Jump to content

Recommended Posts

Da, am verificat cablul. E adevarat ca in partea dinspre calorifer avea camasa rupta dar am badijonat-o inca din vara, la demontarea bordului si cablul inchide/deschide bine voletul de aer cald/rece. Nu cred sa fie aceasta cauza, din moment ce, asa cum am mentionat anterior, la aeratoarele de sus baga aer rece iar la picioare cald, in timp ce comanda este setata pe picioare/parbriz.

Deci, cauza este alta.

Am spalat cu flush 2x2, acum ma mai plimb cu masina pentru clatire buna, dupa care pun antigelul si astept dimineata sa vad comportamentul la frig.

Sper sa fie bine, sa nu fiu nevoit sa cumpar calorifer.

Sau o sa incerc si solutia cu Calgon. O fi indicat??

 

Dupa spalare, parca se simte o schimbare, in sensul ca, daca accelerez brusc si mentin turat motorul, debitul de aer creste constant si temperatura sa de asemenea, fata de comportamentul anterior, cand scadeau debitul si temperatura aerului. Iar in vasul de expansiune, la accelerare si mentinerea turata a motorului, lichidul are tendinta de a scadea spre minim, inainte de spalare crescand mult peste maxim. O fi acesta un comportament apropiat de cel normal, sau dau in cealalta extrema?

Oricum temperatura mediului ambiant era destul de mare, asa ca nu stiu cat de relevant este acest comportament, sper sa constat o reala imbunatatire dimineata, cand va fi frig.

Share this post


Link to post

... prin deductie cred ca intrarea este prin stanga iar iesirea prin dreapta. Gresesc cu ceva?

Corect, stinga= intrare, dreapta=iesire.

 

Am spalat cu flush 2x2, acum ma mai plimb cu masina pentru clatire buna,

Bagat 20-30 minute de forja ? Drenat lichidul contaminat pe la buson ? Spalat de 3-4 ori cu apa curata (de preferat distilata) tot in conditii de forja ? Important este cum arata vasul de expansiune dupa prima sedinta de curatare. Daca ai gasit multe depuneri, ti-as recomanda sa repeti procedura, nu neaparat cu solutie speciala, merge si cu Calgon sau otet. Obligatoriu sa speli foarte foarte bine instalatia dupa fiecare spalare cu o solutie mai mult sau mai putin agresiva. Tip: NU folosit detartrant :D .

 

in vasul de expansiune, la accelerare si mentinerea turata a motorului, lichidul are tendinta de a scadea spre minim, inainte de spalare crescand mult peste maxim. O fi acesta un comportament apropiat de cel normal, sau dau in cealalta extrema?

E de bine :) .

 

Inca un lucru, valabil si pentru alti colegi care au intimpinat o problema similara. Toti ati dat dovada de ceva aptitudini si v-ati bagat labutele sub capota. Incercati (ar fi bine sa si reusiti) sa inversati furtunele la calorifer (adica sa inversati intrarea cu iesirea) pe perioada in care aveti solutie de curatat (fie ea profi, otet, Calgon, etc) dupa care reveniti la normal atunci cind spalati instalatia cu apa curata. Atentie: tevile de IN si OUT ale caloriferului au diametre diferite, valabil si pentru furtune. Gasiti o solutie pentru a rezolva asta.

Share this post


Link to post

NU am bagat 20-30 min forja, pentru ca pe recipient spunea sa lasam solutia sa actioneze 10 minute cu motorul la relanti, dar m-am riscat si am lasat 15 minute cu forjari de cate 1 min la 5-6000 rpm.

