Jump to content

Recommended Posts

Adevarul este ca , gazele de esapament cam miros a benzina si toba ii cam neagra , consumul nu l-am verificat pt ca sincer nu ma prea intereseaza avind in vedere ca umblu pe gaz si merge perfect , dar vreu sa rezolv problema sa mearga si pe benzina cum trebuie.

Share this post


Link to post

Problema rezolvata: contact imperfect borna "-" a bateriei. Curatit ambele borne ca la carte si de curiozitate dat la automat; pornit fara probleme de mai multe ori. Cei drept masina a dat ceva simtome in ultimul timp, pornind din ce in ce mai greu, dar ca un facut, de fiecare data nu m-am gandit ca bornele bateriei ar putea fi slabite. Cu incarcarea insa stau tot la minim (13.7); acum ma gandesc ca trebuie sa astept sa isi revin si bateria, in timp vorbind. Am masurat caderea de tensiune pe cabluri: intre masuratoarea de la bornele bateriei si masuratoarea de la borna "+" a bateriei si "-" de la motor am o cadere de 0.1 V.

Share this post


Link to post

Salut.Am reusit sa pierd capacelul jantei de la roata din spate.Este modelul cu sigla Daewoo pe negru.Unde mai gasesc astfel de model?Are cineva asa ceva contra cost bineinteles.

Share this post


Link to post

Nu ai ales topicul potrivit pentru a posta. Incearca la Bursa, poate la Donatii ...

Share this post


Link to post

Buna , poate sa imi spuna cineva daca instalatia electrica de leganza din 99 ii identica cu instalatia electrica de leganza tot din 99 dar model american , sau altfel spus pot schimba blocul de relee de la o leganza model american pe o leganza cdx normala fara modificari numai conectate mufele.

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu, instalatia nu este identica

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu, instalatia nu este identica

 

La prima vedere ii identica , cel putin blocul de sigurante si relee este acelasi , are tot atitea sigurante si relee cum este al meu de pe masina , ultima varianta ii sa merg la un electricean bun sa imi spuna el daca ii la fel

Share this post


Link to post

Salut tuturor, in primul rand ma bucur ca m-am alaturat acestei comunitati chiar daca mi-am creat contul acum ceva timp in urma.

Ma confrunt cu o problema destul de spinoasa. Acum doua saptamani am achizitionat un autoturism Daewoo Leganza am '99 cu 116167 km pe bord (proprietarul m-a asigurat ca sunt reali :) ) eu fiind cel de-al 3-lea prorpietar, saptamana trecuta vineri am fost sa-i fac o verificare cutiei de viteze deoarece intra destul de greu in viteze (nu mai debraia), dupa ce cutia a fost data jos am schimbat levierul cutiei de viteze (levierul cutiei nu-si mai facea traba), ambreiajul fiind nou (inca mai avea scrisul pe disc).

Ulterior am schimbat distributia si aici am avut parte de problema care nu-mi da pace, vibrochenul are un joc de 3 - 4 milimetrii (poate chiar mai mare, se aude cand loveste de peretele blocului motor) in lungul axei de asezare in lagarea si pierde ulei prin spatele fuliei de distributiei (aproape jumatate de litru la 500 km din ceea ce am constatat), mecanicul mi-a spus ca ar trebui sa starng niste banuti sa-l schimb (mi-a recomandat un SH). Cand distributia a fost schimbata si s-a dat jos aparatoarea de plastic s-a vazut clar ca distributia a fost rupta (carcasa era "taiata" de curea in dreptul curelei).

Ideea e in felul urmator unul nou da o gaura destul de mare in buget unul la SH mi-e frica sa nu patesc acelasi lucru cu el.

Masina trage destul de bine si isi pune calutii la treaba, ajunge lejer la 180 - 190 km/h, motorul toarce ca o pisica totul e struna, nu mamanca ulei (nu scoate gram de fum, nu miroase a benzina in spate dimineata cand o pornesc) sunt foarte multumit de ea, dar problema asta cu vibrochenul nu-mi da pace.

Daca voi ati patit asa ceva cum ati procedat, ce rezolvare ati gasit, ce cauze ar determina acest joc, cum se poate rezolva implicand costuri cat mai reduse, ce sfaturi imi puteti da?

Va multumesc si ne "auzim" pe forum.

