Jump to content

Recommended Posts

Din pacate ce povestesti tu acum reprezinta efectele unei intretineri defectuoase din trecut. Rugina, malul si fragmente mai mari sau mai mici provin de la blocul motor. O solutie ar exista insa nu este tocmai placuta: demontezi chiulasa si cureti mecanic interiorul blocului (perie de sarma etc.)

 

La calorifer, daca a apucat sa se infunde, nu prea mai ai ce-i face in conditiile actuale, va trebui sa il schimbi. Pentru a preveni contaminari ulterioare ale caloriferului dupa schimbare, eu am pus la mine un filtru "Y" de instalatii. Chiar daca am schimbat motorul, am lasat filtrul acolo, nu deranjeaza cu nimic. Daca instalatia este curata, filtrul nu are ce ... filtra :)

Share this post


Link to post

@Salex: Multumesc frumos. M-am gandit si la operatiunea asta, dar e destul de scumpa si de durata, in conditiile in care imi este necesara masina, zilnic. Cred ca o sa mai incerc o curatare cu otet sau sare de lamaie, in toamna. Probleme prea mari cu caldura nu am avut sau nu s-au resimtit, decat in noaptea de revelion, cand a fost ger naprasnic. Dupa curatare, a fost O.K.

Share this post


Link to post

In cazul asta, incearca solutii dedicate de curatare a instalatiei. Nu cred ca o sa te ajute prea mult insa sunt convins ca sunt mai eficiente decat otetul sau lamaia.

Share this post


Link to post

buna seara!sunt un proaspat posesor de LEGANZA CDX 2002,si ma declar foarte incantat ca am devenit "stapanul" acestei minunate masini!

De si mai sunt multe de pus la punct,pot spune ca nu puteam face o alegere mai buna!!Deocamdata urmeaza inlocuire de bucse fata+spate dreapta,reglat frana de mana, sudat racord flexibil...in viitorul apropiat(1-2luni),schimbat si distributie...

PS:pompa de servo huruie si am servo doar calcand acceleratia...stiu ca trebuie schimbata,dar o las ultima ca bugetul e limitat.

PS2:e vreun pericol daca nu o schimb urgent???

Servus.

Share this post


Link to post

S-o stapanesti sanatos, ca fost posesor de Leganza inca ma mai uit pe strada cand vad cate una...

 

Referitor la servodirectie, verifica nivelul lichidului din vas si completeaza daca este cazul; nu este prea placut sa te lase in vreo curba, risti un accident urat care-i poate afecta si pe ceilalti participanti la trafic, nu numai pe tine. Daca ai ulei in instalatie si pompa tot huruie, schimb-o macar cu una din dezmembrari.

Share this post


Link to post

Salut am o problema cu ac-ul imi pierdea freon si am decis sa schimb evaporizatorul din bord si compresorul. Am luat altul dupa dezmembrari si era de clima eu avand ac manual sa fie oare vreo problema de incompatibilitatea? Pentru ca sa nimerit la gauri conducte si mufa e aceeasi. Problema e alta ca nu gasesc cele doua mici garnituri care vin de la teava la compresor sunt unele metalice si cauciucate si daca le folosesc pe cele vechi risc sa pierd freonul. Am incercat la toate serviceurile si toate magazinile din oras dar nu am gasit acele garnituri, este vreo solutie? Va multumesc.

Share this post


Link to post

Am avut Nubira acum 6ani si stiu cum e sa fii atasat de o masina buna(dar problematica pe alocuri)...

 

Lichidul de servo schimbat de 2-3x...servo ceva mai bun,dar tot cu "handicap"...voi incerca sa o scot mai rar,pana rezolv bubele..

@incalzire habitaclu:Exista vreo sansa,sa curat caloriferul de bord fara sa-l scot???jet apa tur-retur,apa distilata+otet la fiecare cursa de 50-60km??

Salut am o problema cu ac-ul imi pierdea freon si am decis sa schimb evaporizatorul din bord si compresorul. Am luat altul dupa dezmembrari si era de clima eu avand ac manual sa fie oare vreo problema de incompatibilitatea? Pentru ca sa nimerit la gauri conducte si mufa e aceeasi. Problema e alta ca nu gasesc cele doua mici garnituri care vin de la teava la compresor sunt unele metalice si cauciucate si daca le folosesc pe cele vechi risc sa pierd freonul. Am incercat la toate serviceurile si toate magazinile din oras dar nu am gasit acele garnituri, este vreo solutie? Va multumesc.

