Jump to content

Recommended Posts

Am si eu o intrebare.. legata de o leganza cu aprox 120.000 km.. masina nu a avut uleiul schimbat foarte mult timp, a stat aprox un an pe bara.. dupa care ii palpaia becul la ulei, cu motorul cald la ralanti.. facut un engine flush + schimbare de ulei Eneos 5W-40 sintetic + filtru champion... se simte ca se unge mai bine dar problema cu becul persista...? Sa suspectez cuzinetii de palier sau pompa?

 

salutare...ar trebui sa dai baia jos si sa vezi si ce este in ea si ar trebui curatat si sorbul de la pompa de ulei,se formeaza depuneri de la ulei.eu asa am gasit la mine atunci cand mi-am schimbat garnitura de chiulasa,am schimbat si garnitura la baia de ulei.referitor la ulei eu folosesc 5w40 castrol slx profesional,am bagat si 5w30 dar nu mi-a placut,la un drum de Italia cu mers pe autostrada in regim de 130km pe ora am completat cu 2 litri,fiind mai subtire l-a papat repede.eu in general imi schimb uleiul la 6 luni sau 5000km,e mai bine pentru motor in general si pentru tachetii hidraulici,cuzineti si segmenti in special...bafta

Share this post


Link to post

@Dumitru Cristian: problema asta am avut-o si eu la inceputul achizitiei si am rezolvat-o prin curatirea sorbului pompei de ulei; se creeaza depuneri, pompa nu trage suficient ulei si in turatie de ralanti se intampla ce ne-ai spus.

Share this post


Link to post

Da, aveti perfecta dreptate ! Dorel si mai ales seful lui a zis ca in procent de 90% se rupe firul senzorului. Nu il cred, voi schimba mecanicul si service-ul . Am fost la tester la celalalt service Daewoo din Oradea (ca sunt 2 ) si exact asta este buba. Multumesc de sfaturi .

 

sal...am uitat sa va spun ca eu sunt de meserie mecanic,iar intr-o zi mi s-a parut ca aud un rulment de roata huruind,normal i-am schimbat pe amandoi,mentionez ca i-am schimbat cu grija,la presa hidraulica,cu senzori in fuzeta,nu am putut sa-i desfac.chiar si la inlocuire am rupt surubelul de prindere,a trebuit sa gauresc si sa dau filet,iar senzorul l-am scos din fuzeta cu bormasina si cu un burghiu mare.dupa inlocuire la cateva zile mi s-a aprins martorul de ABS in bord,am mers la tester la Romintrade in Brasov si mi-au zis ca e senzorul ABS stg.fata,l-am inlocuit si s-a stins becul din bord de la sine...la 1 an diferentza mi s-a aprins iarasi,(s-a mai tot aprins el in decursul anului,dar se stingea de la sine)

m-am dus iarasi la tester,de data asta la IATSA BRASOV,mi s-a spus ca ar fi problema cu un senzor ABS de pe spate,negasind sa-l cumpar am mai mers asa,dar iar s-a aprins becul,m-am dus inapoi la ei si mi-au aerisit-o cu testerul si acum e in regula.se mai aprinde periodic dar se stinge de la sine,ABS-ul functioneaza normal.sal

sper ca am fost de ajutor

 

S-a mai discutat subiectul asta. Daewoo a dat un comunicat vis-a-vis de functionarea proasta a sondei la anumite modele. Da-mi pe MP o adresa de mail si iti trimit buletinul respectiv

 

 

sal...trimite-mi te rog si mie buletinul despre sonda la adresa:adrianstelian@hotmail.com.

mersi frumos

Share this post


Link to post

Salut.Unde se afla mufa de conectare OBD la Leganza?Am cautat-o in panoul de sigurante dar nu exista.Pe unde as mai putea sa o caut?Multumesc

Share this post


Link to post

Mufa ALDL se afla in zona de deasupra pedalei de acceleratie.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns! As mai avea o problema aparuta:dimineata la pornire motorul nu sta la relanti masina tremura si se opreste.Chiar daca incerc sa o tin din acceleratie tremura si nu are putere sa accelereze.Abia dupa a 3 a cheie relantiul isi revine si motorul merge.Mentionez ca la pornirile ulterioare cand temperatura este in parametri masina se comporta f bine in sensul ca porneste "la sfert".Am dat o resetare la calculatorul masinii dar degeaba dimineata sau cand temperatura lichidului de racire scade sub 35 gr masina are problema descrisa mai sus.

