Jump to content

Recommended Posts

@dleganza: Pot fi foarte multe cauze ce deteremina lipsa caldurii in masina: termostat, calorifer infundat, antigel prost, utilizarea solutiilor pentru acoporirea porilor din instalatia de racire, voleti decalibrati etc etc. Eu am rezolvat problema prin inlocuirea caloriferului si a termostatului (in mai multe randuri) acum totul este in parametrii si sunt foarte multumit.

 

Nu cred ca vaporizatorul de "incurca" asa de mult.

 

Share this post


Link to post

Buna , am o nelamurire , pe furtunul de tur si retur de la radiatorul de incalzire is legate si furtunele ce incalzesc vaporizatorul de la instalatia de gaz , poate sa fie si asta o problema , de nu am caldura in masina asa cum as vrea eu , (se pot muta furtunele de la vaporizatoru de gaz pe alt circuit ?)

 

Doar daca furtunele de la vaporizator sunt mai calde decat furtunele de la calorifer la bifurcatiile in T,daca ai asa ceva.

Share this post


Link to post

Furtunele de la vaporizator sunt mai calde la bifurcatia T decit cele de la calorifer , pe furtunele de la vaporizator abia tii mina iar pe cele de la calorifer poti tine mina lejer .

Share this post


Link to post

Eu am rezolvat problema asta prin inlocuirea t-urilor de plastic,care s-au fisurat prin punerea in serie a vaporizatorului cu iesirea de la calorifer, adica asa:

Iesire motor->calorifer->iesire calorifer->vaporizator-> intrare motor.

Share this post


Link to post

Buna , am o nelamurire , pe furtunul de tur si retur de la radiatorul de incalzire is legate si furtunele ce incalzesc vaporizatorul de la instalatia de gaz , poate sa fie si asta o problema , de nu am caldura in masina asa cum as vrea eu , (se pot muta furtunele de la vaporizatoru de gaz pe alt circuit ?)

 

Da ,pe racordul care trece prin admisie si ajunge in vasul de expansiune,eu asa am racordat vaporizatorul

Share this post


Link to post

Furtunele de la vaporizator sunt mai calde la bifurcatia T decit cele de la calorifer , pe furtunele de la vaporizator abia tii mina iar pe cele de la calorifer poti tine mina lejer .

 

Cred ca varianta lui ROV e mai buna datorita debitului mai mare de lichid pe acest circuit.Cand am montat Gpl pe matiz asa mi-au montat vaporizatorul.Ar fi bine sa montezi caloriferul inaintea vaporizatorului daca ai probleme cu incalzirea in habitaclu.In mod normat trebuiau sa se incalzeasca uniform cele 2 circuite.Sa nu fie infundat circuitul de la calorifer.Asta nu rezolva problema decat partial,dar poti incerca.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru indicatii , am sa pun in aplicare varianta lui ROV .

Share this post


Link to post

Calorifer nou + Termostat de 92 de grade decalibrat + Carton + antigel = Caldura in masina

 

Problema = Termostatul (trebuie sa traiasca si producatorii de piese)

Share this post


Link to post

Intrebare de multe puncte: are idee cineva ce diametru interior are acel stut de la radiator (in manual nu am gasit dimensiunea) care intra in furtunul care "pleaca" din termostat (scuze de exprimare)? La mine s-a rupt "buza", a trecut chiar de jumatatea lui si pierd antigel. Vreau sa caut un tub cu diametrul rspectiv sa-l tai la dimesiune si sa-l bag pe interior pentru rezistenta sa pot strange un colier.

 

Daca aveti alte idei...shoot.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Idee: cred ca este foarte apropiat de diametrul interior al termostatului.

 

N-am gasit un subler la repezeala insa pare sa aiba 30mm.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ala s-a rupt pentru ca l-ai strans foarte tare ca urmare a pierderii de antigel,consecinta a presiunii mari in instalatie ,cauza ,garnitura de chiulasa cu probleme.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

@salex: multam fain, cred ca o sa caut un racord de PVC de la instalatiile sanitare (cele de culoare gri care se pun la scurgere).

