Jump to content

Recommended Posts

M-as mira sa fie ala de vina, eu totusi cred ca este ceva pe partea de alimentare/dozare.

Share this post


Link to post

Salut,

stie cineva, exact, ce dimensiune are imbusul necesar reglarii jocului de la caseta de directie la Leganza?

Share this post


Link to post

Salutare.

Revin dupa o absenta destul de mare.

Sa va spun ultimele imbunatatiri pe care le-am facut la masina .

1 schimbat chedere toate si de pe caroserie si de pe usi si cele de la geam si cel de la portbagaj toate au costat 150 de lei de la dezmembrari.

2 schimbat telescop dreapta spate cu tot cu arc si cu suport cu totul pret 180 lei .

3 azi am schimbat si capul de bara pe partea stanga si maine ma duc sa imi reglez unghiul de fuga .pret cu manopera 60 de lei

O intrebare am : unde este pozitionat filtrul de benzina la leganza , nu l-am schimbat absolut delok si am gasit cu 18 lei bucata si are si niste cleme .

Iar o intrebare capcana pt mine sper ca nu si pt voi :se schimba cumva si uleiul din cutia de viteze ?si cat si cum .

Mai am de schimbat parbrizul fata si sa gasesc ornamentul de plastic de la usa soferului .

bafta

Share this post


Link to post

Filtrul de benzina se schimba relativ usor. Este situat in compartimentul motor, pe panoul dintre habitaclu si motor. Daca te uiti acolo o sa-l vezi

Share this post


Link to post

Uleiul de cv este sae 80 insa gasesti greu in afara de daewoo sae80 care e 20 si ceva de lei.

Eu am folosit Liqui Molly Castrol 80 90 Castrol SMX-s si GM original de cv care nu mai gasesti codul de sae80 , a fost inlocuit de 75w90 care este rosu si cred ca este unicul ulei de cv facut de gm .E pe la toate magazine si e undeva la 23 sau 28 lei.

Sa cumperi garinitura de la baia cutiei care este la fel ca la cielo 10lei.

Cele mai bune uleiuri au fost : Daewoo sae80 si Gm 75w90

 

P.S: In cutia tip Getrag cica nu se schimba scrie si in manual la Daewoo saab si opel vauxhall Consider ca ei au spus asta tinand cont de durata de viata si garantie insa acum masinile astea au cel putin 10 ani , eu zic ca uleiul ala sigur nu mai are proprietatile in parametri ,dar la fel nici n-am auzit de cutii stricate din cauza asta.

Pentru 50 de lei /intrega viata a masinii in proprietatea ta, eu as zice sa il schimbi .

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Am gasit si ulei 80w90 si tipa de la magazin zicea ca e facut de gm in germanica cica.

Se poate schimba tot sau numai cate 2 litri, pt ca la mine pe timpul iernii pana cand se incalzeste motorul

intra f greu in viteze . dupa ce sa incalzit intra mult mai usor .

Problema cu caldura nici eu nu o am rezolvata .

Asta vara am bagat freon si in cateva zile sa dus tot , aveam senzatia ca imi sufla un asmatic aer rece prin gurile de ventilatie.

Tipul la care am fost mi-a zis ca am compresorul cam dus si ca ar trebui schimbat , dar eu as vrea daca s-ar putea sa il schimb cu totul .

Si compresor si tevaraia care trebuie ca sa nu se mai piarda .

Nu stiu pe unde am fisura .

Bafta

Share this post


Link to post

Se poate schimba tot sau numai cate 2 litri...

Intrebarea nu este prea clara ... In cutia de Leganza ai nevoie de 1,8 L de ulei. Personal am pus intotdeauna putin mai mult, insa nici chiar 2L.

Share this post


Link to post

Bun atunci intreb altfel .

Cati litri de ulei sant in cutia de viteze de leganza manuala nu automata ?

Tipa de la magazin mi-a zis ca sant undeva la 6 litri de ulei dar din cauza carterului din interior nu se schimba decat cate 1.8 litri de ulei o data .

