Jump to content

Recommended Posts

Nu cred ca este de la ax. Ar avea joc si cu motorul oprit.Mai mult ca sigur este pompa. Sa schimbe numai uleiul cred ca ar fi degeaba.Iar la cutie prima data trebuie verificat nivelul de ulei.

Share this post


Link to post

Salut baieti... Acum cateva luni mi-am luat o leganza cu multe probleme cu scopul de a o face pentru mine.Una din ele e ca a avut blocul spart.L-am inlocuit si a pornit bine(desi a ramas aprins martorul "check engine").Se ducea pana in limitare scoasa din viteza. A venit timpul sa o vad cum merge prin oras...dezamagit rau...nu sarea de 70 la ora cu pedala la fund.cu motorul cald, foarte greu porneste.nu avea deloc vlaga. intr-o zi am oprit la peco sa ii bag benzina.I-am bagat si cand sa plec dupa loc se ineaca motorul la cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie. nu sta decat relantiul. bujiile sunt negre toate(afumate). am incercat cu alta pompa de benzina, la fel face.am dus-o la tester, ala cica are o masa proasta. tot ce pot sa zic e ca a mers din ce in ce mai rau. la fiecare drum prin oras mergea mai prost ca drumul precedent.si scurte-20,30 km fiecare.bujii schimbate,injectoarele pisa calumea-cu rampa scoasa din admisie,bobina de inductie am incercat-o pe alta masina si merge,fisele au in jur de 2kohmi. filtrele toate schimbate, uleiul nu are 500km,poate s-a mai lovit cineva de asemenea problema.

Edited by flop

Share this post


Link to post

Bun gasit. De ceva vreme cu motorul pornit de aude un zarait care fluctueaza in functie de turatie.Am schimbat de 3 zile distributia crezand ca de acolo vine problema.Adevarul ca acum zaraitul s-a mai estompat,dar tot exista.Parca ar fi un rulment!?Care ar fi diagnosticul?Va multumesc anticipat.

Edited by Wallkhoff93

Share this post


Link to post

Ce fel de zgomot e???.Daca se aude sigur 100% de la motor nu pot fi decat doua cauze, pompa de apa sau rulmentii de la alternator.Atentie zgomotul se poate propaga :D

Share this post


Link to post

Ce fel de zgomot e???.Daca se aude sigur 100% de la motor nu pot fi decat doua cauze, pompa de apa sau rulmentii de la alternator.Atentie zgomotul se poate propaga :D

 

Este un zarait/fasait ca si cum un rulment e cauza. Pompa de apa,curelele si rolele le-am inlocuit de 3 zile.Din inauntru nu se aude tare, dar afara e deranjant.

Share this post


Link to post

La rulmentul de presiune de la ambreiaj va-ti gandit? Calca pedala de ambreiaj si vezi daca se mai aude; daca nu i-l mai auzi, zgomotul de acolo vine.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Se aude si cu pedala de ambreiaj apasata. E un sunet uniform.Si la relanti si in turatie.

Share this post


Link to post

Daca se aude cu pedala de ambreiaj calcata si sunetul creste in functie de turatie nu e de la rulmentul de presiune; dar dupa cum spui ca se aude indiferent de pedala, s-ar putea de acolo sa vina zgomotul.

Share this post


Link to post

Sa se verifice si rola intinzatoare de la accesorii, nu observ sa se fi mentionat inlocuirea reperelor componente ale transmisiei.

Mai mult ca sigur de aici provine sunetul, de la uzura mecanismului de tensionare.

Share this post


Link to post

S-au inlocuit si rolele adiacente distributiei/ 2 erau la fel si una era diferita.

Share this post


Link to post

Mike ti-a spus foarte clar "rola intinzatoare de la accesorii". Ce treaba are asta cu rolele mentionate de tine (de la distributie) ? Intinzatorul curelei de accesorii il gasesti in spatele fuliei pompei de servodirecte si al fuliei compresorului de A/C

Share this post


Link to post

Salut tuturor

 

Foarte recent am luat pe mana o Leganza din '99, conduc aceasta masina de 6 ani dar acum am devenit singurul care o va mai folosi si totodata responsabilul cu reparatiile (mai mult sau mai putin voluntar..)

 

Momentan imi propun sa repar doua probleme majore.. masina a fost dusa acum 1 saptamana la un service in Constanta pentru aceste probleme dar nu s-a concluzionat in nicio reparatie.

 

Prima, nu functioneaza aer conditionat. Deloc. Mecanicul care s-a uitat zice ca crapat compresorul. (nu am fost de fata)

 

A doua problema mult mai suparatoare, cand masina este pe loc si schimb directia se aude un huruit foarte zgomotos. Cu cat pompa de servodirectie este mai putin solicitata (adica cand invart de volan la o viteza mai mare) cu atat zgomotul scade in intensitate. Dar cand este pe loc se aude foarte tare! Volanul se misca poate putin mai greu decat cand nu se auzea nimic dar oricum nu este greu de miscat.

