Jump to content

Recommended Posts

Recomand si eu Mobil. Fa o incercare cu 15W40, parerea mea.

Legat de Mobil, sustin si eu parerea. Cu 15W40 insa nu sint deloc de acord, mai ales in cazul unui motor proaspat facut. Daca o dam in minerale, de ce sa nu ne intoarcem la Dacie, la 20W-50.

Share this post


Link to post

Eu zic sa faci ceva la motorul ala mai repede, asta daca vrei sa mai ai ce repara. Daca mai mergi mult asa, ramai fara axa aia cu came care bate si posibil si fara distributie, daca se blocheaza. Au mai patit-o si altii pe aici.

 

Becul ala nu trebuie sa se aprinda indiferent de turatie si tip de ulei, motorul are o problema care nu s-a rezolvat prin schimbul ala de garnitura de chiulasa. Stiu ca e costisitor si poate nu ai o situatie materiala stralucita in perioada asta, nimeni nu are, insa mai multi bani o sa cheltui pe carpeli care nu vor rezolva nimic.

 

Arderea garniturii nu a fost cauza problemei in cazul asta, ci doar un efect.

 

 

PS. Cat te-a costat numai uleiul (3 schimburi din cate imi amintesc eu) pana acum? Pune la socoteala si Mobilul pe care vrei sa-l incerci.

Banii astia erau manopera la desfacerea motorului.

Share this post


Link to post

... La desfacerea motorului, tot ansamblu, bloc_motor-pistoane-maneton-cuzineti au ramas pe masina iar jos, a fost data baia de ulei+sorbul (le-am vazut si eu); nu stiu daca au dat jos si pompa; presupun ca da pentru curatire. Si daca nu trebuie desfacut inca odata motorul, cum se ajunge la cuzineti?...

Eu asta nu o sa pot sa inteleg nici in ruptul capului, mecanicii aia trebuie ca au fost beti :spumelagura: Au dat jos baia si sorbul, aproape ca as fi zis BRAVO LOR dar ... Din momentul acela, mai dadeau jos fix 15 suruburi si ajungeau la cuzineti ! Dupa cum au lucrat in acest punct al operatiunii iti garantez eu ca nu au scos pompa. Complet idiot, sa te chiuni sa dai baia jos (si la Leganza chiar e un chin) si sa nu mai faci o verficare simpla, mai mult de 10 minute nu le lua ! Merita :rambo:

 

Daca vor reface tot drumul si se constata ca exista probleme la cuzinetii de biela, astia se pot schimba usor, fara alte complicatii, chiulasa oricum nu mai trebuie demontata. Daca ai probleme la cuzinetii de palier ... atunci e buba mare, trebuie scos arborele. Adica data si CV jos. Ceea ce ar explica intr-o oarecare masura lipsa apetitului (mecanicilor) de a face o treaba riguroasa)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Si eu inclin sa cred ca pompa de ulei nu a fost data jos! Dar de ce Dumnezeului nu s-au uitat si la cuzineti nu imi dau seama! Dj_Dark are dreptate cand se refera la situatia materiala in acesta perioada si sunt nevoit sa ma folosesc de masina si sa accept un compromis cu toate ca sunt constient de riscuri. Intrebare: se poate face un test de presiune a uleiului atunci cand acesta este la temperatura inalta fara desfacerea motorului?

Share this post


Link to post

Daca ai probleme la cuzinetii de palier ... atunci e buba mare, trebuie scos arborele.

 

Nu stiu cum e la Leganza dar la Espero nu trebuie demontat, se schimba foarte simplu chiar. De ce trebuie dat jos la Leganza?

 

se poate face un test de presiune a uleiului atunci cand acesta este la temperatura inalta fara desfacerea motorului?

 

Se poate cu un manometru in locul sondei care aprinde becul insa nu prea exista decat in service-urile daewoo, si acolo rar.

Share this post


Link to post

Cand era service-ul in Craiova nu aveam probleme :wallbanger:

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Stai tu linistit pt ca e si acum serviceul fostei uzini care repara daewoo .

Podul lui Electro in spatele caminului 10 din Lapus intrebati un taximetrist si va spune clar .

Este acolo si inca repara Leganza si au si piese de Daewoo la vanzare .

Acum cica se cheama Ford de dupa denumirea fabricii de acuma .

Asa ca nu dispera .

Share this post


Link to post

Salut.

