Jump to content

Recommended Posts

sal,mersi de raspuns,dar eu nu caut codul original dupa care se comanda alternatorul,eu caut codul de pe alternator,fiecare alternator are o tablita cu un cod al lui,de cat e amperajul lui,am vazut ca pe Leganza e de 95 amperi,dar dupa 2002 s-a pus si cel de 85 amperi.pe alternatorul meu nu am gasit nici un cod,am gasit si unul de la dezmembrari si nici pe el nu am gasit nici o tablita,poate stie cineva.mersi mult

Edited by stelica

Share this post


Link to post

Ti-am trimis un mesaj privat pentru a nu polua acest topic. Discutiile legate de piese si coduri ar trebui purtate in sectiunea "Piese ...."

Share this post


Link to post

Cine ma poate ajuta cu radiatorul de caldura si demontarea ceasurilor de bord . am cativa indicatori arsi . platesc . multumesc

Edited by lallacostin

Share this post


Link to post

Ca radiatorul de caldura e munca naibii, cu becurile de bord treaba este mult mai simpla, sigur te poti descurca singur. Tot ce iti trebuie este o surubelnita "+" nu foarte lunga.

Share this post


Link to post

Salex daca nu ma insel e la fel ca la mine? adica dai bordul jos + unitate climatizare?

Share this post


Link to post

Nu neaparat, poti inlocui caloriferul si fara a da bordul afara. Chiar si asa, ai destul de munca ...

Share this post


Link to post

va salut colegi! intampin o problema la leganza mea ... :aoleo: se aprinde becul de la ulei in bord dupa ce merg cu ea. la rece nu se aprinde doar dupa de fac cativa km. si nu sta aprins doar palpaie cand sta la relanti, cand o turez se opreste din palpaiala. ce ar putea fi? (precizez ca nu se intampla mereu).

eu m-am mai documentat inainte sa va intreb si am verificat pe acolo pe unde se toarna ulei in motor si cand deschid busonul se vede ca ajunge ulei sus. uleiul este la nivel.

e posibil sa fie senzorul de presiune?

Share this post


Link to post

Posibil sa fie si senzorul insa destul de putin probabil. Din ce ai descris, mie imi pare a fi o problema de cuzineti (cel putin).

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Posibil sa fie si senzorul insa destul de putin probabil. Din ce ai descris, mie imi pare a fi o problema de cuzineti (cel putin).

 

Multumesc mult Salex pentru raspuns, deci e de rau :( sa mai confruntat cineva cu aceasta problema? se poate aproxima un pret la piese cu tot cu manopera?

Share this post


Link to post

Buna seara!

Am o problema legata de masa electrica la Leganza in sensul ca atunci cand actionez cheia in contact pentru a porni masina se creeaza o scanteie in zona unde este amplasata instalatia GPL.Am fost la cei de la GPL si mi au spus ca scanteia o face din cauza ca masina nu mai are masa si practic se creeaza o anomalie in cazul meu acea scanteie la instalatia de GPL.Masina nu porneste de multe ori si imi da senzatia ca nu are baterie,am cumparat baterie noua aceeasi manifestare,am schimbat carbunii la electromotor tot nu porneste in schimb face acea scanteie in zona GPL.Acest fenomen dispare reapare nu e constant.Ce imi puteti spune despre aceasta masa si cam ce ar trebui sa verific testez in aceasta situatie neplacuta.Acum am deconectat tot ce exista ca si alimentare de pe baterie catre GPL si am scos si siguranta de GPL pt a fi in siguranta iar masina porneste "la sfert".Probabil acel "scurt " se muta in alta zona si nu mai fura curentul necesar pornirii.Astept ceva pareri de la voi.

Share this post


Link to post

Bobina de inductie la Leganza se poate defecta daca se scot fisele in timpul functionarii?

Mi sa intamplat o chestie si as vrea sa stiu daca s-a lovit cineva de pe forum de aceasta problema

Share this post


Link to post

gata de 1 luna merg si eu cu barca dupa 5 ani de stat in parcare. I am pus gaz . :) ))) aceeasi problema cu pornitul . dar nu tot timpul . la inceput pornea si cand aveam fff putina benzina , acum si cu 1/4 nu vrea. daca apas butonul de gaz acolo unde arat asi gradatia se stinge complet. apas iar revine . de c ehabar nu am .

 

atentie si la pompa de benzina . eu suspectez ca se blocheaza ori are un cntact imperfect. azi dimineata nu a pornit si cum daca dau sa plec pe gaz se stinge indicatorul ...am lasat o asa. am dat bancheta jos am scos mufa de la pompa si cu un ciocanel am batut in ea. a plecat . mi s a mai intamplat asa si am scos doar mufa. acum vad ca se agraveaza .

