa redau masinii linistea de la inceput.

Am schimbat toba de mijloc si cea finala si peste 2500 este zgomotoasa. Poate le-au facut pentru economie de combustibil :) )

M-am decis sa mai trag de masina 2 ani si cred ca incep sa caut tobe originale pe undeva.

 

Apropo, suportul de cutie de sub vasul de expansiune se duce usor ? Am impresia ca al meu este kaput si s-a lasat putin motorul , deoarece am vibratii deranjante la rece insa daca se incalzeste bine si probabil se mai inmoaie cauciucul dispar.

Share this post


Link to post

Nu e vorba doar de tobele "de Korea". Chiar si "granzii" (Bosal, Walker si altii) merg pe variante "eco". Si nu ma refer la ecologice ci economice, cu numar redus de incinte si fara material fono-absorbant.

 

Am incercat o gramada de variante insa mi-am pierdut rabdarea. Cum nu am posibilitatea sa ma ocup singur de problema asta, mi-am facut programare pentru Miercuri 13 (sa n-aud !) la niste meseriasi in evaucari din inox. Oamenii m-au asigurat ca pot face orice fel de toba, dupa proiectul clientului + know-how-ul propriu.

 

In masura in care ideile mele se vor dovedi viabile, sper ca, de Miercuri incolo, sa revin la o atmosfera placuta in habitaclu, indiferent de turatie. Care turatie ... nu prea sta in 2500 RPM :) .

 

Va tin la curent cu rezultatul proiectului.

 

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Daca iti reuseste proiectul,o sa urmeze un pelerinaj de leganze pt gasirea linistii 'evacuarasti' la respectivii meseriasi! :) )

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Raspund, aici, la o intrebare pusa pe PM. Incercuite cu rosu sint prinderile trapei (ca ansamblu general, desigur) de infrastructura de rigidizare a tavanului.

 

prinderi trapa Leganza.JPG

 

Repet: nu recomand instalarea trapei la masinile (Daewoo) care nu au iesit din fabrica prevazute sa aiba trapa de genul asta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...