Share this post


Link to post

Am si eu o mare problema cu Leganza fratelui meu si am ramas rau de tot in pana de idei. Cu vreo 7000 de km in urma am schimbat motorul. Am gasit pe langa Pitesti un motor care arata super la unpret extraordinar. L-am pus pe masina si dupa vreo 4000 de km am observat ca motorul se tempereaza si da afara apa pe la vasul de expansiune. I ordine am inlocuit urmatoarele: capac vas de expansiune, vas de expansiune (cel vechi s-a fisurat din cauza vechimii si implicit "efortului" la care era supus), radiator nou, garnitura de chiulasa, termostat (pana la urma termostatul l-am dat jos de tot ), pompa de apa. Cand am dat chiulasa jos, dupa cum arata motorul este 99% sigur ca cei 90 kkm afisati pe bordul masinii vechi de Germania erau reali. La ora actuala nu mai stiu ce sa fac si urmatorul pas este sa ii pun chiulasa de pe motorul vechi. Are cineva o alta idee ? Se mai intampla inca un fenomem care nu cred ca are legatura, dar ar fi bne sa il pomenesc: ingheata AC-ul, adica dupa o anumita perioada tevile se umplu de gheata langa compresor si mai mult ca sigur acelasi lucru se intampla si in interior, pe evaporator. Cand simti ca aeroterma nu mai sufla cum trebuie desi e pe treapta 4 trebuie oprit AC-ul cam un minut si apoi isi revine. De aici am tras concluzia ca se depune cheata inclusiv pe evaporator. In plus, desi initial nu am observat, dar cand da apa afara creste si temperatura pe bord. Daca las motorul pornit ca sa circule apa p[rin motor nu o da afara, dar imediat ce l-am oprit si nu mai circula apa, imediat o da afara. Noi nu mai avem idei, are cineva vreo idee despre ce ar putea fi defect ?

Share this post


Link to post

Legat de AC fenomenul respectiv poate sa apara ca urmare a incarcarii cu agent frigorific "dupa ureche"adica in exces.

Daca rulezi cu capacul de la vas desfacut ce se intampla?

Share this post


Link to post

Legat de AC fenomenul respectiv poate sa apara ca urmare a incarcarii cu agent frigorific "dupa ureche"adica in exces.

Daca rulezi cu capacul de la vas desfacut ce se intampla?

La AC nu s-a unblat de cel putin 6 ani de cand e masina la noi. Cu capacul desfacut n-an umnblat, dar am incercat 2 busoane noi.

Share this post


Link to post

Buna dimineata.

Nu stiu daca ati mai intalnit problema urmatoare dar va rog, daca stiti, sa ma ajutati: din cauza caldurii mi s-a topit adezivul care tinea oglinda de plafoniera lipita; m-am trezit cu ea ca a cazut. Cu ce se poate lipi?

Va multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

... din cauza caldurii mi s-a topit adezivul care tinea oglinda de plafoniera lipita ...

Banuiesc ca e vorba de suportul lipit de parbriz. Eu am curatat f. bine atit sticla cit si plasticul si le-am lipit cu Bison (epoxy, bicomponent). Pina la intarirea mixturii, am fixat suportul cu o banda adeziva. Nu mai are moarte insa nici nu il mai pot da jos intentionat ... poate doar cu flexul :) .

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. De ceva vreme, masina mea intra din ce in ce mai greu in viteza. De mentionat ca intra mai greu in treapta a II-a la retrogradare si in marsharier, mai ales dupa ce se incalzeste bine motorul. Suspectez cuplajul dintre tija ce iese din cutie si restul timoneriei, deoarece am verificat-o si am observat ca are joc foarte mare. E normal, sau trebuie schimbat? Se poate schimba doar acel cuplaj? Astept ceva sfaturi, multumesc.

Share this post


Link to post

Salutari smailmiami,

 

Garnitura de chiuloasa este singura problema.In cazul in care ai inlocuit-o cu una aftermaket se poate se fi nimerit una cu gaurile prea mici.

 

Aceeasi problema am avut-o si eu acum ceva timp, in sensul in care imi spargea furtune de apa , cauza fiind o garnitura de chiuloasa "arsa".

 

Schimba-i garnitura cu una GM DAT originala , plan la chiuloasa si scapi de durerile de cap. asta daca nu cumva ai o fisura in traseul de evacuare...ceea ce ar fi o sansa la un milion (sunt f groase).

 

Daca tot ii schimbi garnitura, schimba si semeringurile de supape cu unele Reinz original , nu ce gasesti in magazinele de koreene pentru ca aceste sunt imbatranite de ani de zile in de stat pe raft.

 

 

 

 

@stfingt Masoara presiunea la ulei...daca este in parametri iar motorul tau nu consuma ulei , trebuie decat sa dai baia jos ...cradel-ul si sa scoti un capac palier sa schimbi cuzinetii axiali.Cel mai probabil sunt dusi datorita uzurii.

 

Sunt destul de ieftini asa ca poti comanda si unii mai mari sa vezi daca iti intra acolo in cazul in care cu std inca ai joc axial.

 

 

 

 

@all Stie cineva care sunt codurile de rulment skf pentru alternatorul de leganza ?

 

 

Se gasesc carbunii ? a inceput sa imi incarce 13.5 v de ceva vreme.

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Garnitura de chiulasa am pus Victor Reinz.

Share this post


Link to post

am patit-o un prieten cu un 20xe de opel . Garnitura aftermarket are gaurile mai mici decat trebuie ...

 

Dar pompa de apa ai verificat-o,mai are elice?

 

 

Share this post


Link to post

Da, si pompa de apa este impecabila. Motorul nu cred sa aiba mai mult de 100k reali.