Am drenat lichidul contaminat pe la buson, ba chiar mi-am permis sa las furtunul cu apa in vasul de expansiune circa 5 minute, timp in care a curs continuu apa si din vas si pe la busonul din partea de jos a radiatorului. De spalat am spalat mai bine pentru ca am forjat-o 30 minute in mers. Nu am folosit apa distilata pt. ca nu am stiut ca e indicat, abia dupa spalare am citit mai atent pe forum si am vazut ca era util, dar next time...Am demontat si spalat si vasul de expansiune pt. ca in unele compartimente din el se decantasera elemente ciudate, gen rugina, nisip etc. care nu curgeau, oricat m-am chinuit cu jetul cu presiune (evident de la duza furtunului nu de la aparatul sub presiune). Alimentat cu antigel nou si asteptam...

O sa vad acum dimineata comportamentul, dupa care voi recurge la Calgon, daca nu reusesc. Am tot citit despre cantitatea de folosit (o pastila). Daca bag vreo 50-100 grame, ar dauna instalatiei?

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

NU am bagat 20-30 min forja, pentru ca pe recipient spunea sa lasam solutia sa actioneze 10 minute cu motorul la relanti, dar m-am riscat si am lasat 15 minute cu forjari de cate 1 min la 5-6000 rpm.

Stiu. Insa rolul solutiilor astora este mai mult de ... intretinere periodica nu de curatare serioasa a sistemului. Atunci cind calitatea intretinerii si a consumabilelor lasa de dorit rezultatele depasesc asteptarile caz in care este necesara o actiune mai agresiva.

 

Am drenat lichidul contaminat pe la buson, ba chiar mi-am permis sa las furtunul cu apa in vasul de expansiune circa 5 minute, timp in care a curs continuu apa si din vas si pe la busonul din partea de jos a radiatorului.

Asta nu e rau, sper doar sa nu fi bagat apa foarte rece in motorul super incins.

 

Am demontat si spalat si vasul de expansiune pt. ca in unele compartimente din el se decantasera elemente ciudate, gen rugina, nisip etc. care nu curgeau, oricat m-am chinuit cu jetul cu presiune (evident de la duza furtunului nu de la aparatul sub presiune).

Bun asa, inseamna ca solutia si-a facut treaba. Vasul de expansiune de la Leganza are, intr-adevar, o groaza de compartimente, cu greu scoti toate mizeriile din el fara sa-l demontezi.

 

Alimentat cu antigel nou si asteptam...

Deja ar trebui sa se observe o imbunatatire. Daca va mai fi cazul pentru o spalare suplimentara (probabil ca da, judecind dupa ce spui ca ai gasit in vas) incearca faza cu inversatul furtunelor de care ti-am zis.

 

O sa vad acum dimineata comportamentul, dupa care voi recurge la Calgon, daca nu reusesc. Am tot citit despre cantitatea de folosit (o pastila). Daca bag vreo 50-100 grame, ar dauna instalatiei?

Nu stiu cit are o pastila si nici echivalentul in grame (banuiesc ca pastila este concentrata). Eu am folosit Calgon praf si am bagat vreo 8-10 linguri, habar n-am cit inseamna asta in grame.

Share this post


Link to post

Dupa dimineata nu foarte rece, pot spune ca se simte o usoara imbunatatire, dar nu este rezultatul scontat. Mai precis, masina baga putin mai multa caldura, dar ciudat, persista problema cu bagatul aerului rece la aeratoarele superioare, desi la picioare baga cald. Cand setez doar pe cele superioare, intradevar se simte caldura, dar nu suficient. Iar incalzirea apare doar dupa 15 minute de mers al motorului, ceea ce mi se pare cam mult, dat fiind ca temperatura de afara nu este prea scazuta ( Si indicatorul de temperatura urca foarte lent, dar nu suspectez termostatul ca este relativ nou si odata stabilizata temperatura, acul nu fluctueaza).

Asa ca astazi o sa recurg la tratamentul cu Calgon, inversarea furtunelor dupa reteta "prescrisa" de Salex, apoi forja extraurban. Sper sa nu cedeze vreun furtun sa faca vreo figura proasta pe drum.

O sa demontez si toate teurile care sunt pe traseu, sa inlocuiesc colierele, pentru a fi sigur ca nu este ceva care sa obtureze circulatia lichidului de racire. Ma refer aici si la teurile montate pentru instalatia GPL.