Cred ca acum m-am facut destul de clar

Scuze si bafta

Share this post


Link to post

Raspunsul meu anterior a fost extrem de precis, evident cu referire la cutia manuala. Raspunsul era implicit si datorita tipului de ulei pe care ai spus anterior ca l-ai cumparat !

In cutia de Leganza ai nevoie de 1,8 L de ulei. Personal am pus intotdeauna putin mai mult, insa nici chiar 2L.

 

"Tipul de la magazin" este "pe linga" sau are stocuri mari de ulei de care vrea sa scape.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Poti folosii gm 93165290 sau daewoo sae80 2 bidoane de 1 litru sunt suficiente intrucat nu cred ca il vei mai schimba vreodata.

 

Eu ti-am spus din experienta ce ulei sa bagi sa nu te doara capu' , adicasa n-ai probleme la recesau cu schimbatul vitezelor.Daca vrei sa bagi altceva ...e posibil sa mai gasesti si altele care sa mearga insa trial&error costa bani.

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Salut,

stie cineva, exact, ce dimensiune are imbusul necesar reglarii jocului de la caseta de directie la Leganza?

Nu stiu ce dimensiune are imbusul insa, daca ai nevoie de unul, iti pot imprumuta. Stiam ca am insa astazi chiar l-am gasit :) .

Share this post


Link to post

Salut! Am nevoie de o informatie legata de butucul de la portbagaj LeganzA Cum il pot cumva debloca in urma ruperii cheii in butuc?Am reusit sa reconstitui cele 2 bucati rupte si sa fac o alta cheie insa am fost prevenit ca exista posibilitatea sa nu se potriveasca noua cheie,fapt care s-a si intamplat in sensul ca noua cheie merge doar la contact si cateodata la yala usa.In schimb la portbagaj sub nicio forma.Sistemul de deschidere din interior al portbagajului este si el blocat(cablul).Pe la bancheta din spate iar nu am acces fiindca am butelia de GPL pe toata latimea portbagajului.

Se potriveste un alt butuc de Espero sau Cielo,Nubira?Sau gasesc sa cumpar doar butucul de la portbagaj pentru Leganza? Astept ceva idei de rezolvare a problemei mele.Va multumesc!

Share this post


Link to post

Nu stiu ce dimensiune are imbusul insa, daca ai nevoie de unul, iti pot imprumuta. Stiam ca am insa astazi chiar l-am gasit :) .

Multumesc frumos pentru amabilitate, dar ideea mea era sa stiu dimensiunea imbusului ca sa tai din el cca. 1cm. si sa sudez acea bucatica pe o platbanda astfel incat sa incerc sa strang jocul, fara a mai demonta caseta :-/ . Sper sa si reusesc. In cazul in care nu reusesc, abia atunci o s-o demontez. Daca ai un subler la indemana, ti-as fi recunoscator...

Share this post


Link to post

Revin miine cu masuratori :)

 

Revenit.

Imbus.JPG

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Multumesc frumos.

P.S. Am inspectat rulmentii de sarcina odata cu schimbarea rotilor de iarna. Dupa o luna si cca 1500 Km (aprox. 500 Km. facuti pe drum de tara cu denivelari), sunt in stare f. buna.

Share this post


Link to post

Atentie !

 

Termostatele QH (cele fara carcasa) nu se potrivesc prea bine in carcasele termostatelor GM (ma refer la cele stantate GM). Am primit informatia ca situatia este destul de asemanatoare si in ce priveste carcasele Vernet. Pe scurt, aripioarele termostatului sint prea scurte, in cazul carcaselor GM sar din locul lor la o simpla atingere. La Vernet se pare ca lucrurile stau ceva mai bine, riscurile sint mai mici. Nu mi-am pierdut vremea sa mai incerc si o carcasa Behr.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Confirm cele spuse de Salex, eu am montat un astfel de termostat pe o carcasa de vernet si intr-adevar aripioarele sunt mai scurte...eu l-am incercat, lovit usor etc...etc si a stat (are o pozitie foarte fixa), dar ma astept pe viitor sa sara (sper sa nu).