Share this post


Link to post

@stfingt Masoara presiunea la ulei...daca este in parametri iar motorul tau nu consuma ulei , trebuie decat sa dai baia jos ...cradel-ul si sa scoti un capac palier sa schimbi cuzinetii axiali.Cel mai probabil sunt dusi datorita uzurii.

 

Multam fain de informatii, ma gandeam ca trebuie sa fie o rezolvare simpla. Presiunea la ulei e ok asa mi-a spus tipu ce mi-a pus masina pe tester, in schimb pierde ulei ori pe la baie (baia e imbibata de ulei si completez cam 1 litru pe luna) ori pe la semiringul din spatele fulei de la distributie (cea de jos). referitor la cuzineti nu stiu exact ce sa iau R1, R2, din ceea ce stiu motorul nu a fost desfacut pana acum, poti sa-mi dai un reper pt cuzineti (si semiringul respetciv) te rog?

 

Vesnic recunoscator

Edited by Salex

Share this post


Link to post

De circa o saptamana, a intervenit o problema legata de functionarea Leganzei. Mai precis, dupa ce scade benzina din rezervor sub un sfert, in momentul in care accelerez, masina nu mai are putere, parca nu mai este alimentata cum trebuie. Aceasta este prima simptoma, pentru ca daca mai merg, ulterior nu mai pot accelera, ajungand treptat ca nici relantiul sa nu mai tina. In conditiile in care benzina din rezervor nici nu ajunge la limita rosie (minim). Am banuit ca ar fi vorba de gaze in rezervor, sau acel "vid" facut ca urmare a faptului ca initial am avut plinul facut si am mers continuu pe benzina. Dar am desfacut busonul si aceleasi simptome. Dupa ce am adaugat 20 litri benzina si-a revenit. Ieri, scazand nivelul din nou sub sfertul de rezervor, aceeasi problema. Ba mai mult, parca nici nu vrea sa mai porneasca, reusind la a patra cheie, cu ralantiu variabil, noroc ca trec repede pe GPL, cu care reusesc sa merg. Am banuit initial si un injector, care pus pe banc, arata ca nu baga constant benzina. (Mentionez ca anterior, la decelerare pe benzina / cand luam brusc piciorul de pe acceleratie/ masina scutura binisor). Aceasta se intampla doar la mersul pe benzina, pe GPL merge uniform. Nu am schimbat inca acel injector, dar urmeaza.

Filtrul de benzina este nou, schimbat de trei saptamani, pompa de benzina se aude bazaind, desi ar fi o problema cu garnitura ei de la capacul rezervorului, in sensul ca s-a "umflat" si dupa demontare la schimbarea modulului din pompa nu mai etanseaza bine, daca rezervorul este plin, curgand benzina pe langa garnitura, motiv pentru care evit sa umplu "ochi" rezervorul. Nu am gasit o garnitura de schimb oricat m-am straduit.

Evident, pe moment solutia ar fi sa nu scad cantitatea de benzina sub un sfert de rezervor, dar caut remedierea defectiunii.

Daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat, multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Daca simptomele apar doar la indicatia de sub 1/4 e posibil sa indice sonda litrometrica gresit si sa ai de fapt benzina pe minim, aproape zero. Daca faci plinul cand iti indica 1/4, cata benzina intra? Stiu ca iti curge pe la garnitura pompei, insa ma gandesc ca macar o data ai incercat...

Share this post


Link to post

Ziua buna domnilor!

Cu timpul mi-au aparut niste fisuri mici in spolier-ul pe spate, pe laterala stanga. Mai exact putin mai jos de lampa de stop. Este o problema tipica imbatranirii, ma gandesc, numai ca dintr-o intamplare, am atins-o de un copac si mi-au sarit niste bucati. Se vede urat, nu ma intrebati...Intrebarea mea ar fi: acele bucatele sunt din fibra de sicla? Ca nu prea pare a fi chit. Si as dori o recomandare pentru service, de la concetatenii mei.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

Nu stiu sigur cata benzina intra fiindca niciodata nu am lasat rezervorul sub un sfert, tocmai din cauza ca am stricat o pompa datorita circulatiei cu benzina putina.

As putea sa scot din nou capacul de la pompa de benzina si sa ma uit in rezervor daca atunci cand apar simptomele si acesta indica mai putin de un sfert, acesta mai are sau nu benzina, dar prefer sa nu o fac tocmai datorita faptului ca pun foarte greu garnitura, aceasta fiind "umflata". E posibil sa fie simptoma descrisa de tine Mircea, dar defectiunea sondei sa fi aparut recent, pentru ca, in ciuda a ceea ce am scris mai sus, imi amintesc ca acum aproape o luna, cand circulam pe o sosea in tara unde nu am putut alimenta, nivelul rezervorului a scazut aproape de rosu, indicatorul si implicit sonda litrometrica functionand.

Cred ca pe viitor am sa evit sa circul cu benzina sub sfertul rezervorului, tocmai pentru a evita astfel de complicatii. Chiar daca nu este locul aici, stie cineva de unde as putea achizitiona o astfel de garnitura, evitand evident second?.

Multumesc Mircea pentru raspuns.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...