Jump to content

Recommended Posts

Cu mare placere te-as ajuta insa am climatizare electronica, nu am furtunasele alea. Totusi, ar trebui sa gasesti cu usurinta locul furtunului. Data fiind lungimea acestuia, incearca sa desenezi un arc de cerc imaginar in spatele admisiei, de fapt putin sub aceasta.

Share this post


Link to post

salutare , detin o leganza 2.0 16v 133cp din 1999 , instalatia de GPL este data jos de pe masina si de cand am adus,o din service am vazut ca un furtun de la sursa este iesit , MA POATE AJUTA CINEVA sa imi zica ce rol are acest furtun (care face vacuum) si unde trebuie sa vina , primul furtun merge la clapeta de acceleratie , SE POATE VEDEA IN POZA DE MAI JOS

 

Rezervorul de vacuum, cutia aceea neagra care se vede in poza, cea dreptunghiulara din care ies cele doua furtune are legaturi, una sub corpul clapetei de acceleratie, si una in spatele motorului cu intrare in caroserie pentru comanda clapetelor de la instalatia de ventilatie habitaclu. Locasul in care intra furtunul seamana cu cel de sus, de la rezervorul de vacuum. Cauta pe langa furtunele de la incalzire care intre in caroserie, undeva mai spre roata din dreapta a masinii, cca 20 cm, cred.

Edited by danbdg2002

Share this post


Link to post

am gasit da tot nu imi pornesc ventilatoarele pt AC ,cred ca ee ceva electric siguranta , multumesc mult

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Tu faci misto de noi cumva ? Cand si unde ai mentionat ca ai probleme cu ventilatoarele ? Parca discutia era legata de furtunasele de vacuum.

Share this post


Link to post

Tu faci misto de noi cumva ? Cand si unde ai mentionat ca ai probleme cu ventilatoarele ? Parca discutia era legata de furtunasele de vacuum.

nu nu ,chiar imi era iesit acel furtunas de vacuum si nu stiam de unde , si va multumesc mult de sfaturi , mentionam ca am si ceva probleme electrice la leganza cu ventilatoarele . care merg cand vor ele

Share this post


Link to post

aa schimbat cineva crucea volan , cea de langa caseta ?

 

Share this post


Link to post

aa schimbat cineva crucea volan , cea de langa caseta ?

 

sal,da da eu am schimbat-o,mergea greu volanul stg.-dr.,o gasesti cu tot cu crucea de la interior si cu cauciucul care iese spre motor.e simplu de schimbat daca deti niste scule si ceva cunostinte de mecanica.bafta.

Share this post


Link to post

o sa incerc ,multumes mult.

Share this post


Link to post

Articulatia care se prinde de caseta de directie este sudata de semi-coloana de directie. Ori o schimbi cu totul (asa cum recomanda colegul de mai sus) ori, cu mult grija (cu foarte multa grija) poate fi schimbata. Pentru asta ai nevoie de o articulatie identica, un flex si un aparat de sudura. Recomand foarte foarte multa atentie, atat la operatia in sine cat si la pozitionarea pe caneluri.

Share this post


Link to post

salutare ,revin din nou cu o problema cu leganza (de fapt masina mea in sine e o problema cum repar ceva se strica altceva o risipa de bani ) acum am schimbat recent chiuloasa dar cand se incalzeste motorul (adica la temperatura normala ) moare motorul in mers si nu mai porneste ,sau porneste foarte greu si gazele au miros de benzina nearsa , sa fie bobina ? ca bujiile le.am schimbat , mentionez ca la rece porneste la sfert de cheie , am verificat bujiile ,le.am scos afara pe rand si toate functioneza , sa nu mai zic de consum de 25-30 l/100 , va rog sa imi dati niste sfaturi ca mecanici sustin sus si tare ca nu are nici o problema =)) ) , acum o duc saptamana asta la tester si la alt service

Share this post


Link to post

Probleme asemanatoare am avut la un Mercedes si s-a dovedit ca de vina a fost un senzor de turatie de pe volanta sau ax cu came, la cald nu mai functiona in parametri si oprea motorul iar cand se racea mergea bine.

Nu stiu ce sa spun in legatura cu bobina de inductie care a fost schimbata la leganza mea, dar simptomele au fost altele: in mers brusc a inceput sa nu mai traga, sa mearga motorul tare neregulat (in doua pistoane). dupa ce am oprit motorul nu a mai pornit nici la rece nici la cald pana nu am schimbat bobina.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

aseara am patit din nou , doar ca imi murea motorul la franare , la orice semafor eram cu avariile , mi.a aratat cineva cum sa o pornesc acceleratia apasata in capat si dat cheie , porneste scoate un fum negru si dupaia alb tot cu miros de benzina nearsa, sa fie oare aprinderea sau alimentarea ???

