Jump to content

Recommended Posts

Cred ca mai tarziu desfac farul zi revin cu poze,ai dreptate,sub lupa nu m-am gandit ca este o oglinda.

Cand am spus ca oglinda e buna m-am referit la partea vizibila a farului,nu si sub lupa,revin cu poze mai pe seara

Share this post


Link to post

Aia este pur decorativa, daca vrei poti sa o vopsesti si cu negru, nu va schimba cu nimic comportamentul farului :) .

Share this post


Link to post

Da, leganza cu xenon pe scurta are faruri bune. Eu am faruri cu xenon atat pe faza scurta cat si pe lunga. Daca sunt reglate bine se poate merge in exterior cu viteze bune noaptea fara probleme.

In ceea ce priveste oglinda... eu le-am desfacut mai demult si am curatat lupele si oglinda . Pe scurta avem lupa putin matuita si oglinda avea niste depuneri ca de "cenusa" erau "afumate" probabil de la becurile halogen.

Le-am sters cu solutie de geamuri si o carpa moale, dupa curatare, diferenta era incredibila.

Share this post


Link to post

salut am si eu o leganza si vreau sa stiu daca pot da jos caloriferul fara sa dau bordul jos, daca stie cineva sa lase un nr de tel multumesc

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ce parere aveti despre antigelul G48, despre care stiu ca ar avea in continut si silicati, conform prevederilor din cartea tehnica ? Am vazut in mai multe posturi doar referiri la antigel G11 si G11+ .

Share this post


Link to post

Asa este nici eu nu am demontat bordul pentru a scoate caloriferul,deci se poate.

sal pai si nu ma inveti si pe mine cum sa dau caloriferul jos fara sa dau bordul jos TE ROG FRUMOS

Share this post


Link to post

Tu nu-ti citesti mesajele private ? Ti-am trimis un mic tutorial in urma cu 3-4 zile ...

Share this post


Link to post

Salut! Intampin ceva probleme cu termostaul, deschide prea devreme sau mai bine spus cand merg la drum intins scade mult temeratura aratata de indicatorul din bord. Prin oras cand o turez mai mult temperatura este mai mare putin. Ce marca de termostat sa achizitionez?

Ce parere aveti de Valeo?

 

Edited by mih_amb

Share this post


Link to post

Dificila intrebarea si mai dificila rezolvarea problemei. Toti posesorii de Leganza pe care ii cunosc s-au lovit de aceasta belea, inclusiv eu, desigur. Chiar acum am un termostat care incepe sa deschida pe la 65*C-67*C ceea ce face imposibila depasirea temperaturii de 80*C la mersul in afara. Din motive de lene si de siguranta ca nu vom avea o iarna grea, de data asta am fost prins pe picior gresit.

 

Acum, sa revenim la intrebarea punctuala. Un termostat cat de cat bun costa cca. 150-200 lei. Totusi, date fiind alte motive (rugina pe interiorul blocului in special pe camasi), orificii obturate de depuneri (rugina, solutii "anti-leak", silicon, altele), calorifer super-murdar si infundat, inlocuirea termostatului nu iti garanteaza, automat, ca vei avea caldura in masina. Discutiile pe aceasta tema au fost si sunt interminabile ...

 

Din motivele de mai sus iti recomand sa incerci o varianta mult mai putin costisitoare, respectiv un termostat de Dacie 1300-1400, cu deschidere la 87*-89*C. Unul decent (dpdv calitativ) se invarte in jurul a 20 lei. De potrivit se potriveste perfect in furtunul de Leganza si se monteaza in serie cu termostatul existent (pe care nu il mai dai jos !). Atentie: trebuie putin preparat si montat corect ! Prin preparare ma refer la a da 2 gauri diametral opuse, cu un burghiu f. mic, in "palaria" termostatului. Manevra este necesara pentru a permite curgerea lichidului prin termostat, altfel risti sa iti deschida prea tarziu => motor fiert !

 

 

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns. Am citit topicurile ,am aflat de problema asta cu termostatul si am intrebat cu speranta ca cineva a reusit sa gaseasca o marca de termostat care sa fie mai fiabila. Cautand pe net termostat Leganza am gasit pe undeva un termostat care avea carcasa neagra,foarte diferita de a noastra, cu un stut... dar nu am reusit sa inteleg ce scrie fiin scris cu caractere rusesti.

Referitor la termostatul de "dacie" stiu ca la un moment dat am cumparat unul frantuzasc parca si nu am avut probleme cu el.Dar sincer nu as vrea sa ajung la improvizatia asta. Poate gasesc un alt termostat care se poate adapta. Am avut aceasta problema si la un Frontera sport cu motor de 2000 benzina doar ca ala S-a blocat pe inchis...

