Jump to content

Recommended Posts

Super, daca tot suntem la "testarea" pietei, ma indruma cineva spre un anumit tip de sonda lamdba sa-mi pun pe vaporas? Vreau sa-mi conturez o idee pana ajung la tester, probabil daca ma duc service-ul ala de la gara imi pun o piesa originala...dar aia sunt incredibil de scumpi.

 

THX

Share this post


Link to post

Nu te mai aventura atat de mult cu originalul, la ora actuala originalele sunt muuuult mai proaste decat piesele brand. Exemplu:

- Am pus pe masina amortizoare oriiginale, luate de la servisul fabricii !!! Niste petarde, pur si simplu oribile. Am schimbat totul si am pus Kayaba,

ulei pe fata, gaz pe spate. Sunt cele mai bune amortizoare, masina se aseaza pe drum intr-un mare fel.

- De cand ma stiu, tot pun pe masina doar kituri de ambreiaj GM, care inauntru au Valeo. Acceptabile. Ultima oara, pe Leganza lu' frate-meu am pus placa de

presiune Seco, la recomandarea expresa a patronului magazinului, cunostinta buna. Pot sa spun ca e cea mai placuta placa de presiune cu care am

mers in viata mea, se apasa atat de usor pe ambreiaj, incat prima data am zis ca nici nu debraiaza ... Nu stiu ce durata de viata o avea, dar, chiar daca

o fi mai scurta, se merita cu varf si indesat.

- A trebuit sa schimb o data si rulmentii fata. Evident, manat de avantul lucrului de calitate, am luat rulmenti GM originali. M-au tinut cam 2 luni maxim.

I-am inlocuit cu SKF imediat si fac un an de atunci.

Share this post


Link to post

Din ce stiu MisteR nu a mers pe reper "GM" cu holograma. Prin "reper original" cred ca se referea la adevaratul producator. Daca ma insel, il rog sa ma corecteze.

Share this post


Link to post

Exact Salex,la piese identice cu cele de prima echipare,nu neaparat la cele de servisare ulterioara, cu sigla GM.

 

@smail-din acest motiv te intrebam nu de mult de amortizoarele Mando -cu ele a venit echipata din fabrica masina(daca gresesc, corectati-ma)

Au rezistat peste 100 de mii km fara scurgeri,zgomote,iar masina mergea intr-un mare fel-stabila si silentioasa pe drumuri proaste.personal la calitate pun semnul =intre ele si Kyb,si am impresia ca erau chiar mai scumpe.

Am pus apoi Monroe..dupa 3 ani deja unul a pierdut ulei-sunt cu doua clase sub ce-am avut initial, din toate punctele de vedere.. (avantaj original)

 

Caseta directie originala, schimbata acum 3 ani din cauza unui semering,pierdea ulei.

Nu troncanea desi a dus pe masina din '99!

 

M-am zgarcit la cateva milioane(vreo 5 :mrgreen: ) si am pus una NOUA ,de brand(nu mai stiu acum care, dar pot afla)-doi ani garantie,in anul 3 curge..(iar avantaj original)

 

Tobe de esapament..3 zile am rezistat cu Stelco -pus apoi una uitata de timp pe nu stiu ce raft din nu stiu ce depozit DW(originala)- de 3 ani isi face treaba perfect. (si mediana si finala)-de catalizator nu mai vorbesc-ies noxele la fiecare itp ca la carte!

 

Kit ambreiaj- Valeo avut,Valeo cu sigla GM pus,aici sunt in ceata ,probabil exista Valeo si Valeo-ma surprind diferentele mari de pret ,pt aceeasi marca de kit de ambreiaj-in diferite magazine si pe diferite site-uri.

Cert e ca eram mult mai multumit de cel inital ,pe care scria valeo (iar avantaj original)

 

Pt restul pieselor(bujii,fise,arcuri,rulmenti,filtre,sonde etc) , n-am nicio problema sa merg pe branduri mai cunoscute si diferite de cele de prima echipare(care de altfel nu prea se mai gasesc).