 

Share this post


Link to post

Verifica regulatorul de presiune din rampa de injectie. Mai verifica si supapa unisens de pe furtunul de la servofrana.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Verifica regulatorul de presiune din rampa de injectie. Mai verifica si supapa unisens de pe furtunul de la servofrana.

cred ca ai dreptate cu supapa unisens de servofrana ca chiar s.a intarit pedala de frana si cu motorul pornit si cand las acceleratia incepe sa aiba efect de franare si scutura toata masina , oare ii greu de schimbat sau trebuie sa ma duc la service ??

Share this post


Link to post

Salutare

Am si eu o problema mai veche (de 1 an si ceva - de cand am cumparat-o) cu o Leganza pe care nu a reusit sa o rezolve in sevice (inca).

 

Se manifesta astfel:

-in mers in vibreaza pedalele (nu tot timpul), se aude un zgomot ca si cum ar intra ABS-ul si se aprinde martorul de ABS si ramane aprins. Dupa o perioada de mers se stinge si revide la normal, apoi dupa vreo 10 km se repeta.

-frana tine foarte putin, ABS-ul intra foarte repede si masina continua sa ruleze.

-ieri a facut f urat. S-a aprins ABS-ul si un zgomot puternic la rotile din fata ca si cum ar freca ceva. Am tras pe dreapta, m-am uitat la roata si nu am observa nimic; am plecat pana la prima vulcanizare si masina rula normal. La vulcanizare a demontat o roata - dr. fata (cea de la care se auzea zgomotul), ne-am uitat si nu am observat nimic. Am mers vreo 30 km si a facut din nou dar mai putin intens.

 

Ce am intreprins:

Am schimbat placutele de frana fata-spate TRW toamna trecut

Cand am schimbat placutele am observat ca cilindrul etrier dr fata era uzat (corodat). L-am inlocuit cu unul nou (a intrat cam fix) - oare trebuia si perechea lui pe stanga?!

Am inlocuit lichidul de frana si am aerisit sistemul. Prima oara am aerisit rotile in ordine (fata, apoi spatele), a doua oara am aerisit cum trebuia ( in x - spate dr, fata st....).

Am pus masina pe stand de frana si spatele nu tinea deloc, adica doar cand atingeam pedala de frana intra ABS si sarea de pe standul de franare.

Am schimbat discurile de frana si placutele spate ATE (febr 2014).

 

Ce voi intreprinde

Saptamana asta am sa o pun pe un tester, am sa aerisesc si modulul de ABS (nu are aerisitor, dar de la service au zis ca se aeriseste pe la conducte) Tot la serce-ul de origine a zis ca probabil sa fie contactul (metalic) de la pedala de la pedala de frana , pe care l-am si comandat.

Am sa revin cu rezultate. Intre timp astept parerile voaste la o posibila cauza (poate v-ati confruntat cu ceva similar)

 

P.S.

 

 

Edited by gabizu

Share this post


Link to post

Pare sa fie un senzor busit. Martorul de activare a controlului tractiunii zice ceva ?

Share this post


Link to post

Ma poate ajuta si pe mine cineva in legatura cu turometrul,de unde este legat , traseul firelor pe care trebuie sa-l verific.L-am desfacut si masurat, ceasul in sine pare in regula.

Share this post


Link to post

Salut,pun si eu o intrebare care probabil v a plictisit .La ce trebuie sa ma uit mai atent cand ma duc sa cumpar o Leganza ? Mentionez ca bugetul este foarte limitat mai exact 1500 e :osanale:

Edited by aikidoro1

Share this post


Link to post

Vezi ca e pe bursa un coleg coforumist care vinde o leganza,si poti verifica si istoricul aici pe forum.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutare

Am si eu o problema mai veche (de 1 an si ceva - de cand am cumparat-o) cu o Leganza pe care nu a reusit sa o rezolve in sevice (inca).

 

Se manifesta astfel:

-in mers in vibreaza pedalele (nu tot timpul), se aude un zgomot ca si cum ar intra ABS-ul si se aprinde martorul de ABS si ramane aprins. Dupa o perioada de mers se stinge si revide la normal, apoi dupa vreo 10 km se repeta.

-frana tine foarte putin, ABS-ul intra foarte repede si masina continua sa ruleze.

-ieri a facut f urat. S-a aprins ABS-ul si un zgomot puternic la rotile din fata ca si cum ar freca ceva. Am tras pe dreapta, m-am uitat la roata si nu am observa nimic; am plecat pana la prima vulcanizare si masina rula normal. La vulcanizare a demontat o roata - dr. fata (cea de la care se auzea zgomotul), ne-am uitat si nu am observat nimic. Am mers vreo 30 km si a facut din nou dar mai putin intens.

 

Ce am intreprins:

Am schimbat placutele de frana fata-spate TRW toamna trecut

Cand am schimbat placutele am observat ca cilindrul etrier dr fata era uzat (corodat). L-am inlocuit cu unul nou (a intrat cam fix) - oare trebuia si perechea lui pe stanga?!