Primul este de Lada iar al doilea de Fabia.

post-38001-0-73597400-1391365187_thumb.jpg

post-38001-0-56667300-1391365235_thumb.jpg

Edited by mih_amb

Share this post


Link to post

Lada... prima mea masina. Cu termostatul ala am dus-o la remat pe bon, dupa 3 ani :thumbl:

Share this post


Link to post

Salut! La scurt timp dupa ce am vopsit carcasa de la oglinda dreapta am avut ghinionul sa o gasesc rupta in parcare. Geamul e spart, insa carcasa oglinzii e OK. Am vazut la dezmembrari oglinzi de Leganza, intrebarea mea fiind daca acestea se pot demonta astfel incat sa folosesc carcasa de la oglinda originala.

Share this post


Link to post

Da, se poate face asta. Trebuie putin fortata oglinda, cu grija, pentru a avea acces la clemele (4 parca sunt) care o prind de discul de reglaj (cel care permite orientarea oglinzii sus-jos, dreapta-stanga). Iti recomand sa faci operatiunea in casa, la caldura, clemele sunt din plastic si se pot rupe.

 

Daca procedezi cum ti-am spus, inlocuiesti doar geamul, banuiesc ca asta te doare.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da, se poate face asta. Trebuie putin fortata oglinda, cu grija, pentru a avea acces la clemele (4 parca sunt) care o prind de discul de reglaj (cel care permite orientarea oglinzii sus-jos, dreapta-stanga). Iti recomand sa faci operatiunea in casa, la caldura, clemele sunt din plastic si se pot rupe.

 

Daca procedezi cum ti-am spus, inlocuiesti doar geamul, banuiesc ca asta te doare.

 

Multumesc, insa vreau sa inlocuiesc si mecanismul. Oglinda s-a rupt, a ramas atarnata doar in cablu. Ce vreau eu e sa pastrez doar carcasa si sa pun corpul de la donatoare, cu tot cu sistem de prindere si mecanismul de rabatare.

Share this post


Link to post

Si asta se poate. Mai mult, ai de parcurs exact ce ti-am scris mai sus, pana la un punct. Dupa ce ai scos sticla, vei vedea ca mecanismul si suportul (bratul oglinzii) este prins de carcasa prin 4 suruburi. Scoti suruburile dupa care vei putea da carcasa afara. Iese si intra usor fortat, intr-o anumita pozitie pe care, cu siguranta, o vei gasi dupa cateva incercari. Se monteaza in ordine inversa.

 

Spor.

Share this post


Link to post

M-am mai gandit putin la problema ta si e posibil sa fie nevoie sa dai jos si mecanismul de reglaj. Nu retin exact daca l-am dat sau nu jos intr-o situatie similara. Oricum, nu prezinta complicatii, se demonteaza/monteaza usor, prinderea este tot cu suruburi.

Share this post


Link to post

Ca sa mai schimbam subiectul hai sa va zic cate ceva despre faruri.La Leganza mea lumina farurilor era slaba,galbuie,farul din stanga batea prea jos,cel din dreapta mult la dreapta. Pe faza scurta aveam xenon,asa am luat-o.

De ceva vreme nu se mai aprindea farul dreapta,uneori da alteori nu.Asa ca il dau jos,aplic un polish,oglinda buna,lumina ioc.Renunt la xenon,pun bec Osram,lumina slaba in continuare.Vad eu ca toata lumea zice ca Leganza are oricum faruri slabe,asta e.

Acum trei zile ma duc la un remat unde stiam ca au vreo 3-4 leganza bune sa caut un motoras pas cu pas ca al meu ma dispera ce prost merge.Si vad niste faruri impecabile.Intreb si le iau cu 150 lei.

Fratilor,le-am pus aseara si vreau sa va spun ca sunt cele mai bune si puternice lumini pe care le-am avut vreodata la vreo masina.Si am avut ceva masini la viata mea.

Sunt perfect reglate,bat impecabil!!!!!

M-am plimbat ca nebunul aseara doar de dragul lor,incredibil!

Farurile vechi aratau bine,oglinda aparent era in stare buna si totusi diferenta este enorma.Incredibil.

Acum pot spune ca Leganza daca este in mintile ei are lumini exceptionale,printre cele mai bune de pe piata!!!!!!

Daca aveti nevoie de piese au tipii astia au masini bune acolo,sunati-ma si va spun unde sunt,am dat pe motorasul pas cu pas 50 lei,azi il montez sa va vad cum va fi relantiul.

Sal. Eu am xenon pe faza scurta si nu sunt prea multumit de lumina, chiar daca farurile arata ca noi, Voiam sa te intreb ce tip de bec ai pus pe farurile pe care le-ai cumparat...