 

Dupa demontarea furtunelor, am introdus apa in calorifer si pe tur, apoi si pe retur, constatand ca debitul de apa este mare, acelasi pe ambele sensuri. Nu am gasit nici o bucata de garnitura, nici un teu infundat. Urmeaza tratamentul cu Calgon. Are cineva idee care este sensul in care se monteaza furtunele cu antigel la instalatia de GPL? Ma refer daca furtunul ce vine pe tur se leaga in partea de jos a plamanului iar cel pentru retur in partea de sus? Pentru ca la mine asa erau legate. Mi s-a parut ca inainte de demontare furtunul ce vine in partea de jos a plamanului era cam "flasc" parand sa nu aiba lichid in el. O fi posibil sa ramana aer prin el, iar astfel instalatia sa nu se aeriseasca corespunzator, de aici frigul pe care-l baga? Emit o ipoteza care provine de la un necunoscator, asa ca daca pare hilara va rog sa ma scuzati.

 

Revin cu alte noutati. Am pus Calgonul si dupa mers prin oras, constat cu stupoare ca a inceput sa bage caldura si prin aeratoarele superioare, chiar daca este setata comanda pentru mixt (picioare si parbriz). Chestia ciudata este ca furtunele sunt inversate ( cel gros la intrarea subtire a caloriferului si invers). Odata cu acestea am inversat implicit si intrarea/iesirea la GPL. Acum ma paste o intrebare: oare la reparatia motorului, mecanicii nu or fi inversat turul cu returul la apa de la instalatia GPL? Sa aiba vreo legatura cu incalzirea? Desi nu ar trebui, cel putin teoretic.

Oricum o mai forjez un pic, dupa care spalare, iar spalare si iar spalare apoi antigel si astept iarasi frigul de dimineata sa vad noul comportament.

 

Si ultimele aspecte: am repus la loc furtunele, am umplut cu antigel si se pare ca baga cald, dar abia pe frig voi simti comportamentul real.

Sper sa nu fi facut vreo boacana pentru ca dupa ce am golit apa cu care am spalat, nu am asteptat sa se raceasca motorul si am pus din nou apa, moment in care am auzit ceva pocnituri in zona motorului, spre vasul de expansiune. De fapt se auzea ca si cum la ventilator ar fi prins ceva, ca un rulment gripat, dar zgomotul se auzea de altundeva, asa cum am zis, din interiorul motorului. Am oprit imediat motorul pentru ca la deschiderea busonului vasului de expansiune apa a dat pe dinafara, am completat vasul gol si am mai circulat 30 de km fara sa scada nivelul sau sa mai aud ceva.

Acasa am pus antigel, au intrat cam 5 litri si nivelul din vas este la minim. Nu am mai avut lichid de completat asa ca o sa pun maine. Dar acum se aprinde check la mers in relanti dupa circa 3 minute, dupa care la repornire ramane stins. Am scos borna si maine ii fac un reset ecm.

Am scris cam mult, dar fiecare aliniat este redactat la o alta ora, dupa fiecare etapa parcursa.

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

Iar incalzirea apare doar dupa 15 minute de mers al motorului, ceea ce mi se pare cam mult, dat fiind ca temperatura de afara nu este prea scazuta ( Si indicatorul de temperatura urca foarte lent, dar nu suspectez termostatul ca este relativ nou si odata stabilizata temperatura, acul nu fluctueaza).

 

Are cineva idee care este sensul in care se monteaza furtunele cu antigel la instalatia de GPL? Ma refer daca furtunul ce vine pe tur se leaga in partea de jos a plamanului iar cel pentru retur in partea de sus? Pentru ca la mine asa erau legate. Mi s-a parut ca inainte de demontare furtunul ce vine in partea de jos a plamanului era cam "flasc" parand sa nu aiba lichid in el. O fi posibil sa ramana aer prin el, iar astfel instalatia sa nu se aeriseasca corespunzator, de aici frigul pe care-l baga? Emit o ipoteza care provine de la un necunoscator, asa ca daca pare hilara va rog sa ma scuzati.