 

@florinellll: sunt asa de atent cu piesele de genul celei de mai sus incat inca mai am colierul acela original (nu ala cu melc). Acel stut este confectionat dintr-un "carton" presat si din diverse motive s-a spart (probabil domantarile repetate). Sper sa nu fie garnitura de chiuloasa afectata si nu cred ca va fi afectata daca eu completez un sfert de litru de antigel la doua saptamani si daca este afectata o voi schimba, asta e. Oricum in vara am in plan o segmentare, "simt" ca am un semerig de la o supapa de pe cilindrul de langa distributie (cred ca este nr. 1) supureaza ulei in cilindru, si daca tot voi desface motorul vad cum se prezinta si atunci iau o hotarare destul de costisitoare.

Share this post


Link to post

Colierul original, daca e la fel ca ala de pe cielo, espero (elastic cu 2 cleme) poti sa-l arunci dupa 2 desfaceri, se ovalizeaza si nu mai etanseaza corespunzator.

@florinell

Presiune mare in instalatie se face mai repede de la supapele din capacul vasului (presupun ca exista si la leganza) care sunt blocate.

In general e bine sa incepem cu solutiile mai ieftine, nu sa ne aruncam ca gaina direct la garnitura de chiulasa :) .

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

Am patit asa cu genul asta de coliere, mi-e frica sa pun un colier sa-l strang mai mult de cat poate "duce" stutul ala. Daca ala se rupe la imbunarea cu radiatorul (mai am cam 2 cm pana in radiator) nu o sa fiu prea fericit.

 

Inca ma gandesc la o solutie cat mai eficienta din toate punctele de vedere.

Share this post


Link to post

Eu as merge pe o teava mai serioasa (aluminiu, bronz) si, cum altfel, Poxipol sau alt adeziv similar. Doar ce te-ai convins ca functioneaza ;) .

 

Inca o sugestie, asta nu este negociabila :P . Exista piesa de schimb, te cosa 60-70 lei. Ma refer la laterala radiatorului, cea din plastic negru, cu totul ! Daca vrei detalii, ai cum sa dai de mine.

 

 

Share this post


Link to post

@salex

 

Omul cat traieste invata, chiar nu stiam ca se schimba laterala respectiva :-/ .

 

Cat despre poxipol...functioneaza 100% si acum mai am piesa pe masina si nu curge un gram.

Share this post


Link to post

Eu as merge pe varianta cu teava lipita pentru ca daca radiatorul este mai vechi e posibil sa fie oxidat sau ruginit la nivelul clemelor de fixare care se pot rupe la demontare.

Share this post


Link to post

@salex, am 2 radiatoare acasa, ambele cu probleme cu laterala aia. Vreau detalii pe PM ca eu nu am gasit, toti ziceau ca nu se poate recapsa. Singura varianta era sa se sudeze o laterala de aluminiu in locul celei de plastic insa era mai scump decat radiatorul pe vremea aia.

 

Poxipolul ala nu prea tine la temperatura si presiunea aia, am incercat si eu cand am patit sa se rupa stutul de tot din radiator. Poate intre furtun si ce a mai ramas din el, dupa care furtunul strans bine cu un colier peste stut, dupa ce in prealabil s-a bagat teava prin el sa tina.

 

Eu sincer decat sa ma complic, mai repede as cauta un radiator sh original. M-am convins ca e mai bun decat unul nou facut pe vapor.

 

PS Asta e al treilea radiator pe care il schimb pe masina din varii motive

Am acasa 2 originale cu probleme la laterala aia si unul facut pe vapor care a inceput sa piarda la imbinarea celulelor cu laterala de aluminiu care o tine pe cea de plastic. Ma gandeam sa incerc sa desfac laterala de plastic buna de pe cel pe vapor si sa incerc sa o atasez la un udin celelalte 2, insa toata lumea mi-a zis ca n-o sa reusesc sa etansez corespunzator.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

@salex, am 2 radiatoare acasa, ambele cu probleme cu laterala aia. Vreau detalii pe PM ca eu nu am gasit, toti ziceau ca nu se poate recapsa. Singura varianta era sa se sudeze o laterala de aluminiu in locul celei de plastic insa era mai scump decat radiatorul pe vremea aia.

Te asigur ca se poate ! Eu am fost nevoit sa schimb radiatorul, nu s-a inteles deloc cu detartrantul. La vremea respectiva am optat pentru un radiator original cu laterala ... recapsata. Il am de prin 2004-2005, se prezinta impecabil. Iti trimit detalii pe MP insa nu stiu daca vei gasi pentru Espero, eu ma refeream strict la piesa pentru Leganza

 

Eu sincer decat sa ma complic, mai repede as cauta un radiator sh original. M-am convins ca e mai bun decat unul nou facut pe vapor.