 

Una peste alta, se pare ca-si face treaba termostatul, schimbat acum doua - trei saptamani (deschide la 92 grade).

 

Acum am alte probleme cu masina ce nu tin de mine...sper sa se rezolve.

Share this post


Link to post

va salut,domnilor!am si eu o problema cu o leganza:pana acum i-a mers motorul ceas,iar aseara cand am pornit-o si am incercat sa plec de pe loc,a inceput sa-i tremure motorul.am accelerat mai tare si si-a dat drumul,insa la ralanti ii fluctueaza acul de la turometru,se accelereaza singura pana la 1000-1200 turatii,apoi incepe din nou sa tremure,ii scade turatia si da sa se opreasca.daca nu o accelerez mai tare chiar se opreste.ma puteti ajuta?va multumesc!am uitat sa va spun ca azi cand am ridicat capota am vazut ca imi da si ulei pe la capacul de la chiulasa,ceea ce pana acum nu mi s-a mai intamplat.vad ca porneste cam greu si cand merge normal,cand merge in 3 si tremura motorul de mama focului.

Edited by DORIN1977

Share this post


Link to post

Exista multe discutii pe forum pe aceasta tema. Cauta urmatoarele subiecte: curatare corp clapeta acceleratie, curatare IAC, reset, idle learn. Inainte de toate, asigura-te ca filtrul de aer este in stare buna, la fel si bujiile.

Share this post


Link to post

va multumesc frumos pentru sfaturi,chiar acum ma voi apuica de treaba!voi reveni dupa ce vad ce am descoperit si va anunt

Share this post


Link to post

Ma risc sa cred ca vei gasi un IAC supermurdar (eventual chiar blocat/semiblocat). Cel mai probabil si pe corpul clapetei ai multa murdarie. Verifica si furtunele de vacuum, daca nu sint OK curata garuelele din corpul clapetei de acceleratie.

Share this post


Link to post

Salex,vreau sa-ti spun ceva:am verificat filtrul de aer care este ok si pe care l-am schimbat in luna iulie.am fost si la un electrician auto si surpriza:cand mi-a scos fisele,la pistonul 1 si 4 niciun semn(adica si daca le-as fi scos de tot,ar fi mers la fel).La vacuum,am scos furtunul,nu este infundat,dar masina merge la fel cu acel furtun scos.Maine ii schimb bujiile,pentru ca sunt la tara iar aici astia nu au magazine de piese auto si vreau sa vad ce se intampla.In cazul in care sa presupunem ca va face la fel si cu bujii noi,imi spui te rog si mie unde sunt acele piese despre care mi-ai scris mai sus?adica IAC si corpul clapetei?Multumesc anticipat!

 

Am uitat sa mentionez ca acum mi se innoada si in timpul mersului,iar daca nu o sprituiesc putin ca la batrana Dacie,adica sa isi ia putin avant,parca as avea un plug dupa mine si as trage de el,abia merge

Edited by DORIN1977

Share this post


Link to post

Mie imi cam miroase a bobina de inductie defecta. Daca nu ma insel, la tipul asta de "wasted spark" cilindrii 1 si 4 sunt pe o bobina a iar 2 si 3 pe cealalta, sa ma corecteze salex daca gresesc.

Vezi daca ai scanteie la cei 2 cilindrii cu probleme cu fisa scoasa.

Share this post


Link to post

Confirm cele spuse de DJ privind arhitectura bobinei. Totusi, daca ar fi defecta, ar trebui sa mearga motorul in 2 cilindri. Am vazut si asa ceva intr-un service insa se datora ECU-ului. L-au montat pe al meu de proba (cu permisiunea mea, desigur) si totul a revenit la normal.

Share this post


Link to post

Verifica fisele (rezistenta max 10kohmi, sa nu fie oxidate), schimba bujiile cu cele recomandate de producator si abia apoi ajungi la modulul de aprindere. Mare atentie la fise ca majoritatea celor din magazine sunt pocnitori de 2 parale, trebuie sa te duci cu multimetrul dupa tine sa gasesti un set cu rezistenta cat au cele noi (3-5 kohmi).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...