@AC-Eu as incerca cu pasta VICTOR-REINZ

Share this post


Link to post

Salut, la orice magazin de piese Daewoo le găsești. Costă doar 7 lei ambele. Cod 52455752. Sau de opel http://www.partsbase.org/parts/ope-1850709/ . De asemenea sunt identice cu cele de pe Espero.

Am cumpărat eu luna aceasta de două ori, din Piatra Neamț( a doua oară motivat de faptul că la montare s-a pus o garnitură peste alta, fără să se observe și am pierdut freonul. Autorul am fost eu așa că nu am de ce să mă plâng).

Succes la reparație!

Share this post


Link to post

Mersi mult am incercat peste tot in oras si mi-au spus ca decat dca cumpar compresor le gasesc ceea ce mi se pare aberant.

Si unde o gasesc pe stoc? Ca pe siteul radacini este indisponibil. Poti sa le cumperi tu le pui prin posta si iti trimit eu banii prin transfer bancar daca gasesti la tine.

Edited by Vladutz2007

Share this post


Link to post

""Salut domnilor,sunt posesor nou de Leganza CDX an 2000,cutie automata, cu GPL secvential tomasetto stag 200 si am si eu o problema ca nu porneste pe benzina mai ales acum cand este rece,;am schimbat bujii Beru ,filtru benzina si filtru aer;pana sa vina frigul mai rau ,am pornit-o cu butonul de gaz apasat ,adica direct pe gaz ,dupa pornire am mers si pe benzina si pe gaz dupa aceea am oprit masina pe benzina dar a doua zi nu a mai pornit pe benzina,pur si simplu nu mai vrea,bateria este la incarcat momentan.""

 

Buna ziua ,imi cer scuze pentru intarziere dar nu am mai folosit masina aceasta perioada ,problemele au continuat , pe gaz masina pornea imediat dar pe benzina deloc,dupa pornirea pe gaz pornea si pe benzina.

 

Am scos furtunul de vacuum de la regulatorul de presiune si turatia s-a modificat.

In pasul urmator am scos furtunul de tur de benzina de la intrarea in rampa de injectie si am pus un furtun transparent pentru a vedea debitul de benzina de la pompa,am scos aproximativ 1,8 litri /minut,dupa care am oprit alimentarea pompei si benzina a inceput sa curga inapoi in rezervor si astfel m-am hotarit si am schimbat pompa de benzina cu una after market noua.

 

Acum masina porneste la rece la prima cheie lunga cam de 4 secunde, la cald pornind aproape la ,,sfert``.

 

Va doresc o zi buna

 

 

 

 

Va salut am o rugaminte, daca se poate ,posesorilor de Leganza vreau sa aflu care este dimensiunea jojei de ulei deoarece joja pe care o am eu este sudata si nu se vede bine max si min ma intereseaza macar distanta de la dopul jojei pana la nivelul de maxim ,mai ales ca la relanti cateodata se aprinde pentru foarte scurt timp martorul de ulei, va multumesc.

Si inca o rugaminte pentru cei care au GPL pe masina ,am incercat sa fac autocalibrare si dupa ce incepe ,preia datele de la injectoarele pe benzina imi da eroarea ,,collector`s pressure 0,83 is incorrect.continue?`` dupa care masina se opreste,valoarea 0,83 nu este mereu aceeasi. Masina nu mai trece pe gaz ,cand este rece clipaie ledul cam o data pe secunda si dupa ce ajunge la temperatura optima incepe si clipaie mai des fara a mai face trecerea pe gaz. Calibrarea am incercat-o inainte de a schimba pompa de benzina , credeti ca are vreo legatura?

Inca o data multumesc!

Share this post


Link to post

La Multi Ani tuturor!

Nu am mai scris demult pe aici ("vizite" am mai facut), dar acum am o problema. Dupa o perioada indelungata, in care masina a stat fizic fara baterie, astazi dupa ce am pornit-o nu am mai reusit sa initializez casetofonul. Porneste, imi afiseaza "AF-" si nu primeste nicio comanda de la taste (1-6). Stiu ca trebuie sa apas tasta 2 si apoi codul, dar nu mai zice nimic. Ma puteti ajuta?

Multumesc!

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema cu caldura la leganza nu imi baga deloc caldura am schimbat termostat calorifer si tot degeaba ma poate ajuta cineva cu sugestii?

Share this post


Link to post

Probabil ai caloriferul infundat sau o defectiune la blocul de comanda al climatizarii. Cred ca o sa gasesti mai multe idei aici.

Share this post


Link to post

La Multi Ani tuturor!