 

Si ultimele aspecte: am repus la loc furtunele, am umplut cu antigel si se pare ca baga cald, dar abia pe frig voi simti comportamentul real.

 

1. O verificare sumara se face la rece, imediat dupa pornire, urmarind daca furtunul care iese din termostat se incalzeste inainte ca motorul sa ajunga la temperatura de regim. Daca da, atunci e posibil ca termostatul sa fie defect sau dereglat.

 

2. La mine e invers: furtunul de tur e conectat in partea de sus, iar celalalt, fireste, in partea de jos. Nu stiu daca asa e corect (desi tind sa cred ca da).

 

3. Daca totul ar fi in parametri, ar cam trebui sa bage aer aproape fierbinte, sa te "sufoci" in masina, sa poti sta doar in tricou (chiar si iarna).

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

E adevarat, stiu ca ar trebui sa poti sta in tricou iarna, asa se comporta anterior si masina mea, dar acum...

Iar referitor la furtune, nu e greu sa le schimb, ideea era de a gasi pe cineva care sa ma indrume cu privire la corectitudinea montarii, daca mai spune cineva ca sensul corect este cel indicat de tine, imediat remediez.

Share this post


Link to post

Sensul circuitului il gasesti singur, prin deconectarea ( cu motorul rece) unuia din cele doua furtune ale caloriferului, cu motorul pornit. Astfel observi daca lichidul intra sau iese din calorifer pe acel furtun. Ar trebui sa fie specificat si in manual care este turul si returul caloriferului.

E cit se poate de simplu, se observa imediat sensul, nu trebue lasat sa curga lichid intr-o veselie. Deconectezi pentru citeva secunde si montezi la loc.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

2. La mine e invers: furtunul de tur e conectat in partea de sus, iar celalalt, fireste, in partea de jos. Nu stiu daca asa e corect (desi tind sa cred ca da).

Hai sa clarificam si sa folosim repere clare, nu de genul "sus-jos". Deci, intrarea in calorifer este cea din stinga (masinii, soferului), respectiv ce mai apropiata de coloana de directie. Furtunul care intra acolo este cel care pleaca de linga bobina de inductie, din asa zisul "suport EGR si bobina de inductie". Este drept ca furtunul asta merge in sus :) . Celalalt furtun, cel de la iesirea caloriferului, merge intr-o conducta de plastic, cea de pe traseul radiator-pompa de apa.

Share this post


Link to post

Nu stiu exact daca replica lui Salex imi era adresata si mie, dar in momentul in care am cerut explicatii ma refeream strict la intrarea/iesirea din "plamanul"instalatiei de GPL, pentru ca stiu care este turul si returul la circuitul masinii, implicit intrarea/iesirea din calorifer (asta si datorita explicatiilor mai mult decat cuprinzatoare ale lui Salex privitor la grosimea stuturilor, furtunelor etc). Nedumerirea mea era legata de circuitul antigelului la GPL.

Si tot datorita indrumarilor lui Salex, am reusit sa aduc mai aproape de functionarea normala, incalzirea masinii. Pentru ca acum baga muuuult mai bine caldura decat inainte.

Multumiri inca o data pentru amabilitate.

Share this post


Link to post

dar in momentul in care am cerut explicatii ma refeream strict la intrarea/iesirea din "plamanul"instalatiei de GPL, pentru ca stiu care este turul si returul la circuitul masinii, implicit intrarea/iesirea din calorifer (asta si datorita explicatiilor mai mult decat cuprinzatoare ale lui Salex privitor la grosimea stuturilor, furtunelor etc). Nedumerirea mea era legata de circuitul antigelului la GPL.

Exact. Deasemenea explicatia mea era legata DOAR de conectarea furtunelor la vaporizatorul de gpl.

Salex, mai citeste o data postul meu :) .