Am o problema la comutatorul de distribuire aer in habitaclu in sensul ca pe orice pozitie ar fi aerul este distribuit cu preponderenta la picioare fara sa mai respecte comenzile de pe comutator.Am constatat ca sub torpedou am un cablu scos de culoare neagra cu un cap galben ca o mufa.Desfacand capacul de sub torpedou am observat 2 piese negre in care mai intra cateva astfel de cabluri cu capetele de cauciuc galben.Oare de acolo sa fie problema expusa mai sus?Cum reusesc sa gasesc locul acelui cablu pentru ca accesul e destul de greu pentru a-mi da seama de unde provine si unde trebuie introdus?

 

 

Share this post


Link to post

Cablul ala negru n-o fi furtunasul de vacuum ? Fara vacuum nu face nimic distribuitorul de aer ...

Share this post


Link to post

@valkriesfly : O poza ar fi foarte utila ca sa nu ne jucam de-a mama Omida :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da e un furtunas de vacuum(cred!) de culoare neagra dintr-o serie de 6 furtunase (galben+albastru la un cilindru,rosu+verde la alt cilindru iar cel alb este prins la al 3-lea cilindru de langa clapeta ventilatorului) ce le-am putut observa in spatele tabloului cu distribuitorul de aer.Acest futunas de culoare neagra nu stiu unde se prinde e singurul care-mi sta atarnat restul sunt la locul lor prinse.

Share this post


Link to post

Pai unul dintre capete se infige in rezervorul de vacuumm, aproximativ pe la piciorele pasagerului, iar celalat capat in consola de comanda a climatizarii,

Share this post


Link to post

Spune-mi te rog pe unde gasesc acest rezervor de vacuum?Trebuie sa dau tot bordul jos sau doar torpedoul si masca de sub el?

Share this post


Link to post

Sub torpedou este o masca mica. Trebuie s-o dai pe aia jos pentru acces usor, dar cred ca se poate si fara. Baga si tu un ochi pe acolo. Cu furtunul scapat si motorul pornit ar trebui sa se auda un fasait usor. Pentru comanda de climatizare, trebuie sa dai jos masca ornamentala maro de pe consola ...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Am scos masca de sub torpedou chiar si torpedoul dar tot nu stiu unde se introduce acest cablu negru din cele 6(verde,galben,rosu,albastru,alb) pentru ca nu se aude niciun "fasait" sau vreun alt zgomot.Am verificat fiecare portiune unde ar putea intra cablul dar nu-mi dau seama de unde este smuls.Toata problema este ca aerul circula doar pe la picioare in orice pozitie ar fi selectorul de distribuire al aerului.Alte pareri despre unde se afla acest rezervor de vacuum?

 

 

Share this post


Link to post

Salut

Am rezolvat problema care m-a macinat mult timp si anume cea a zavorului de la usita de benzina.

Norocul meu care a fost , ca partea care s-a rupt nu a cazut in afara masinii ca sa o pierd definitiv ci a cazut inauntru masinii intre mocheta din portbagaj si tabla masinii.

Am desfacut mocheta si am vazut bucata rupta acolo si am lipit-o cu picatura si ca sa o fac putin mai rezistenta i-am pus si o bucatica mica de sarmulita ca armatura pe toata lungimea parghiei .

Si acum merge perfect.

Cu bordul unde se umflase mai am putin de lucru acolo. S-a lipit perfect cu picatura si tot cu picatura am sa il lipesc si in continuare.

Bafta si voua la reparatii .

Share this post


Link to post

salut...de cateva luni am cumparat o leganza si sunt foarte multumit de ia dar am avut ieri o problema am uitat farurile aprinse cam 3 ore si mi sa golit bateria.poate ca nu ar fi nici o problema dar am reusit sa o pornesc inpinsa .surpriza dupa pornire mi sa aprins acel chec in bord si imi merge foarte turat motorul la relanti indeva la 2000 de turati .aceea turatie ba scade la 1500 ture ba creste la 2000 de parca ar fi cineva care apasa pedala mereu.stie cineva care ar fi defectiunea simt ca o iau razna imi este frica sa o mai pornesc sa nu cumva sa ma trezesc ca pleaca naiba si singura ...mersi

Share this post


Link to post

in caz ca nu ai mers constant vreo 500 de km dupa ce ai pornit-o cu bateria goala, pune-o frumos pe redresor, si apoi inapoi pe masina.

Share this post


Link to post

Salut.

Chestia asta o stiu de la un meecanic f bun : Leganza si orice masina care este pe injectie si distributie pe curea nu se porneste nici trasa si nici impinsa .

Daca faci asta ai ocazia sa iti sara 3 sau 4 dinti de pe cureaua de distributie si sa nu iti mearga cum trebuie si sa iti duca supapele .