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Salutare,referitor la piese sa stiti ca eu pe masina majoritatea pieselor le-am pus after market,originale cu holograma am pus doar cele care nu le gasesti pe original,acum de curand am luat conductele de frana de pe stanga fata si spate pe original,cele de dreapta nu se mai gasesc,cica,am dat pe ele 35 de lei pe amandoua,inca nu le-am schimbat pentru ca am masina la vopsit :(

Si eu am schimbat amortizoarele pe fata,am pus Monroe,iar rulmenti de amortizor au fost tot Monroe,dar la prima virare s-au spart,precum e poza pusa de Salex,pana la urma i-am pus pe cei originali cu multa vaselina.inca un lucru intalnit de mine,cand am dat jos arcul,am gasit urme de frecare a spirelor superioare care sunt adunate sub flansa si am pus furtun de plastic,cum puneam si la arcurile de la Dacia si de atuncea nu am mai avut batai pe fata.

Cand am inlocuit distributia,am pus role Ina cu curea Contitech si pompa de apa Hepu iar la transmisie,rola intinzatoare tot de Ina si curea Contitech.dupa inlocuire cam 20k km se auzea un huruit de parca era prea intinsa cureaua de distributie,intre 1500-2500 de turati.cand o voi schimba voi pune curea de distributie de Gates,asa e originala :)

Rulmenti pe fata i-am pus Skf si merg foarte bine.

Saboti de frana de mana i-am pus originali,iar placutele au fost Ate si discurile Jakoparts,dar nu-mi plac nici una nici alta,cand le schimb imi pun Ferodo chiar daca sunt mai scumpe.

va salut si sa aveti drumuri bune :)

Share this post


Link to post

@smail-din acest motiv te intrebam nu de mult de amortizoarele Mando -cu ele a venit echipata din fabrica masina(daca gresesc, corectati-ma)

Eu chiar am platit 4 amortizoare pe gaz Mando, dar cand sa le primesc, surpriza mare ! DHL n-a vrut sa le primeasca, doearece le-au catalogat

drept recipient care contine un lichid si nu au voie pe avion cu asa ceva. In orice caz, recomand Kyb cu caldura.

 

Cand ma refer la original, nu ma refer la piesele cu care a plecat masina din fabrica, ci la piese cu sigla GM cumparate de la ACSA sau servisul fabricii.

Share this post


Link to post

Salut.Spuneti-mi va rog se potriveste un alternator de cielo,nubira ori espero pe o leganza?Astept ceva pareri.multumesc.

 

Share this post


Link to post

Va rog mult spuneti-mi si mie cum pregatesc leganza de plecare in concediu? Vreau sa fac un drum de 1500 de km. Va multumesc anticipat :)

Share this post


Link to post

Va rog mult spuneti-mi si mie cum pregatesc leganza de plecare in concediu? Vreau sa fac un drum de 1500 de km. Va multumesc anticipat :)

 

Salut,

 

Pai e foarte simplu, verifica si tu frane (placute frana, discuri, nivelul lichidului de frana eventual completeaza), presiune roti, stare anvelope, stare jante (sa nu fie indoite strambe, sa fie echilibrate), vezi cati km ai cu actualul ulei si in cazul in care atingi cei 10000 km schimba-l (inclusiv filtrul de ulei), filtru de aer (este ieftin si merita sa-i dai masinii o gura de aer), filtrul de habitaclu (daca ai), aprindere (bujii + fise), sa nu ai jocuri la directie (foarte important acest aspect), orice zgomot ciudat trebuie investigat...si foarte important sa ai instalatia AC pregatita pe caldurile astea vei avea nevoie de ea.

 

In rest, daca am omis ceva rog colegii de forum sa completeze lista.

 

Sa ai drum bun fara incidente si sa te intorci cu bine.

 

F

Edited by stfingt

Share this post


Link to post

Va rog mult spuneti-mi si mie cum pregatesc leganza de plecare in concediu? Vreau sa fac un drum de 1500 de km. Va multumesc anticipat :)

 

Din cate imi amintesc, masina este inscrisa pe Bulgaria, iar tu esti cetatean roman. Daca vrei sa pleci prin Europa, sa nu fie si alte lucruri mai speciale care trebuiesc indeplinite! Desi nu cred. Rog totusi pe cei in tema sa se pronunte. Multumesc.

Share this post


Link to post

Din cate imi amintesc, masina este inscrisa pe Bulgaria, iar tu esti cetatean roman. Daca vrei sa pleci prin Europa, sa nu fie si alte lucruri mai speciale care trebuiesc indeplinite! Desi nu cred. Rog totusi pe cei in tema sa se pronunte. Multumesc.