Stefan(Salex), te rog sa mi spui cum niaba scot afara pompa de benzina si la ce ma uit inainte sa cumpar o alta. e clar ca daca bat in tabla de sus si o ia are ceva imperfect acolo da mi e sa nu stric cvea. am vazut pe un forum de opel , ca se desface capacul ala de deasupra prin rotire, bat cu o surubelnita si iese din urechile respective, scot capacul ...si dupa ? la ce ma uit? si dupa mai trebuie amorsata? dac aiau o alta ce i fac o pun asa si gata?

 

maine ma duc la rar sa trec in carte gazul , mi e sa nu mi faca o figura acolo :) )))

 

in alta ordine de idei la mine ramane aaprins martorul de abs , am schimbat senzorii pe fata si s a rezolvat. idiotii aia d ela gaz mi au pus plamanul in asa fel incat nu am putut schimba filtrul de polen , am rupt urechea din dreapta aia din plastic , ma gandesc sa i pun un L din metal prin in suruburi de rigips sa stea fix. cand merg la viteza se aude un fasait inauntru si chiar intra apa pe acolo ...dreapta sus . nu stu de la ce este . poate o schema cu filtrul de polen si ce mai e pe acolo ar fi binevenita.

 

caldura iarna deloc , doar caldut ...tot asa cineva spunea sa nu fie infundat caloriferul . pot pune calgon sau altceva in instalatia de racire? se poate curata asa sau trebuie dat jos neaparat .

 

Salex stie bine ca ultima cursa am facut o dupa ce mi a schimbat garnitura de chiulasa , semeringurile de la supape si a reglat o .

 

inca ceva ...dupa ce se incalzeste undeva la 50 de grade are o mica intrerupere . da mica. ce mi sugerati? sa schimb bujiile? au stat oricum 5 ani pe tusa. , sau de la ce poate fi ? in rest trage bine , pe glp este ok. consum dupa 3000 de km s a mai redus undeva la 9 mixt . 60 % in afara cu 90-100 pe ora si restul in oras .

 

Stima!!!

Share this post


Link to post

Calgonul este exclus pentru curatat instalatia de racire. Corodeaza din cate stiu. Cel mai sigur desfaci racordurile caloriferului de caldura si pompezi apa prin el pana iese curata sa-l cureti. Instalatia de racire din cate stiu se spala cu otet sau sare de lămâie, nu mai stiu exact. Posibil ambele, o pe google te lămurește

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Calgonul e OK, detartrantul NU. Vorbesc din experienta proprie. Otetul si/sau sarea de lamaie sunt OK pentru probleme superficiale, ceea ce nu e cazul la Dan.

 

Oricum, in instalatie nu se lasa altceva decat apa+antigel. Solutiile de spalat trebuie sa aiba o prezenta extrem de scurta si apoi este necesara o spalare cu simt de raspundere.

 

Exista si solutii profesionale de spalat instalatia de racire/incalzire. Pe acestea se specifica extrem de clar: se toarna in instalatie numai la temperatura de regim si se lasa pentru 5, maxim 10 minute cu motorul la ralanti.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Buna dimineata tuturor. Am o problema care ma cam sperie; am pornit masina dupa ceva timp, nu se mai merge cu ea si a luat-o din prima, dar nu mergea prea rotund. Dupa cateva zeci de secunde a inceput sa mearga rotund, iar pe masura ce se incalzea a inceput iarasi sa trepideze motorul. Am accelerat usor, pana la 2000 de ture si am vazut ca nu are forta. Am accelerat si peste 2000 si parea ca si-a dat drumul. Am luat piciorul de pe acceleratie, am mers un pic rotund, la mers in gol, apoi iarasi a inceput sa trepideze. Acul de turometru nu oscileaza, dar nu are forta. M-am gandit ca o fi de la vreo bujie. Am desfacut capacul de sus si am gasit umiditate pe fise. M-am gandit ca a intrat apa de cand am spat motorul, dar de la spalatorie (cu mult timp inainte) am plecat normal, am ajuns acasa, am oprit-o si mi tarziu am plecat iarasi fara vreo problema. Am revenit acasa si iarasi nimic deosebit. Asta a fost prin iarna. Acum insa a aparut povestea asta. Intrebarea mea este: de unde este apa aia acolo, sau este antigel; s-a intamplat ceva cu garnitura de chiuloasa? E normal sa ajunga antigel acolo pentru racire? Inca mai este umiditate pe linga bujiile alea doua pentru ca nu le-am dat afara. Si inca ceva:dupa ce s-a incalzit complet porneste greu si nici vorba sa mai mearga rotund. Motorul trepideaza vizibil. Va multumesc mult pentru raspunsuri.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Cred ca am gasit buba; cum privesti motorul din fata, de la stanga la dreapta, primele 2 bujii uscate, celelalte 2 umede. M-am uitat la fise; daca ma exprim corect, mansonul care intra pe ceramica bujiei este slab, la cele ude si chiar iese de pe fisa. La primele 2 am vazut ca are un silicon intre acesta si fisa propriu-zisa. Ma gandesc ca pe acolo scapa antigel, nu cred ca este apa. Si de aici ajunge pe hexagonul bujiei si da la masa. Si cred ca de asta merge prost. Uleiul este la acelas nivel, deci garnitura de chiuloasa zic eu ca este in regula. La fel si nivelul lichidului in vasul de racire. Sper sa scap cu un set de fise de bujii noi.