Si mie imi statea turata dar nu cu mult si merifica furtunul de aer care pleaca de la motor spre galeria filtrului de aer saa nu iti traga aer fals pe acolo, eu am patit-o cu furtunul ala si l-am schimbat ..

Pune bateria pe un redresor sa o incarci si cel mai bine te duci si o pui pe un tester sa vezi daca nu cumva ai patit ceva la cureaua de distributie .

Bafta in continuare.

Share this post


Link to post

Cureua de distributie nu a patit nimic. Este adevarat ca, impingind masina, se risca o buba la distributie insa momentul a fost depasit. La el e vorba de altceva, probabil un IAC super murdar, un ECM ramas fara tensiune (deci resetat) si un Idle Learn nefacut.

 

@ Nelu: Fa ce ti-au zis colegii legat de baterie. Apoi curata frumos IACul (de fapt, curata tot corpul clapetei de acceleratie), reseteaza ECMul si fa-i un Idle Learn. Toate astea le gasesti descrise pe forum.

 

Si inca ceva. Graba mare sau nu, te rugam sa iti revizuiesti modul de a scrie. Ceva mai ... citet ar fi pe placul tuturor. Majuscule, cratime, etc...

Share this post


Link to post

Va salut

 

Sunt detinatorul unui Daewoo Leganza caruia, de patru ani, nu i-am "dat" nimic decat consumabile si schimburi de ulei. De vreo 3 zile persista o problema: servodirectia nu mai functioneaza OK, merge foarte greu, volanul are puncte in care parca tinde sa se intepeneasca. Daca inainte o conduceam cu doua degete acum trag la greu cu ambele maini. Precizez ca nu exista scurgeri de ulei din caseta, nivelul de ulei ATF din rezervorul de servo este in limite normale iar in momentul in care invart volanul uleiul indica ca pompa ar functiona (se creeaza vartej in rezervor).

 

Sunt in mare dilema pentru ca nu stiu ce sa schimb: caseta sau pompa. (ambele costa in jur de 1200 lei). Sau poate exista vreun defect specific la Leganza in acest sens cu care eu sa nu ma fi intalnit pana acum?

 

Si, daca tot sunt la momentul adresarii de intrebari, poate imi spune cineva daca a mai intalnit la Leganza echipata cu CV automatica un fenomen mai ciudat: cand apas pedala de frana inainte de a se opri complet am senzatia ca masina tremura, ca si cand nu ar iesi din viteza. Daca accelerez in momentul imediat urmator masina porneste dar subturata, ca si cum masina ar fi intr-o viteza superioara improprie demarajului de la 0 kilometrii.

 

Daca cineva a mai patit aceste lucruri si ar vrea sa imi destainuie ce a facut pentru a rezolva problema, ii multumesc anticipat.

 

Cu respect

 

Dorin Grozav

Share this post


Link to post

Dupa simptome, pompa de servo este aproape dusa. Ai observat cumva cind se manifesta mai tare problema descrisa ? Daca este cum cred eu, atunci cind motorul este rece, servodirectia ar trebui sa iti mearga cit de cit OK. Pe masura ce temperatura de sub capota creste, lipsa asistarii ar trebui sa devina din ce in ce mai notabila. Pentru linistea ta, mergi la un service serios si pune-i sa iti faca un test de presiune pentru pompa de servo. Cel mai relevant ar fi cu motorul cald.

Share this post


Link to post

Am avut aceeasi problema si am schimbat caseta de directie degeaba,degeaba in sensul ca volanul se invartea la fel de usor/greu,insa eu am schimbat-o pt ca pierdea ulei.

 

Schimbarea in bine a fost la inlocuirea pompei de servo.(10x Salex)

 

Daca ai simptome de genul:se misca mai greu la manevrele de parcare si "la cald" si mai usor in mers si "la rece" defectul e la pompa.

 

Poate ai noroc si scapi doar cu schimbarea uleiului de la servo si o aerisire a sistemului..

 

Ps, scuze,n-am vazut postarea lui Salex :D

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Leganza nu are ax cardanic de la volan la caseta de directie cum are Nubira? Tind sa cred ca are si acesta ar trebui verificat primul.

Share this post


Link to post

Are 2 articulatii cardanice. Insa, dupa ce ne-a descris colegul, problema nu pare sa vina de acolo. Asta, desigur, daca informatiile sint complete si corecte.

 

Oricum, o stropire cu WD40 e mult mai ieftina decit o caseta sau o pompa noua ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...