 

Daca are procura valabila...ar trebui sa-l doara-n basca.

Share this post


Link to post

Va multumesc mult pt raspuns, am notat ce trebuie sa verific, daca mai este ceva va rog spuneti-mi, mai bine le fac acum decat sa am surprize pe nu stiu unde mai tarziu :)

Share this post


Link to post

Pai din principiu o masina trebuie tinuta in cele mai bune conditii indiferent daca pleci sau nu la drum lung cu ea. Daca masina e neintretinuta, degeaba verifici ce zic colegii, ca tot ramai cu ea in drum. Dca ti se rupoe cureaua de accesorii sau cea de distributie ce faci ? Sau te lasa electromotorul, sau ti se duce termostatul ...

Share this post


Link to post

Apropos: cureaua mea de accesorii, noua, sub 10.000 de km, s-a dereriorat pe una dintre laturi (partea dinspre motor) datorita unei mufe care sta pe compresorul de AC si de care s-a frecat. Nu pot sa inteleg cum din vibratii... Nu este franjuri, este ciupita pe margine pe toata circumferinta pe o latime de 2-3 mm. M-am prins tarziu ca freca (nu se aude tare) pentru ca am auzit ca un fel de zgomot de rulmenti. Am gasit cureaua, am vazut cauza, am indepartat (cat mi-a permis) mufa respectiva. Intreb: exista un risc major, sa se rupa cureaua respectiva? Nu ma aventurez in afara orasului, dar macar pe aici, ma pot folosi de masina? Si ca sa nu mai spun ca nu mai imi cupleaza compresorul de AC. Acum doua zile l-am folosit ultima data si a mers. Ieri nu a mai vrut. Povestea a aparut odata cu problema de la curea. Electronic, in bord porneste, motorul simte ceva (se vede si pe turometru) dar nu aud compresorul ca ar cupla. Cumva mufa de care va spuneam mai sus (se vede si un fir dezizolat), fiind si pe compresor fixata, este cea care il alimenteaza cu tensiune? Banuiesc ca da. M-as bucura sa fie mufa, sau in cel mai rau caz, sa nu mai aiba freon, ca daca este compresorul...Pot sa verific singur freonul?

Multumesc frumos pentru toate raspunsurile.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Mufa de alimentare a compresorului este fixata pe compresor cu o clema si este ori alba, ori albastra. Daca mai are si fir dezizolat, atunci mai mult ca sigur a facut scurt si s-a dus siguranta sau releul. Ambele se afla in cutia de sigurante de la motor. Verifica intai astea si dupa freonul. Daca vrei sa vezi tu daca mai ai freon, nu poti face asta decat pe la ventilele de umplere. E unul pe sub carcasa filtrului de aer sigur. Eu zic ca te mai tine cureaua, dar na, nu poti fi niciodata sigur ... mai bine o inlocuiesti.

Share this post


Link to post

O curea decenta nu costa foarte mult. Mai ales pentru o plecare la drum lung (concediu banuiesc) as inlocui-o fara intrebari sau comentarii. In rest, total de acord cu smailmiami, chiar si in cazul plecarii la un drum lung masina NU ar trebui sa aiba parte de o atentie deosebita. In repetate rinduri am plecat la drumuri de 5000-7000km fara a verifica altceva decit uleiul sau a completa lichidul de spalare a parbrizului. Oi fi eu putin mai rigid la capitolul asta insa, pina acum, nu am avut parte de concedii ratate din cauza masinilor (fie ca am avut Dacie sau altceva).

Share this post


Link to post

AC: siguranta inlocuita si apoi aer "proaspat" cat cuprinde; a ramas acel cablu dezizolat. Nu atinge pe undeva; de finalizat cand inlocuiesc cureaua.

Curea accesorii - nu stiu ce sa cred: aftermarket (dar chiar si asa), sau faptul ca s-a frecat de mufa de pe compresor s-a "jupuit"? Am gasit cateva "ite" in 2 locuri pe circumferinta ei pe care le-am taiat cu caterul. Oricum o voi schimba in cel mai scurt timp.

Multumesc frumos domnilor!

Share this post


Link to post

Salutare

Revin cu o problema .

La clima in loc de aer rece imi baga aer cald .

Ce sa verific mai intai .

Freonul,compresorul sau radiatorul?