Share this post


Link to post

In zona aia nu are de unde sa fie antigel. Mai exact, nu are pe unde sa iti scape pe la vreo garnitura. Varianta super-nasoala ar fi sa ai chiulasa fisurata dar ma indoiesc serios de varianta asta.

 

Nu m-as grabi sa iau fise noi, nu cred ca este cazul. Ceva similar am patit si eu cand am spalat motorul fara prea mare atentie. Trepidatii, mers "in 3" la anumite turatii ...

 

Cred ca scapi cu o simpla revizie la bujii si fisele actuale. Scoate bujiile cu totul si sterge canalele respective cu o carpa, eventual poti folosi un spray de tip Carb Cleaner. Fa acelasi lucru si cu fisele si asigura-te ca sunt OK la interior. Verifica sa nu fie rugina sau oxizi pe acolo. Regleaza distanta dintre electrozi

 

 

Share this post


Link to post

@Salex: Multumesc mult pentru sfaturile cele bune. Sa iti dea Dumnezeu tot ce iti doresti! Am urmat intocmai si temeinic sfatul tau si si-a revenit masina. Nu am scos bujiile; de frica. Pentru ca nu am facut operatia asta la Leganza niciodata. La Dacie era altceva. Aici insa, iti trebuie cheie adecvata si daca nu stii risti sa ramaii cu jumatate de bujie in chiuloasa. Am in intentie sa le schimb pentru ca am observat ca una dintre ele (nu este una dintre cele umede, dar parca mai conteaza) are hexagonul cu rugina pe el. Pana aici totul in regula. Am descoperit altceva insa: la pornire, rece/cald se aude un scartait metalic. Dispare la o secunda/doua dupa pornire. Suspectez ca ar fi bendixul si ca ar ramane cuplat; poate. Sau, poate este ceva de la ambreiaj; sa recunosc, am umblat la cursa pedalei. Initial, am reglat-o dupa manual; mi s-a parut ca tine "sus"; am lasat pedala mai jos, dar tot sus tine (am miscat-o putin cativa metrii...din pacate nu se mai merge cu ea, avand masina de serviciu; dar asta este alta discutie). E, in acesti metrii facuti, sunetul mai sus amintit nu se mai aude. Si atunci, este bendixul, sau ambreiajul?

Share this post


Link to post

Cu bujiile nu e nicio diferenta fata de Dacie :) . Iti trebuie o cheie mai mica si atat. De scos efectiv bujia o poti scoate printr-o gramada de metode. Fie ai cheie cu manson de cauciuc in care ramane bujia, fie folosesti un magnet telescopic ... La nevoie, am scos bujiile cu o foarfeca mai lunga :) ).

 

Cu zgomotul e greu de zis fara a-l auzi. Poate fi chiar si o rola, foarte plauzibil prin prisma faptului ca nu ai pornit motorul mult timp. Reglarea pedalei poate fi o simpla coincidenta, mai ales ca Leganza are actionare hidraulica. Daca spui ca ai intentionat sa cobori pedala, deduc ca ai umblat la surubul de reglaj in sensul in care pedala apasa mai putin pe pompa ... O fi asa, nu o fi, trebuie vazut. Ia un ajutor si porneste masina cu capota deschisa, poate reusesti sa localizezi zgomotul. Intre ambreiaj si distributie/accesorii e distanta suficient de mare pentru a repera sursa zgomotului.

Share this post


Link to post

salut!

 

9000 de km pe gaz. excelent. Mi era dor sa mai conduc o leganza. consum incredibil 8,5 mixt. 100 maxim in afara.