Edited by gabizu

Share this post


Link to post

Am pus niste GE(general electric) H1.Aparent si farurile mele vechi aratau bine dar cand le-am desfacut am avut surpriza sa gasesc oglinda de sub lupele de faza scurta exfoliata,praf intr-un cuvant.Cu farurile de la dezmembrari lumina este perfecta fara xenon,cu xenon ar fi cu siguranta si mai buna.Ideal ar fi sa desfaci farurile si sa te convingi cu ochii tai despre starea oglinzii de faza scurta.Nu prea stiu cum sa desfaci geamul farului care este lipit.Daca reusesti asta este simplu sa cromezi din nou acea oglinda,am vazut spray cu vopsea crom,gen oglinda.In concluzie nu xenonul este de vina ci acea oglinda care nu se vede decat scotand geamul farului,dupa asta este usor.Eu farurile vechi le-am spart pentru a vedea cum arata interiorul,aveam altele.Pe cele din dezmembrari am dat 150 lei deci mi-am permis sa le stric pe cele vechi.Am pe undeva poze cu oglinzile exfoliate,sa le caut pe unde le am si le urc pe forum.Spor la treba.

Share this post


Link to post

Cred ca mai tarziu desfac farul zi revin cu poze,ai dreptate,sub lupa nu m-am gandit ca este o oglinda.

Cand am spus ca oglinda e buna m-am referit la partea vizibila a farului,nu si sub lupa,revin cu poze mai pe seara

Nu te-ai tinut de cuvant :) . Pozele alea ar fi extrem de utile pentru cei care nu-si dau seama de ce farurile lor nu lumineaza bine. Ar mai demonta inca un mit, respectiv acela ca farurile de Leganza nu lumineaza bine.

 

 

Aparent si farurile mele vechi aratau bine dar cand le-am desfacut am avut surpriza sa gasesc oglinda de sub lupele de faza scurta exfoliata,praf intr-un cuvant.

E bine ca te-ai incapatanat si ai vazut cu ochii tai ;) .

 

Nu prea stiu cum sa desfaci geamul farului care este lipit.

Farul se desface extrem de usor, are niste cleme metalice si 2 suruburi. Este bine sa incalzesti masticul izolator inainte de a incerca sa demontezi "geamul".

 

Daca reusesti asta este simplu sa cromezi din nou acea oglinda,am vazut spray cu vopsea crom,gen oglinda.

Spray-ul ala este o prostie, arunci banii degeaba pe geam. Se pot folosi solutii profesioniste de cromare, chiar de cromare dura. Daca esti interesat, continuam discutia pe PM si ne puteam chiar intalni sa iti arat rezultatele unei astfel de cromari. M-a costat putin mai mult decat un spray "cu efect de crom" insa am depasit 3 ani de la restaurare si se comporta impecabil.

Share this post


Link to post

Revin cam tarziu cu pozele oglinzii de sub lupele de faza scurta,sper sa se inteleaga cum arata oglinda,in prima poza aveti oglinda de faza lunga in partea stanga si oglinda de sub lupa in dreapta(lupa este data jos,evident),diferenta este uriasa.Am pastrat si oglinda,daca cineva vrea sa o vada si in realitate ma poate suna.

01e4c3309935624.jpg bba277309935628.jpg 93b33a309935631.jpg 5eea3a309935634.jpg

Edited by boggi
  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare , detin o leganza 2.0 16v 133cp din 1999 , instalatia de GPL este data jos de pe masina si de cand am adus,o din service am vazut ca un furtun de la sursa este iesit , MA POATE AJUTA CINEVA sa imi zica ce rol are acest furtun (care face vacuum) si unde trebuie sa vina , primul furtun merge la clapeta de acceleratie , SE POATE VEDEA IN POZA DE MAI JOS

post-42594-0-11676600-1393191169_thumb.jpg

Share this post


Link to post

salutare , detin o leganza 2.0 16v 133cp din 1999 , instalatia de GPL este data jos de pe masina si de cand am adus,o din service am vazut ca un furtun de la sursa este iesit , MA POATE AJUTA CINEVA sa imi zica ce rol are acest furtun (care face vacuum) si unde trebuie sa vina , primul furtun merge la clapeta de acceleratie , SE POATE VEDEA IN POZA DE MAI JOS

 

Cred ca alimenteaza actuatoarele cu aer trecut prin filtrul de polen. Ar trebui sa intre undeva in "peretele de foc" al masinii. Exista o mica teava metalica in care trebuie sa intre acel furtun, este singura de acolo.

Share this post


Link to post

In mod normal, motorul ar trebui sa mearga aiurea (turat), Check-ul ar trebui sa fie aprins si sa nu-ti mearga nici dirijarea fluxului de aer (jos, dezaburire, mijloc). Se intampla toate astea ?

Share this post


Link to post

In mod normal, motorul ar trebui sa mearga aiurea (turat), Check-ul ar trebui sa fie aprins si sa nu-ti mearga nici dirijarea fluxului de aer (jos, dezaburire, mijloc). Se intampla toate astea ?

da motorul merge aiurea dar check-ul nu este aprins ,si acel furtunas trage aer (un fel de vacuum ) , nu te uiti te rog la tine si sa atasezi o poza cu o indicatie macar sa vad in ce zona ar venii , ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...