 

Legat de aceasta a doua problema acelasi mecanic i-a spus mamei mele ca "nu e nicio problema" si ca "se poate merge asa pana cand apare ulei pe pompa de servodirectie sau nu va mai functiona deloc servodirectia".

 

Eu locuiesc in Bucuresti si am luat astazi masina pe mainile mele.. as dori sa imi recomandati un service bun la care sa pot lasa masina si sa am incredere ca se pot rezolva cele doua probleme, eventual poate ma ajutati cu niste preturi orientative sa stiu la ce sa ma astept. Personal nu ma pricep deloc la mecanica sau astfel de reparatii si nici nu am timp momentan sa citesc si sa ma implic.

 

Daca mi se confirma (pentru ca nu am deloc incredere in acest mecanic care a diagnosticat masina) cred ca voi cumpara un compresor nou de la: http://cgi.ebay.de/K...le_Zubeh%C3%B6r . Pretul din cate vad eu este undeva la media dintre un compresor nou in magazinele de la noi si un compresor second hand!

 

O ultima problema este bordul masinii - deasupra ceasurilor s-a desprins pur si simplu partea mai de la suprafata iar aproape de parbriz unde este gaura pentru aer a pocnit pur si simplu. Cred ca asta se poate repara destul de usor fara ceva piese noi, credeti ca acelasi service s-ar putea ocupa si de lucrul acesta, sau ar fi mai indicat sa merg la un lo specializat in interioare de masini (daca exista asa ceva) ?

 

Cam asta e pentru primul meu post.. nu am apucat sa citesc forumul foarte mult dar daca tineti intalniri din cand in cand pot trece si eu, in rest masina avand doar defecte cosmetice (zgariata, vopseaua sarita la manerul din dreapta fata, lipsa capace.. :D ) .. merge FOARTE bine, are totusi 120.000 km dar motorul se comporta exemplar.

 

Eu mi-as dori niste reparatii exemplare care sa dureze si din aceasta cauza as prefera piese noi, acum poate imi ziceti voi cum credeti ca e cel mai bine sa procedez.

 

Multumesc!

Edited by barda

Share this post


Link to post

Adica setul curea transmisie+role?

Este vorba de o singura rola intinzatoare. Se recomanda inlocuirea la fiecare 2 schimburi de distributie. Cureaua eu as recomanda sa fie schimbata impreuna cu kitul de distributie adica la maxim 60.000km

Share this post


Link to post

Deci o curea+o rola.Merci mult pentru toate detaliile.Mecanicul a spus ca de la distributie vine zaraitul.Am inlocuit kitul de distributie si tot face.Deci vine de la transmisie.

Share this post


Link to post

Daca nenea mecanicul este absolut sigur ca zgomotul vine de sub capacul de protectie a distributiei, ramine pe lista si pompa de apa. Si asta se schimba tot la 2 schimburi de distributie.

 

Ca sa identifici cu precizie de 100% poti face urmatoarea manevra: cu o cheie inelara de 15, detensionezi rola intinzatoare a curelei de accesorii; dai cureaua jos; pornesti motorul. Daca zgomotul persista atunci e pompa de apa. Daca zgomotul dispare atunci e rola intinzatoare :)

Share this post


Link to post

Pompa de apa,curea si rolele de la distributie le-am inlocuit acum4 zile.Ramane atunci kitul de transmisie.Acolo poate fi cauza.

Share this post


Link to post

Atentie!Zgomotul poate sa vina si de la piesele schimbate acum.Am inteles ca sunt noi dar asta nu mai reprezinta o garantie.

Share this post


Link to post

In ultima vreme multi posesori de Leganza mi-au cerut parerea vis-a-vis de niste zgomote provocate de rotirea volanului la viteze mici de deplasare si, mai ales, in stationare. Am reusit, zilele trecute, sa fac niste poze vinovatului respectiv rulmentului de amortizor. De multa vreme (2 ani si jumatate) ma confrunt si eu cu aceasta problema timp in care in vreo 3 rinduri am schimbat rulmentii fara succes. O solutie de moment pentru a scapa de zgomotele infioratoare a reprezentat-o WD40. Evident, trecerea prin balti sau mersul pe timp de ploaie atrag imediat reaparitia zgomotelor.

 

Bun ! La mine necazul a aparut cind mi-am schimbat amortizoarele si am decis sa pun absolut toate componentele noi. Eroare grava, rulmentii originali ai masinii erau in stare buna si am regretat mult timp faptul ca i-am aruncat. Inlocuirea a fost facuta cu rulmenti GM cu un design foarte diferit de ceea ce a avut MOSul de la mama lui. Efectele (zgomotele) au aparut la mai putin de 6 luni ... Am cumparat alti rulmenti, de data asta SKF si am trecut la inlocuire. Supriza, rulmentii SKF erau (si sint) identici cu GM. A doua surpriza: am identificat pe rulmentii GM adevaratul producator, adica ... SKF ! Am fost convins ca a fost vorba de o problema de montaj insa, dupa foarte putin timp, zgomotele au reaparut. Unii dintre cei care ati mers cu MOSul in perioada asta stiti despre ce vorbesc :) .