 

Hai sa clarificam si sa folosim repere clare, nu de genul "sus-jos". Deci, intrarea in calorifer este cea din stinga (masinii, soferului), respectiv ce mai apropiata de coloana de directie. Furtunul care intra acolo este cel care pleaca de linga bobina de inductie, din asa zisul "suport EGR si bobina de inductie". Este drept ca furtunul asta merge in sus :) . Celalalt furtun, cel de la iesirea caloriferului, merge intr-o conducta de plastic, cea de pe traseul radiator-pompa de apa.

Dar de data asta am eu ceva dubii in legatura cu precizarea ta privind ordinea conectarii la calorifer. Tocmai de asta am fost in curte si am verificat la fiecare din cele 3 Leganze din dotare cum sunt pozitionate turul si returul. Prin urmare, la toate 3 intrarea in calorifer se face prin conducta din dreapta, iar iesirea prin stanga. Deci, ori sunt montate incorect la mine, ori la tine. Sau, de ce nu, ai explicat gresit :) .

Share this post


Link to post

Dar de data asta am eu ceva dubii in legatura cu precizarea ta privind ordinea conectarii la calorifer. Tocmai de asta am fost in curte si am verificat la fiecare din cele 3 Leganze din dotare cum sunt pozitionate turul si returul. Prin urmare, la toate 3 intrarea in calorifer se face prin conducta din dreapta, iar iesirea prin stanga. Deci, ori sunt montate incorect la mine, ori la tine. Sau, de ce nu, ai explicat gresit :) .

Poate ca eu am explicat gresit, e un punct de vedere. Insa , conform manualului de service, 7A-28, lucrurile stau asa (citez):

 

Installation Procedure

1. Install the left heater hose to the coolant inlet line fitting …

2. Install the right heater hose to the fitting below the intake manifold …

 

PS: La GPL nu ma bag, nu m-am bagat vreodata. Ce am zis vis-a-vis de IN/OUT calorifer se datora, in primul rind, recomandarii de a inversa (pentru putin timp, mai exact pe timpul curatarii/spalarii instalatiei) furtunele caloriferului.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Bun, atunci, din punctul tau de vedere, te rog sa repeti, asa cum ai precizat in citat, care e stanga masinii si a soferului si care sunt tevile in/out.

Pun si obiectul cu pricina, sa fie mai clar.

 

Deci, intrarea in calorifer este cea din stinga (masinii, soferului), respectiv ce mai apropiata de coloana de directie. Furtunul care intra acolo este cel care pleaca de linga bobina de inductie, din asa zisul "suport EGR si bobina de inductie". Este drept ca furtunul asta merge in sus :) . Celalalt furtun, cel de la iesirea caloriferului, merge intr-o conducta de plastic, cea de pe traseul radiator-pompa de apa.

 

post-5587-0-92698600-1319376758_thumb.jpg

 

Iar ceea ce e scris in manual, ce ai citat tu, cred ca este indicat d.p.d.v. al mecanicului/reparangiului s.a.m.d., care sta in fata masinii, cu privirea/fata/cozorocul de la sapca (asezata in modul clasic, desigur) indreptate catre... admisie/peretele de foc/parbriz etc :) . Parerea mea.

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

Mai mai mai, daca eu cunosc sistemul de racire, stiu care este turul si returul caloriferului, e la genunchiul broastei sa gasesc turul pentru GPL. :)

Share this post


Link to post

M-am uitat in seara asta cum sint montate furtunele la MOS, recunosc ca ai reusit sa ma faci sa am indoieli ! Totusi, la mine furtunele sint conectate asa cum am zis anterior :) . Pe imaginea pusa de tine, intrarea ar fi teava din dreapta iar iesirea teava din stinga. A existat o singura interventie la motorul meu intr-un service autorizat Daewoo/RAR. La vremea respectiva (2002 sau 2003) nu ma bagasem deloc sub capota, nu pot sa garantez ca furtunele au fost dintotdeauna asa sau, cu ocazia interventiei respective, au fost inversate. Singurul lucru de care sint absolut sigur este ca tevile caloriferului au diametre diferite iar furtunele au fost montate intotdeauna asa cum le-am "luat in primire" in 2007.