Ca si cauze pe care eu le banuiesc ca ar duce la acest tremurat ar fi urmatoarele:

1.de curand am facut o completare de ulei (1L)15W40(masina are peste 300.000 km)

2.uneori mai ales la prima pornire de dimineata pedala de acceleratie este intepenita si abia dupa o apasare mai serioasa isi revine lucru care mi se mai intampla si la bruscarea pedalei pentru un demaraj mai sportiv.

3.de 3 luni masina mea este echipata cu o instalatie de GPL Tomasetto de atunci am mers exclusiv pe gaz exceptand situatia pornirilor pe benzina necesare pana la ridicarea temperaturii la 35 gr.Astept ceva pareri.

Share this post


Link to post

GPL-ul.

Share this post


Link to post

In Buzau aveti un service bun pe GPL, mergi la Sebi sa-ti faca un reglaj al instalatiei. Problema asta am avut-o si eu la inceput, am rezolvat-o modificand semnalul de sonda lambda transmis ECM-ului in timpul mersului pe gaz, semnal pe care il aplica la trecerea pe benzina. Insa eu am alt tip de instalatie, Landi Renzo.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

2.uneori mai ales la prima pornire de dimineata pedala de acceleratie este intepenita si abia dupa o apasare mai serioasa isi revine lucru care mi se mai intampla si la bruscarea pedalei pentru un demaraj mai sportiv.

3.de 3 luni masina mea este echipata cu o instalatie de GPL Tomasetto de atunci am mers exclusiv pe gaz exceptand situatia pornirilor pe benzina necesare pana la ridicarea temperaturii la 35 gr.Astept ceva pareri.

2. Curata urgent clapeta de acceleratie. Iti trebuie un spray de carb cleaner sau intake cleaner, o carpa si o surublenita ca sa dai deoparte tubul de admisie aer (cel gros din cauciuc). Daca tot umbli pe acolo curata si IAC-ul. Gasesti tutoriale pe forum.

3. Regleaza emulatorul de lambda si se rezolva pb.

Share this post


Link to post

Probleme cu suspensia, mai exact arc fata rupt.

Share this post


Link to post

Schimba-l, de preferat pe ambele de pe fata, sunt in jur de 100 RON/buc.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu o mare problema in sensul ca ieri m-am apucat sa curat corpul clapetei de acceleratie si IAC-ul.Dupa aceste curatari am desurubat si acel TPS fara sa stiu cum arata crezand ca e tot ceva de curatat.Dupa ce le-am montat la loc masina sta turata la relanti si se aprinde martorul check in bord.I-am facut o resetare la ECM dar situatia pare sa ramana aceeasi.Exista vreo modalitate mecanica pentru a restabili turatia la relanti normala?Vreun reglaj manual din suruburi?Nu as mai vrea sa ajung pe la service-uri si sa fiu indrumat gresit spre alte defectiuni.Astept un raspuns urgent.Multumesc

 

Varful IAC la mine nu se misca deloc este intepenit.Ce se misca este dispozitivul din jurul varfului IAC care culiseaza in sus si jos.Este normal?

Share this post


Link to post

Va salut pe toti.

Proaspat intors de la mare!

Primul punct pe ordinea de zi: un "NU" hotarat uleiului Castrol imbuteliat pentru Romania. Si cand ma gandesc ca l-am tinut ca "inteligentul" un an de zile in masina; este adevarat ca nu am facut decat vreo 5000 de km evitand sa fac drumuri lungi pentru ca mi se aprindea martorul de ulei cumm saream de 100km/ora. Stiti, mai vechea mea problema... Inainte de a pleca in concediu m-am reintors la uleiul pe care l-am folosit dintotdeauna Daewoo 5W30; si mers constant 130km/h pe autostrazi; am trecut si peste, dar doar in depasiri si asta pentru ca eram cu cei mici, dar si pentru radare; in rest 110-120 pe nationale. NICIO PROBLEMA!! Nici un martor de ulei aprins, nimic. Si v-am tot stresat cu problema asta... Asadar, Castrol capitol inchis.