 

probleme? minore. etriri blocati pe spate , de fapt aerisitoarele . am aerisit prin spate dar degeaba , nu s eblocheaza dar frana pe spate aproape deloc.

 

bordul explodat in partea de sus de la caldura. n am gasit decat partea din dreapta - grila . cea din stanga nu mai exista. poate o are cineva pe forum , o platesc si dublu nu e problema.

 

probleme mici cu IAC ul . oscileaza usor la relanti si la pornire in rest nimic. Am schimbat fisele . merge perfect.

 

calorifer infundat cel din masina . nu prea da caldura . Am vorbit cu Stefan si mi apsus ca ar fi ''100 '' de suruburi de desfacut :) ))

 

saptaman viiotare schimb distributia si restul . mai vedem ce e de schimbat la roti . maine facem IACul . cu grilele mai vedem , iar cu aerisitoarele ...sa caut un spary poate le pacalesc . n as vrea sa cumpar etrieri noi doar pentru 1 surub. in rest, ma felicit ca am decis sa i pun gaz. in loc sa o dau la fier vechi o sa merg multi ani cu ea.

 

 

Share this post


Link to post

Salut am schimbat tamburii spate la frana de mana am reglat frana si din interior si frana de mana nu tine deloc.Sttiti cumva reglajul franei ar trbui intims pana la maximul filetului?

Share this post


Link to post

Nu, nicidecum ! Asta este solutia sugerata si aplicata de mecanicii extrem de lenesi care cred ca o rezistenta mare la ridicarea levierului echivaleaza cu eficienta crescuta a franei de mana. Din pacate lucrurile nu stau asa.

 

Reglajul franei de mana incepe tocmai de la tamburi. O procedura corecta ar fi urmatoarea:

1. Se desface surubul de sub cotiera pana cand cablurile sunt complet netensionate

2. Se demonteaza tamburii (discurile) spate

3. Se umbla la reglajul sabotilor de frana (acel "auto-reglaj") pana cand acestia sunt extrem de apropiati de tamburi. Aici sunt necesare mai multe miscari pana cand esti convins ca sabotii sunt perfect centrati.

4. Este posibil ca tija din interiorul reglajului sa fie uzata si sa fie prea scurta ! Am intalnit situatia asta chiar la mine motiv pentru care am fabricat o tija noua dintr-un cui de impuscat in beton.

5. Este foarte posibil ca protectia de cauciuc a reglajului sa fie complet distrusa. Eu am facut unele noi din silicon. Sunt foarte necesare intrucat, in absenta lor, tija mai sus mentionata rugineste in interiorul reglajului si nu mai actioneaza asupra sabotilor.

6. Dupa ce etapele 3-5 sunt parcurse corect, se strange piulita de sub cotiera pana cand cablurile sunt usor tensionate.

 

Daca totul a decurs normal, in acest moment frana de mana "va prinde" dupa 3-4 dinti si va bloca la 7-8.

 

Succes.

 

Share this post


Link to post

Iti multumesc pentru indrumare. Stiti cumva ce siguranta este la lumina din portbogaj , am desfacut becul si am facut scurt si nu gasesc ce siguranta trebuie sa inlocuiesc?


Am verificat fiecare siguranta si am gasit-o pe cea arsa sub capota la numele antenna.

Share this post


Link to post

Salut,

Anul trecut, cand am schimbat antigelul, am observat ca este foarte murdar si am gasit depuneri in vasul de expansiune, mai exact, rugina. Dupa ce l-am schimbat, am observat ca s-a murdarit din nou. Am incercat curatarea motorului cu sare de lamaie sau otet in antigel. A scos o gramada de mizerie. Am clatit motorul de cateva ori cu apa sub presiune, am lasat apa distilata in motor si am mers vreo 20-30 km, dupa care am clatit din nou motorul si am pus antigel curat. Dupa un drum mai lung, deja s-a murdarit din nou. A urmat o alta spalare, (iarasi depuneri in vasul de exp. plus ca deasupra plutea ceva ce semana a malai), clatire, antigel nou. Bineinteles ca si acesta s-a murdarit, de data asta doar de rugina. Pe parcurs, am dat de vreo doua-trei ori doar vasul de exp. jos, l-am curatat, spalat si schimbat antigelul doar din vas. In continuare, rugineste lichidul de racire. Ce sa-i mai fac, sa pot scapa de aceasta problema? Probabil ca depunerile de rugina, sunt si in calorifer, deoarece, pe timpul iernii, scade treptat, eficienta acestuia. Dupa spalarea motorului si inlocuirea lichidului de racire, caldura revine.

Ms.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...