Share this post


Link to post

Sensul circuitului il gasesti singur, prin deconectarea ( cu motorul rece) unuia din cele doua furtune ale caloriferului, cu motorul pornit. Astfel observi daca lichidul intra sau iese din calorifer pe acel furtun. Ar trebui sa fie specificat si in manual care este turul si returul caloriferului.

E cit se poate de simplu, se observa imediat sensul, nu trebue lasat sa curga lichid intr-o veselie. Deconectezi pentru citeva secunde si montezi la loc.

Asa cum zici tu in ambele situatii lichidul iese ,facem pariu?

In alta ordine de idei cine spune ca are caldura de stai in tricou in Leganza se lauda.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Ne cunoastem de ceva vreme, cunosti MOS-ul. Te invit la un drum in tricou insa nu acum, e prea cald afara :) . Mai stam macar o luna, sa coboare temperaturile sub 0*C. Ieri, de pilda, am venit de la Ploiesti. Pe DN1 am tinut ventilatia pe pozitia 0. Am mai postat rezultatele unor experimente in care am ajuns cu temperatura interioara la peste 35*C.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Asa cum zici tu in ambele situatii lichidul iese ,facem pariu?

 

Parca caloriferul are tur si retur, de ce?

Share this post


Link to post

@ Salex Nu stiu daca are vreo legatura caldura cu pozitia furtunelor, dar cand ti-am urmat sfatul si am inversat furtunele, ajungand exact in pozitia pe care spui ca o ai la masina in acest moment, baga mult mai multa caldura decat in situatia indicata in manual.

Ma bate gandul sa le inversez, pentru ca sunt derutat de pozitia care ar fi normala, dar din moment ce constatarea mea a fost ca baga caldura mai bine in varianta cealalta, similara cu cea din prezent de la masina ta, chiar nu stiu cum sa procedez...

@Viktor Ideea cu turul/returul se referea la pozitia acestora la GPL nu la instalatia masinii. Adica, turul este in partea de sus a vaporizatorului sau la cea de jos?

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

In alta ordine de idei cine spune ca are caldura de stai in tricou in Leganza se lauda.

Ai dreptate, au reusit sa-i puna ABS, TCS, suspensie independenta pe spate, frane pe disc, dar n-au reusit s-o faca sa bage caldura calumea. Pur si simplu i-a depasit. E destul de complicat sa fierbi apa la 90 de grade, s- treci printr-un calorifer de aluminiu si sa sufli aer prin ea. Pur si simplu aerul ala nu se incalzeste bine nici de-al dracu. Daca vrei sa vezi o Leganza in care stai in tricou la -20 de grade afara, te invit sa faci un drum la Craiova. Si nu e vreun "Limited Edition".

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

@Catalin99. Din cite stiu intrarea e in partea de jos. La caloriferele cu conductele de legatura suprapuse, tot jos e. Iar la cele fara sens inscriptionat dar cu diferenta intre diametrul conductelor, cea groasa/larga este intrarea.

 

 

LE. Ca tot veni vorba de caldura in masina, sustin teoria tricoului. In maeu si camasa (= grosimea unui tricou  <img src= )"> ) circul.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

@Viktor Da, jos e legat turul si la mine, dar nelamurirea era generata de faptul ca furtunul "turului" ce intra la vaporizator este mai " moale" creandu -mi impresia ca parca ar fi fara lichid in el. Nu am vreo schita sau manual la instalatia GPL si nici nu are indicatii privind turul/returul, iar conductele (stuturile de intrare/iesire) au acelasi diametru.

Multumesc pentru informatie.

Edited by Catalin99

Share this post


Link to post

N-am ideie cum e legata instalatia GPL, in schimb, logic este intr-un singur circuit. De ex: daca e legata pe turul caloriferului, inseamna ca ala e turul pentru GPL, nu?