Am inlocuit lichidul de frana si am aerisit sistemul. Prima oara am aerisit rotile in ordine (fata, apoi spatele), a doua oara am aerisit cum trebuia ( in x - spate dr, fata st....).

Am pus masina pe stand de frana si spatele nu tinea deloc, adica doar cand atingeam pedala de frana intra ABS si sarea de pe standul de franare.

Am schimbat discurile de frana si placutele spate ATE (febr 2014).

 

Ce voi intreprinde

Saptamana asta am sa o pun pe un tester, am sa aerisesc si modulul de ABS (nu are aerisitor, dar de la service au zis ca se aeriseste pe la conducte) Tot la serce-ul de origine a zis ca probabil sa fie contactul (metalic) de la pedala de la pedala de frana , pe care l-am si comandat.

Am sa revin cu rezultate. Intre timp astept parerile voaste la o posibila cauza (poate v-ati confruntat cu ceva similar)

 

P.S.

 

 

 

Referitor la zgomotul (pocnetul) din directie: am fost in service si

-au inclocuit cap planetara,

-au inlocuit bucsele brate fata

-am facut unchiul directiei (fata-spate)

-rulmentii amortizor sunt buni

Cu toate acestea in viraje (mai mari) pocneste 1-3 ori directia, in functie de cat de lung e virajul, la viraje pe loc nu se aude nimic.

Am verificat toate articulatiile si sunt ok, singuta varianta ramane caseta de directie (ca si cum ar scapa dinti). Se poate reconditiona sau nu se merita...

 

Referitor la ABS :

-am scos mufa senzorilor de pe fata, le-am strans mai bine si martorul din bord s-a stins dar ABS tot intra destul de repede

 

Acum ma concentrez pe remediere caseta. Oare sa fie asta

Share this post


Link to post

Salutare!

La Leganza mea a aparut o problema in sensul ca la actionarea blocului de lumini pentru pozitie,faza scurta si faza lunga mi se aprinde doar lumina din bord fara ca farurile sa ia vreo comanda.

Problema se prezinta astfel

Mi s a ars un bec farul din dreapta fata si am cumparat niste becuri de faruri din Penny XXL H1-55W le-am pus au functionat si a doua zi am observat ca functiona doar cel din stanga.Am miscat firul cu clema de contact al becului si am observat ca becul functiona doar intr-o pozitie dupa care nu a mai mers deloc.Dupa aceasta manevra am crezut ca s-a ars becul si l-am luat pe cel din stanga l-am pus in dreapta dar fara niciun rezultat.Cand am revenit cu becul in partea stanga nu a mai mers nici in acea parte.

Am verificat siguranta ce corespunde conform specificatiilor pentru faruri de 20A dar este in regula.La fel si releul pe care l-am inlocuit cu un altul de aceleasi specificatii si am incercat sa aprind din nou farurile.Mentionez ca lumina in bord se aprinde cand actionez blocul de lumini.Ce ar putea fi?Sau ce este de facut inainte de a ajunge la un electrician care in Buzau sunt cam rari si pusi pe capatuiala maxima?

Share this post


Link to post

 

Referitor la zgomotul (pocnetul) din directie: am fost in service si

-au inclocuit cap planetara,

-au inlocuit bucsele brate fata

-am facut unchiul directiei (fata-spate)

-rulmentii amortizor sunt buni

Cu toate acestea in viraje (mai mari) pocneste 1-3 ori directia, in functie de cat de lung e virajul, la viraje pe loc nu se aude nimic.

Am verificat toate articulatiile si sunt ok, singuta varianta ramane caseta de directie (ca si cum ar scapa dinti). Se poate reconditiona sau nu se merita...

 

Referitor la ABS :

-am scos mufa senzorilor de pe fata, le-am strans mai bine si martorul din bord s-a stins dar ABS tot intra destul de repede

 

Acum ma concentrez pe remediere caseta. Oare sa fie asta

 

Am schimbat caseta de directie (sh), planetarele, capete de bara si tot asa facea, ba mai tare. Pana la urma am fost in service si au desfacut capacul inferior cutie viteze (asta mai ramasese) si au gasit doi dinti dintr-ul satelit diferential sariti si o multime de pilitura de fier in ulei.

 

Am cumparat o cutie de viteze (sh) pe care am sa o montez sapt viitoare.

Share this post


Link to post

Pentru achizitie Leganza SH avem topic dedicat: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/21610-va-rog-dati-mi-sfaturi-achizitie-leganza-sh/?do=findComment&comment=540769

 

:o fftopic: Ca parere personala: confirm si eu revopsirea mentionata, masina are 50.000km ... pe fiecare roata, probabil. Este masina de samsar, pretul este urias. Pozele sunt strategice, cu greu iti dai seama despre ce este vorba.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...