Multam mult

Share this post


Link to post

- Compresorul cupleaza ? Trebuie sa se auda un "clanc" destul de clar daca cupleaza.

- Daca nu cupleaza verifici daca ai freon in instalatie. Cel mai rapid, cum am spus mai sus, pe la un ventil de umplere.

- Daca ai si freon, veriifci releul.

- Daca si releul e bun si ai clima, ar trebui sa verifici senzorul de temperatura exterioara.

- Mai departe, in episodul urmator ...

Share this post


Link to post

Ati spalat vreodata motorul masinii? Al meu este jalnic. Nu l-am spalat niciodata in 7 ani de cand o am. As vrea sa il spal mai mult pentru faptul ca pierd lichidul pentru servodirectie; ce este acolo este jale si nu imi dau seama mai exact daca este rezervorul fisurat sau mai degraba vreun furtun. Am citit ca nu este recomandat si chiar am citit aici despre un coleg care nu se mai intelegea cu masina. Dar nu pot sa il las asa. Ce ar trebui sa izolez sa nu intre apa?

Share this post


Link to post

In cazul Leganzei, mare grija la capacul culbutorilor. Daca intra ceva apa la bujii, va trebui sa le scoti. Nu insista nici in zona alternatorului.

 

Legat de vasul lichidului de servodirectie, cel mai probabil e vorba de un furtun sau colier

Share this post


Link to post

Ati spalat vreodata motorul masinii? Al meu este jalnic. Nu l-am spalat niciodata in 7 ani de cand o am. As vrea sa il spal mai mult pentru faptul ca pierd lichidul pentru servodirectie; ce este acolo este jale si nu imi dau seama mai exact daca este rezervorul fisurat sau mai degraba vreun furtun. Am citit ca nu este recomandat si chiar am citit aici despre un coleg care nu se mai intelegea cu masina. Dar nu pot sa il las asa. Ce ar trebui sa izolez sa nu intre apa?

 

In situatia ta m-am aflat si eu, la mine era furtunul de servo (ma refer la acel furtun ce face trecerea conductei pe treversa de sub motor), era fisurat destul de sanatos in partea inferioara, am apelat la o cunostinta, am dat conductele jos (le-am notat pozitia de montaj) si am facut acele sertizari (pe toate) plus furtune noi de servo la lungimile si grosimile respective. Am curatat vasul de impuritatile din sita, am remonatat conductele am pus lichid in vas si am dat la automat de cateva ori ca sa intre lichidul usor in pompa de servo, ulterior am pornit motorul si am facut cateva curse stanga dreapta maxim (si tiunut volanul in pozitia maxim cateva secunde) pentru a circula lichidul si a scoate aerul din instalatie.Toata operatia a durat in jur de o ora si am folosit cam jumtate de litru de lichid servo.

 

Evident am vazut imediat imbunatatiri, volanul se rotea mai usor.

 

Referitor la spalat, eu prefer sa-l sterg cu o carpa si diverse solutii tip spray de curatat, daca vrei sa-l speli tine cont de ce ti-a spus Salex.

 

Succes.

Edited by stfingt

Share this post


Link to post

Ati spalat vreodata motorul masinii? Al meu este jalnic. Nu l-am spalat niciodata in 7 ani de cand o am. As vrea sa il spal mai mult pentru faptul ca pierd lichidul pentru servodirectie; ce este acolo este jale si nu imi dau seama mai exact daca este rezervorul fisurat sau mai degraba vreun furtun. Am citit ca nu este recomandat si chiar am citit aici despre un coleg care nu se mai intelegea cu masina. Dar nu pot sa il las asa. Ce ar trebui sa izolez sa nu intre apa?

Iti recomand sa il speli cu apa fierbinte(ii rogi pe cei de la spalatorie )fara alte solutii minune deoarece sunt foarte agresive .

Sculele profesionale de spalat cu presiune au sistem de incalzire a apei (pentru cei care nu stiu :) )

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Iti recomand sa il speli cu apa fierbinte(ii rogi pe cei de la spalatorie )fara alte solutii minune deoarece sunt foarte agresive .

Sculele profesionale de spalat cu presiune au sistem de incalzire a apei (pentru cei care nu stiu :) )

 

Apa incalzita nu intra pe la bujii, pe la sistemul de aprindere sau pe la alternator (apa e cel mai bun inginer...gaseste cea mai rapida solutie de infiltrare :) )???

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...