 

La a treia schimbare am facut tot ce am putut sa gasesc rulmenti asemanatori cu aia despre care v-am spus ca i-am aruncat. Misiune imposibila ! TOTI rulmentii pe care i-am gasit sint produsi de SKF. Deci, rezumind, rulmentii GM, MONROE, SACHS sint produsi de SKF. Din acest motiv, atunci cind aveti nevoie de asa ceva, vedeti pe ce aruncati banii. De pilda, rulmentul in cutie MONROE costa dublu fata de cei in cutie SKF si cu cca 50% mai mult decit cei in cutie (punga) GM ;)

 

Si acum dezvaluirea misterului ! Am recoltat de pe masina donatoare rulmentii de amotrizor in speranta ca vor fi OK. Intr-o prima faza m-am cam dezumflat putin pentru ca am dat peste ... SKF, desigur.

 

Totusi, sint putin diferiti ! Asa cum se vede in imagine (incercuit cu rosu) in partea superioara exista 3 spatii care gazduiesc suruburile monturii amortizorului, imobilizind astfel rulmentul. Pentru ca aceasta este cauza DISTRUGERII rapide a rulmentului si a zgomotelor ce apar.

IMG_1001.jpg

 

Va dati seama de ceea ce se intimpla in imaginea urmatoare.

IMG_1002.jpg

Nu stiu din ce motive SKF a schimbat designul insa rau a facut. Rulmentii pe care i-am tot schimbat nu au cum sa se blocheze in suruburi motiv pentru care, dupa ceva mers pe drumuri proaste, se deplaseaza de la locul lor. Trepatat camasile de plastic ale rulmentului ajung sa se incalece si, evident, sa se rupa. Patrunderea apei si mizeriei produce deteriorarea rulmentului. La al treilea schimb pe care l-am facut am lipit cu Bison camasa de plastic de montura in speranta ca rulmentul nu se va mai putea misca de la locul sau. Ma prinsesem de multa vreme de cauza insa nu am gasit alta rezolvare. Urmele de Bison se vad pe camasa de plastic

 

In ultima imagine puteti vedea, comparativ, un rulment care sigur o sa va dea batai de cap (stinga) si un rulment care va fi OK. Sper ca imaginile sa va fie de folos atunci cind mergeti la cumparaturi :) . De asemenea, sper sa si gasiti asa ceva.

IMG_1003.jpg

 

Inca un amanunt: rulmentul propriu-zis este identic, doar camasa superioara de plastic difera. In cazul meu, a fost si singurul lucru pe care l-am "imprumutat". Rulmentii vechi, cei care scoteau niste zgomote infioratoare, au fost spalati, umpluti cu vaselina si functioneaza impecabil. Deci, daca veti ajunge la disperare, salvarea poate veni de la o Leganza mai veche ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu am avut aceeasi problema ca si Salex :( numai ca norocul meu a fost ca...dupa multe cautari am gasit rulmetii si flansele pe original :)

Share this post


Link to post

Eu am schimbat rulmentii recent impreuna cu flansele . am pus GM direct de la sursa(stau la 1km de magazia service-ului "oficial" de fabrica) . Nu mai am nici un fel de probleme cu zgomotele provocate de rulmenti.

 

Cele originale se gasesc in pungi verzulii cu logo GM si service part number pe ele.

 

Momentan masina mea este la vopsit.

 

 

As avea nevoie de part number pentru clipsuri bara fata (mari) si clipsuri aparatoare noroi.Prin clipsuri, inteleg acele suruburi de plastic gen dibluri .

 

 

Edited by ROV

Share this post


Link to post

map-ul e senzorul de sub clapeta de aer?

ceilalti senzori bagati pe furtunasele de aer ce scop au?

incepe sa ma innebuneasca motorul asta...senzorul de pe volanta trebuie sa aiba un sfarc pe el?ca am incercat cu uun fara sfarc si nu porneste deloc.stiti pe cineva cu o leganza Euro2 disponibil sa vina la mine(sos giurgiului-bucuresti) si sa iau senzor cu senzor pana gasesc diavolul din ea? :wallbanger:

 

mentionez ca e vesnic aprins check engine si la diagnoza mi-a zis "eroare semnal 58x"

Edited by flop

Share this post


Link to post

Pai cine ti-a facut diagnoza nu ti-a spus si ce inseamna? Ce, a fost cizmar?

Share this post


Link to post

mi-a zis ceva de o masa proasta.dar omu urmarea sa o las la el sa mi-o repare...

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...