Punctul doi, surpriza azi de dimineata: a murit bateria; noua, garantie, de 8 luni pe masina. Am pornit masina impinsa (GRAV-stiu ca nu am voie, dar nu am avut alta solutie), am verificat incarcarea cu multimetru, 13.7-13.8 fara consumatori...adica nu incarca. Deci nu este bateria! Problema este din alternator.

Intrebare: in afara de a-l da jos mai pot face o alta verificare preliminara a incarcarii in afara de cea clasica la bornele bateriei?

Multumesc tuturor celor care imi raspund!

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Masoara tensiunea direct la bornele alternatorului pt. a vedea ce cadere de tensiune ai pe cabluri (sau alternativ, plus de la baterie si masa de pe motor, masa de la baterie si plus de pe alternator, sa deternini exact cablul cu probleme). Oricum, e bine de curatat bornele si inlocuit papucii de la cabluri...

Share this post


Link to post

Citeam intre timp pe la probleme electrice; martorul de baterie nu l-am vazut aprins cu motorul pornit, iar din cate stiu eu exista doua faze ale circuitului de incarcare: 14.2-14.7, faza I fara consumatori si 13.7-14.2 faza a-II-a cu consumatori. Eu sunt la minimul fazei a doua si fara consumatori, incarcare verificata la bornele bateriei. O sa fac verificarile recomandate.

 

L.E. Din pacate acum masina este oprita si nu am alta baterie buna la indemana. Cautam...

As putea banui si electromotorul?

Share this post


Link to post

Nu, cred ca ai minim 0.5 V cadere pe cabluri. Eu am mai pus un cablu de masa de 30 mmp sectiune care pleaca de la borna bateriei la motor si am inlocuit papucul de la cablul de plus (taiat cablul langa papuc si sertizat altul). Inainte frigeau bornele bateriei cu toti consumatorii porniti, acum sunt doar calde. Caderea de tensiune la mine era cam de 0.7 V.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Buna , am si eu o problema cu pornirea la o leganza , am dus injectoarele la curatat , totul este perfect trage mai bine , dimineata porneste la sfert de cheie dar cind ii cald motoru porneste destul de greu si asta numa dupa ce am dus injectoarele la curatat , pot sa zic ca , leganza nu o pornit niciodata greu indiferent de anotimp si de cite grade erau afara , mi-ar prinde bine ceva sfaturi .

Share this post


Link to post

...Cred ca porneste innecata cu benzina... probabil injectoarele "picura" benzina dupa oprire...

Share this post


Link to post

Este ceva remediu pt asta sau alte injectoare

Share this post


Link to post

Nu cred ca se mai pot repara...

Share this post


Link to post

I-ai facut reset ECM SI Iddle Learn dupa operatiunea de curatare?

Share this post


Link to post

am facut tot ce se putea face si tot porneste greu la cald

Share this post


Link to post

... totul este perfect trage mai bine , dimineata porneste la sfert de cheie dar cind ii cald motoru porneste destul de greu si asta numa dupa ce am dus injectoarele la curatat

Poti sa ii dai si mama Reset-ului si IL, nu are cu ce sa ajute. Asta, desigur, daca observatiile de mai sus (citat) sint corecte. Si parerea mea este ca unul (sau mai multe injectoare) supureaza ...

Share this post


Link to post

Problema sta cam asa , eu circul pe gaz ,pe benzina foarte putin si de atitia ani de cind am gazu injectoarele sau dus , le-am dus la curatat si-au revenit merge bine masina pe benzina dar porneste greu la cald

Share this post


Link to post

Nu este nici o contradictie in cele spuse de tine, totul e logic. Masina trage forate bine pentru ca amestecul este usor (sau mai mult ?) imbogatit. Ai verificat cum stai cu consumul (exclusiv pe benzina, desigur) ? Teava de esapament cum arata ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...