Share this post


Link to post

Mai mai mai, daca eu cunosc sistemul de racire, stiu care este turul si returul caloriferului, e la genunchiul broastei sa gasesc turul pentru GPL. :)

Viktor, vad ca trebuie sa mai citesti si tu o data postul meu in care am "pomenit" de turul de gpl. Stiu care e. Si cel al caloriferului stiu care e. Si Catalin99 stie. Multa lume stie. Iar cine nu stie si vrea sa afle, nu trebuie sa desfaca niciun furtun. Nu trebuie decat sa porneasca motorul (rece) si sa pipaie/insface furtunurile care duc catre calorifer. Cel care devine cald/fierbinte primul, ala e turul. Sau, cum ai zis si tu, furtunul mai gros e turul. Sau ala care pleaca direct din chiulasa, ma rog, suportul EGR-ului (cel putin in cazul Leganzei). Ce mare branza, flori la ceas, genunchiul broastei. Ok :mrgreen: ?

Singura nelamurire (asta pana trec pe la un service, ca sunt si eu curios acum) este ca nu stim unde ar fi mai bine sa fie montat turul pe vaporizatorul de gpl (in partea de sus sau in partea de jos). Personal, tind sa cred ca prin partea superioara (in cazul asta fac analogie cu ordinea conectarii la radiatoarele auto sau de ce nu, a caloriferelor domestice).

 

M-am uitat in seara asta cum sint montate furtunele la MOS, recunosc ca ai reusit sa ma faci sa am indoieli ! Totusi, la mine furtunele sint conectate asa cum am zis anterior :) . Pe imaginea pusa de tine, intrarea ar fi teava din dreapta iar iesirea teava din stinga. A existat o singura interventie la motorul meu intr-un service autorizat Daewoo/RAR. La vremea respectiva (2002 sau 2003) nu ma bagasem deloc sub capota, nu pot sa garantez ca furtunele au fost dintotdeauna asa sau, cu ocazia interventiei respective, au fost inversate. Singurul lucru de care sint absolut sigur este ca tevile caloriferului au diametre diferite iar furtunele au fost montate intotdeauna asa cum le-am "luat in primire" in 2007.

 

Asadar, ca sa inteleaga toata lumea, fara sa existe vreo urma de indoiala, daca ne uitam la poza (o mai pun o data) si luam in calcul ce ai zis anterior, atunci la masina ta intrarea e pe la teava din dreapta (cea ingusta) si iesirea prin stanga( cea cu diametrul mai mare). Ok?

post-5587-0-57895500-1319423508_thumb.jpg

 

Dar daca ti-as spune ca acum stiu 5 Leganze la care alimentarea caloriferului se face prin conducta mai groasa, prin furtunul cel gros, care pleaca din motor de la stutul/iesirea cu diametrul mai mare (cel de la suportul bobinei si al EGR-ului) ? Mmm... cum o fi corect :-? ?

post-5587-0-58849700-1319424221_thumb.jpg

Edited by Amentys

Share this post


Link to post

@Viktor Fara suparare, dar nu e logic nimic, atata timp cat in ecuatie intra si factorul uman. Si aici, ma repet, ca urmare a interventiei mecanicilor, mai mult sau mai putin priceputi, e foarte posibil ca din nestiinta sau alte motive, sa se fi inversat la GPL turul cu returul.

Si aici intervine lipsa de logica: Ce faci daca pe turul caloriferului este legat returul la vaporizator? Neavand nici o schema de montaj dupa care sa ma ghidez, am apelat la forum, in ideea ca vreo persoana care se pricepe, sa ma ajute cu un raspuns, eventual si cu o solutie.

Chestiunile de logica elementara si deductiile gen "daca e legata pe turul caloriferului, inseamna ca ala e turul pentru GPL, nu?", nu ma ajuta cu nimic.

No offence, stiu ca esti bine intentionat, dar raspunsul nu este cel asteptat de mine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...