Nu am mai scris demult pe aici ("vizite" am mai facut), dar acum am o problema. Dupa o perioada indelungata, in care masina a stat fizic fara baterie, astazi dupa ce am pornit-o nu am mai reusit sa initializez casetofonul. Porneste, imi afiseaza "AF-" si nu primeste nicio comanda de la taste (1-6). Stiu ca trebuie sa apas tasta 2 si apoi codul, dar nu mai zice nimic. Ma puteti ajuta?

Multumesc!

 

 

Revin cu aceasta intrebare, poate ca totusi aveti vreo idee/parere. Personal am verificat sigurantele EF1, F1 si F9 (nu mai stiu acum exact, dar le-am gasit in manual); sunt in regula. Si inca ceva: nici ceasul de bord nu mai poate fi potrivit; trebuie un reset undeva? Daca da, unde?

Multumesc!

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salut,

 

Incep si eu ca nou membru pe forum ca tot omul cu o intrebare ( sau mai multe ), dar mai intai sa relatez intamplarile.

 

Am avut in posesie 2 autoturisme Leganza pana acuma unul timp de aproximativ de 1 an si jumatate si altul care il detin si in prezent.

Pana acum un an nu am intampinat vreodata probleme la franare la aceasta masina.

De aici incepe totul, acum un am am dud masina la service pentru un schimb de discuri si placute ca de obicei. S-a facut schimbul dar cand am plecat de acolo am simtit ca pedala este ceva mai moale decat de obicei. Mi-am spus ca nu e problema ca asa ar trebuii sa se comporte la un schimb proaspat de discuri si placute. Trece ceva vreme si observ ca aceasta nu se intareste cum era inainte ba chiar se face si mai moale si incepe sa imi franeze eficient cand este abia foarte jos pedala.

Mentionez ca lichidul de frana nu se pierdea si la o verificare in alt service a etrierilor acestia erau ok. Bun zic trebuie sa fie ceva electronic (ma gandeam) dar nu si asta s-a verificat la modulul abs totul mergea bine.

Dupa un timp mai exact vara aceasta prin august ma intorceam de la aeroport pe o caldura foarte mare aveam cam 70 km/h pe centura si se apropia o curba mica si dau sa pisc frana sa reduc putin viteza siiii nu s-a intampla nimic asa ca merg mai jos si mai ferm cu piciorul pana cand simt podeaua moment in care ma uit in bord si observ ca nu incetineam. Dupa cateva pedale facute ca la Dacie pe vremuri :D a inceput a incetinii. Acel moment a fost singurul cand s-a comportat asa de atunci nu s-a mai petrecut asta. OK toate bune ma duc la service sa aflu de ce s-a petrecut asta. Mecanicul desace rotile se uita putin si constata ca la etrierul spate stanga avea probleme cu culisarea (miscarea de translatie a lui) deoarece erau oxidate acele tije ale suportului (nu-mi amintesc exact cum se numesc). Lea inlocuit si am plecat iar. Dupa ce a avut loc aceasta inlocuire am simtit o fermitate mai mare in pedala dar din pacate nu a tinut mult acest miracol si iar a revenit la pedala moale care ma bantuie :D . Mentionez si ca sistemul l-am aerisitla service de 2 ori si nu aveam aer deloc pe sistem. Mai mentionez si ca in acee doua dati am schimbat lichidul de frana cu DOT 4 asa cum scrie in manual.

 

Dupa lunga mea marturisire revin acum la intrebari.

 

A mai patit cineva asa ceva sau stie cineva cum sa procedez in a rezolva aceasta problema?

 

Ultimul lucru care as fi vrut sa-l fac este sa schimb ansamblul cilindru de frana cu tot cu intaritor poate acestea sunt vinovate.

Ce parere aveti?

 

Va multumesc pentru rabdare si pentru orice fel de informatie oferita.

Tiberiu

 

Share this post


Link to post

Aerisire corecta s-a facut? Lichidul de frana e la nivel in vas si ramane la acelasi nivel? Simptomele sunt de aer pe instalatie... ori pierde lichid pe undeva, ori nu s-a aerisit corect.

Share this post


Link to post

S-a facut aerisirea corect, sunt client la un service de multi ani cu multe masini nu m-au dezamagit niciodata si nu glumesc cand spun nici macar odata cand plec de la ei cu masina zici ca o scot de pe poarta fabricii asa de bine se ocupa.

Lichidul se mentine la nivel dar de o luna incoace am completat cam cu 100ml de lichid am observat asa dintr-o data ca era foarte aproape de minim.

 

As face din nou aerisirea completa a sistemului poate cu un lichid de frana mai bun din ce mi s-a recomandat este cel de la ATE care are temperatura de fierbere mai mare si o rezistenta mai mare la higroscopicitate.