Regula cam asta ar fi. Poti gasi si radiatoare f. bune insa la preturi uriase.

Share this post


Link to post

Am schimbat termostatul; nu mai scade temperatura si am si caldura (sigur nu este nici frig afara). I-am pus un Behr, gasit la 75 RON. Daca tot sunt asa de pacatoase termostatele astea, macar unul ieftin. Cat o tine acum.

Share this post


Link to post

@Dj_Dark: Poxipolul tine destul de bine (cel putin la mine), eu am o lipitura la o teava de plastic (stut de plastic lipit pe teava). Merg cu ea asa pana crapa definitiv...sunt curios cat tine.

 

@Mihai72ro: La leganza am schimbat in noiembrie termostatul cu numarul 4 (intr-un an si 4 luni) si dupa 3 luni e deja decalibrat, tre' sa traiasca si producatorii de pise.

Share this post


Link to post

radiator second, impecabil mi-am luat la 150 ron de la korean la podul lui Electro in Craiova.

Gasiti in dezmembrari radiatoare bune , se vede daca au depuneri sau nu.

Decapsare, poxipol si altele nu se merita riscul pentru 150lei cat e unul second.

Daca incep sa crape furtune...mai mult ca sigur garnitura de chiuloasa. Temporar merge sa pui capacul nestrans pe vasul de expansiune astfel incat sa nu se creeze decat foarte putina presiune in sistem.

Am patit-o eu cu garnitura si pana nu a bubuit la propriu un furtun bun credeam ca sunt doar colierele proaste. Eu am folosit fara probleme garnitura de la GM Holden iar pe alte masini garnituri Reinz (dar difera calitatea in functie de marca si model) si fara repos am folosit Elring .

Share this post


Link to post

Termoelementul termostatului este scufundat in lichid de racire care circula destul de repede pe langa el asa ca e putin probabil ca o tempertura exterioara sa influenteze semnificativ regimul de lucru al termostatului.Aceeasi influenta de care spui poate sa o aiba curentul rece de aer care loveste carcasa termostatului cand se ruleaza cu viteze ridicate.Aceeasi parere in ce priveste presiunea din instalatie.Instalatia de racire este presurizata pentru a creste punctul de fierbere a lichidului de racire si pentru a elimina pierderile din evaporare.Nu stiu ce face bypass-ul de care zici asa ca nu ma bag.(banuiesc sa fie circuitul climatizarii,circuitul de racire/incalzire al clapetei sau circuitul catre vasul de expansiune)

Am si eu o nelamurire,cam ce temperatura este daca acul apei este putin sub jumatate sau ce temperatura este fix la jumatate mai exact.Caldura am dar ar putea fi si mai bine si ma tot gandesc daca sa umblu la termostat sau nu.

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurire,cam ce temperatura este daca acul apei este putin sub jumatate sau ce temperatura este fix la jumatate mai exact.Caldura am dar ar putea fi si mai bine si ma tot gandesc daca sa umblu la termostat sau nu.

Acolo este normal sa stea acul indicator.

In cazul unei masini "normale la cap" (Leganza nu face parte din aceasta categorie)temperatura minima(ma refer la motor) la care, caldura in habitaclu este suficienta incepe cu 60*C.

In cazul Leganza jonglam cu la 80*C NU AM caldura, la 90*C am caldura suficienta!!!!!!!!!!!!!!!

Zilele trecute am circulat cu un Logan.

Dupa 5 minute aveam caldura suficienta,dupa10minute a trebuit sa reduc caldura,la 15 minute de la plecare am trecut suflanta pe 0.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

1.Cat este de mare motorul la Logan (1.5/1.6) si cat este la Leganza (timpi de incalzire diferiti)? De ce spun asta: mai am un motor de 2.0, care se comporta la fel.

2. Mi se pare mie sau interiorul la Logan este mai mic decat la Leganza?

Si atunci, de ce facem aceasta comparatie?

Nu pot spune ca sunt foarte multumit de caldura, dar trebuie sa luam in calcul si aceste diferente (timp de incalzire si habitaclu).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...