 

Totusi mi-e greu sa cred ca este aer pe sistem pentru ca s-au mai facut acele aerisiri si schimbari de lichid de frana si daca era asa ar fii trebuit sa nu mai am probleme.

 

Dar totusi poate cu putin noroc a treia oara merge :D .

 

Ca sa si completez aici eu o singura data am avut probleme cu lichidul de frana adica sa fie doar scazut, iarna trecuta cand am facut pana pe spate si am derapat putin cu masina, Dupa ce am pus roata de rezerva si am dat sa plec am vazut martorul de frana aprins si la o inspectie a motorului lichidul era cam cu un cm sub minim. Dupa completare nu am mai avut probleme. Sa fie si ceva repercursiuni de la asta?

Share this post


Link to post

Asa-i ca lichidul de frana pentru ambreiaj la Leganza este si cel pt franare? I-a uita-te la circuitul ambreiajului. Sigur pierzi lichid pe undeva.

Share this post


Link to post

Oricat de prost ar fi lichidul, asta nu este motiv pentru disparitia sa. Inainte de a schimba orice altceva, gaseste locul pe unde ai pierderi, la o completare de 100ml/luna este imposibil sa nu dai de el.

Share this post


Link to post

Salutare si LA MULTI ANI.scuze ca raspund asa de tarziu dar am avut calculatorul stricat.tyby referitor la problema ta,am avut si eu la fel o problema si sa sti ca aerisirea la Leganza se face cu testerul din cauza ABS-ului,daca nu ai aerisit cu testerul sigur mai ai aer in instalatie.

Am mai avut o problema cand am schimbat discurile si placutele fata spate,am pus discuri frana Ferodo si plcute Ate fata si spate si avem frane mai mult nu,dupa 2 rectificari si 2 ani de zile am pus discuri coreene si placute HQ si am frane beton,am inlocuit toate ghidajele de etrier fata+spate si am inlocuit si garniturile la pistonase etriere fata+spate.verifica si aceste aspecte.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salut.

Poate stie cineva totusi: radio-CD-ul meu de pe Leganza (model 2DIN) nu mai accepta niciun fel de comanda de la tastatura (practic nu poate fi introdusa norma 2 pentru AF si apoi codul); porneste si se opreaste din butonul de start. Am pus un CD in el pe care l-a luat dar mai departe nimic. L-am conectat pe direct la baterie: nimic nou - nu accepta nicio comanda din taste. Este cumva blocat iremediabil (antifurt); exista vreo combinatie de taste care il poate debloca?

Multumesc pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Sunt nou pe forum si am vazut topicul domnului Tiberiu legat de frane..mi-au facut probleme de cand am luat-o si nici acum nu reusesc sa ii dau de cap..o am de 2 ani si ceva si abia am trecut de ITP..mi-au spus ca roata spate stanga nu franeaza cand calc frana de serviciu..iar roata spate dreapta nu tine cand trag frana de mana..am schimbat discurile si placutele..am scos pistonasele..cilindrii aia de la ertrier si i-am curatat sa culiseze mai bine am schimbat si garniturile..la fel am schimbat si lichidul de frana tot DOT 4 plus nu stiu cate aerisiri..frana de mana a fost reglata si ea si am observat ca dupa un timp se slabeste..nu stiu ce sa ii mai fac..doar pe spate am probleme pe fata e totul ok..ABS-ul nu functiona corect si l-am dezactivat de tot deoarece pedala vibra continuu si abia reuseam sa franez..ce sa ii mai fac? m-am gandit sa schimb ambii etrieri..altceva nu mai am in minte

 

Apropo sunt din Iasi si daca mai am colegi pe aici si cunosc un mecanic bun ii rog sa imi spuna..si nu prea scump bine inteles :D am fost la vreo cativa si vad ca tot nu iese treaba..Multumesc mult!

Share this post


Link to post

N-o fi o problema legata de repartitorul ala de abs care sa dea drumul la presiune aiurea?

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu ce e ala :D ..e prima mea masina si nu stiu totul despre sisteme de pe ea..nici cu mecanica nu prea le am de asta am apelat aici..cum am zis abs-ul e dezactivat de tot i-am scos mufa aia am si martorul in bord aprins..merg cu frana clasica de dacie ca e mai sanatos se pare :) )si din moment ce pe fata nu am probleme nu cred sa fie ceva de la presiune..asa sper..

Share this post


Link to post

Schimba si furtunele de frana de pe spate

In urma cu 1 luna am gasit la masina mea unul infundat si celelalt aproape,se "gatuie"in zona mansonului metalic

Bafta

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...